مراکز خرید استانبول؛ بهترین و معروف ترین مراکز خرید + آدرس

4.7
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
لیست بهترین مراکز خرید استانبول با آدرس
22 بهمن 1402 08:00
2

مراکز خرید استانبول، از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای گشت‌‍و‌گذار و خرید در این شهر توریستی محسوب می‌شوند و یکی از بهترین نقاط برای تفریح در استانبول هستند. شهر استانبول بیش از 200 مرکز خرید مدرن دارد که روز‌به‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. اغلب مراکز خرید استانبول، وسعت زیادی دارند و نام برخی از آن‌ها در میان بهترین مراکز خرید در اروپا می‌درخشد. این مراکز خرید چندمنظوره در سفرتان به استانبول، تجربه خرید فوق‌العاده‌‌ای را برایتان به ارمغان می‌آورند؛ زیرا همان‌طور که می‌دانید کشور ترکیه یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان صنعت مد و پوشاک، لوازم خانگی و برخی کالاهای دیگر است. به همین منظور، برای راهنمایی علاقه‌مندان به خرید، قصد داریم در این مطلب از لست‌سکند شما را با بهترین مراکز خرید استانبول آشنا کنیم.

01.jpg

بهترین مراکز خرید استانبول کدام‌اند؟

شاید پیدا کردن لوکس‌ترین و بزرگترین مرکز خرید استانبول چندان سخت نباشد؛ اما اگر به‌دنبال بهترین پاساژهای استانبول باشیم، نمی‌توانیم به‌صورت قطعی چند مورد را نام ببریم؛ چراکه تعداد مراکز خرید در این شهر کم نیستند و هر فرد بنابه سلیقه‌ و البته بودجه‌اش، تعدادی از این مراکز خرید را برای گشت‌و‌گذار و خرید انتخاب می‌کند. اگر قرار باشد لیستی از مراکز خرید معروف استانبول برایتان تهیه کنیم، باید بگوییم که مرکز خرید ایستینیه پارک، مرکز خرید کانیون، مرکز خرید جواهر، مرکز خرید مال آف استانبول، مرکز خرید اوت‌لت 212، مرکز خرید مارمارا پارک و مرکز خرید آکاسیا، از معروف‌ترین و بهترین مرکز خریدهای استانبول هستند.

مراکز خرید استانبول در قسمت اروپایی

همان‌طور که می‌دانید، شهر استانبول در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و برخی از محله‌های این شهر در سمت آسیایی و برخی دیگر در سمت اروپایی قرار دارند. اغلب گردشگران در منطقه اروپایی اقامت می‌کنند و خرید‌هایشان را هم در همین منطقه انجام می‌دهند. شاید بتوان گفت که معروف‌ترین مراکز خرید استانبول در همین سمت اروپایی واقع شده و به همین دلیل اغلب مسافران، این منطقه را برای گشت‌و‌گذار انتخاب می‌کنند. فرقی نمی‌کند شما با تور لوکس سفر کنید یا به‌صورت شخصی یا از گزینه تور استانبول اقساطی استفاده کنید؛ مراکز خرید استانبول معمولاً هدف بیشتر مسافران هستند. در ادامه برخی از مرکز خریدهای استانبول را بررسی می‌کنیم.

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول (Istinye Park Istanbul)

این مرکز خرید استانبول، 270هزار متر مربع وسعت دارد و یکی از مراکز خرید بزرگ و مشهور استانبول به شمار می‌آید. 300 فروشگاه در ایستینیه پارک استانبول وجود دارد که انواع کالاها از لباس زنانه، مردانه و بچه‌گانه تا ساعت و زیورآلات را به فروش می‌رسانند. درواقع ایستینیه پارک، بهترین جا برای خرید لباس در استانبول است، زیرا برندهای متنوع بین‌المللی و داخلی در این مرکز خرید شعبه دارند و بهترین و به‌روز‌ترین اجناسشان را به مشتریان ارائه می‌دهند. برخی از برندهای موجود در این مرکز خرید استانبول شعب فروشگاه‌های Lc Waikiki ،Defacto ،adiddas ،Gucci ،Fendi ،Chanel ،Louis Vuitton ،Hermes ،Cartier ،Prada ،Channel ،Boss ،Armani ،Shark ،Zara ،Mango ،Boyner هستند که امکان خریدی راحت و مطمئن را برای شما فراهم می‌کنند.

مهم‌ترین مشخصه‌ای که ایستینیه پارک را از سایر مراکز خرید استانبول متمایز می‌کند، وجود دو محوطه روباز و سرپوشیده با سقف گنبدی و شیشه‌ای است که شما می‌توانید در فصل بهار مثلاً زمانی که با تور استانبول نوروز سفر می‌کنید، از محیط تزیین‌شده و بهاری آن لذت ببرید. سینما، مراکز سرگرمی، فودکورت و مراکز بازی، ازجمله امکاناتی هستند که با حضور در این مرکز خرید استانبول، از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد.

  • ساعت کاری مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول: فودکورت، پارکینگ، پارکینگ ولت، سینما، امکانات ورزشی، مرکز سرگرمی

  • آدرس مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول: منطقه ساری‌یر، محله پینار، خیابان کاتار، پلاک 11

موقعیت مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 2.jpg
مرکز خرید ایستینیه پارک، از بهترین مراکز خرید استانبول
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul.jpg
مرکز خرید ایستینیه پارک

مرکز خرید کانیون استانبول (Kanyon Shopping Mall)

مرکز خرید کانیون، یک مجتمع فروشگاهی چندمنظوره است که در خیابان بویوکدره (Büyükdere) در منطقه تجاری لونت (Levent) استانبول واقع شده است. این مرکز خرید در سال 2006 افتتاح شده و اکنون یکی از بهترین مراکز خرید استانبول با اجناسی گران‌قیمت است. 160 فروشگاه در کانیون وجود دارد که انواع کالاها با برندهای بین‌المللی و داخلی کشور ترکیه را به فروش می‌رسانند. در مرکز خرید کانیون، می‌توانید لوازم بازی کودک، جواهرات، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم الکترونیکی، کفش، کیف و لباس را ببینید.

مرکز خرید کانیون، یکی از بهترین پاساژهای استانبول است که برندهای مطرحی در آن حضور دارند. این برندها شامل B&G Store ،Calvin Klein Jeans ،Columbia GAP،Mango ،Mavi ،New Balance ،Penti ،Swarovski ،Tchibo ،Tommy Hilfiger ،Zara Home هستند. همچنین در این مرکز خرید استانبول، 26 رستوران وجود دارد که انواع غذاهای بین‌المللی و ترکی را سرو می‌کنند. 

  • ساعت کاری مرکز خرید کانیون استانبول: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید کانیون استانبول: 9 سالن سینما، مرکز تناسب اندام، پارکینگ با ظرفیت 2300 خودرو، رستوران‌ها، کافه‌ها و تئاتر در فضای باز

  • آدرس مرکز خرید کانیون استانبول: محله لونت، خیابان بویوکدره، پلاک 185

موقعیت مرکز خرید کانیون استانبول

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 3jpg.jpg
مرکز خرید کانیون، بهترین مرکز خرید استانبول
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 5.jpg
تئاتر مرکز خرید کانیون استانبول

مرکز خرید جواهیر (Cevahir Shopping Center)

یکی از بهترین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید جواهیر نام دارد که از دیرباز میان گردشگران شهر استانبول محبوبیت خاصی داشته است. جواهیر 343 مغازه در شش طبقه دارد که برخی از آن‌ها اولین فروشگاه‌هایی در ترکیه هستند که مارک‌های بین‌المللی خاصی را به فروش می‌رسانند. 34 رستوران فست‌فود و 14 رستوران اختصاصی در فودکورت وسیع این مرکز خرید به چشم می‌خورد که انواع غذاهای بین‌المللی و ترکی را سرو می‌کنند. طیف متنوعی از کالاها و مارک‌ها مانند Koton LCWaikiki، Mavi ،US Polo ،Zara ،Benetton ،Mango ،H&M ،Caledonia (Italian) Bernardo and houseware brands در این مرکز خرید دیده می‌شود.

  • ساعت کاری مرکز خرید جواهیر: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید جواهیر: سینما، مراکز سرگرمی، یک سن بزرگ برای تئاتر، یک سالن بولینگ، یک ترن هوایی کوچک، پارکینگ با ظرفیت 2500 خودرو

  • آدرس مرکز خرید جواهیر: منطقه شیشلی، خیابان بویوکدره، پلاک 22

موقعیت مرکز خرید جواهیر

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 14.jpg
مرکز خرید جواهیر، از پاساژهای معروف استانبول
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 13.jpg
پاساژ جواهیر

مرکز خرید مال آف استانبول (Mall Of Istanbul)

مال آف استانبول که یکی از بهترین مراکز خرید استانبول در بخش اروپایی و البته بزرگترین مرکز خرید استانبول است، در بزرگ‌راه تی ای ام (TEM) در باشاکشهیر واقع شده است. این مجموعه شامل هتل مجلل و یک مرکز خرید و سرگرمی است. مرکز خرید مال آف استانبول، میزبان صدها برند ترکی و بین‌المللی است. یک اتوبوس شاتل رایگان بین مرکز خرید استانبول و ایستگاه متروی ایکیتلی سانایی (Ikitelli Sanayi) وجود دارد که دسترسی مسافران را به این مجموعه آسان‌تر می‌کند.

علاوه‌بر این، ایستگاه متروی Masko در خط M9 دقیقاً کنار مرکز خرید ایستینیه پارک واقع شده است؛ بنابراین با توجه به کیفیت حمل‌ونقل عمومی در استانبول، به‌راحتی می‌توانید خودتان را به این مرکز خرید برسانید و خریدی آسان را تجربه کنید. برندهای Debenhams ،Zara ،Ykm ،Toyzz Shop ،Media Markt ،Teknosa ،Koçtaş ،Ozdilek ،Bimeks ،Lc Waikiki ،Defacto ،Decathlon ،Mudo ،Koton ،Mango ،Dockers, Mavi ،Nike Lacoste etc در این مرکز خرید شعبه دارند.

  • ساعت کاری مال آف استانبول: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مال آف استانبول: فودکورت با انواع رستوران‌ها و کافه‌ها، سینماتک، تئاتر، شهربازی و پارکینگ 

  • آدرس مال آف استانبول: بلوار سلیمان دمیرل، منطقه باشاک شهیر، پلاک 7

موقعیت مال آف استانبول

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 16.jpg
مال آف استانبول، بهترین مرکز خرید استانبول
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 18jpg.jpg
مرکز خرید مال آف استانبول

مرکز خرید اوت لت 212 استانبول (212 Outlet Center)

مرکز خرید اوت‌لت 212 میزبان فروشگاه‌های اوت‌لت بسیاری از برندهای ترکیه‌ای و بین‌المللی است. این پاساژ در مقایسه با دیگر مراکز خرید استانبول، مزایای ویژه‌ای ازجمله اجناس مقرون‌به‌صرفه و پارکینگ رایگان دارد. اوت‌لت 212 در کنار بزرگ‌راه باسین اکسپرس (Basin Express) قرار دارد که از مهم‌ترین اتوبان‌های ترکیه است؛ بنابراین با اتوبوس و خودروی شخصی به‌راحتی به این مرکز خرید دسترسی دارید. به‌طور کلی، اوت‌لت‌های استانبول از مراکز خرید ارزان این شهر هستند و بهترین جا برای خرید لباس در استانبول محسوب می‌شوند.

  • ساعت کاری اوت لت سنتر 212: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات اوت لت سنتر 212: فودکورت، شهربازی، سینما و پارکینگ

  • آدرس اوت لت سنتر 212: منطقه باجیلار، اتوبان تاشو جائی، پلاک 5

موقعیت اوت‌لت سنتر 212

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 17.jpg
اوت‌لت سنتر 212، از بهترین مراکز خرید استانبول
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 9.jpg
اوت‌لت سنتر 212

مرکز خرید مارمارا پارک استانبول (Marmara Park)

یکی از مراکز خرید معروف استانبول، مارمارا پارک است که در غرب این شهر قرار دارد. اگر با تور بلندمدتی مثل تور استانبول 7 شب و 8 روز به این شهر سفر می‌کنید و گشت‌وگذار در مراکز خرید مهم استانبول را در برنامه دارید، بازدید از این مرکز خرید را هم از قلم نیندازید. این مرکز خرید، علاوه‌بر فروشگاه‌های برندهای جهانی و داخلی، رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و سایر مراکز سرگرمی، خدمات دیگری نیز دارد که باعث می‌شود بازدیدکنندگانش تجربه خرید خوبی در بخش اروپایی استانبول داشته باشند. خدمات این مرکز خرید شامل اجاره ویلچر، خشک‌شویی، مسجد، کمد و اتاق تعویض نوزاد است. مارمارا پارک، درست در کنار ایستگاه اتوبوس بیلیکدوزو واقع شده است که دسترسی به این مرکز خرید را با حمل‌ونقل عمومی و داشتن یک استانبول کارت، بسیار آسان و کم‌هزینه می‌کند.

  • ساعت کاری مرکز خرید مارمارا پارک: 10صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید مارمارا پارک: فودکورت، پارکینگ، سینما و مراکز سرگرمی

  • آدرس مرکز خرید مارمارا پارک: منطقه اسنیورت، خیابان چلبی محمت

موقعیت مرکز خرید مارمارا پارک

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 12.jpg
مرکز خرید مارمارا پارک
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul22.jpg
مارمارا پارک، از بهترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید زورلو (Zorlu Center)

مرکز خرید زورلو، مجموعه‌ای مجلل است که از یک مرکز خرید و سرگرمی، اداره‌ها و یک هتل پنج ستاره تشکیل شده است. مرکز خرید زورلو، یکی از جدیدترین مراکز خرید استانبول که در محله بشیکتاش قرار دارد. این مرکز خرید مجموعه‌ای از برندهای مد و زیبایی، مانند Tiffany & Co ،Fendi ،Dior Sevan ،Louis Vuitton ،Prada ،Valentino ،Saint Laurent ،Burberry ،Cavalli ،Michael Kors ،Moncler ،Mont Blanc ،Vakko Dolce&Gabbana ،Sponza را گرد هم آورده است که در زمان حراجی‌های استانبول، اجناسشان را با قیمت بسیار مناسب به‌ فروش می‌رسانند. همچنین، مرکز خرید زورلو میزبان شعبه‌هایی از رستوران‌های بین‌المللی است که برخی از آن‌ها برای اولین بار از طریق این مجموعه به مردم معرفی شده‌اند. این مرکز خرید استانبول یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید در آن خریدی لذت‌بخش را تجربه کنید.

  • ساعت کاری مرکز خرید زورلو: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید زورلو: فودکورت، پارکینگ، مرکز سرگرمی و مرکز برگزاری رویدادها

  • آدرس مرکز خرید زورلو: منطقه بشیکتاش، محله لوازیم، خیابان کورو، پلاک 2

موقعیت مرکز خرید زورلو

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 55.jpg
مرکز خرید زورلو، از پاساژهای معروف استانبول
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 66.jpg
مرکز خرید زورلو، از مراکز خرید معروف استانبول

مرکز خرید فروم استانبول (Forum Istanbul)

مرکز خرید فروم استانبول، یکی از بزرگ‌ترین و برترین مراکز خرید، نه‌تنها در ترکیه، بلکه در اروپاست. مرکز خرید فروم در منطقه بایرام پاشا شهر استانبول واقع شده است که با حمل‌ونقل عمومی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. یکی از ویژگی‌های اصلی که این مرکز خرید را از دیگر گزینه‌ها متمایز می‌کند، وجود یک آکواریوم شگفت‌انگیز در آن است. این مرکز خرید در سال 2009 شروع‌به‌کار کرد و درحال‌حاضر میزبان انواع فروشگاه‌ها و برندهای بین‌المللی و داخلی، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز سرگرمی است. فروم استانبول یکی از شناخته شده‌ترین مراکز خرید استانبول محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری مرکز خرید فروم استانبول: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید فروم استانبول: پارکینگ، فودکورت، سینما، لگولند، اتاق تعویض نوزاد و مراکز سرگرمی

  • آدرس مرکز خرید فروم استانبول: منطقه بایرام پاشا، محله کوجاتپه، خیابان پاشا

موقعیت مرکز خرید فروم استانبول

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 98jpg.jpg
مرکز خرید فروم، از بهترین مرکز خریدهای استانبول
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 97jpg.jpg
مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید آکو فلوریا (Aqua Florya Mall)

شاید بتوان گفت آکوا فلوریا بهترین مرکز خرید استانبول در بخش اروپایی است. این مجتمع خرید، مزایای منحصربه‌فردی دارد که آن را از سایر مراکز خرید استانبول متمایز می‌کند؛ به‌عنوان مثال، آکوا فلوریا درست در ساحل دریای مرمره واقع شده است؛ بنابراین بازدیدکنندگان این مرکز خرید می‌توانند از نقاط مختلفی ازجمله کافه‌ها و رستوران‌های آکوا فلوریا، منظره دریا را ببینند و لذت ببرند. علاوه‌بر این، آکوا فلوریا یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی استانبول یعنی آکواریوم سی لایف فلوریا، بزرگ‌ترین آکواریوم موضوعی جهان را در خود جای داده است. این مرکز خرید در مجاورت پارک فلوریا قرار دارد و از پاساژهای معروف استانبول محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری مرکز خرید آکوا فلوریا: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید آکوا فلوریا: فودکورت، آکواریوم، پارکینگ، سینما و مراکز سرگرمی 

  • آدرس مرکز خرید آکوا فلوریا:، منطقه باکرکوی، خیابان یشیل‌کوی، شنلیک‌کوی

 موقعیت مرکز خرید آکوا فلوریا

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 11.jpg
مرکز خرید آکوا فلوریا
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 15.jpg
مرکز خرید آکوا فلوریا، از بهترین مراکز خرید استانبول

ونیزیا مگا اوت‌لت (Venezia Mega Outlet)

یکی از مجلل‌ترین و زیباترین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید ونیزیا مگا اوت‌لت است. این مرکز خرید با کانال‌های آب مصنوعی و استخرهای زیبا، حال‌وهوای شهر ونیز و میدان معروف سن مارکو را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند. ونیزیا، فروشگاه‌های اوت‌لت برندهای معروف جهان را در خود جای داده است. خط تراموای حبیبلر ـ توپکاپی (Habibler-Topkapi)، دسترسی به این مرکز خرید را آسان کرده است و گردشگران می‌توانند با استفاده از این تراموا، خود را به ونیزیا برسانند. برندهای مطرح جهانی مانند Nike ،Hummel ،Puma ،Adidas ،North face Timberland در این مرکز خرید شعبه دارند.

  • ساعت کاری مرکز خرید ونیزیا مگا اوت‌لت: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید ونیزیا مگا اوت‌لت: فودکورت، سینما و مراکز سرگرمی

  • آدرس مرکز خرید ونیزیا مگا اوت‌لت: منطقه قاضی عثمان پاشا، محله کارادنیز، اتوبان اسکی ادیرنه، پلاک 408

موقعیت مرکز خرید ونیزیا مگا اوت‌لت

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 02.jpg
مرکز خرید ونیزیا مگا اوت‌لت استانبول
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 01.jpg
ونیزیا مگا اوت‌لت، از بهترین مراکز خرید استانبول 

مرکز خرید هیستوریا (Historia Shopping and Life Center)

مرکز خرید هیستوریا در محله فاتح استانبول قرار دارد و به‌دلیل دسترسی آسان آن به چهارراه آکسارای و نزدیک بودن به برخی از جاهای مهم و دیدنی شهر مانند بازار بزرگ، توجه بسیاری از مسافران و گردشگران را جلب می‌کند. در این مرکز خرید، شما این فرصت را دارید که از میان برندهای مطرح جهانی، ازجمله آدیداس، پولو، زارا، مانگو، نایکی و دفاکتو خرید کنید. اگر اهل غذا خوردن در فست‌فودهای زنجیره‌ای و بین‌المللی باشید، هیستوریا مناسب شماست؛ چراکه کی‌اف‌سی و برگر کینگ هر دو در این مرکز خرید شعبه دارند.

  • ساعت کاری مرکز خرید هیستوریا : 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید هیستوریا: رستوران، سینما و مراکز سرگرمی

  • آدرس مرکز خرید هیستوریا: منطقه فاتح، محله اسکندر پاشا، بلوار عدنان مندرس

جاهای دیدنی استانبول کجاست؟

موقعیت دقیق مرکز خرید هیستوریا 

historia-alisveris-merkezi.jpg
هیستوریا، از بهترین پاساژهای استانبول

مراکز خرید استانبول در قسمت آسیایی

بخش آسیایی استانبول، پر از بازارهای محلی، خیابان‌های خرید و ده‌ها مرکز خرید بزرگ است. در بخش آسیایی، خرید ارزان‌تری را در مقایسه با بخش اروپایی تجربه خواهید کرد؛ زیرا سمت اروپایی توریستی‌تر است و بیشتر ساکنان بخش آسیایی را افراد محلی‌ تشکیل می‌دهند. مکان‌های زیادی برای خرید در بخش آسیایی استانبول وجود دارد. البته بهترین راه این است که از خیابان‌های خرید مانند خیابان بغداد یا خیابان بهاریه در معروف‌ترین محله‌های استانبول، جست‌وجو را شروع کنید. معمولاً در این خیابان‌ها می‌توانید فروشگاه‌های برندهای مشهور را پیدا کنید. این فروشگاه‌های خرید در بخش آناتولی استانبول معمولاً قیمت‌های اقتصادی‌تری دارند. در این بخش، برخی از مراکز خرید سمت آسیایی استانبول را معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید آکاسیا (Akasya Shopping Mall)

آکاسیا، یک مرکز خرید واقع در محله آجیبادم (Acıbadem) است. در این مجموعه بزرگ می‌توانید انواع لباس، لوازم آرایشی و لوازم الکترونیکی بخرید؛ زیرا آکاسیا میزبان برندهای درجه‌یک جهانی است. متروی M4 که از کادیکوی (Kadikoy) حرکت می‌کند، شما را به این مرکز خرید استانبول می‌رساند. پس، از نظر حمل‌ونقل مشکلی ندارید. آکاسیا از زمان افتتاحش در سال 2014، برای استانبولی‌ها و همچنین برای گردشگران به یک اندازه جذاب بوده است. اگر دوست دارید علاوه‌بر خرید، مناطق آسیایی استانبول را هم ببینید، به این مرکز خرید سری بزنید.

  • ساعت کاری مرکز خرید آکاسیا: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید آکاسیا: فودکورت، سینما و مراکز سرگرمی

  • آدرس مرکز خرید آکاسیا: منطقه اوسکودار، محله آجی‌بادم، کوچه چچن، پلاک 25

موقعیت مرکز خرید آکاسیا

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 05.jpg
مرکز خرید آکاسیا، از پاساژهای معروف استانبول
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 07.jpg
مرکز خرید آکاسیا در استانبول

مرکز خرید واتر گاردن استانبول (Watergarden Istanbul)

مرکز خرید واتر گاردن، یکی از زیباترین مراکز خرید در بخش آسیایی استانبول است. واتر گاردن مانند نامش، یک باغ آبی دارد. بعد از خرید، می‌توانید غذاهای ترکی را در رستوران‌ها و کافه‌های این مجموعه زیبا میل کنید و از محیطش لذت ببرید. در این مجموعه دیدنی، یک خیابان نوستالژی احداث شده است که برندهایی با حداقل 50 سال سابقه در آن قرار دارند. در این خیابان از سیستم‌های سقف سیار و نور روز استفاده می‌شود. واتر گاردن در کنار مرکز مالی بین‌المللی در آتاشهیر استانبول واقع شده است و شامل فودکورت، مرکز تفریحی و فرهنگی و بیش از 150 فروشگاه با انواع برندهاست.

  • ساعت کاری مرکز خرید واتر گاردن استانبول: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید واتر گاردن استانبول: پارکینگ، فودکورت، مراکز سرگرمی، نمایش‌های آبی، نور، لیزر، موسیقی و آتش، تئاتر، کنسرت، پارک‌های بازی و ماجراجویی  

  • آدرس مرکز خرید واتر گاردن استانبول: منطقه آتاشهیر، محله بارباروس، کوچه کیزیلبگونیا

موقعیت مرکز خرید واتر گاردن استانبول

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 011jpg.jpg
مرکز خرید واتر گاردن در سمت آسیایی استانبول
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 000.jpg
مرکز خرید واتر گاردن

مرکز خرید هیل‌تاون (Hilltown AVM)

هیل‌تاون یک مرکز خرید جدید است که علاوه‌بر ایجاد فرصت خرید، مکان خوبی برای گذراندن وقت به شمار می‌آید. این مرکز خرید یکی از جاهای دیدنی استانبول با مترو محسوب می‌شود. به همین دلیل شما می‌توانید با پیاده شدن در ایستگاه کوجوکیالی (Kucukyali) متروی M4 که از کادیکوی (Kadikoy) حرکت می‌کند، خودتان را به این مرکز خرید استانبول برسانید. بسیاری از برندهای جهانی مانند zara ،stradivarius ،H&M and pull & Bear،Nike در این مجموعه فعالیت می‌کنند و مشتریان می‌توانند کالاهای روز دنیا را از آن‌ها خریداری کنند. هیل‌تاون یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول نیز محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری مرکز خرید هیل‌تاون: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید هیل‌تاون: محل پارک موتورسیکلت، مرکز بازی کودکان، کافه و رستوران

  • آدرس مرکز خرید هیل‌تاون: منطقه مال تپه، محله آیدین اولر، خیابان سیتلر یولو، پلاک 28

موقعیت مرکز خرید هیل‌تاون استانبول

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 005.jpg
مرکز خرید هیل‌تاون، یکی از بهترین مراکز خرید استانبول
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 00005.jpg
مرکز خرید هیلتون استانبول

مرکز خرید عمار اسکوئر (Emaar Square mall)

مرکز خرید عمار اسکوئر با وجود شعب فروشگاه‌های اغلب برندهای معروف سراسر جهان و همچنین برندهای محلی ترکیه، تجربه خریدی لذت‌بخش را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. قیمت‌ها در مرکز خرید عمار اسکوئر متناسب با هر نوع بودجه‌ای است و این ویژگی، خرید را بسیار آسان‌تر می‌کند. سینما 4DX چندطبقه، آکواریوم عمار، باغ‌وحش زیر آب و سکوی تماشایی که در سال 2018 به روی عموم باز شد، عمار اسکوئر را به یکی از بهترین مراکز خرید استانبول در سمت آسیایی تبدیل کرده است.

  • ساعت کاری مرکز خرید عمار اسکوئر: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید عمار اسکوئر: سینما، رستوران، کافی‌شاپ، باغ‌وحش، آکواریوم و تئاتر

  • آدرس مرکز خرید عمار اسکوئر: منطقه اوسکودار، محله اونالان، خیابان لیبادیه، پلاک 88

موقعیت مرکز خرید عمار اسکوئر استانبول

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 00006.jpg
مرکز خرید عمار اسکوئر، از بهترین مراکز خرید استانبول
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 4545321.jpg
مرکز خرید عمار اسکوئر در قسمت آسیایی استانبول

مرکز خرید اوت‌لت اپتیموم استانبول (Optimum Outlet)

مرکز خرید اوت‌لت اپتیموم استانبول که برنده جایزه بهترین اوت‌لت در اروپا و ترکیه شده است، با نوآوری در نحوه خرید و هچمچنین محیط مدرن و زیبایش، تعداد بازدیدکنندگان خود را به حدود 13 میلیون نفر در سال رسانده است. اپتیموم با ایجاد فرصت‌ خرید و سرگرمی برای بازدیدکنندگان، یک محیط اجتماعی بسیار پویا را ایجاد کرده است. این مرکز با سینماهای مدرنش، اولین و تنها پیست اسکیت 541 متر مربعی یخ واقعی در آناتولی، سالن سینمای پنج‌بعدی و زمین‌های بازی کودکان، اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم و لذت خرید را دوچندان می‌کند. بازدیدکنندگان اپتیموم می‌توانند در تراس‌های این مرکز خرید استانبول، از غذاهای مختلف در فودکورت این مجموعه، متشکل از برندهای داخلی و خارجی لذت ببرند. گردش در این مرکز خرید، به تنهایی یکی از تفریحات استانبول محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری مرکز خرید اپتیموم استانبول: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید اپتیموم استانبول: پارکینگ، مراکز بازی و سرگرمی کودکان، پیست اسکی، سینما و فودکورت

  • آدرس مرکز خرید اپتیموم استانبول: منطقه آتاشهیر، محله ینی صحرا، خیابان دموکراسی

موقعیت مرکز خرید اوت‌لت اپتیموم استانبول

lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul 18.jpg
مرکز خرید اوت‌لت اپتیموم استانبول
lastsecond.ir-best-shopping-malls-in-istanbul90000.jpg
مرکز خرید اوت‌لت اپتیموم، از مراکز خرید استانبول

مرکز خرید ویاپورت آسیا اوت‌لت (Viaport Asia Outlet Shopping)

مرکز خرید ویاپورت آسیا اوت‌لت در سمت آسیایی شهر استانبول، در منطقه ینی شهیر واقع شده است و تنها 10 دقیقه با فرودگاه صابیها گوکچن فاصله دارد. پس اگر پروازتان از این فرودگاه انجام می‌شود، اوت‌لت ویاپورت می‌تواند آخرین گزینه برای خرید در سفرتان باشد. در این مرکز خرید که یکی از بهترین پاساژهای استانبول هم محسوب می‌شود، علاوه‌بر حضور بیش از 250 فروشگاه از برندهای معروف جهانی، امکاناتی نظیر باشگاه، مرکز تفریحی، بولینگ و سینما هم برای مشتریان در نظر گرفته شده است. 

  • ساعت کاری مرکز خرید ویاپورت آسیا اوت‌لت: 10 صبح تا 10 شب

  • امکانات مرکز خرید ویاپورت آسیا اوت‌لت: پارکینگ، مراکز بازی و سرگرمی کودکان، بولینگ، سینما، فودکورت و باشگاه

  • آدرس مرکز خرید ویاپورت آسیا اوت‌لت: منطقه پندیک، محله ینی شهیر، خیابان دده پاشا، پلاک 19

موقعیت ویاپورت آسیا اوت‌لت

lastsecond.ir-shopping centers istanbul.jpg
اوت‌لت ویاپورت آسیا، از بهترین مراکز خرید استانبول
lastsecond.ir-shopping centers istanbul 2.jpg
ویاپورت اوت‌لت آسیا

مراکز خرید معروف استانبول

هنگام سفر به استانبول متوجه خواهید شد که برخی از مراکز خرید، میان مردم یا گردشگران، در مقایسه با دیگر موارد بیشتر شناخته‌شده هستند. یعنی هنگام اقامت در استانبول، نام برخی از مراکز خرید معروف استانبول را چه از زبان راهنما، چه از زبان مسافران، بیشتر خواهید شنید. توجه به این مراکز خرید به‌دلیل ویژگی‌هایشان و گاهی به‌علت قدمتشان، بیشتر است. مرکز خرید مال آف استانبول، مرکز خرید ایستینیه پارک، مرکز خرید جواهیر، مرکز خرید فروم، مرکز خرید الیویوم و مرکز خرید زورلو از این موارد هستند.

بزرگترین مرکز خرید استانبول

می‌توان گفت بزرگترین مرکز خرید استانبول، مرکز خرید فروم استانبول است که 495هزار متر مربع مساحت دارد. فروم استانبول همچنین یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در اروپاست. این مرکز خرید بزرگ، شعب 286 برند مختلف را در خود جای داده است. مرکز خرید فروم در منطقه بایرام پاشای استانبول واقع شده است و از نظر حمل‌و‌نقل در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد. فروم استانبول به‌دلیل امکانات ویژه‌ای مانند آکواریوم Sealife و سرزمین ژوراسیک نیز معروف است. اگر به‌زودی و با تور استانبول اسفند سفر می‌کنید، گشت‌وگذار در فروم، بزرگترین مرکز خرید استانبول را فراموش نکنید. بهتر است از مترو برای دسترسی آسان‌تر به این مرکز خرید استفاده کنید.

lastsecond.ir- frum istanbul.jpg
مرکز خرید فروم استانبول، بزرگترین مرکز خرید استانبول

سفر با تور استانبول

شاید در نگاه اول، انتخاب تور صرفاً یکی از مراحل سفر به نظر بیاید؛ اما باید این مسئله را در نظر بگیرید که هدف شما از سفر، تأثیر بسیاری در انتخابتان می‌گذارد؛ مثلاً اگر شما به قصد خرید به استانبول سفر می‌کنید، باید در انتخاب آژانس و پکیج تور دو مورد را در ذهن داشته باشید؛ اول اینکه قیمت تور مناسب باشد تا به‌جای هزینه‌های اقامت با دستی بازتر خرید کنید و دوم اینکه محل اقامت شما در نزدیکی مراکز خرید قرار گرفته باشد. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، می‌توانید به سراغ صفحه تور استانبول لست‌سکند بروید و از میان تعداد زیادی از آژانس‌های ارائه‌دهنده این تور و برنامه‌های اختصاصی‌شان، مناسب‌ترین تور را انتخاب کنید. همچنین اگر می‌خواهید در نوروز به کشور ترکیه سفر کنید تا علاوه‌بر لذت بردن از آب‌و‌هوای بهاری و مناظر فوق‌العاده، خریدهای سال نو را هم از بهترین مراکز خرید استانبول انجام دهید، صفحه تور ترکیه نوروز به شما امکان مقایسه انواع تورها از نظر شب‌های اقامت، هتل، پرواز و تاریخ سفر را می‌دهد. 

سخن آخر

همان‌طور که می‌دانید، استانبول یکی از مهم‌ترین مقاصد خرید برای گردشگران از سراسر جهان به شمار می‌آید و مراکز خرید استانبول، نقش مهمی را در رونق گردشگری این شهر ایفا می‌کنند. شاید بتوان گفت اغلب افراد، بخش درخور توجهی از زمان سفرشان را در بهترین مراکز خرید استانبول سپری می‌کنند و این موضوع به افزایش تعداد این مراکز در شهر توریستی استانبول کمک کرده است. در این مطلب، سعی کردیم که تعدادی از بهترین مراکز خرید استانبول را به شما معرفی کنیم تا اگر در هرکدام از قسمت‌های آسیایی و اروپایی این شهر اقامت می‌کنید، بتوانید به آن‌ها سری بزنید و خریدی دل‌چسب را تجربه کنید. اگر به‌زودی مسافر این شهر دیدنی هستید، خواندن راهنمای سفر به استانبول را فراموش نکنید. اگر تاکنون به این شهر سفر کرده‌اید، از تجربه خریدتان در استانبول برای ما بگویید. به‌نظر شما بهترین مراکز خرید استانبول کدام‌اند؟

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!