رویایی ترین مقصد سفر برای ایرانی ها کجاست؟

4
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مقصد رویایی ایرانی ها کجاست؟
12 بهمن 1400 08:00
4

همه ما یک تا چند مقصد رویایی داریم که شاید در خلوتمان به آنها فکر کنیم و درباره‌اش خیال‌پردازی کنیم. گاهی ممکن است یک جامعه و فرهنگ درباره یک مقصد رویایی با هم اتّفاق نظر داشته باشند و دلشان بخواهد تجربه سفر به آن مقصد را داشته باشند. به همین منظور تصمیم گرفتیم رویایی‌ترین مقصد سفر برای ایرانی‌ها را با مشارکت شما انتخاب کنیم.

در این متن از روال کمپین رویایی‌ترین مقاصد سفر برای ایرانی‌ها خواهیم گفت. کمپینی که با مشارکت تعداد بالایی از مخاطبان صفحه اینستاگرام لست سکند، برگزار شد و نتایجش شاید از ابتدای شروع کمپین قابل پیشبینی نبود.

09.jpg

 

کمپین رویایی‌ترین مقصد سفر برای ایرانی‌ها لست سکند

 کمپین رویایی‌ترین مقصد سفر برای ایرانی‌ها در اول بهمن‌ماه 1400 با 16 مقصد شروع شد. قرار بود در این کمپین کشورهایی که می‌توانند از مقاصد رویایی برای ایرانی‌ها به حساب آیند، دو به دو با هم رقابت کنند و در نهایت یک کشور به عنوان رویایی‌ترین مقصد از این 16 مقصد باقی بماند. این کمپین در صفحه اینستاگرام لست سکند @lastsecondtours آغاز شد و رأی‌گیری‌ها در استوری‌ها انجام میشد. بیش از 56 هزار نفر در این کمپین شرکت کردند و به کشورهای رویایی‌شان رای دادند.

 کشورهایی که در این کمپین شرکت داده شدند عبارت بودند از: سوئیس، کره جنوبی، ایتالیا، انگلستان، کانادا، برزیل، استرلیا، مصر، مراکش، مالدیو، ژاپن، روسیه، فرانسه، قطب شمال و جنوب، آمریکا و اندونزی.

 این کشورها بر اساس نظرات کاربران پیش از کمپین انتخاب شدند و جزو پرتکرارترین مقاصدی بودند که در نظرات به عنوان مقاصدی که برای ایرانی‌ها محبوب است، نام برده شدند. بنابراین در این کمپین دو به دو با یکدیگر رقابت کردند تا در نهایت یک مقصد انتخاب شود.

 این کمپین در 4 مرحله طراحی شد و پس از گذشت مرحله نیمه پایانی و پایانی، یک مقصد باقی ماند. تاریخ‌های برگزاری کمپین به این صورت بود:

  1. مرحله اول: جمعه، 1 بهمن‌ماه

  2. مرحله دوم: یکشنبه، 3 بهمن‌ماه

  3. مرحله سوم (نیمه پایانی): سه‌شنبه، 5 بهمن‌ماه

  4. مرحله چهارم (پایانی): جمعه، 8 بهمن‌ماه

  5. نتیجه نهایی: یکشنبه، 10 بهمن‌ماه

رویایی ترین مقصد سفر برای ایرانی ها
مراحل کمپین رویایی‌ترین مقاصد سفر برای ایرانی‌ها

 

نتیجه کمپین رویایی‌ترین مقصد سفر برای ایرانی‌ها؛ آمریکا یا سوئیس؟

 هر کدام از این مقاصدی که در کمپین رویایی‌ترین مقاصد برای سفر ایرانی‌ها آمده، سرشار از زیبایی و دیدنی هستند. در هر مرحله، نصف کشورهای شرکت‌کننده حذف می‌شدند که روند کمپین به این سمت پیش رفت تا در مرحله نیمه نهایی کشورهای آمریکا و مالدیو و در مقابل، سوئیس و برزیل با یکدیگر وارد رقابت شدند. در مرحله نیمه نهایی، 71 درصد آراء سهم سوئیس شد و آمریکا هم با فاصله کمی از مالدیو، 58 درصد آراء را به خودش اختصاص داد و در نهایت سوئیس و آمریکا وارد رقابت نهایی شدند.

 در مرحله آخر سوئیس و آمریکا با یکدیگر وارد رقابت شدند. شاید از همان اول کمپین، تعداد بسیاری گمان می‌کردند که آمریکا برنده رقابت خواهد شد امّا در نهایت سوئیس با اختلاف کمی از آمریکا سبقت گرفت و برنده این رقابت شد. سوئیس توانست 56 درصد رای بگیرد و از 44 درصد رای آمریکا سبقت بگیرد.

 

رویایی ترین مقصد سفر برای ایرانی ها
نتایج آراء کمپین رویایی‌ترین مقصد
بهترین مقصد سفر برای ایرانی ها
نتایج مرحله آخر

سوئیس مقصدی رویایی

 تبدیل شدن سوئیس به عنوان مقصدی رویایی، دور از انتظار نیست زیرا قاب‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای در این کشور پیدا می‌شود که شباهتی به واقعیت ندارد؛ از زیباترین مناظر کوه آلپ گرفته که در این کشور هم هست تا بزرگترین فواره شکلات جهان که در سوئیس قرار گرفته است. بعضی سوئیس را با شکلات‌های خوشمزه‌اش، بعضی با ساعت‌های دقیق و زیبا و عده‌ای هم به چاقوهای چندکاره‌اش می‌شناسند، بنابراین این کشور محصولات و صنایع متعددی دارد که در ذهن بیشتر مردم جهان تثبیت شده است.

از جاذبه‌ها و زیبایی‌های سوئیس که بگذریم، این کشور در ردیف کشورهای با کیفیت جهان قرار دارد که سطح رفاه مناسبی دارد و در ردیف برترین کشورهای جهان در سال 2021 هم قرار گرفته است. بنابراین سوئیس کشوری است که هم برای مسافران با کیفیت و رویایی است و هم مردمش در سطح رفاه مناسبی در این کشور زندگی می‌کنند. تصور کنید با تور سوئیس همراه شده‌اید و شاهد دیدنی‌هایش در ویدئو زیر هستید.

بخشی از زیبایی‌های سوئیس

سوئیس
سوئیس رویایی‌ترین مقصد

سخن آخر

در این متن از روال و نحوه برگزاری کمپین رویایی‌ترین مقصد سفر برای ایرانی‌ها گفتیم و متوجه شدیم با توجه به آماری که در صفحه اینستاگرام لست سکند منتشر شد، سوئیس به عنوان رویایی‌ترین مقصد سفر برای ایرانی‌ها معرفی شد. آیا شما هم با این نتیجه موافقید؟ فکر می‌کنید سوئیس مقصدی رویایی برای ایرانی‌هاست؟

 

 تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.