قوانین دبی و کارهای ممنوع در دبی چیست؟

4.5
از 14 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
انجام دادن این کارها در دبی عواقب دارد!
03 آذر 1402 08:00
8

فرهنگ اعراب به‌ویژه مردم دبی، در مقایسه با کشور‌های اروپایی و آمریکایی کمی محافظه‌کارانه‌تر است؛ بنابراین اگر قصد سفر به دبی را دارید، بهتر است پیش از سفر، با قوانین دبی، فرهنگ و هنجارهای این کشور آشنا شوید تا هنگام سفر دچار مشکل نشوید. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند، اول شما را با خلاصه‌ای از قوانین دبی برای توریست ها آشنا می‌کنیم و سپس به کارهایی اشاره می‌کنیم که انجام دادنشان در دبی مشکل‌ساز خواهد شد.

03.jpg

قوانین دبی و هنجارهای آن چیست؟

قوانین دبی که باید به آن توجه کنید، شامل قوانین هتل های دبی، قوانین مربوط به بردن مواد غذایی، پوشش و کارهای ممنوع ازجمله نوشیدن الکل، مصرف داروهای غیرمجاز، عصبانیت هنگام رانندگی، بی‌احترامی به زنان، ابراز علاقه در ملأعام، بی‌احترامی به دین و مساجد، دست دادن، بی‌اجازه عکس گرفتن، کالاهای غیرقانونی و بی‌احترامی به خاندان سلطنتی می‌شود. با رعایت کردن قوانین کشور دبی می‌توانید به‌راحتی در این شهر زیبا بگردید و لذت ببرید. در ادامه این مطلب، سعی کردیم به صورت مفصل این قوانین دبی را توضیح دهیم.

راهنمای کامل سفر به دبی

قوانین دبی

جمع کردن همه قوانین کشور دبی در یک مطلب کوتاه ممکن نیست و هدف ما آشنایی کلی و اشاره به مواردی است که ممکن است در سفر، به آن‌ها نیاز پیدا کنید. خوشبختانه به‌دلیل شباهت‌های فرهنگی بین کشورهای خاورمیانه، بسیاری از قوانین دبی برای ما ایرانی‌ها آشناست؛ اما دراین‌بین، تفاوت‌های مهمی هم وجود دارد که در نظر نگرفتنشان، موانعی در پی خواهد داشت و درصورت تخطی از آن‌ها، هیچ توجیه و بهانه‌ای پذیرفته نیست.

قوانین ورود به دبی

ازآنجایی‌که گردشگران قبل از هرچیز، درگیر مدارک مهمی مثل پاسپورت و ویزا می‌شوند، برخی از مقررات ورود غیر قانونی به دبی، از همان ابتدا شامل حالشان نمی‌شود؛ اما با داشتن اقلام غیرقانونی، ورق برمی‌گردد و بسته به نوع کالای ممنوع و میزان آن، روند قانونی طی می‌شود. در چنین شرایطی باید منتظر اعمال قوانین مربوط به ورود غیر قانونی به دبی، دیپورت یا مجازات هم باشید. بیشتر این اقلام ممنوع، در فرودگاه کشورهای مختلف یکسان است؛ اما در ادامه، کالاهایی را نام می‌بریم که در زمینه ورود غیر قانونی به دبی مشکل‌سازترند.

  • داروهای غیرمجاز در سفر دبی: بهتر است برای بردن دارو به دبی، حتی قرص سرماخوردگی، همیشه نسخه پزشک همراهتان باشد و علاوه‌بر آن، مطمئن شوید که مقدار داروی شما به‌اندازه نیاز سفرتان است. پیگرد قانونی داروهای غیرمجاز در سفر دبی بسیار جدی است.
  • نشریه‌های مغایر با اخلاق و مذهب: هر نوع اثر تصویری و نوشتاری که با ارزش‌های اسلامی در تضاد باشد، در فرودگاه دبی ضبط می‌شود و صاحب آن ممکن است مشمول مجازاتی مثل زندان، جریمه و دیپورت شود.
  • پول تقلبی: به‌همراه داشتن پول و کالاهای تقلبی به دبی ممنوع است.
  • ابزارآلات سِحر: به‌همراه داشتن کاغذهای طلسم و وسایل جادوگری به دبی ممنوع است.
image.khaleejtimes.jpg
پلیس‌های فرودگاه دبی

قوانین بردن مواد غذایی به دبی

مواد خوراکی به چند دسته مایعات، جامدات و غذاهای کنسروی تقسیم می‌شوند. برای ورود چنین خوراکی‌هایی به دبی، باید قوانین خاصی را مد نظر قرار دهید تا هنگام ورود به خاک این کشور، مشکل خاصی برای شما ایجاد نشود.

  • مواد غذایی: گردشگرانی که مدت کمی در دبی اقامت دارند، ممکن است برای کمتر کردن قیمت غذا در دبی، تصمیم‌ بگیرند تا قسمتی از غذای روز‌مره را با خود ببرند. ممکن است در نگاه اول، به نظر برسد نباید قوانینی برای بردن غذا به دبی وجود داشته باشد؛ اما به‌منظور پیشگیری از سوءاستفاده تجاری افراد، محدودیت‌هایی برای مقادیر آن در نظر گرفته شده است که مقدار بردن غذا به دبی را تعیین می‌کند. برای اطلاع از مقدار دقیق، باید از خطوط هوایی و قسمت بار سؤال بپرسید.
  • کنسروجات: یکی از سؤالات پرتکرار، درباره امکان بردن کنسرو به دبی است. به‌طور کلی بردن کنسرو به دبی ممنوعیتی ندارد، به‌شرط آنکه فقط چند عدد به‌همراه داشته باشید. درضمن ممکن است غذای کنسروی شما را هنگام ورود به این کشور کمی بازبینی و بررسی کنند تا از صحت آن اطمینان پیدا کنند.
  • آب و مایعات: در مورد بردن آب معدنی به دبی و همچنین اغلب مایعات، سخت‌گیری خاصی وجود ندارد؛ اما بهتر است حجم مایعات شما درمجموع بیشتر از یک لیتر نشود. بردن مایعات در چمدان هم اندازه و قانون خاصی ندارد؛ اما بهتر است مایعاتتان در ظروف محکم و در یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار باشد تا از ریخته شدن و نشت آن‌ها جلوگیری شود. هرکدام از مایعاتی که با خود می‌برید، باید حداکثر 100 میلی‌لیتر باشد. غذاهای کودک، شیر و برخی داروها و مواد غذایی خاص از این قاعده مستثنا هستند که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از خطوط هوایی و قسمت بار بپرسید. 

علاوه‌بر این اقلام، در سفر به دبی می‌توانید سیگار هم با خود ببرید؛ اما باید بیشتر از 18 سال داشته باشید و شرایط و قوانین بردن این کالا به دبی را در نظر بگیرید. افراد سیگاری می‌توانند حداکثر 400 نخ سیگار به ارزش 2 هزار درهم امارات، همراه خود داشته باشند و اگر سیگارهای برگ با خود می‌برند، نباید ارزششان از 3 هزار درهم امارات بیشتر شود.

How-To-Omiyage-FT-BLOG0922-2000-20ef277976444be1836dbad8d4d00511.jpg
بردن کنسرو به دبی

قوانین پوشش در دبی

اگرچه دبی از شهر‌های مدرن دنیا محسوب می‌شود، اما همواره فرهنگ سنتی و اسلامی زیر پوست آن وجود دارد. ممکن است در نوشته‌های گوناگونی که دبی را معرفی می‌کنند، خوانده باشید که قوانین پوشش در دبی به‌گونه‌ای است که در این شهر می‌توانید هر نوع لباسی را که می‌خواهید، بپوشید؛ اما باید خاطرنشان کرد که قوانین دولت دبی در چهارچوب شریعت اسلام عمل می‌کند. ازاین‌رو، برخی از قوانین پوشش در دبی حاکم است که هر توریستی باید به آن توجه کند.

اگر مسافر تور دبی 5 شب و 6 روز هستید، احتمالاً روزها مدت‌زمان بیشتری را خارج از هتل می‌گذرانید و شاید گرمای هوا شما را مجبور کند لباس‌های کمتری بپوشید. قوانین پوشش در دبی، شامل حضور در کلاب‌ها نمی‌شود؛ یعنی می‌توان در این محیط‌ها آزادانه عمل کرد.

به‌طور کلی باید به یاد داشته باشید که شما در یک کشور مسلمان هستید و بهتر است که به فرهنگ محلی و سنت آن‌ها احترام بگذارید؛ بنابراین پوشیدن لباس‌های نامناسب، از کارهای ممنوع در دبی محسوب می‌شود. در خارج از تفریحگاه‌های خاص دبی نیز به‌طور کلی، لباس گردشگران علاوه‌بر شانه‌ها، باید پاها را حداقل تا زانو بپوشاند. اگر از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید سبک سفر کنید و بخشی از مایحتاج خود را در سفر بخرید، اطلاع از قیمت لباس در دبی به شما کمک می‌کند این هزینه‌ها را بهتر تخمین بزنید.

lastsecond.ir dress code of dubai.jpg
پوشش بانوان توریست در دبی

کارهای ممنوع در دبی

حالا که با دسته‌ای از قوانین دبی برای توریست ها آشنا شدید، به سراغ اصل موضوع می‌رویم. فرقی نمی‌کند که کاری طبق قوانین دبی ممنوع باشد یا اینکه در جامعه وجهه خوبی نداشته باشد؛ درهرصورت، انجام آن می‌تواند شما را با واکنش‌های غیرمنتظره‌ای مواجه کند. ازاین‌رو، هیچ‌یک از کارهای زیر را در مقابل مردم محلی دبی و مأموران نظم و امنیت شهر انجام ندهید.

نوشیدن الکل بیرون از اماکن مخصوص در دبی

همان‌طور که می‌دانید، نوشیدن الکل در دین اسلام حرام است. به همین دلیل نوشیدن الکل از مواردی است که به‌ندرت بین محلی‌های دبی مشاهده می‌شود. به‌علت وجود مهاجران فراوان، نوشیدنی‌های الکلی به‌وفور در کلاب‌های شبانه، رستوران‌‌ها و هتل‌‌های دبی هست؛ اما این موضوع بدین معنا نیست که گردشگران در هر جایی که می‌خواهند، بتوانند الکل مصرف کنند. منع مصرف الکل در محیط‌های عمومی، یکی از قوانین دبی برای توریست ها محسوب می‌شود. طبق این قانون، آن‌ها مجازند که فقط در اماکن خاصی نوشیدنی الکلی مصرف کنند؛ اماکنی که مجوز این کار را دارند و این مورد را از قبل در لیست قوانینشان نوشته‌اند؛ بنابراین نوشیدن الکل خارج از اماکن مطرح‌شده، از کارهای ممنوع در دبی است.

190910-dubai-police_16d1b98ebfe_large.jpg
پلیس دبی

مصرف دارو‌های غیرمجاز در سفر دبی

این قانون نیز در راستای قانون ممنوعیت مصرف الکل، در تمام اماکن دبی حاکم است. مصرف دارو‌های غیرقانونی، عواقب سخت‌گیرانه‌ای را بین کار‌های ممنوعه در دبی دارد. سیاست‌های این‌چنینی که در امارات متحده عربی حاکم هستند، به‌منظور جلوگیری از قاچاق دارو انجام می‌شود. اگر ردی از موادمخدر در وسایل یا مواد مصرفی شما دیده شود، طبق قوانین کشور دبی باید منتظر مجازاتی همچون زندان، تبعید یا سایر موارد دیگر باشید.

گفتیم که بردن و همراه داشتن داروهای غیرمجاز در سفر دبی جرم است؛ در نتیجه علاوه‌بر شهروندان امارات، گردشگران این کشور هم نباید داروی غیرمجاز همراه خود داشته باشد. این ممنوعیت هم یکی دیگر از قوانین دبی برای توریست ها محسوب می‌شود که باید رعایتش کرد. حتی مسافران ترانزیتی که وارد فرودگاه‌های دبی می‌شوند، اگر موادمخدر یا دانه‌های خشخاش همراه داشته باشند، توبیخ خواهند شد.

بهتر است قبل از سفر، از طریق وبگاه‌های رسمی این کشور، دارو‌های غیرمجاز در سفر دبی را بررسی کنید. اگر نیاز شما به مصرف یک‌قلم دارو بسیار ضروری است، باید نسخه پزشکتان را همراه داشته باشید تا بردن دارو به دبی برای شما مانعی نداشته باشد و مشکل‌ساز نشود.

lastsecond.ir drug.jpg
بردن دارو به دبی

عصبانیت هنگام رانندگی در دبی

برای علاقه‌مندان به جهانگردی با خودرو شخصی، دبی یک مقصد گران محسوب می‌شود؛ اما شما این امکان را دارید که در شهر دبی ماشین اجاره کنید و از رانندگی در این شهر زیبا لذت ببرید. درست مثل هر فعالیتی، برخی از کارهای ممنوعه در دبی به رانندگی هم مربوط می‌شود. اگر رفتار سایر رانندگان برای شما ناخوشایند بود و به هر دلیل عصبانی شدید، تحت هیچ شرایطی احساساتتان را با ژست‌های توهین‌آمیز بروز ندهید؛ زیرا این کار، از کارهای ممنوع در دبی محسوب می‌شود و شما را به دردسرهای بزرگی میندازد. اگر هم حوصله رانندگی را ندارید، می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی در دبی استفاده کنید و به راحتی در دبی رفت‌وآمد کنید.

بی‌احترامی به زنان در دبی

در امارات متحده عربی شما با تعداد زیادی از زنان شاغل در هتل، بانک‌‌ها و فروشگاه‌‌ها، گفت‌وگو خواهید کرد. امروزه اشتغال زنان در دبی بسیار رایج شده و مصاحبت کاری با زنان شاغل این شهر از امور بدیهی به شمار می‌رود. فرقی نمی‌کند که شما مرد هستید یا زن؛ درهرصورت باید به خاطر داشته باشید که زندگی افراد محلی در این شهر بسیار خصوصی است و شما حق نزدیک شدن به شهروندان زن در خیابان‌‌ها را ندارید.

هنگام گفتار، مراقب زبان بدن خود باشید. زمانی که در دبی با یک زن صحبت می‌کنید، تحت هیچ شرایطی نباید او را لمس کنید، حتی اگر قصد خاصی نداشته باشید. این رفتار بی‌احترامی شمرده می‌شود. برای مثال، از زبان بدنی همچون دست گذاشتن روی شانه‌‌های بانوان هنگام صحبت کردن با آن‌‌ها به‌شدت پرهیز کنید؛ زیرا از کارهای ممنوعه در دبی محسوب می‌شود.

Womens in Dubie.jpg
بانوان دبی با پوشش کامل

رفتار‌های رمانتیک در ملأعام دبی

زمانی که در خیابان‌های دبی درحال رفت‌وآمد هستید، به‌ندرت رفتارهای رمانتیک بین زوج‌ها می‌بینید. ابراز علاقه در معرض دید عموم، به‌طور جدی از کارهای ممنوعه در دبی به شمار می‌رود. اگرچه این مورد، طی 6 تا 7 سال گذشته کم‌رنگ‌تر شده است، اما هنوز هم در مناطق سنتی‌تر شهر دبی همچون شارجه، سخت‌گیری‌های این‌چنینی دیده می‌شود. علاوه‌بر آن، پخش کردن آهنگ با صدای بلند و رقصیدن در خیابان‌های دبی نیز ازجمله کار‌هایی است که با واکنش منفی افراد محلی همراه خواهد بود.

بی‌احترامی به دین اسلام در دبی

ازآنجایی‌که دین بیشتر مردم دبی اسلام است، کاملاً بدیهی است که کوچک‌ترین بی‌احترامی و تضعیف دین اسلام، واکنش‌‌های منفی از طرف مردم این شهر را در پی خواهد داشت. از دیگر قوانین دبی برای توریست ها، رعایت کردن حال روزه‌داران در ماه رمضان است. خوردن، نوشیدن و استعمال دخانیات در ملأعام توسط گردشگران در ماه رمضان، از مواردی است که از آن استقبال نمی‌شود و حتی در قوانین کشور دبی جریمه به‌همراه دارد.

علاوه‌بر بی‌احترامی نکردن کلامی و رفتاری به اسلام، به‌طور کلی در شهر دبی باید به‌شدت مراقب نوع گفتارتان باشید؛ به‌ویژه زمانی که در اماکن عمومی هستید یا با مردم محلی صحبت می‌کنید. استفاده از کلمات رکیک، زننده و فحش را تا حد ممکن در دبی کنترل کنید. همچنین از اظهارنظر‌هایی که حالت تهاجمی دارند، خودداری کنید.

lastsecond.ir ramadan-kareem.jpg
ماه رمضان در دبی

بی‌احترامی به مساجد در دبی

در همه‌جای دنیا باید به اماکن مذهبی احترام گذاشته شود؛ به‌ویژه در کشور امارات که قرار است در برخی محله‌ها با مردمی سنتی‌تر مواجه شوید. پس بهتر است قبل از ورود به مساجد دبی، برخی نکات را در نظر بگیرید تا باعث ناراحتی و کدورت خاطر اهالی این کشور نشوید. نکات مهمی مثل درآوردن کفش‌ها قبل از ورود به مساجد، پوشیدن لباس‌های مناسب، سروصدا نکردن و با صدای بلند صحبت نکردن در مساجد و همچنین جلوگیری از دویدن و بازی کردن کودکان می‌تواند نشان از احترام متقابل باشد.

mosques rules in dubai for tourists.jpg
احترام به مساجد و اماکن مذهبی در دبی

دست چپ در دبی

این مورد نیز از نکات مربوط به زبان بدن در دبی است. در هیچ شرایطی از دست چپ خود برای غذا خوردن، باز کردن در و به‌ویژه غذا دادن به کسی استفاده نکنید. دست دادن با دست چپ هنگام سلام و احوالپرسی هم از کار‌های ممنوع در دبی به شمار می‌رود. در کشور‌هایی مثل هند و امارات، قبل از رواج استفاده از دستمال توالت، برای طهارت از دست چپ و آب استفاده می‌شد. به همین دلیل دست چپ در فرهنگ دبی تا به امروز ناپاک محسوب می‌شود. اگر شما چپ‌دست هستید، باید سعی کنید از تعارف کردن غذا و دست دادن با دست چپ خودداری کنید. برای ارتباط راحت‌تر و بهتر با افراد محلی در دبی، پیشنهاد می‌کنیم به‌غیر از تمرین زبان بدن مناسب، کمی هم اصطلاحات و جملات پرکاربرد در سفر به دبی را یاد بگیرید تا در رفع سوءتفاهم و ایجاد صمیمیت با شهروندان دبی، کمک‌حالتان باشد.

shake hands in dubai.jpg
زبان بدن در دبی

بی‌اجازه عکس گرفتن در دبی

یکی از مهم‌ترین کار‌های ممنوعه در دبی، عکس گرفتن ناگهانی و بدون اطلاع از افراد است. ازآنجایی‌که جاهای دیدنی دبی از مناظر بسیار زیبا و متنوعی برخوردار است، افراد بسیاری وسوسه می‌شوند تا از گردش خود عکاسی و فیلم‌برداری کنند؛ اما شما به‌عنوان یک گردشگر باید به یاد داشته باشید که حجب‌وحیا و امنیت در دبی بسیار مهم است و شما نباید از مردم این شهر، به‌ویژه از زنان و کودکان، بی‌اجازه عکس بگیرید. درضمن عکاسی از مراکز و ساختمان‌های دولتی، نیمه‌دولتی و نظامی هم ممنوع است.

خوب است بدانید عکس گرفتن از صحنه‌‌های تصادف هم در قوانین دبی ممنوع اعلام شده است؛ به‌طوری که عکاسی و فیلم‌برداری از صحنه‌‌های تصادف، درست به‌اندازه تصویربرداری از مناطق نظامی و دادگاه‌‌ها منع شده و انجام این کار در دبی ممکن است جریمه و دیپورت را به‌همراه داشته باشد.

lastsecond.ir photography in dubai.jpg
عکاسی در دبی

همراه داشتن کالا‌های غیرقانونی در دبی

پیش‌تر درباره قوانین بردن مواد غذایی به دبی و برخی کالاهای ممنوعه در فرودگاه صحبت کردیم. در امارات متحده عربی مانند هر کشور دیگری، به‌همراه داشتن برخی از کالا‌ها، غیرمجاز است. هنگام جمع‌آوری وسایل سفر به دبی بهتر است وسایل خود را به‌دقت بررسی کنید تا وسیله ممنوعی همراهتان نباشد. اگر وسیله‌ای را فراموش کردید یا ورودش به دبی غیرقانونی بود، می‌توانید از مراکز خرید دبی آن را تهیه کنید. اگر وسایلی مثل ابزار دفاع شخصی، مجله‌های فشن زنانه، داروهای غیرمجاز و... را پس از ورود به دبی در وسایلتان دیدید و متوجه شدید که مسئولان فرودگاه آن‌ها را ندیده‌اند، خیلی زود سربه‌نیستشان کنید و در هیچ شرایطی آن‌ها را به کسی نشان ندهید.

18firearms-jumbo.jpg
اقلام ممنوع در دبی

بی‌احترامی به خاندان سلطنتی دبی

وقتی به دبی سفر می‌کنید، ممکن است در مورد فرهنگ، قوانین، سیاست‌‌ها، حکومت و در نهایت خاندان سلطنتی این شهر عقایدی داشته باشید. این موضوع کاملاً طبیعی است؛ اما به این معنا نیست که به‌صورت آشکار عقاید خود را در این موارد بیان کنید. مسخره کردن، انتقاد کردن و استفاده از گفتار تهاجمی علیه خاندان سلطنتی دبی در اجتماع این شهر وجهه خوبی ندارد و ممکن است برخورد‌‌های تند و شدیدی در پی داشته باشد؛ بنابراین حفظ احترام خاندان سلطنتی در دبی یکی از قوانین دبی برای توریست ها محسوب می‌شود که باید آن را رعایت کرد.

آتش‌بازی کردن در دبی

ازآنجایی‌که آذر جزو بهترین ماه‌ها برای سفر به دبی است، شاید بخواهید با تور دبی آذر به این شهر سفر کنید و شاهد مراسم آتش‌بازی در دبی باشید. البته آتش‌بازی کردن، یکی از مواردی است که در دبی اکیداً ممنوع اعلام شده و فقط شرکت‌‌هایی که مجوز دارند، می‌توانند در بعضی مراسم و فستیوال‌های دبی نمایش‌‌های آتش‌بازی را برپا کنند.

در کل برای اشخاص عادی به‌همراه داشتن وسایل آتش‌بازی در این شهر ممنوع است و قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد خریدوفروشش وجود دارد. اگر شخصی به‌هنگام حمل مواد محترقه در دبی دستگیر شود، شش ماه زندان و جرایم نقدی در انتظارش خواهد بود. این قوانین به‌منظور ارتقای امنیت شهروندان دبی و پیشگیری از حوادث احتمالی تنظیم شده‌اند.

نداشتن شرایط رزرو هتل در دبی

از قوانین هتل های دبی می‌توان به ممنوعیت رزرو اتاق برای زوج‌هایی که مدارک رسمی ازدواج ندارند، اشاره کرد. این کار حتی عواقب قانونی هم در پی دارد. البته این مورد از آن دسته قوانین هتل های دبی است که در بسیاری از هتل‌ها اجرا نمی‌شود. علاوه‌بر آن، سن‌وسال هم در قوانین هتل های دبی تأثیرگذار است. شاید در بسیاری از کشورها، بررسی سخت‌گیرانه‌ای برای رزرو هتل برای افراد کمتر از 18 سال اعمال نشود؛ اما در دبی، مسافران زیر 18 سالی که تنها هستند، به‌سختی می‌توانند هتل رزرو کنند و شاید فرصت اقامت در بهترین هتل‌های دبی را از دست بدهند.

BV-Acharya-1.jpg
ارائه مدارک ازدواج رسمی در هتل‌های دبی

سفر به دبی با تور

حالا که از قوانین دبی آگاه شدید، می‌توانید با تور به این کشور سفر کنید. با تور سفر کردن، مزیت‌های ویژه‌ای دارد و می‌توانید با انتخاب تور دبی از جزئیات سفر خود قبل از آغاز سفر مطلع شوید. در بخش تورهای وبگاه لست‌سکند، شما می‌توانید جزئیاتی مثل هزینه‌های سفر، مدت‌زمان سفر، هتل محل اقامت و... را ببینید و ضمن آسودگی خاطر، سفرتان را بهتر مدیریت کنید. تنوع تورها در لست‌سکند، به شما کمک می‌کند توری را انتخاب کنید که نزدیک‌ترین ویژگی‌ها را به شرایطتان دارد.

قیمت تور دبی 7 شب و 8 روز

سخن آخر

آشنایی با قوانین دبی، جزو اطلاعات و نکات مفیدی است که باید هنگام سفر به این شهر آن‌ها را در نظر داشت. ازآنجایی‌که فرهنگ برخی از مردم محلی این شهر گرایش‌های محافظه‌کارانه سنتی و مذهبی دارد، بسیاری از کار‌هایی که در کشور‌های اروپایی، آسیایی و حتی خاورمیانه عادی است، در شهر دبی ممنوع است. پس بهتر است پیش از سفر به این شهر، تجربیات سایر مسافران را در سفرنامه‌های دبی بخوانید تا با لایه‌های عمیق‌تری از این شهر آشنا شوید و لذت بیشتری از سفرتان ببرید. اگر شما هم به این کشور سفر کرده‌اید و از قوانین دبی برای توریست ها اطلاع دارید، می‌توانید تجربه‌ها و نظراتتان را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.