زیباترین و بهترین سواحل آنتالیا + عکس و آدرس

3.7
از 9 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کدام ساحل آنتالیا را انتخاب کنیم؟
10 دی 1401 08:00
0

آنتالیا یکی از بلندآوازه‌ترین مقاصد تابستانی مدیترانه است. با شروع بهمن ماه، رفته‌رفته بر مسافران خارجی آنتالیا افزوده می‌شود و در تابستان، آمار خرید تور آنتالیا به اوج می‌رسد. دلیل اصلی شهرت این شهر در سواحل آنتالیا نهفته است. وقتی در جست‌وجوی بهترین سواحل آنتالیا باشید، بهتر است به جای اینکه خود را به «شهر آنتالیا» محدود کنید، تمام سواحل «استان آنتالیا» را در نظر داشته بگیرید؛ زیرا در استان آنتالیا، هر انتظاری را که از یک ساحل خوب داشته باشید، برآورده خواهد شد.

در این مطلب از لست سکند قرار است یک لیست کامل از بهترین سواحل آنتالیا را در اختیار شما قرار دهیم. با خواندن این لیست با موقعیت و ویژگی‌های این سواحل بیشتر آشنا می‌شوید و متوجه می‌شوید کدام یک از سواحل آنتالیا با سلیقه شما سازگارتر است. لازم به ذکر است که طول سواحل آنتالیا به بیش از 640 کیلومتر می‌رسد. بنابراین حتی در شلوغ‌ترین فصل‌ها، ساحل نسبتا خلوت، پیدا می‌شود.

سواحل آنتالیا.jpg

ساحل تکیرووا (Tekirova Beach)

تکیرووا فقط یک ساحل ماسه‌ای و سنگی است که توسط دو دماغه سنگی احاطه شده است. این ساحل، یکی از بهترین سواحل آنتالیا در یکی از بهترین مناطق آنتالیا برای اقامت و تفریحات خانوادگی محسوب می‌شود. در ابتدا و انتهای این ساحل، تفریح‌گاه‌های خصوصی برپا شده‌اند؛ اما در قسمت مرکزی ساحل، روستای تکیرووا قرار دارد که ورود به سواحل آن رایگان است. تکیرووا مخصوص خانواده‌هایی است که کودکان کم سن‌وسال دارند؛ زیرا در این ساحل، بخش‌های کم‌عمق و آرام بسیاری وجود دارد. ساحل تکیرووا از لحاظ امکانات هم چیزی کم ندارد و به خوبی نیازهای گردشگران را برطرف می‌کند.

در سرتاسر این ساحل، انواع صندلی‌های سایه‌بان‌دار نصب شده است. همچنین چندین کافه و رستوران، آماده خدمت‌رسانی به گردشگران است. اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز باشید هم می‌توانید تفریحاتی مثل جت‌اسکی، پاراسلینگ و قایق‌سواری را تجربه کنید. در این ساحل، برای کسانی که مهارت شنا دارند، یک پل فراهم شده است که از طریق آن، به قسمت‌های عمیق‌تر آب دسترسی داشته باشند. در آخر اشاره کنیم که این ساحل در طول تابستان بیش از حد شلوغ می‌شود.

  • ساعت بازدید از ساحل تکیرووا: تمام ساعات روز
  • قیمت ورود به ساحل تکیرووا: رایگان (برخی از امکانات مثل صندلی‌ها، ممکن است رایگان نباشد)
  • آدرس ساحل تکیرووا: 58 کیلومتری جنوب‌غربی آنتالیا، منطقه کمر، روستای تریکووا

موقعیت ساحل تکیرووا در آنتالیا

ساحل تکیرووا.jpg
تکیرووا، از بهترین سواحل آنتالیا

ساحل کنیاتی (Konyaaltı Beach)

اگر در مرکز شهر آنتالیا اقامت دارید، کنیاتی احتمالا مناسب‌ترین و بهترین ساحل آنتالیا برای شرایط شماست؛ زیرا کسانی که در شهر آنتالیا هتل گرفته‌اند، کافی است چند کیلومتر به سمت جنوب‌غرب حرکت کنند تا به یکی از بهترین سواحل آنتالیا دسترسی داشته باشند. شاید تراکم ماسه در این ساحل، نسبت به سنگ‌ریزه‌هایش کمتر باشد؛ اما این موضوع هیچ‌وقت از محبوبیتش نکاسته است. مناظر این ساحل، پس‌زمینه‌ای سایه‌گون از کوه‌های توروس (ثور) به نمایش می‌گذارد که ترکیب آن با رنگ آبی دریا، هرگز از خاطر شما پاک نمی‌شود.

در ساحل کنیاتی، فعالیت‌های مختلفی برای انجام هست؛ اما به عقیده بسیاری از گردشگران، شنا بهترین فعالیت آن است. زیرا آب‌های تمیز و آرام ساحل از نظر عمق، سطوح متفاوتی دارند؛ ضمن اینکه در این ساحل، می‌توانید وسایل شنا و ورزش‌های آبی اجاره کنید. از آن‌جایی که این ساحل در محیط شهری قرار دارد، در اطرافش هتل‌ها، رستوران‌ها و بسیاری از تفریحات آنتالیا را خواهید یافت که از جمله آن‌ها می‌توانیم به پارک‌های آبی و آکواریوم آنتالیا اشاره کنیم.

  • ساعت بازدید از ساحل کنیاتی: تمام ساعات روز
  • قیمت ورود به ساحل کنیاتی: رایگان
  • آدرس ساحل کنیاتی: جنوب غربی شهر آنتالیا، بلوار آتاتورک، بلوار قاضی مصطفی کمال، بلوار آکدنیز

موقعیت ساحل کنیاتی در آنتالیا

کنیاتی.jpg
نمایی از ساحل کنیاتی

ساحل کلئوپاترا (Kleopatra Beach)

اولین ویژگی ساحل کلئوپاترا که آن را در ردیف بهترین سواحل آنتالیا قرار داده، وسعت شن‌های طلایی رنگ آن است. این ساحل، به یک تپه سنگی منتهی می‌شود که بر فرازش، قلعه تاریخی آنتالیا ساخته شده است. اگر هدف شما از رفتن به سواحل آنتالیا، تماشای مناظر ساحلی و جاذبه‌های تاریخی است، حتما سوار تله‌کابینی شوید که از بالای ساحل عبور می‌کند. این تله‌کابین، شما را به بلندای اطراف ساحل می‌رساند تا به قلعه آنتالیا برسید و از عکاسی در ارتفاع این جاذبه تاریخی لذت ببرید.

تفریحات هیجان‌انگیز ساحل کلئوپاترا هم از همه نظر تکمیل است؛ آب‌های این ساحل مثل الماس شفاف هستند و شیرجه زدن در آن، لذتی وصف نشدنی دارد؛ اما تجربه گردشگران نشان داده است که جریان آب ساحل کلئوپاترا می‌تواند کاملاً خطرساز باشد. اگر در فصول بادخیز به این ساحل می‌روید، آمادگی امواج قوی را داشته باشید و اگر شناگر مجربی نیستید یا همراهتان کودکان کم‌سن‌وسال دارید، احتیاط کنید. از تفریح‌های معروف در اطراف این ساحل، می‌توانیم به لونا پارک آنتالیا اشاره کنیم.

  • ساعت بازدید از ساحل کلئوپاترا: تمام ساعات روز
  • قیمت ورود به ساحل کلئوپاترا: رایگان (استفاده از امکاناتی مثل اتاق تعویض لباس و حمام رایگان نیست)
  • آدرس ساحل کلئوپاترا: غرب آنتالیا، بلوار آتاتورک

موقعیت ساحل کلئوپاترا در آنتالیا

ساحل کلئوپاترا.jpg
ساحل کلئوپاترا و تله‌کابین ارتفاعات آن

ساحل بلدیبی (Beldibi Beach)

ساحل بلدیبی بیش از هر چیز، به دورنمای خیره‌کننده‌اش شهرت دارد تا حدی که بسیاری از مردم آن را زیباترین ساحل در آنتالیا می‌دانند. کوه‌های پشت ساحل بلدیبی به حدی زیباست که با دیدن آن‌ها به یاد سرزمین‌های رویایی میفتید. در دامنه این بلندی‌ها، جنگل‌های انبوهی از کاج هست که تا خط ساحل کشیده‌شده‌اند. در قسمت‌های ماسه‌ای این ساحل، املاک خصوصی بسیاری وجود دارند که در آن‌ها مراکز تفریحی و رفاهی بسیاری ساخته شده است؛ این در حالی است که بخش‌های عمومی ساحل، اغلب ماسه و سنگ‌ریزه دارند.

در قسمت‌های کم‌پهنای ساحل، عمق آب‌ کم است؛ اما نباید فراموش کنید که برخلاف بسیاری از بهترین سواحل آنتالیا، عمق آب این ساحل به طور ناگهانی زیاد می‌شود. بنابراین بهتر است در این ساحل چشم از کودکان و شناگران کم‌تجربه برندارید. ساحل بلدیبی نیز مثل ساحل تکیرووا صاحب یک پل است که شناگران حرفه‌ای را مستقیما به بخش‌های عمیق آب می‌رساند.

  • ساعت بازدید از ساحل بلدیبی: تمام ساعات روز
  • قیمت بازدید از ساحل بلدیبی: رایگان
  • آدرس ساحل بلدیبی: غرب آنتالیا، دامنه‌های کوه توروس (ثور)

موقعیت ساحل بلدیبی در آنتالیا

بلدیبی.jpg
بلدیبی، زیباترین ساحل در آنتالیا

ساحل لارا (Lara Beach)

کمی آن‌طرف‌تر از جنوب شرقی آنتالیا، 12 کیلومتر خط ساحلی لارا انتظار شما را می‌کشد. این ساحل، مناسب کسانی است که علاوه بر استفاده از تفریحات ساحلی و آبی، خواهان دسترسی آسان به بخش‌های تاریخی و جاهای دیدنی آنتالیا  است. بیشتر بخش‌های این ساحل، برای تفریح عموم مردم رایگان است؛ اما بخش‌هایی از آن نیز به مراکز تفریحی و رفاهی خصوصی تعلق دارد که برای استفاده از خدماتشان باید هزینه بپردازید.

ساحل لارا قسمت‌های کم‌عمق بسیاری دارد و شیبش نسبتا ملایم است؛ اما از آن‌جایی که موج‌های بزرگ و کوچک بسیاری در حال رفت‌وآمد به این ساحل هستند، باید مراقب کوچک‌ترها باشید. تعداد زیاد کافه و رستوران‌های اطراف ساحل لارا موجب شده است که برای انتخاب غذا و رستوران دستتان باز باشد. درست مثل سایر بهترین سواحل آنتالیا، ساحل لارا نیز از وسایلی و امکاناتی مثل سایه‌بان، جت‌اسکی، صندلی، قایق‌سواری و... برخوردار است. اگر تور آنتالیا نوروزی را برای سفر انتخاب کردید، دیدن این ساحل زیبا در آنتالیا را از دست ندهید.

  • ساعت بازدید از ساحل لارا: تمام ساعات روز
  • قیمت ورود به ساحل لارا: رایگان
  • آدرس ساحل لارا: جنوب شرقی آنتالیا، خیابان لارا

موقعیت ساحل لارا در آنتالیا

لارا.jpg
شن‌های طلایی رنگ ساحل لارا

ساحل چیرالی (Çıralı Beach)

ساحل چیرالی در هشتاد کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. این ساحل در محدوده‌ای قرار گرفته است که بسیاری از شهرهای آرام ساحلی آنتالیا را در خود جای داده است. در بین سواحل آنتالیا، توسعه امکانات مدرن رفاهی و گردشگری در چیرالی، چنگی به دل نمی‌زند؛ درعوض در این منطقه انواع مسافرخانه و بوتیک هتل راه افتاده‌اند که مناظر زیبایی از دره‌ها و کوه‌های اطراف دارند. این ساحل برای کسانی مناسب است که به دنبال یک فضای بی‌سروصدا و خلوت می‌گردند؛ زیرا در منطقه ساحل چیرالی تفریحات هیجان‌انگیز زیادی وجود ندارد و حتی در وسط تابستان هم جمعیت زیادی در آن دیده نمی‌شود.

  • ساعت بازدید از ساحل چیرالی: تمام ساعات روز
  • قیمت ورود به ساحل چیرالی: رایگان
  • آدرس ساحل چیرالی: راه کوملوکا‌ و کمر در آنتالیا، دهکده ساحلی چیرلی

موقعیت ساحل چیرالی در آنتالیا

چیرلی.jpg
چشم‌اندازی از ساحل چیرالی

ساحل بلک (Belek Beach)

تنها فرق ساحل بلک با بقیه سواحل آنتالیا در این است که رنگ‌ شن‌هایش خاکستری است. غیر از آن، این ساحل از نظر امکانات، هیچ چیز از سایر سواحل آنتالیا کم ندارد. در ابتدا و انتهای ساحل بلک، زمین بازی گلف ساخته شده است که در کنار بخش‌های خصوصی خط ساحلی، خدمات تفریحی ارائه می‌دهد. برای دسترسی به بخش عمومی این ساحل نیز باید از پارک بلک عبور کنید. در ساحل بلک، کودکان هیچ خانواده‌ای از فضای تکراری آب، شن و آفتاب خسته نمی‌شوند؛ زیرا قدم به قدم آن امکاناتی جذاب، مثل زمین بازی دارد. به جز شناگران کارکشته، کودکان و شناگران ضعیف هم می‌توانند با خیالی آسوده، در ساحل بلک تن به آب بزنند.

  • ساعت بازدید از ساحل بلک: تمام ساعات روز
  • قیمت ورود به ساحل بلک: رایگان
  • آدرس ساحل بلک: 40 کیلومتری شرق آنتالیا، جنوب منطقه بلک

موقعیت ساحل بلک در آنتالیا

بلک.jpg
نمایی از ساحل بلک در آنتالیا

ساحل کمر (Kemer Beach)

طبق تجربیات بسیاری از گردشگران ترکیه، اگر به دنبال بهترین ساحل آنتالیا می‌گردید، باید به یکی از مناطق بلک، کمر یا لارا بروید. اگرچه طبیعت ساحل کمر با سنگ‌ریزه پوشیده شده است، اما بسیاری از مناطق تفریحی، با همکاری هم مقدار زیادی شن را پس از انتقال، در این سواحل آنتالیا پخش کرده‌اند. با این کار، کمر به زیباترین ساحل در آنتالیا تبدیل شده است. آب‌های کمر نهایت شفافیت و آرامش را دارند. قسمت عمیق دریا معمولا از چند قدمی ساحل شروع می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، این ساحل بین شناگران و علاقه‌مندان ورزش‌های آبی، طرفداران بسیاری دارد. اگر هدف شما از رفتن به سواحل آنتالیا کارهایی مثل جت‌اسکی سواری، قایق سواری، شنا و پاراسلینگ است، حتما ساحل کمر را در گزینه‌های اصلی خود قرار دهید.

  • ساعت بازدید از ساحل کمر: تمام ساعات روز
  • قیمت ورود به ساحل کمر: رایگان
  • آدرس ساحل کمر: مسیر آنتالیا به کمر، بلوار آتاتورک

موقعیت ساحل کمر در آنتالیا

کمر.jpg
طبیعت دلپذیر ساحل کمر

ساحل کورسان کویو (Korsan Koyu)

در طول سفر به آنتالیا، حتماً سواحل کوچک و کمتر شناخته شده زیادی توجه شما را جلب می‌کند. گروهی از این سواحل، فقط از طریق مسیرهای کوه‌نوردی دردسترس هستند و برای رسیدن به گروهی دیگر، باید سوار قایق شوید. ساحل کورسان کویو نیز از این قبیل سواحل آنتالیا است که در پارک ملی و ساحلی بیداقلاری قرار دارد. این پارک پر از تپه‌های ساحلی و جنگلی است و مساحتی حدودا 344 کیلومتر مربعی دارد؛ بنابراین، اگر به جز ساحل‌گردی، هوس کوه‌نوردی و جنگل کرده‌ باشید، باید حتما به این ساحل سر بزنید. ناگفته نماند که ممکن است به دلیل جلوگیری از ازحام جمعیت و حفاظت از محیط‌زیست، این ساحل کوچک، در مقاطع زمانی خاصی تعطیل شود.

  • ساعت بازدید از ساحل کورسان کویو: 8:30 تا 17:30
  • قیمت بازدید از ساحل کورسان کویو: 1 دلار آمریکا
  • آدرس ساحل کورسان کویو: جاده کوملوکا به کمر، پارک ملی بیداقلاری

موقعیت ساحل کورسان کویو در آنتالیا

کورسان.jpg
ساحل کوچک کورسان کویو

ساحل آدراسان (Adrasan Beach)

ساحل آدراسان هم مثل بسیاری از بهترین سواحل آنتالیا بین دو کوه جنگلی امتداد یافته است. به دلیل فاصله‌ای که این ساحل از بافت شهری بزرگ دارد، مناطق اقامتی آن عموماً مهمان‌خانه و اردوگاه‌های گردشگری است که برای کمپ کردن در آنتالیا بسیار ایده‌آل هستند. همچنین در نواحی ساحل آدراسان، مراکز تفریحی ارزان بسیاری هم وجود دارند. به طور معمول، بسیاری از مردم آنتالیا برای تفریحات یک روزه به این منطقه می‌آیند. معروف‌ترین ویژگی آدراسان، سفرهای قایقی آن است. اگر با قایق در اطراف ساحل آدراسان گردش کنید، به این نتیجه می‌رسید که این ساحل زیباترین ساحل در آنتالیا است.

  • ساعت بازدید از ساحل آدراسان: تمام ساعات روز
  • هزینه ورود به ساحل آدراسان: رایگان
  • آدرس ساحل آدراسان: 92 کیلومتری جنوب شهر آنتالیا، دهکده آدراسان

 

موقعیت ساحل آدرسان در آنتالیا

آدرسان.jpg
ساحل آدرسان و ارتفاعات اطراف آن

سخن آخر

 شاید اگر از کسانی که سال‌هاست در آنتالیا زندگی می‌کنند بپرسیم بهترین ساحل آنتالیا کدام است، برای پاسخ چند دقیقه فکر کنند؛ شاید هم بدون تعلل نام یکی از مناطق ساحلی لارا، کمر و بلک را بیاورند. اما چیزی که در این متن بیشتر از همه موارد به چشم می‌خورد، گوناگونی خصوصیات هر یک از سواحل آنتالیا است؛ یعنی انتخاب بهترین و زیباترین ساحل در آنتالیا تا حد زیادی به سلیقه و شرایط شما بستگی دارد. اگر قرار است یک اقامت چند روزه در آنتالیا داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم یک بار دیگر سواحلی را که به شما معرفی کردیم مرور کنید یا از مسافران آنتالیا درباره تجربه‌شان بپرسید. بعضی از این سواحل آنقدر زیبا هستند که حتی از بهترین سواحل ترکیه هم محسوب می‌شوند. خوشحال می‌شویم شما هم از تجربه‌تان برای ما بگویید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.