نکاتی مهم برای عکاسی سفرنامه؛ از امکانات تا ترفندها

3.6
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
چگونه برای سفرنامه عکاسی کنیم؟
15 خرداد 1401 09:00
3

حتما هنگام مطالعه سفرنامه افراد مختلف به عکس‌هایی که در آن‌ها استفاده شده است، دقت کرده‌اید. به طور معمول، سفرنامه‌های محبوب عکس‌های خاص و باکیفیتی هم دارند. به طور کلی عکاسی در سفر ممکن است برای بسیاری از افراد چالش برانگیز باشد. آمادگی برای عکاسی و به همراه داشتن تجهیزات کامل آن در سفر کمی دشوار است. فرقی نمی‌کند که در عکاسی تا چه حد مهارت دارید، اگر نکات عکاسی برای سفرنامه را بدانید می‌توانید عکس‌های بهتری برای سفرنامه‌تان تهیه کنید. اما در این مطلب از لست سکند به اهمیت عکس در سفرنامه و راهکارهای کاربردی برای عکاسی بهتر سفرنامه می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین عکس سفرنامه را شکار کنید.

(01-03-24) (4).jpg

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
اهمیت عکس در سفرنامهتوصیف بهتر فضا در سفرنامهتأثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان سفرنامهکمک به فرایند سفرنامه نویسیامتیاز بیشتر در مسابقات سفرنامه نویسیقواعدی که در عکاسی سفرنامه باید رعایت کنیدترکیب‌بندی را رعایت کنیدبه قانون یک سوم در عکاسی دقت کنیدزوم دیجیتال در عکس سفرنامهمثلث نوردهی در عکاسی سفرنامهابزارهای مورد نیاز برای عکاسی سفرنامهدوربین مناسب عکاسی سفرنامهلنزهای مناسب سفرسه‌پایه دوربین کوچککیف یا جعبه محافظباطری اضافه و پاور بانکفضای ذخیره سازی کافینکات مهم در تهیه عکس سفرنامهقابلیت‌های دوربین در عکس سفرنامه نقش مهمی داردبا ساعت آبی و طلایی مقصد سفر خود آشنا شویدبرای عکاسی سفرنامه برنامه ریزی کنیدعکس‌های سفرنامه فقط مختص اماکن نیستندعکس‌های خاص بگیریدهر عکسی در سفرنامه کار آمد نیستگهگاهی از تور جدا شویددوربین موبایل در عکس سفرنامه مهم استنقطه قوت‌ خود را در عکاسی کشف کنیددر شهر گم شویددر عکس سفرنامه به مسائل فرهنگی توجه کنید

اهمیت عکس در سفرنامه

شاید از خودتان بپرسید چرا باید در سفرنامه از محتوای تصویری استفاده کنیم؟ حتی ممکن است بیشتر تمرکز خود را عطف یادداشت‌برداری و نویسندگی کنید و به عکس اهمیت ندهید. اما اگر سفرنامه‌های برتر را آنالیز کنید به نقش عکس در سفرنامه پی خواهید برد. مخصوصا اگر قصد شرکت در مسابقه سفرنامه نویسی را دارید، دانستن این نکات باعث با کیفیت‌تر شدن سفرنامه و در نتیجه دریافت امتیاز بیشتر می‌شود. برخی از مهم‌ترین دلایل اهمیت عکس در سفرنامه را در ادامه مطلب بررسی می‌کنیم.

SYLdASsh9uA2dbEAq9wSH5.jpg
دوربین از وسایل مهم سفرنامه نویسی

توصیف بهتر فضا در سفرنامه

همه می‌دانیم که یک تصویر می‌تواند از هزاران کلمه گویا‌تر باشد. توصیف فضای مقصدی که به آن سفر کرده‌اید نیازمند مهارت ادبی و نویسندگی بالایی است و بسیاری از افراد ممکن است نتوانند در سطح نویسندگان حرفه‌ای به جزئیات اشاره کنند و اتفاقات سفر را آن طور که باید و شاید ترسیم کنند. برای جبران چنین مسائلی، کافی است از مهارت استفاده از عکس سفرنامه استفاده کنید.

تأثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان سفرنامه

تحقیقات نشان داده است که بیش از 81% کاربران صفحات مختلف در فضای مجازی متون نوشته شده را با سرعت بالا خلاصه خوانی می‌کنند. به همین دلیل استفاده از محتوای صوتی و تصویری یک بخش کلیدی در مقالات و سفرنامه‌های شما خواهند بود. افرادی که سفرنامه شما را مطالعه می‌کنند، ممکن است با پرسش‌هایی مواجه شوند که به پاسخ آن‌ها در متن اشاره نشده باشد. در چنین شرایطی خواننده با مراجعه به عکس‌های سفرنامه، اطلاعات بیشتری کسب کند.

exposure.jpg
عکسی زیبا از فضای شهری

کمک به فرایند سفرنامه نویسی

اهمیت عکس‌های یک سفرنامه فقط به مخاطبان مربوط نمی‌شود. بلکه نویسنده سفرنامه هم با دقت در عکس‌هایی که گرفته است، ایده‌های بیشتری برای نوشتن سفرنامه خود می‌گیرد. پس از بازدید از یک جاذبه گردشگری، در سفرنامه از تجربیاتی که داشته‌اید، می‌نویسید. برخی از جزئیات مربوط به هر یک از این تجربیات ممکن است از یاد شما برود. در چنین شرایطی با تماشای عکس‌ها فرصت بیشتری برای به یاد آوردن جزئیات خواهید داشت.

امتیاز بیشتر در مسابقات سفرنامه نویسی

اگر قصد دارید در مسابقات سفرنامه نویسی شرکت کنید، حتما عنصر استفاده از تصویر در متن سفرنامه را جدی بگیرید، زیرا استفاده از عکس علاوه بر بهتر کردن شکل ظاهری سفرنامه و جلب توجه مخاطبان، ذوق و خلاقیت شما را نیز به تصویر می‌کشد و باعث می‌شود سفرنامه شما امتیاز بیشتری نسبت به سایر سفرنامه‌ها کسب کند.

قواعدی که در عکاسی سفرنامه باید رعایت کنید

همه می‌دانیم که عکاسی مانند هر هنر و حرفه دیگری، قواعد خاص خود را دارد. فرقی نمی‌کند که عکاسی شما در سطح آماتور یا حرفه‌ای باشد. گروهی از این قوانین به قدری مهم هستند که خواه ناخواه هنگام عکاسی در سفر به آن‌ها برخورد می‌کنید.

ترکیب‌بندی را رعایت کنید

به جرئت می‌توان گفت که رعایت ترکیب بندی، مهم‌ترین قاعده در عکس سفرنامه است. ترکیب بندی توصیف حالات و موقعیت اشیاء و افراد در یک عکس است. در عکاسی سفرنامه سعی کنید از چند زاویه مختلف یک فضا عکس بگیرید، علاوه بر آن، فاصله‌های مختلف را نیز امتحان کنید. با استفاده از ترکیب بندی می‌توانید چشم مخاطب را به قسمت‌های مهم عکس هدایت کنید. برای مثال، اگر در یک دشت کوهستانی در حال عکاسی هستید، سعی کنید از یک گل با فاصله نزدیک عکس بگیرید در حالی که تصویر زمینه آن کوهستان باشد تا بهترین شکل ممکن ترکیبی را که از نزدیک مشاهده کرده‌اید برای مخاطب تصویر سازی کنید.

cuban-travel-photography-768x512.jpg_2_11zon.jpg
ترکیب بندی زیبا در عکس سفرنامه

به قانون یک سوم در عکاسی دقت کنید

یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین نکات عکاسی، رعایت قانون یک سوم است. رعایت این نکته به شما کمک می‌کند که کادربندی و ترکیب‌بندی عکس شما دقیق‌تر و بهتر شود، چهارچوب تصویر مورد نظر، منظم‌تر به چشم آید و عناصر مهم جاذبه گردشگری که از آن عکس می‌گیرید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. در عکس‌های سفرنامه گاه دیده می‌شود که برخی از افراد به دلیل رعایت نکردن قانون یک سوم، سوژه اصلی عکس را در موقعیتی نامناسب از تصویر قرار داده‌اند.

photo-composition.jpg
قانون یک سوم در عکاسی سفرنامه

زوم دیجیتال در عکس سفرنامه

با کیفیت بودن عکس در سفرنامه نیز یکی از مهم‌ترین قواعدی است که به هنگام انتخاب عکس باید رعایت کنید. همان‌طور که می‌دانید، تلفن‌های همراه هوشمند لنز خاصی برای زوم کردن ندارند و با قابلیتی به نام زوم دیجیتال کار می‌کنند. با زوم دیجیتال، کیفیت تصاویر کمتر می‌شود. بنابراین با استفاده از قانون ترکیب‌بندی عکس، سعی کنید فاصله خود نسبت به سوژه را تغییر دهید.

مثلث نوردهی در عکاسی سفرنامه

نوری که به سنسورهای دوربین می‌رسد، باید به اندازه باشد تا عکس سفرنامه شما بیش از حد تاریک یا روشن نشود. اگر با دوربین‌های حرفه‌ای که قابلیت تنظیم نور دارند کار کنید، سه عنصر اصلی مؤثر در نوردهی شاتر، ISO و دیافراگم هستند. هر کدام از این سه مورد به نحوی به میزان نوری که به سنسورها می‌رسد تأثیر گذار هستند و برای دستیابی به عکس مورد نظر باید به ترکیبی مناسب از آن‌ها برسیم. به طور کلی با بالاتر بردن درجه ISO و بازتر شدن دیافراگم نوردهی بالاتر می‌شود. و رابطه سرعت شاتر و نوردهی نیز برعکس است.

البته در دوربین‌های کامپکت یا گوشی موبایل، معمولا نورسنجی به صورت اتوماتیک انجام می‌شود ولی باید هنگام عکاسی توجه کنید که نور مناسب باشد تا جزئیات مشخص باشند؛ نور بیش از اندازه یا کم سبب می‌شود جزئیات تصویر مشخص نباشند.

triangle.jpg
مثلث نور دهی در عکاسی

ابزارهای مورد نیاز برای عکاسی سفرنامه

بدیهی است که در مسافرت نمی‌توانیم تمام تجهیزات عکاسی خود را حمل کنیم. از طرفی برای به دست آوردن بهترین عکس ممکن است نیازمند تجهیزات مختلفی باشیم. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از سفر به یک منطقه، سایر عکس‌هایی که از آن گرفته‌اند را بررسی کنید و بر اساس آن‌ها در مورد تجهیزاتی که باید به همراه ببرید، تصمیم بگیرید. برخی از تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی در سفرنامه به شرح زیر است:

دوربین مناسب عکاسی سفرنامه

به طور معمول باید سعی کنید از دوربین‌های کوچک‌تر که از امکانات مدرن برخوردار هستند استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که حتما نباید از دوربین‌های عکاسی استفاده کنید بلکه با استفاده از تکنیک‌های مؤثر عکاسی، می‌توانید با دوربین با کیفیت تلفن همراه نیز بسیاری از عکس‌های مورد نیاز خود را به دست آورید.

لنزهای مناسب سفر

همانطور که اشاره کردیم، یکی از چالش‌های اصلی عکاسی در سفرنامه محدودیت فضا برای حمل تجهیزات در سفر است. به همین دلیل به طور معمول عکاسان قادر به حمل تمام لنزهای خود نخواهند بود. بهتر است به هنگام مسافرت از لنزهای چند منظوره و جمع و جور استفاده کنید. همچنین انتخاب لنزهای واید یا نرمال به شما این امکان را می‌دهند که کلیت فضا را راحت‌تر به تصویر بکشید و در سفرنامه آن را توصیف کنید.

lens-camera-map.jpg
دوربین و لنزهای مناسب سفر

سه‌پایه دوربین کوچک

سه‌پایه یکی از مهم‌ترین تجهیزات عکاسی است که برای تهیه عکس سفرنامه، قطعا به کار شما خواهد آمد. داشتن این گونه تجهیزات به شما کمک می‌کند که در نور کم و در موقعیت‌های مختلف عکس‌های بی‌نظیری بگیرید. سه‌پایه‌های مسافرتی معمولا در ابعاد و وزن کوچک‌تری طراحی شده‌اند و به ثبات بیشتر تلفن همراه و دوربین شما به هنگام عکسبرداری کمک می‌کنند. به خاطر داشته باشید که اگر از سه پایه استفاده نمی‌کنید، باید سرعت شاتر را تا حدی تنظیم کنید که تأثیر لرزش دست شما را اصلاح کند.

کیف یا جعبه محافظ

صادقانه بگوییم، شرایط سفر ممکن است غیر قابل پیش‌بینی باشد. از شرایط آب و هوایی گرفته تا حوادثی که ممکن است سر راه شما سبز شود. بهتر است برای محافظت بیشتر از وسایل خود از کیف‌ها و جعبه‌های مقاوم در برابر آب و دما استفاده کنید تا در تمام شرایط از تجهیزات شما محافظت کنند.

80742_46234_f166fab65d3b698b1ec5fe0b624cdcc6-hi_1_11zon.jpg
کیف محافظ دوربین

باطری اضافه و پاور بانک

برای تهیه بهترین عکس‌های سفرنامه، باید دوربین شما همیشه آماده باشد، زیرا ممکن است مناظر فوق‌العاده زیبا یا سوژه‌های عکاسی بسیار زیبایی را ببینید. از دست دادن موقعیت‌های ایده‌آل به دلیل تمام شدن شارژ تلفن همراه و نداشتن باطری دوربین، تجربه‌ای بسیار ناخوشایند خواهد بود. به همین دلیل در وسایل و تجهیزات خود، باطری اضافه و پاوربانک را فراموش نکنید.

فضای ذخیره سازی کافی

حتما بارها برای شما پیش آمده است که در یک مراسم یا مسافرت و گردش، زمانی‌که می‌خواهید عکاسی کنید با پیام عدم وجود فضای ذخیره سازی کافی در موبایل یا دوربین مواجه شده باشید. برای انتخاب عکس سفرنامه شاید نیاز به صدها عکس داشته باشید، به همین دلیل علاوه بر مموری، ابزاری همچون هارد و چند فلش را نیز همراه خود داشته باشید. استفاده از حافظه‌های مجازی نیز یکی دیگر از روش‌هاست؛ اما از آن‌جایی که در سفر ممکن است به اینترنت پر سرعت یا ارزان دسترسی نداشته باشید، سعی کنید که فضای ذخیره سازی کافی با خود ببرید.

U7BYFAK3G5AYBHIF6275VHBR7I.jpg
فضای ذخیره سازی، از مهم‌ترین لوازم تهیه عکس سفرنامه

نکات مهم در تهیه عکس سفرنامه

علاوه بر استفاده تسلط بر انواع تکنیک‌های عکاسی و برخورداری از ابزار و تجهیزات، برای تهیه یک عکس مناسب برای سفرنامه باید به چند نکته خاص نیز توجه داشته باشید. زیرا عکس سفرنامه ریزه کاری‌های خود را دارد. اگر قصد شرکت در مسابقات سفرنامه نویسی را دارید، به نکات عکاسی زیر توجهی ویژه داشته باشید.

قابلیت‌های دوربین در عکس سفرنامه نقش مهمی دارد

فرقی نمی‌کند که از دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی مدرن، دوربین تلفن همراه هوشمند یا یک دوربین قدیمی استفاده می‌کنید، اولین نکته در عکاسی سفرنامه که باید به آن توجه کنید، آشنایی با قابلیت‌های دوربین شما است. اگر دوربین خود را تازه تهیه کرده‌اید، سعی کنید قبل از سفر با تجهیزات آن آشنا شوید و چندین بار با آن عکاسی و تمرین کنید. سعی کنید محدودیت‌های دوربین خود را بشناسید و تشخیص دهید که در چه نوری بهتر عکاسی می‌کند.

با ساعت آبی و طلایی مقصد سفر خود آشنا شوید

زمانی که بحث عکاسی سفرنامه به میان می‌آید، شرایط نور حرف اول را می‌زند. برای توصیف شرایط نور در عکاسی از دو اصطلاح نور آبی و طلایی استفاده می‌کنند. در ساعت‌های طلایی، خورشید در پایین‌ترین ارتفاع خود قرار دارد و نوری طلایی رنگ از آن ساطع می‌شود و در ساعات آبی، خورشید زیر خط افق قرار دارد و نور آسمان به رنگ آبی تمایل دارد. اولین پیشنهاد ما به شما این است که با ساعات مختلف، این دو نور در سفر آشنا شوید. سعی کنید صبح زود از خواب بیدار شوید و از جاذبه گردشگری مورد نظر خود عکاسی کنید، زیرا ساعات صبح علاوه بر برخورداری از نور بهتر، خلوت‌تر نیز هستند، به همین دلیل کار عکاسی شما راحت‌تر خواهد شد.

blue-hour-cinque-terre.jpg
عکس در ساعت آبی

برای عکاسی سفرنامه برنامه ریزی کنید

قبل از اینکه از یک جاذبه توریستی دیدن کنید، سعی کنید یک لیست از تمام عکس‌هایی که فکر می‌کنید ممکن است برای سفرنامه شما مناسب باشد، تهیه کنید. در لیست خود برای زمان عکاسی خود نیز برنامه ریزی کنید. برای تشخیص بهترین زمان برای عکاسی، می‌توانید از ابزاری همچون رسانه، نقشه گوگل و سایر سفرنامه‌ها استفاده کنید. اگرچه استفاده از عکس‌های تکراری برای سفرنامه به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود، اما می‌توانید با استفاده از پست‌های مختلف مجلات و سایت‌های گردشگری برای عکاسی خود از یک جاذبه توریستی ایده بگیرید.

عکس‌های سفرنامه فقط مختص اماکن نیستند

عکاسی سفر فقط به عکس گرفتن از مناظر زیبای طبیعی یا معماری یک شهر یا کشور محدود نمی‌شود. عکاسی سفرنامه به افرادی که ملاقات می‌کنید هم ربط دارد. اگر خجالتی هستید، چاره کار ساده است؛ اجازه بگیرید. اگر فکر می‌کنید یک شخص یا کاری که انجام می‌دهد برای معرفی فرهنگ جایی که به آن سفر کرده‌اید مناسب است، فرصت را از دست ندهید. کاملا محترمانه از او اجازه بگیرید و عکس پرتره مناسب خود را بگیرید؛ زیرا استفاده از چنین عکس‌هایی، محتوای سفرنامه شما را غنی‌تر می‌کند. مطمئن باشید بسیاری از آن‌ها از این کار استقبال می‌کنند. در بسیاری از شرایط، زمانی که شما از یک محیط عکاسی می‌کنید، خواه ناخواه افراد محلی با فعالیتی که مشغول به آن هستند در عکس شما خواهند افتاد و نیازی به اجازه گرفتن ندارید.

عکس‌های خاص بگیرید

اگر چه گرفتن عکس‌هایی مثل تصاویر ساده و معمولی از اماکن مشهور مانند برج ایفل و برخی جاذبه‌های طبیعی هیچ ایرادی ندارد، اما به دلیل تکراری بودن چنین عکس‌هایی، استفاده از آن‌ها در سفرنامه برای مخاطبان شما جذابیت چندانی نخواهد داشت؛ به علاوه، ممکن است با چنین عکس‌هایی در مسابقات سفرنامه نویسی امتیاز بالایی کسب نکنید. به همین دلیل باید سعی کنید که عکس سفرنامه شما خاص باشد، سعی کنید خلاقیت به خرج بدهید و عکسی بگیرید که با سایر تصاویری که روزانه میلیون‌ها بار در فضای مجازی تکرار می‌شود، متفاوت باشد.

tour eiffel illuminee.jpg
یک عکس خاص از برج ایفل

هر عکسی در سفرنامه کار آمد نیست

اولین و مهم‌ترین هدف عکس سفرنامه معرفی و نشان دادن یک جاذبه گردشگری در یک مقصد خاص است. هر عکسی که از این هدف فاصله گرفته باشد، برای سفرنامه مناسب نخواهد بود. برای مثال عکس‌های خانوادگی و دسته جمعی به طور معمول برای مخاطبان سفرنامه جذابیتی ندارند. اگر می‌خواهید عکس پرتره را شامل سفرنامه خود کنید، بهتر است از افراد محلی (خصوصا مشغول به انجام کار) عکس بگیرید. 

 

گهگاهی از تور جدا شوید

عکاسی سفرنامه به هنگام مسافرت با تور، ممکن است به یک کار چالش برانگیز تبدیل شود. به دست آوردن عکس‌های مناسب سفرنامه نیازمند صبر، حوصله و صرف زمان است. راهنمایان تور ممکن است بارها از شما بخواهند که سر وقت باشید و کمی عجله کنید. در این شرایط در صورتی که از امنیت و گم نشدن خود مطمئن هستید، می‌توانید شماره راهنمایان تور را بگیرید و کمی دیرتر به آن‌ها ملحق شوید.

دوربین موبایل در عکس سفرنامه مهم است

اگر می‌خواهید یک عکس ایده آل برای سفرنامه شکار کنید، حتما نباید میلیون‌ها تومان هزینه برای خرید یک دوربین صرف کنید. در بسیاری از شرایط دوربین تلفن همراه شما نیز برای عکاسی کفایت می‌کند. با کمک امکاناتی همچون ویرایش عکس، تجهیزات مختلف عکاسی موبایل، نرم افزارها، فیلترها و تکنیک‌های عکاسی موبایل و ... می‌توانید تا حد قابل توجهی به کیفیت تصاویر مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن، تلفن همراه فضای کمتری را اشغال می‌کند و با استفاده از آن به راحتی می‌توانید در هر شرایطی عکاسی کنید؛ این مزیت در مسافرت به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

Use-your-smartphone.jpg
استفاده از موبایل برای عکاسی سفرنامه

نقطه قوت‌ خود را در عکاسی کشف کنید

تا به حال شنیده‌اید که یک خواننده تمریناتی را برای کشف صدای خود انجام می‌دهد؟ عکاسی نیز چنین است. برخی از افراد در یک تکنیک خاص عکاسی، ذاتا مهارت دارند. برای داشتن تجربه‌ای بهتر در عکاسی سفر، بهتر است نقاط قوت خود را پیدا کنید. عکاسی حیات وحش، پرتره، غذا، طبیعت و... هر یک ویژگی مربوط به خود را دارند. اگر به یک یا چند مورد از آن‌ها علاقه دارید، سعی کنید روی آن تمرکز و سرمایه گذاری زمانی کنید تا حداکثر مهارت را در آن زمینه کسب کنید.

در شهر گم شوید

گاه بهترین عکس‌ها غیر منتظره‌ترین آن‌ها هستند. اگر زمان کافی دارید، کمی در فضای شهری که برای اولین بار از آن دیدن می‌کنید پرسه بزنید. در بعضی شرایط، فضایی به شدت زیبا و اصیل را در بافت محلی پیدا می‌کنید که هیچ یک از راهنمایان و نقشه‌های گردشگری هیچ وقت به آن توجه نکرده‌اند. چنین مناظری عکس‌های بسیار خاص را به سفرنامه شما اضافه خواهند کرد.

travel-photography-morocco-768x512.jpg_3_11zon.jpg
عکسی از دل بافت شهری برای سفرنامه

در عکس سفرنامه به مسائل فرهنگی توجه کنید

عکاسی از بسیاری از اماکن جهان ممکن است در نظر افراد محلی ساکن در آن و برخی از مخاطبان، به دلیل مسائل فرهنگی، ناپسند باشد و حتی ممکن است توسط برخی از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها مسدود شود. حتی ممکن است هنگام عکس‌برداری از یک سری اماکن و مراسم با مخالفت افراد محلی روبرو شوید. در چنین شرایطی به عقاید دیگران احترام بگذارید و سعی کنید جزئیات فضا را با دقت تماشا کرده و یادداشت کنید.

Traditional-Sri-Lankan-Village-Life-header.jpg
استفاده از عکس مردم محلی در سفرنامه

سخن آخر

لازم به ذکر است که اهمیت کیفیت محتوای نوشتاری سفرنامه خود را فراموش نکنید؛ زیرا اصلی‌ترین بخش سفرنامه شما به نوشته‌های آن مربوط است و عکس، نقش مکمل را ایفا می‌کند. در بسیاری از شرایط ضمیمه‌ کردن عکس‌ به سفرنامه می‌تواند گواهی برای نوشته‌های شما باشد و بسیاری از شبهات را در مورد نوشته‌های شما برطرف کند. در کنار روش های سفرنامه نویسی که پیشتر از آن گفته‌ایم، در این مطلب سعی کردیم برخی از اصلی‌ترین نکات، تکنیک‌های مربوط به عکس سفرنامه را به اختصار برای شما توضیح دهیم. اگر تجربیات خاصی در سفرنامه نویسی و تهیه عکس برای سفرنامه داشته‌اید، می‌توانید از طریق قسمت نظرات آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

 تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

 

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.