فاصله تکسیم تا نقاط مختلف استانبول ترکیه چقدر است؟

3.8
از 9 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
از معروف‌ترین میدان استانبول تا همه مناطق گشتنی
31 مرداد 1402 08:00
1

میدان تکسیم، محبوب‌ترین و مهم‌ترین میدان استانبول برای گردشگران است. دانستن فاصله تکسیم تا نقاط مختلف استانبول به شما کمک می‌کند تا در انتخاب محل اقامت و همین‌طور برنامه‌ریزی برای سفر، دست بازتری داشته باشید. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم به سراغ فاصله میدان تکسیم تا مناطق پر از جاذبه برویم.

اما این مطلب قرار است چه کمکی به شما کند؟ شما به‌عنوان مسافر استانبول، احتمالاً بارها به میدان تکسیم و خیابان استقلال سر خواهید زد. اگر فاصله نقاط مختلف تا میدان تکسیم را بدانید، می‌توانید سراغ هتل‌هایی بروید که در محله‌های نزدیک‌تر قرار دارند و در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. از طرف دیگر، ممکن است حتی در تکسیم اقامت داشته باشید و حالا بخواهید برای دیدن جاذبه‌ها، لیست تهیه کنید. چه بهتر که بدانید کدامشان به شما نزدیک‌ترند و وقت کمتری از شما می‌گیرند.

فاصله تکسیم تا بی‌اغلو 

بی‌اغلو از دیدنی‌ترین مناطق استانبول در بخش اروپایی است و برای رفتن به خیلی از گالری‌ها، موزه‌ها و همین‌طور بهترین کافه‌های استانبول، بهتر است به این منطقه سری بزنید. فاصله میدان تکسیم تا بی‌اغلو زیاد نیست و می‌توانید حتی با پای پیاده به این منطقه دیدنی بروید. البته نکته‌ای که باید به‌خاطر داشته باشید این است که در اصل، میدان تکسیم و خیابان استقلال بخشی از منطقه بی‌اغلو به‌ حساب می‌آیند؛ اما صحبت ما بیشتر در خصوص بخشی از منطقه بی‌اغلو است که میان گردشگران شهرت دارد.

  • فاصله تکسیم تا بی‌اغلو: 2.6 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا بی‌اغلو با پای پیاده: 19 دقیقه

موقعیت دقیق منطقه بی‌اغلو

beyoglu.png
مسیر تکسیم تا بی‌اغلو

فاصله تکسیم تا شیشلی

منطقه شیشلی یکی از مناطق لوکس استانبول به حساب می‌آید و تعداد زیادی از بهترین مراکز خرید استانبول در آن واقع شده‌اند. این منطقه، علاوه‌بر اینکه فاصله زیادی با میدان تکسیم ندارد به شما امکان استفاده از حمل‌ونقل عمومی را هم می‌دهد و به‌سادگی می‌توانید از مترو استانبول استفاده کنید و به این منطقه بروید. همچنین فاصله کم شیشلی تا میدان تکسیم آن را به انتخاب خوبی برای گردش در تور استانبول شهریور تبدیل می‌کند؛ چراکه گرمای هوا و زمان طولانی در مسیر ماندن در فصل تابستان می‌تواند آزاردهنده باشد.

  • فاصله تکسیم تا شیشلی: 6.2 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا شیشلی با ماشین: حدود 13 دقیقه
  • فاصله تکسیم تا شیشلی با پای پیاده: 30 دقیقه

موقعیت دقیق منطقه شیشلی استانبول

sisili.png
مسیر تکسیم تا شیشلی با پای پیاده
lastsecond.ir-distance-from-taksim-to-istanbul-attractions.jpg
فاصله میدان تکسیم تا شیشلی با ماشین

فاصله عثمان بی تا تکسیم

اگر از خیابان‌های نسبتاً نزدیک به میدان تکسیم بخواهیم بگوییم، می‌توانیم به عثمان‌ بی هم اشاره کنیم. هرچند که این خیابان عمری طولانی دارد، اما بهتر است بدانید که بیشتر از جاهای دیدنی استانبول در آن، می‌توانید سراغ از پاساژهای لوکس و مغازه‌های جذاب بگیرید. اگر در فصول حراج و تاریخ‌های نزدیک به کریسمس به استانبول سفر کرده‌اید و می‌خواهید از میدان تکسیم به عثمان بی بروید، در نظر گرفتن ترافیک را فراموش نکنید یا حتی بهتر است برنامه دیدن عثمان بی را به زمان استفاده از تورهای بلندمدت‌تری موکول کنید که فرصت کافی برای گشت‌وگذار داشته باشید.

  • فاصله تکسیم تا عثمان بی: 2.3 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا عثمان بی با پای پیاده: 25 دقیقه

قیمت تور استانبول 5 شب و 6 روز

موقعیت دقیق منطقه عثمان بی

osmanbey.png
مسیر تکسیم تا عثمان بی

فاصله آکسارای تا تکسیم استانبول

منطقه دیگری که برای اهل خرید در استانبول شهرت دارد، منطقه آکسارای است. شهرت این منطقه البته بیشتر به مراکز خرید خوش‌قیمت و به‌صرفه‌ای است که توشه سفرتان را سنگین‌تر می‌کند. جالب است بدانید که خیلی از افراد، این منطقه را پاتوق ایرانی‌ها می‌دانند؛ چراکه انتخاب بسیاری از هم‌وطنانمان نه فقط برای خرید، بلکه حتی برای استفاده از تفریحات استانبول این منطقه است.

  • فاصله تکسیم تا آکسارای: 6.7 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا آکسارای با ماشین: حدود 30 دقیقه

موقعیت دقیق منطقه آکسارای

aksaray.png
مسیر آکسارای تا میدان تکسیم

فاصله بایرام پاشا تا میدان تکسیم

دوباره به مناطق اروپایی استانبول می‌رویم. بایرام پاشا بیشتر یک منطقه مسکونی و آرام است و کمتر پیش می‌آید مسافران قصد گشت‌وگذار در آن را داشته باشند؛ اما مقصد بسیاری از افراد پس از مهاجرت به ترکیه همین منطقه است. خیلی از ایرانی‌ها قبل از مهاجرت در یک تور کوتاه‌مدت مانند تور استانبول ۴ شب و ۵ روز برای دیدن و سر زدن به این منطقه سفر می‌کنند. بد نیست وقتی از فاصله تکسیم تا نقاط مختلف استانبول حرف می‌زنیم، نام بایرام پاشا هم بیاوریم.

  • فاصله تکسیم تا بایرام پاشا: 15 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا بایرام پاشا با ماشین: حدود 30 دقیقه

موقعیت دقیق منطقه بایرام پاشا

bayrampasa.png
مسیر بایرام پاشا تا میدان تکسیم

فاصله میدان تکسیم تا نمایشگاه استانبول

شهر استانبول به‌عنوان یک شهر مدرن، توجه بسیاری از کسب‌وکارها را به خودش جلب می‌کند و به همین دلیل هم بد نیست وقتی از فاصله تکسیم تا نقاط مختلف استانبول ترکیه می‌گوییم، به محل برگزاری نمایشگاه‌ها هم اشاره کنیم. البته تنها یک محل برای انجام این کار وجود ندارد و مکان‌های مختلفی برای برگزاری نمایشگاه‌های متنوعی در حوزه‌های تخصصی و حتی عمومی در نظر گرفته شده؛ اما بزرگ‌ترین و مشهورترین مکان برگزاری نمایشگاه‌های استانبول، مرکز اکسپو استانبول است. خبر خوب اینکه این محل، فاصله چندان زیادی با میدان تکسیم ندارد.

  • فاصله تکسیم تا نمایشگاه استانبول: 22 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا نمایشگاه استانبول با ماشین: حدود 30 دقیقه

موقعیت دقیق مرکز اکسپو استانبول

lastsecond.ir-distance-from-taksim-to-istanbul-attractions3.jpg
فاصله میدان تقسیم تا اکسپو با ماشین
istanbul expo.jpg
مرکز اکسپو استانبول

فاصله کادیکوی تا تکسیم

حالا دیگر نوبت گشت‌وگذار در تاریخ است. برای علاقه‌مندان به تاریخ استانبول، کادیکوی جزو بهترین مقاصد است. چه دوست داشته باشید بین بناهای عثمانی بگردید و چه بخواهید خبر از قسطنطنیه تاریخی بگیرید، باید سری به محله‌های قدیمی‌تر استانبول مانند کادیکوی بزنید. این را هم باید بدانید که فقط جاذبه‌ها علت محبوب شدن این محله نیست. این محله به‌واسطه نزدیکی به ساحل، فرصت خوبی برای استفاده از تفریحات استانبول را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • فاصله تکسیم تا کادیکوی: 16 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا کادیکوی با ماشین: 34 دقیقه

موقعیت دقیق محله کادیکوی

kaikoy.png
مسیر رفتن از تکسیم به کادیکوی

فاصله پندیک تا تکسیم

محله قدیمی دیگری که احتمالاً شما دوست خواهید داشت به آن سر بزنید، محله پندیک است. این محله به‌دلیل قرار گیری چند پاساژ مشهور، از جمله مرکز خرید ویاپورت در آن، بیش از پیش برای گردشگران و مسافران اهمیت پیدا کرده است. پندیک را می‌توان یکی از دورترین مناطقی دانست که شما در هنگام سفر به استانبول ممکن است از آن دیدن کنید. پس بهتر است از همین حالا مدت‌زمانی که در راه می‌مانید را حساب کنید.

  • فاصله تکسیم تا پندیک: 36 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا پندیک با ماشین: حدود 2 ساعت

موقعیت دقیق پندیک

pandik.png
مسیر تکسیم تا پندیک

فاصله بیلیک دوزو تا تکسیم

بیلیک دوزو هم از مناطق ساحلی استانبول است که اگر اهل سرزدن به سواحل استانبول باشید، حتماً خوشتان می‌آید که سری به آن بزنید. به همین دلیل هم وقتی از فاصله تکسیم تا نقاط مختلف استانبول می‌گوییم، این بخش را فراموش نمی‌کنیم. البته که این منطقه از استانبول هم در فاصله زیادی از میدان تکسیم قرار دارد و برای رفتن به آن بهتر است برنامه‌ریزی دقیق‌تری بکنید.

  • فاصله تکسیم تا بیلیک دوزو: 49 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا بیلیک دوزو با ماشین: حدود 1.5 ساعت

موقعیت دقیق بیلیک دوزو

beylikduzlu.png
فاصله تکسیم تا بیلیک دوزو

فاصله فاتح تا تکسیم

فاتح؛ محله لوکس استانبول است. جایی با اقامتگاه‌های رؤیایی و رستوران‌ها و مغازه‌هایی گران‌قیمت! علاوه‌بر همه این‌ها در فاتح شما جاذبه‌های زیادی را هم پیدا می‌کنید؛ از جمله مسجد ایاصوفیه و مسجد سلیمانیه. حتی شاید دانستن این موضوع برایتان جالب باشد که محله بالات که در یونسکو ثبت شده است هم در منطقه فاتح قرار دارد.

  • فاصله تکسیم تا فاتح: 6 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا فاتح با ماشین: حدود 17 دقیقه
  • فاصله تکسیم تا فاتح با پای پیاده: یک ساعت

معروفترین محله های استانبول

موقعیت دقیق منطقه فاتح

fatih.png
مسیر تکسیم تا منطقه فاتح
lastsecond.ir-distance-from-taksim-to-istanbul-attractions2.jpg
فاصله میدان تکسیم تا منطقه فاتح با ماشین

فاصله عمرانیه تا تکسیم

عمرانیه همیشه در طول تاریخ به سرسبزی و درختان تنومندی که داشته مشهور بوده است. امروزه بیشتر کسانی که به این منطقه می‌روند، برای لذت بردن از فضای پارک‌های شهر و همین‌طور خرید، عمرانیه را انتخاب می‌کنند. فاصله عمرانیه تا تکسیم درخور توجه است و برای کسانی که پیش از حرکت، فاصله تکسیم تا نقاط مختلف استانبول ترکیه را در نظر می‌گیرند، باید گفت که احتمالاً در ساعات ترافیک تجربه لذت‌بخشی نخواهید داشت.

  • فاصله تکسیم تا عمرانیه: 15 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا عمرانیه با ماشین: 24 دقیقه

موقعیت دقیق منطقه عمرانیه

oumranieh.png
فاصله عمرانیه تا تکسیم

فاصله تکسیم تا نیشانتاشی

نیشانتاشی نامی آشنا برای علاقه‌مندان به خرید است؛ به‌خصوص اگر به‌دنبال پوشاک باشید. ازطرف‌دیگر، جای خوبی برای امتحان کردن بهترین رستوران‌های استانبول است، چراکه تعداد زیادی از کافه‌های استانبول و رستوران‌های مشهور شهر در این منطقه قرار دارند. نیشانتاشی در منطقه اروپایی استانبول قرار دارد و برای آنکه از میدان تکسیم به آنجا بروید، چندان به‌زحمت نمی‌افتید.

  • فاصله تکسیم تا نیشتانتاشی: 2.2 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا نیشانتاشی با پای پیاده: 20 دقیقه

موقعیت دقیق منطقه نیشانتاشی

nishantashi.png
فاصله تکسیم تا نیشانتاشی

فاصله تکسیم تا ونیزیا مال

ونیزیا مال، یکی از مراکز فروشگاهی و از بهترین اوت‌لت‌های استانبول است و به همین دلیل جای خوبی برای یک خرید به‌صرفه به‌ حساب می‌آید. درضمن این مرکز خرید به‌غیر از امکانات فروشگاهی، صاحب امکانات تفریحی و رفاهی خوبی هم هست و احتمالاً اگر فاصله تکسیم تا نقاط مختلف استانبول ترکیه را در نظر بگیرید، به‌راحتی این مرکز خرید را در لیست مقاصد خود قرار می‌دهید.

  • فاصله تکسیم تا ونیزیا مال: 2.2 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا ونیزیا مال با پای پیاده: 20 دقیقه

موقعیت دقیق ونیزیا مال 

csm_Kulturort_Kanada_11a9d1949d.jpg
ونیزیا مال از اولت‌لت‌های محبوب در استانبول

فاصله میدان تکسیم تا خیابان استقلال

و اما خیابانی که از هرجایی در استانبول محبوب‌تر و شلوغ‌تر است! خیابان استقلال استانبول. اشاره به فاصله تکسیم تا نقاط مختلف استانبول ترکیه وقتی نام خیابان استقلال در میان باشد، کمی عجیب به نظر می‌رسد. چراکه رسماً این خیابان از یک طرف به میدان تکسیم ختم می‌شود و فاصله‌ای در کار نیست. البته باید این مسئله را هم در نظر بگیرید که برای رفتن از میدان تکسیم تا سمت دیگر خیابان استقلال، مجبورید مدتی را در ترافیک خیابان‌های اطراف بمانید.

  • فاصله تکسیم تا خیابان استقلال: حدود یک کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا خیابان استقلال با ماشین: حدود 10 دقیقه

موقعیت دقیق خیابان استقلال 

isteklal.png
مسیر میدان تکسیم تا انتهای خیابان استقلال
lastsecond.ir-distance-from-taksim-to-istanbul-attractions1.jpg
فاصله میدان تکسیم تا خیابان استقلال با ماشین

فاصله میدان تکسیم تا باکرکوی

یکی دیگر از مناطقی که به‌لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی در سفر به استانبول ممکن است نظر شما را جلب کند، باکرکوی است. منطقه باکرکوی جزو مناطق تاریخی و قدیمی استانبول به حساب می‌آید؛ اما وجود تعدادی از مراکز خرید، رستوران‌های معروف و چندین مرکز تفریحی مانند آکواریوم استانبول و لونا پارک، این منطقه را به یک مقصد برای گردشگران تبدیل کرده است.

  • فاصله تکسیم تا باکرکوی: 17.5 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا باکرکوی با ماشین: 25 دقیقه

موقعیت دقیق باکرکوی

bakirkoy.png
فاصله میدان تکسیم تا باکرکوی

فاصله میدان تکسیم تا ببک

این بار به سراغ یک منطقه لوکس دیگر می‌رویم. خانه‌های لوکس و ویلاهای روبه تنگه بسفر را که بیشتر در سریال‌ها و فیلم‌های ترکیه دیده می‌شود، می‌توانید در ببک پیدا کنید. خیلی از مسافران در استانبول، زمانی را به قدم زدن و گردش در این منطقه اختصاص می‌دهند. چه برای دیدن بافت زیبا و خانه‌های اشرافی آن و چه به‌منظور بازدید از قلعه روملی.

  • فاصله تکسیم تا ببک: 8 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا ببک با ماشین: 24 دقیقه

موقعیت دقیق ببک 

bebek.png
فاصله میدان تکسیم تا ببک

فاصله میدان تکسیم تا دریا

دریای مرمره از یک‌سو و دریای سیاه از سوی دیگر و صدالبته تنگه بسفر، استانبول را به نگینی برای گردشگری تبدیل کرده‌اند! نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، میزان دسترسی گردشگران و مسافران به دریا است! حالا در این بخش از مطلب که فاصله تکسیم تا نقاط مختلف استانبول ترکیه را بررسی می‌کنیم، به فاصله میدان تکسیم تا دریا می‌پردازیم. به دو شکل می‌توان فاصله میدان تکسیم تا دریا را بررسی کرد؛ اول فاصله میدان تکسیم تا نزدیک‌ترین کلوب ساحلی و دوم صرفاً فاصله تکسیم تا دریا. در ادامه هر دو حالت را برای شما آورده‌ایم:

  • فاصله تکسیم تا پارک فیندکلی: 1.4 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا پارک فیندکلی با پای پیاده: 15 دقیقه

  • فاصله تکسیم تا ساحل طلایی: 10 کیلومتر

  • فاصله تکسیم تا ساحل طلایی با پای پیاده: 1.5 ساعت

Fındıklı-Parkı.jpg
پارک فیندکلی استانبول در مجاورت دریا

ترافیک را دست‌کم نگیرید!

معمولاً پیش از سفر به استانبول، افراد درباره جاهای دیدنی استانبول، مراکز خرید و حتی تم پارک‌های استانبول مطلب‌هایی می‌خوانند و تحقیق می‌کنند؛ اما یک مسئله مهم را در نظر نمی‌گیرند، ترافیک استانبول. استانبول شهری بزرگ و شلوغ است و برای خوش‌گذرانی و گشت‌وگذار، شما مجبورید مدام در حال جابه‌جایی در شهر باشید و بدون فکر کردن به ترافیک، زمان زیادی از سفر شما صرف ماندن در ترافیک می‌شود. در واقع یکی از دلایلی که ما فاصله تکسیم تا نقاط مختلف استانبول ترکیه را محاسبه کردیم، ساده‌تر کردن برنامه‌ریزی شما برای دیدن جاهای مختلف استانبول بوده است؛ اما این نکته را در نظر بگیرید که مدت‌زمان‌هایی که گفته شده، در حالت بدون ترافیک است.

273656-1966053100.jpg
ترافیک استانبول 

روش های متنوع حمل‌ونقل در استانبول

هرچند که از ترافیک استانبول و فاصله تکسیم تا نقاط مختلف استانبول ترکیه گفتیم، اما در این شهر بزرگ برای رسیدن به فاصله‌های دور و مراکز پرترافیک، راه‌های استفاده از وسایل نقلیه عمومی وجود دارد. شما در استانبول می‌توانید روش‌های مختلفی برای جابه‌جایی استفاده کنید؛ از تاکسی و اتوبوس گرفته تا دلموش و مترو. در اینجا باید حتماً این نکته را یادآور شویم که اگر سری به سفرنامه‌های استانبول لست‌سکند بزنید، متوجه می‌شوید که تعداد زیادی از مسافران قبلی این شهر، از هزینه بالای تاکسی‌ها دل خوشی نداشته‌اند و بهتر است گزینه‌های دیگر را برای حمل‌ونقل در اولویت قرار دهید.

حمل‌ونقل عمومی در استانبول

تور مناسب، راه‌حل کارآمد

یکی از راه‌هایی که تا حد زیادی می‌تواند خیال شما را بابت سفرتان راحت کند، انتخاب یک تور مناسب است! در نگاه اول با توجه به حجم زیاد سفر به استانبول و همین‌طور تعداد بالای آژانس‌های ارائه‌دهنده تور، شاید چندان این امر مهم به نظر نیاید؛ اما بد نیست بدانید یک تور خوب، ضامن رزرو یک هتل خوش‌قیمت در منطقه مد نظر شماست. شما می‌توانید برای پیدا کردن یک آژانس معتبر و مناسب برای سفر، به صفحه تور استانبول لست‌سکند بروید و بهترین انتخاب را برای خودتان انجام دهید.

سخن آخر 

برای خیلی از ما استانبول نقطه شروع سفرهای خارجی است. اینکه شما در این سفر چه خاطره‌ای برای خودتان رقم می‌زنید، احتمالاً روی سفرهای بعدی شما هم تأثیر می‌گذارد. بنابراین بهتر است این قدم را با کمی احتیاط بردارید و با یک برنامه دقیق و درست، ریسک‌های سفرتان را به حداقل برسانید. در این مطلب، تلاش کردیم فاصله تکسیم تا نقاط مختلف استانبول ترکیه را برایتان بررسی کنیم تا مسیر شما را برای برنامه‌ریزی سفرتان به استانبول تااندازه‌ای هموار کرده باشیم.

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.