ساخت بزرگترین آکواریوم خاورمیانه با 46.000 جانور در ابوظبی

4.5
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بزرگترین آکواریوم خاورمیانه که می‌توانید کنار کوسه‌ها شنا کنید!
15 مرداد 1400 09:00
0

 جمله‌ای است که می‌گوید هر آنچه در دبی بتوان پیدا کرد، بهترش را می‌توان در ابوظبی یافت. اما این بار قرار است چیزی در ابوظبی ساخته شود که نه نتها در دبی و امارات بی‌نظیر است بلکه در تمامی خاورمیانه نیز شبیه ندارد. روی صحبت ما درباره یک جاذبه توریستی به نام آکواریوم ملی القنا (TNA) است که قرار است عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم خاور میانه را از آن خود کند.

آکواریوم ملی در یک بستر 2.4 کیلومتری ایجاد شده است و مساحت آن به 9000 متر مربع می‌رسد. در این آکواریوم غول آسا قرار است 46.000 جانور از جمله 200 کوسه و پرتوماهی قرار داده شود. قرار دادن این حجم از جانوران دریایی از چالش‌های ساخت این آکواریوم به حساب می‌رود که به نظر می‌رسد با وجود 80 متخصص آبزی شناس، حیوانات چالش‌های غیر قابل انتظاری با یک دیگر نخواهند داشت.

 

بزرگترین آکواریوم خاورمیانهآکواریوم ابوظبی

آکواریوم ابوظبی

 

ضمن اینکه گردشگران می‌توانند علاوه بر تماشای آکواریوم، لباس غواصی بر تن کرده و با شیرجه زدن در آکواریوم در کنار هزاران گونه دریایی شنا کنند. ایجاد یک آکواریوم با قابلیت شنا کردن، پیش‌تر در امارات و شهر دبی پیاده‌سازی شده بود. این ویژگی را در دبی مال، یکی از شگفت انگیز‌ترین مراکز خرید در جهان مشاهده کرده بودیم که بازدیدکنندگان می‌توانستند در کنار کوسه‌ها شنا کنند.

در آکواریوم ملی ابوظبی تنها شاهد ماهی و جانوران بومی امارات نخواهید بود، زیرا برای افزایش دگرگونی گونه‌های زنده آکواریوم، جانوران مختلفی از خلیج فارس، دریای سرخ، آمازون، دریای مدیترانه، اقیانوس آرام و حتی نواحی قطبی گرد آورده شده است. یکی دیگر از اهداف ایجاد این منطقه گردشگری احیای حیات وحش امارات است که با وجود 25 گونه کوسه و حتی رونمایی از گاوکوسه‌ها برای نخستین بار در منطقه، این پروژه گام بزرگی در هدف بردارد. گاو کوسه (bull shark) یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های دریایی است که استفاده از آن‌ها در آکواریم‌ها اتفاق بسیار نادری است اما اکنون آکواریوم TNA علاوه بر انجام این کار امکان شنا کردن انسان‌ها در یک بستر مشترک و حتی غذا دادن به آن و سایر کوسه‌ها را میسر کرده است.

 

کوسه
تصویری از گاوکوسه

 

اکنون که در حال خواندن این متن هستید، بیش از 90 درصد پروژه ساخت آکواریوم به اتمام رسیده است و انتظار می‌رود در اواخر سال جاری از آن رونمایی شود. البته پیش از این گفته می‌شد که در ربع آخر سال 2020 این مکان افتتاح می‌شود اما به دلایل زیر ساختی این عمل تا کنون شکل نگرفته است.

زیرا ساخت آکواریوم ملی تنها بخشی از پروژه توریستی بزرگی است که قرار است در القنا صورت بگیرد. القنا نام منطقه‌ای در ابوظبی است که در حال حاضر با سرمایه گذاری‌های کلان قرار است به یکی از قطب‌های گردشگری کشور امارات تبدیل شود.

 

بزرگ ترین آکواریوم جهان

 آکواریوم ابوظبی

آکواریوم ابوظبی

 

منابع: gulfbusiness.com و the national news 

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.