بهترین تفریحات آنتالیا در تابستان و سایر فصل ها + قیمت 1402

4.1
از 15 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در آنتالیا چه تفریحات هیجان‌انگیزی هست؟ + قیمت و آدرس
29 تیر 1402 08:00
0

دسترسی آسان، چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد، آب‌وهوای مدیترانه‌ای‌، جاذبه‌های تاریخی‌ و مردم مهمان‌نواز، آنتالیا را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. در این میان، تفریحات آنتالیا به تنهایی به‌گونه‌ای هستند که با هر سلیقه‌ای که باشید، می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. فرقی نمی‌کند از تفریحات پرهیجان لذت می‌برید یا دنبال طبیعت‌گردی و تفریحات مملو از آرامش می‌گردید، همیشه در آنتالیا گزینه مناسبی برای شما وجود دارد.

در این مطلب از لست سکند، بهترین تفریحات آنتالیا را طبقه‌بندی و معرفی کرده‌ایم. اگر می‌خواهید بدانید کدام‌یک از تفریحات آنتالیا با سلیقه شما متناسب است و به اطلاعات مهمی مثل هزینه تفریحات آنتالیا 1402 دست پیدا کنید، ما این اطلاعات را به همراه ساعت بازدید و نحوه دسترسی‌شان برایتان آورده‌ایم.

01.jpg

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

تفریحات آنتالیا چیست؟

تفریحات آنتالیا شامل پارک‌های موضوعی، سواحل، پارک‌های آبی، شهربازی‌ها، تفریحات هیجان‌انگیز، مراکز خرید و حتی طبیعت این شهر می‌شود؛ اما هرکدام از تفریحات آنتالیا با قیمت های متفاوتی هستند که بهتر است پیش از سفر، آن‌ها را بررسی کنید. بعضی از این قیمت‌ها مقدار مشخصی دارند، اما همه آن‌ها به این شکل نیستند. ما سعی کرده‌ایم که علاوه بر معرفی، آدرس، صفحات ایستاگرام هر مجموعه و قیمت تفریحات آنتالیا را هم بیاوریم.

تفریحات آنتالیا در تابستان

آنتالیا به خاطر سواحل و تفریحات متنوعی که دارد، یکی از مقاصد سفر در تابستان است و خیلی‌ها با تور آنتالیا مرداد خودشان را به این شهر می‌رسانند تا از تعطیلاتشان نهایت استفاده را ببرند. سواحل این شهر، در میان گردشگران نقاط مختلف جهان، زبانزد هستند و بسیاری از ایرانی‌ها و حتی گردشگرانی از سایر کشورها که برای تعطیلات تابستانه‌شان برنامه‌ریزی می‌کنند، ترجیح می‌دهند این شهر مقصدشان باشد؛ چراکه تفریحات آنتالیا در تابستان، روی دیگری از این شهر را نشان می‌دهد. آنتالیا با بیش از 630 کیلومتر خط ساحلی، منظره‌ها و تفریحات جذابی را در خودش جای داده است.

سواحل آنتالیا

هرکدام از سواحل آنتالیا، ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را خاص کرده است. ساحل کنیالتی با پس‌زمینه‌ای از کوه‌های تاروس، ساحل مرمرلی کنار بندرگاه، ساحل کلئوپاترا کنار منطقه شهری آلانیا، ساحل پاتارا با شن‌های سفیدرنگش، ساحل لارا در نزدیکی آبشار دودن، ساحل الیمپوس نزدیک طبیعت و حیات‌وحش با کلبه‌های درختی‌، منظر منحصر به فرد هر کدام از این سواحل است.

تفریحات آبی

به تفریحات تابستانی آنتالیا، تفریحات آبی آنتالیا را هم اضافه کنید که جذابیت سفر به این شهر را برای گردشگران چندبرابر می‌کند. ماهیگیری، رفتینگ، غواصی، پارک‌های آبی متنوع، کشتی‌نوردی، پاراسیلینگ، فلای‌برد و بسیاری تفریحات آبی دیگر آنتالیا، آن را به یک مقصد جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است. با اطلاع از بلیط پارک‌های آبی و قیمت تفریحات آنتالیا، می‌توانید اطلاعات خوبی از بودجه حدودی که برای سفر به این شهر نیاز دارید، به دست آورید.

شهربازی‌های آنتالیا

تعداد و تنوع شهربازی‌های آنتالیا، این امکان را به شما می‌دهد تا حق انتخاب گسترده‌ای داشته باشید. در برخی از این شهربازی‌ها، سرگرمی‌ها و بازی‌هایی وجود دارند که شاید تعدادی‌شان را برای بار اول باشد که می‌بینید؛ برای همین باید به هزینه تفریحات آنتالیا 1402 توجه کنید تا مبلغی دور از تصور نپردازید. در ادامه، یکی از شهربازی‌های آنتالیا را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید کمی از فضای آن‌ها را درک کنید.

اکتور پارک در آنتالیا (Aktur Park)

پارک اکتور آنتالیا در فاصله حدوداً 8 کیلومتری از غرب مرکز شهر و در مجاورت مرکز خرید میگروس قرار دارد. این پارک در سال 1986 تأسیس شد. شهربازی آن در سال 1997 راه‌اندازی شد و انواع اسباب بازی‌های هیجان‌انگیز از جمله تونل وحشت، ترن هوایی و بازی‌های شبیه‌سازی شده در آن قرار دارد. از مزایای اکتور لونا پارک آنتالیا، دسترسی آسان به این پارک از طریق وسایل نقلیه است. این شهربازی هر هفته میزبان حدود 65000 بازدیدکننده است. پیش از رفتن به این پارک باید بدانید که اکتور لونا پارک، هزینه ورودی ندارد؛ اما برای هر بازی باید کارت و توکن تهیه کنید.

پارک اکتور آنتالیا یکی از مهم ترین مراکز تفریحی این شهر است که در طول جمع آوری سی سال تجربه در ارائه خدمات تفریحی، 11 شعبه و 400 پرسنل خدماتی در 5 استان ترکیه دارد. هم گروه سنی بزرگ‌سالان و هم گروه سنی کودکان می‌توانند از تفریحات آن لذت ببرند. اگر به‌دنبال سرگرمی تمام اعضای خانواده هستید، بازدید از این پارک را حتماً در برنامه‌ سفرتان قرار دهید. بزرگ‌ترین چرخ و فلک ترکیه (قلب آنتالیا) که سومین چرخ و فلک بزرگ در اروپا محسوب می شود در این پارک قرار دارد.

  • قیمت اسباب‌بازی‌های اکتور لونا پارک آنتالیا: از 12 لیر تا 50 لیر

  • ساعت بازدید اکتور لونا پارک آنتالیا: 6 عصر تا 2 نیمه‌شب، شنبه و یک‌شنبه از 5 عصر تا 2 نیمه‌شب

  • آدرس اکتور لونا پارک آنتالیا: آنتالیا، بلوار آتاتورک

  • شماره تماس اکتور لونا پارک آنتالیا: 902422291984+

موقعیت دقیق اکتور لونا پارک

اکتور لونا پارک آنتالیا
اکتور لونا پارک آنتالیا
Aktur park.jpeg
نمایی از اکتور پارک آنتالیا

پارک‌های موضوعی آنتالیا

هر پارک موضوعی در زمینه‌ای متفاوت و مشخص فعالیت می‌کند و به‌خاطر همین هم شما می‌توانید با توجه به موضوعاتی که وجود دارد، به این پارک‌ها سر بزنید و از تفریحاتشان استفاده کنید. پارک‌هایی با موضوع دایناسورها، جاذبه‌های استانبول در ابعاد مینیاتوری، شخصیت‌های کارتونی که جداگانه ساخته شده‌اند و پارک‌هایی از این دست موضوعات، در آنتالیا وجود دارند که بخشی از تفریحات آنتالیا را ایجاد می‌کنند.

سرزمین افسانه‌ها یا لند آو لجندز (Land of Legends)

سرزمین افسانه‌ها یا لند آو لجندز آنتالیا، مجموعه‌ای است از تفریحات متنوع و مختلف که از خط ساحلی حدود 1 کیلومتر فاصله دارد. مجموعه سرزمین افسانه‌ها قسمت‌های مختلف و متنوعی دارد که پارک موضوعی، مرکز خرید و هتل، این قسمت‌ها را تشکیل می‌دهند. گفتنی است که برنامه‌ها و نمایش‌های مختلفی هم در این مجموعه برگزار می‌شود که برای رده‌های سنی متفاوت، جذاب هستند.

به محض ورود به این پارک، انگار شما وارد دنیای افسانه‌ها می‌شوید. این پارک به دیزنی‌لند آنتالیا هم شهرت دارد. علاوه بر این، قسمت‌های مختلف مجموعه هم شما را جذب می‌کنند. برای مثال در بخش مرکز خرید، بیش از 168 فروشگاه در انتظار شما هستند و در کنار آن‌ها نمازخانه، سرویس بهداشتی، ویل‌چیر، تاکسی دریایی و امکانات دیگری هم هست. در ارتباط با پارک آبی سرزمین افسانه‌ها هم باید بگوییم که از سال 2018 تا امروز، جزو بهترین پارک‌های آبی اروپا بوده است و بخش‌های مختلفی از این پارک آبی هم مانند سرسره‌هایش، جزو بهترین قسمت‌های مجموعه بوده‌اند.

  • قیمت بلیط لند آو لجندز: بزرگسالان 100 دلار و کودکان بین 4 تا 11 سال 80 دلار

  • ساعت کاری پارک موضوعی لند آو لجندز: 10 صبح تا 7 شب

  • آدرس لند آو لجندز: آنتالیا، محله کادریه

  • شماره تماس لند آو لجندز: 902123365700+ و 4449913

  • صفحه اینستاگرام لند آو لجندز: thelandoflegends@

موقعیت دقیق لند آو لجندز روی نقشه

لند آو لجندز
نمایی از پارک آبی لند آو لجندز، یکی از بهترین تفریحات آنتالیا
lastsecond.ir-antalya-amusements-the-land-of-legends-antalya.jpg
بخش‌هایی از مجموعه لند آو لجندز

پارک دکوما آنتالیا (Dokuma Park)

پارک دكوما از دیگر تفریحات آنتالیا، بهشتی با وسعت 70 هزار متر مربع است که 10 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. در این پارک، یک پارکینگ بزرگ وجود دارد كه با محيط و بافت متفاوتش، گردشگران بسياری را جذب می‌كند. در پارک دکوما یک موزه روباز هست که در آن مکان‌های مهم و جاذبه‌های دیدنی ترکیه به‌صورت مينياتوری به نمايش گذاشته شده‌اند، از ساختمان‌ها گرفته تا برخی از بناهای تاریخی مانند پل‌ها، قسمت‌های دیدنی این پارک را تشکیل می‌دهند. از دیگر جذابیت‌های پارک دکوما، ماکت‌هایی از برخی از شخصیت‌های کارتونی مانند شرک است که برای بیشتر کودکان جذاب است.

  • ساعت بازديد از دکوما پارک: 6 صبح تا 12 شب

  • آدرس دکوما پارک: آنتالیا، بلوار نامیک کمال

  • شماره تماس دکوما پارک: 902423340900+

  • صفحه اینستاگرام دکوما پارک: dokumapark@

موقعیت دقیق دکوما پارک

lastsecond.ir-antalya-amusements-dokuma.jpg
برخی از ماکت‌های جاذبه‌های دیدنی ترکیه
دکوما پارک آنتالیا
دکوما پارک آنتالیا

کپز پارک وارساک (Kepez Park Varsak)

کپز پارک ورساک، یک شهربازی در منطقه کپز آنتالیا است و به‌عنوان یکی از تفریحات آنتالیا برای کودکان و همچنین خانواده‌ها بسیار مناسب است. در این پارک موضوعی، جهان رویایی کودکان به واقعیت می‌پیوندد. کودکان در این پارک می‌توانند مدل‌هایی با ابعادی بزرگ از شخصیت‌های کارتنی را مثل دالتون‌ها، باب اسفنجی و پاتریک، علاءالدین، هفت کوتوله و سفید برفی، شیر شاه و لوک خوش شانس ببینند. علاوه بر مدل‌های کارتنی، اسباب‌بازی‌ها و محوطه‌های گوناگونی برای بازی و تفریح کودکان در این پارک فراهم شده است. گفتنی است که در این پارک، یک استخر هم وجود دارد که تعداد تفریحات آن را بیشتر می‌کند.

  • ساعت بازدید کپز پارک وارساک: 08:30 صبح تا 11:00 شب

  • قیمت کارت ورود به استخر کپز پارک وارساک: 10 لیر

  • آدرس کپز پارک وارساک: آنتالیا، کپز

  • شماره تماس کپز پارک وارساک: 9024241727+

موقعیت دقیق پارک کپز وارساک

lastsecond.ir-antalya-amusements-kepez-park-varsak.jpg
برخی از ماکت‌های کارتونی کپز پارک وارساک
پارک کپز وارساک
کپز پارک وارساک از بهترین تفریحات آنتالیا

دینو پارک آنتالیا (Dino Park)

دینو پارک آنتالیا یکی دیگر از تفریحات آنتالیا است که در محوطه‌ای 30 هزار متر مربعی واقع شده است. در دینو پارک آنتالیا شما به جهان دوران پیش از تاریخ سفر می‌کنید و تعدادی از انواع دایناسورها را دقیقاً در سایز واقعی‌شان مشاهده می‌کنید. برخی از مدل‌های دایناسور در دینو پارک متحرک هستند و صدای تنفس و حرکت آن‌ها شبیه‌سازی شده‌ به گونه‌های دوران ژوراسیک است. با بازدید از این جاذبه به یاد فیلم‌های علمی و مستندات مربوط به دوران دایناسورها خواهید افتاد.

پارک دینو، بخش‌های دیگری هم دارد که تفریحاتش را تکمیل می‌کند. استخر، محوطه‌ای با زمین شنی برای کندوکاو کودکان در آن، سینما 7 بعدی، ترامپولین، پارکور و قسمت‌های دیگر، مجموع تفریحات آنتالیا در این پارک را تشکیل می‌دهند. موقعیت قرارگیری این پارک در جایی محصور شده بین درختان کاج، نارنج و پسته، با طبیعتی زیبا و در نزدیکی مرکز خرید میگروس است.

  • ساعت بازدید دینو پارک: 10 صبح تا 6 عصر، شنبه‌ها 10 صبح تا 7 غروب و یک‌شنبه 10 صبح تا 6:30 عصر

  • قیمت بلیط دینو پارک: از 22.5 دلار

  • آدرس دینو پارک: آنتالیا، منطقه کمر

  • صفحه اینستاگرام دینو پارک: dinoparktr@

موقعیت دینو پارک آنتالیا

lastsecond.ir-antalya-amusements-dino-park.jpg
نمایی از استخر و دیگر تفریحات در دینو پارک
دینو پارک آنتالیا
نمایی از دینو پارک آنتالیا

پارک‌های آنتالیا

آنتالیا از نظر تعداد پارک و بوستان، حرف‌هایی برای گفتن دارد. پارک‌های سرسبز آنتالیا این امکان را ایجاد می‌کنند که شما بتوانید به‌راحتی برای چند ساعت در آن‌ها قدم بزنید و از هوایشان لذت ببرید. هم می‌توانید از هوای پاک پارک‌ها استفاده کنید و هم می‌توانید کمی ورزش کنید. معمولاً برای رفتن به پارک‌های آنتالیا نیازی به پرداخت ورودی ندارید و با صرف کمترین هزینه‌ها و بسنده کردن به خرید تنقلات، می‌توانید چندساعتی را تفریح کنید.

آن‌هایی که تور اقساطی آنتالیا را انتخاب می‌کنند و کمی حساب‌شده‌تر سفر می‌کنند، معمولاً بهتر می‌توانند تفریحات آنتالیا با قیمت مناسب را برای خودشان گلچین کنند و جاذبه‌لی را از قلم نندازند. بعضی از این پارک‌ها امکانات دیگری هم دارند و غیر از آن، جاذبه‌های دیگری هم درونشان جای داده‌اند که همه این‌ها در کنار هم، جذابیت پارک را دوچندان می‌کند.

پارک آتاتورک آنتالیا (Ataturk Park)

پارک آتاتورک آنتالیا به‌عنوان یکی از تفریحات آنتالیا در تابستان و حتی فصل‌های دیگر هم شناخته می‌شود. این پارک در فاصله کمی از مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار آسان است. وقتی که بخواهید از فضای شهری فاصله بگیرید، پارک آتاتورک یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها است. جالب است بدانید که زمانی به اینجا پارک قو (Kugku Park) هم می‌گفتند، چراکه محلی برای زندگی قوها بوده و این پرندگان از دریاچه پارک استفاده می‌کردند.

در پارک آتاتورک آنتالیا مناظر بسیار زیبایی از دریا و ترکیب آن با فضای سبز را تماشا می‌کنید که بسیار دیدنی است. کودکان خانواده از بازی در محوطه‌های بازی لذت خواهند برد و بزرگ‌سالان هم می‌توانند با قدم‌زدن، دویدن و دوچرخه‌سواری در مسیر‌های زیبای این پارک، جنبه‌ای دیگر از تفریحات آنتالیا را تجربه کنند. سرزدن به رستوران‌ها و کافه‌های پرتعداد این پارک هم راهکار خوبی برای گذران اوقات فراغت و کمی استراحت‌کردن و آرامش‌گرفتن شما است. در پارک آتاتورک مجسمه‌های جذاب بسیاری هستند و افراد زیادی در روز‌های مختلف هفته (خصوصا آخر هفته‌ها) در این پارک مشغول به نواختن موسیقی زنده و عکاسی و فیلم‌برداری هستند.

  • آدرس پارک آتاتورک: مرات پاشا، خیابان کنیالتی

موقعیت دقیق پارک آتاتورک آنتالیا

lastsecond.ir-antalya-amusements-ataturk-parki.jpg
نمایی از برخی قسمت‌های پارک آتاتورک
پارک آتاتورک
پارک آتاتورک از مکان های تفریحی در آنتالیا

پارک کارالی اوغلو (Karaalioglu Park)

پارک کارالی اوغلو در فاصله حدوداً 3 کیلومتری از مركز شهر آنتاليا و دقيقاً در جنوب منطقه قديمی كاله‌ایچی قرار دارد و این پارک را به‌عنوان پارک مرکزی آنتالیا می‌شناسند. گردشگران می‌توانند با یک پياده‌روی ساده يا با استفاده از وسايل نقليه عمومی مثل تراموا به این پارک بروند. پارک كارالی اوغلو، یک موقعیت ايدئال برای تفريح زوج‌ها و خانواده‌ها و کلاً کسانی است که دوست دارند از طبیعت و منظره‌های طبیعی در آنتالیا لذت ببرند. بالاتر بودن این پارک نسبت به دریا و محیط اطرافش، منظره‌های دیدنی بسیاری را برای گردشگران ایجاد کرده است.

در این پارک، تکه‌هایی از معماری‌های تاریخی را می‌بینید که اگر کمی به تاریخ یا معماری علاقه‌مند باشید، برایتان بسیار جذاب است. برای مثال، یک برج تاریخی که متعلق به قرن دوم پیش از میلاد است، در این پارک وجود دارد که در زمان سلطه رومانیایی‌ها ساخته شده است. این نکته را هم در نظر بگیرید که دسترسی آسان به انواع كافه‌ها و رستوران‌ها در اين پارک، لذت حضور در آن را برای شما بیشتر می‌کند.

  • ساعت بازديد پارک کارالی اوغلو: 24 ساعت شبانه روز

  • آدرس پارک کارالی اوغلو: آنتالیا، کاله‌ایچی

  • شماره تماس پارک کارالی اوغلو: 902422495000+

موقعیت دقیق پارک کارالی اوغلو

پارک کارالی آنتالیا
نمایی از برج پارک کارالی آنتالیا
lastsecond.ir-antalya-amusements-park_karaaliouglo.jpg
نمایی از دریاچه و کوهستان‌ها در پارک

پارک یاووز اوزجان (Yavuz Ozcan Park)

پارک یاووز اوزجان که در مرکز شهر آنتالیا واقع شده، از زیباترین پارک های آنتالیا است و بخش‌های مختلفی دارد. برخی از این بخش‌ها مثل انواع آبشار، فواره، نیمکت‌های راحت، چراغ‌های رنگارنگ، استخر شنا و انواع گل‌وگیاه این محل را تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌های تفریحات آنتالیا کرده‌اند. پارک یاووز اوزجان 22 هزار متری، محوطه‌های بسیاری برای تفریح در آنتالیا در اختیار گردشگران قرار داده است. گردشگران می‌توانند هم‌زمان با پیاده‌روی در مسیرهای زیبای این پارک از چشم‌اندازهای کم‌نظیر اقیانوس هم لذت ببرند.

  • ساعت بازدید پارک یاووز اوزجان: 8 تا 22 و یک‌شنبه‌ها بسته است

  • آدرس پارک یاووز اوزجان: آنتالیا، کنیالتی

موقعیت پارک یاووز اوزجان

پارک یاووز اوزجان آنتالیا
پارک یاووز اوزجان آنتالیا
lastsecond.ir-antalya-amusements-park_yavuz.jpg
نمایی دیگر از پارک یاووز اوزجان آنتالیا

تفریحات هیجان‌انگیز آنتالیا

اگر اهل هیجان و کسب تجربه‌های جدید هستید، تفریحات هیجان‌انگیز آنتالیا آدرنالین خون شما را تا حد درخور توجهی افزایش می‌دهند و خاطره‌ای به یاد ماندنی را برایتان به‌جای می‌گذارند. مسلماً برای استفاده از این تفریحات و کسب تجربه‌های جدید، باید استراحت کافی و خوردوخوراک مناسب داشته باشید. با تور آنتالیا UALL مطمئن خواهید بود که در هر زمانی از شبانه‌روز بخواهید، می‌توانید در رستوران یا کافه هتل‌تان، دلی از عزا در بیاورید و انرژی‌تان را برگردانید!

باشگاه تیراندازی پلی‌گونو (Poligonu Shooting Range)

اگر به‌دنبال افزایش آدرنالین در رگ‌هایتان هستید، یکی از بهترین تفریحات آنتالیا برای این منظور، تیراندازی است. باشگاه تیراندازی پُلی‌گونو (Poligonu) با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های به‌روز و جدید، امکانات و ویژگی‌های خوبی را برای کسانی فراهم کرده که به این باشگاه تیراندازی می‌روند. در میدان تیر پلی‌گونو آنتالیا می‌توانید از اسلحه‌های مختلفی استفاده کنید و قدرت و تأثیر کالیبرهای گوناگون را بسنجید.

در کنار تمام فعالیت‌های تیراندازی، می‌توانید از کافه و رستوران این مجموعه هم استفاده کنید و انرژی‌تان را بازگردانید، باشگاه یا میدان تیر پلی‌گونو، تعداد 2 شعبه دارد که یکی در لارا و دیگری در کنیالتی قرار گرفته است و شما می‌توانید با توجه به موقعیت هتتان یکی از این دو شعبه را انتخاب کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که شعبه کنیالتی، یک زمین بازی مخصوص کودکان دارد.

  • ساعت کاری باشگاه تیراندازی پلی‌گونو: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس باشگاه تیراندازی پلی‌گونو کنیالتی: آنتالیا، کنیالتی، محله ساریسو

  • شماره تماس باشگاه تیراندازی پلی‌گونو: 902425020727+

  • صفحه اینستاگرام باشگاه تیراندازی پلی‌گونو: antalyaatispolingonu@

موقعیت دقیق باشگاه تیراندازی پلی‌گونو شعبه کنیالتی روی نقشه

lastsecond.ir-antalya-amusements-poligonu.jpg
اسلحه و میدان تیر در پلی‌گونو آنتالیا
lastsecond.ir-antalya-amusements-poligonu-1.jpg
برخی وعده‌های غذایی در باشگاه

اسکیپ‌روم

اسکیپ‌روم‌ها به‌طور کلی یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات در دنیا هستند. تجربه اتاق فرار در شهری خارج از ایران، می‌تواند برای بسیاری از افراد جالب توجه باشد و جزو برترین تفریحات آنتالیا برای آن‌ها به حساب آید. آنتالیا از این نظر، اسکیپ‌روم‌های مختلف با موضوعات متفاوت دارد که می‌توانید با مطالعه داستان‌هایشان، مناسب‌ترین سناریو را انتخاب کنید. اسکیپ‌روم‌های Reaxiyan، MazeUp و Korku Evi از جمله اتاق‌فرارهای معروف و محبوب آنتالیا هستند.

lastsecond.ir-antalya-amusements-escaperoom.jpg
برخی از اسکیپ‌روم‌‎های آنتالیا و فرم حاضرشدن در آن‌ها

پینت بال آنتالیا (Antalya Paintball)

اگر با دوستانتان به سفر رفته‌اید و به‌دنبال یک تفریح جذاب و گروهی می‌گردید، پینت بال آنتالیا می‌تواند یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی باشد که شما می‌توانید با تعداد نفرات زیاد، آن را انتخاب کنید. تیمی که به شما خدمات پینت بال ارائه می‌کند، تشکیل شده از افراد حرفه‌ای تیراندازی و فدراسیون شکار هستند. این تیم در پینت بال آنتالیا مدعی هستند که رضایت بازیکنان، هدف اصلی‌‌شان است و به هیچ عنوان از کیفیتشان کم نمی‌کنند.

در پینت بال آنتالیا امکانات خوبی برای بازیکنان فراهم شده که از استانداردهای بین‌المللی تبعیت می‌کنند و بازیکنان می‌توانند با اطمینان خاطر از وسایل استفاده کنند و بدانند که وزارت ورزش و جوانان آنتالیا هم پینت بال این شهر را تأیید کرده است. فضاسازی‌هایی که برای زمین پینت‌بال انجام داده‌اند، لذت بازی در آن را چندبرابر و آن را هیجانی‌تر می‌کند. شما در این باشگاه می‌توانید 2 فرم بازی را انتخاب کنید، یکی پینت بال است و دیگری هم بازی با اسلحه‌های لیزری است.

یکی از کارهای جالب و خاطره‌انگیزی که می‌توانید در این باشگاه انجام دهید، برگزاری تولد برای دوستان یا اعضای خانواده‌تان است. این در حالی است که بازی پینت بال برای فردی که تولدش است، رایگان می‌شود.

  • ساعت کاری پینت بال آنتالیا: دوشنبه و سه‌شنبه از 10 صبح تا 6 عصر، چهارشنبه و پنج‌شنبه از 9 صبح تا 6 عصر، جمعه تا یک‌شنبه از 9 صبح تا 8 شب

  • آدرس پینت بال آنتالیا: بلوار آنتالیا، خیابان کپز

  • شماره تماس پینت بال آنتالیا: 905359659964+

  • صفحه اینستاگرام پینت بال آنتالیا: antalyapaintball@

موقعیت دقیق پینت بال ترکیه روی نقشه

lastsecond.ir-antalya-amusements-paintball.jpg
فضاسازی‌های و لباس‌های بازیکنان در پینت بال آنتالیا
lastsecond.ir-antalya-amusements-paintball-1.jpg
بازی با اسلحه‌های لیزری

مرکز بولینگ تنپین (Tenpin Bowling Center)

رقابتی سالم را با دوستانتان در مرکز بولینگ تنپین تجربه کنید؛ جایی که برای کودکان 7 ساله تا بزرگسالان 70 ساله، سراسر سرگرمی و تفریح دارد. با توجه به اسم این مرکز، شاید فکر کنید که تنها تفریح در این مرکز، بولینگ باشد، اما این‌طور نیست و بیلیارد، میز تنیس، دارت، لیزرتگ و برخی بازی‌های کامپیوتری، از دیگر تفریحات آنتالیا در این مرکز هستند. به تمامی تفریحاتی که نام بردیم، کافه و رستوران هم اضافه کنید.

  • ساعت کاری پینت بال آنتالیا: دوشنبه و سه‌شنبه از 10 صبح تا 6 عصر، چهارشنبه و پنج‌شنبه از 9 صبح تا 6 عصر، جمعه تا یک‌شنبه از 9 صبح تا 8 شب

  • آدرس پینت بال آنتالیا: بلوار آنتالیا، خیابان کپز

  • شماره تماس پینت بال آنتالیا: 902422289348+

  • صفحه اینستاگرام پینت بال آنتالیا: tenpinbowlingcenters@

موقعیت دقیق مرکز بولینگ تنپین روی نقشه

lastsecond.ir-antalya-amusements-bowling-tenpin.jpg
نمایی از مرکز بولینگ تنپین
lastsecond.ir-antalya-amusements-bowling-tenpin-laser-tag-team.jpg
لیزرتگ برای سنین مختلف در مرکز بولینگ تنپین

جیپ سافاری (Jeep Safari)

طبیعت آنتالیا به‌گونه‌ای است گشت‌وگذار در آن می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برایتان رقم بزند. با جیپ سافاری می‌توانید دو هدف را با یک تیر بزنید؛ هم می‌توانید از طبیعت آنتالیا استفاده کنید و هم می‌توانید اوج لذت و هیجان را با ماشین‌های آفرود در این مدل سفر تجربه کنید. جیپ سافاری در قسمت‌های مختلف شهر وجود دارد و شما می‌توانید با کمک هتلتان، یکی از تورهای مخصوص این کار را پیدا کنید. برخی از این تورها در پکیجشان نهار هم قرار داده‌اند، برخی دیگر فرصت شنا در رودخانه و آب‌بازی را هم جزو کارهایشان گذاشته‌اند.

lastsecond.ir-antalya-amusements-daily-antalya-jeep safari.jpg
برخی از مسیرها و فعالیت‌های تورهای جیپ سافاری

آکورایوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آکواریوم در جهان است که هم جنبه تفریحی و هم جنبه آموزشی دارد. در آکواریوم آنتالیا پس از بازدید 40 آکواریوم با فضاهای مختلف، به بزرگ‌ترین تونل آکواریوم جهان با طول بیش از 131 متر و عرض 3 متر می‌رسید. در این آکواریوم، علاوه بر گشت‌وگذار در دنیای برفی و موزه یخی این مجموعه، می‌توانید با سمی‌ترین و رنگارنگ‌ترین گونه‌های خزندگان آشنا شوید یا از کشتی‌سواری با سینما‌ی چندبعدی در این مجموعه لذت ببرید. توجه کنید که هر قسمت از این آکواریوم، هزینه‌ای جداگانه دارد که ما در ادامه فقط قیمت بلیط آکواریوم را آورده‌ایم.

  • قیمت بلیط آکواریوم آنتالیا: بزرگسالان 34.90 دلار و کودکان 26.90 دلار

  • ساعت کاری آکواریوم آنتالیا: 9 صبح تا 11 شب و دوشنبه‌ها 9:30 صبح تا 11 شب

  • آدرس آکواریوم آنتالیا: آنتالیا، بلوار دوملوپینار

  • شماره تماس آکواریوم آنتالیا: 908503969687+

  • صفحه اینستاگرام آکواریوم آنتالیا: antalyaaquarium@

موقعیت دقیق آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا
آکواریوم آنتالیا یکی از بهترین تفریحات آنتالیا
lastsecond.ir-antalya-amusements-antalya-aquarium.jpg
تونل طویل آکواریوم آنتالیا

تفریح در مراکز خرید آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا، تنوع خوبی دارند و یکی از تفریحات آنتالیا برای برخی از مردم، رفتن به این مراکز است. خیلی از ما زمانی که به فروشگاه‌های خرید لباس می‌رویم، شنیده‌ایم که فروشنده برای فروش بهتر یا مشخص‌کردن کیفیت کالایی که دارد، از لفظ دوخت ترک یا مانند آن استفاده می‌کند. در این بازارها می‌توانید علاوه بر لباس‌های ترک، برندهای معتبر دیگر را هم بیابید و کالاهای متنوع مختلفی هم تهیه کنید.

مرکز خرید میگروس 5ام (5M Migros Shopping Center)

مرکز خرید میگروس آنتالیا از مکان های تفریحی در آنتالیا محسوب می‌شود که بیش از 130 فروشگاه دارد. مرکز خرید میگروس آنتالیا شامل برند‌های معروف جهانی و ترک مانند زارا، بوینر، مودو و ال‌سی وایکیکی است. در مرکز خرید میگروس انواع رستوران‌ها و کافه‌ها را هم می‌توانید پیدا کنید.  پارکینگ این مرکز خرید ظرفیت پذیرش 1300 خودرو را درونش دارد. از مهم‌ترین قسمت‌های تفریحی میگروس، 8 سالن سینما است که اگر دوست دارید تجربه فیلم دیدن در سینمای کشوری خارج از ایران را تجربه کنید، این یکی از بهترین موقعیت‌ها برای شماست.

  • ساعت کاری مرکز خرید میگروس: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس مرکز خرید میگروس: آنتالیا، بلوار آتاتورک

  • شماره تماس مرکز خرید میگروس: 908502004000+

موقعیت دقیق مرکز خرید میگروس روی نقشه

میگروس آنتالیا
مرکز خرید میگروس آنتالیا
lastsecond.ir-antalya-amusements-antalya-5m-migros.jpg
نمای خارجی از مرکز خرید میگروس

مرکز خرید مارک آنتالیا (Mark Shopping Center)

مرکز خرید مارک در سال 2013 افتتاح شد و انواع اجناس خارجی و ترکی را در مرکز شهر به گردشگران و افراد محلی عرضه می‌کند. این مرکز خرید، انواع خدمات را در زمینه فشن و مد، تکنولوژی و حتی تفریحات در آنتالیا، در یک محیط 55000 متر مربعی ارائه می‌کند. این مرکز خرید بیش از 155 فروشگاه دارد که در آن انواع لباس، کفش، اسباب‌بازی و وسایل مراقبت از سلامت به فروش می‌رسد. یک پارکینگ با ظرفیت 2 هزار خودرو هم در نزدیکی آن قرار دارد که مانع از ایجاد مشکل پارک برای خودروها می‌شود. از سایر امکانات مرکز خرید مارک در آنتالیا می‌توانیم به رستوران، کافه، تراس و سینما اشاره کنیم.

  • ساعت کاری مرکز خرید مارک: 10 صبح تا 11 شب

  • آدرس مرکز خرید مارک: آنتالیا، کاظم اوزلپ

  • شماره تماس مرکز خرید مارک: 902422446666+

  • صفحه اینستاگرام مرکز خرید مارک: markantalyaavm@

موقعیت دقیق مرکز خرید مارک آنتالیا

مرکز خرید مارک آنتالیا
مرکز خرید مارک آنتالیا؛ عکس از آرشیو لست سکند، منصوره اسکندی

خرید در محله‌های معروف آنتالیا

قدم‌زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های آنتالیا برای بسیاری از گردشگران جذاب است و به‌عنوان یکی از بهترین نوع تفریحات آنتالیا به حساب می‌آید. تصور کنید بین خانه‌های رنگارنگ خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر و جاهای دیدنی آنتالیا قدم می‌زنید و از فروشگاه‌های محلی، سوغاتی و صنایع دستی می‌خرید. به‌این‌ترتیب برای برخی از گردشگران، این قدم‌زدن یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است.

lastsecond.ir-antalya-amusements-antalya-districts.jpg
بخشی از محله‌های آنتالیا

تفریح در طبیعت آنتالیا

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، طبیعت آنتالیا جذابیت‌های فراوانی را در خودش گنجانده که شما را متحیر می‌کنند. با یک برنامه‌ریزی خوب می‌توانید خودتان را با استفاده از وسایل حمل و نقل در آنتالیا به جاذبه‌ها و جاهای دیدنی این شهر برسانید. پیشنهاد می‌کنیم که خوب این جاذبه‌ها را بشناسید و با آمادگی کامل به آن‌ها بروید.

آبشار دودن پایینی آنتالیا (Down Duden Waterfall)

آبشار دودن در 8 کیلومتری مرکز شهر و در منطقه لارا قرار گرفته است و ارتفاع آن به حدود 40 متر می‌رسد. آبشار دودن تنها آبشار در ترکیه است که به دریا می‌ریزد. ازآنجایی‌که آبشار دودن به شهر نزدیک است، توجه بسیاری از گردشگران را در تمام روزهای سال جلب می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آبشار دودن این است که در تمام روزهای آفتابی می‌توانید در آن مناظر زیبای و گاهی هم رنگین کمان را مشاهده کنید و از یکی از بهترین نقاط شهر برای لذت‌بردن از تفریحات آنتالیا استفاده کنید.

  • قیمت بازدید آبشار دودن پایینی: رایگان

  • زمان بازدید آبشار دودن پایینی: 8:30 صبح تا 7:30 شب

  • آدرس آبشار دودن پایینی: آنتالیا، لارا

موقعیت دقیق آبشار دودن پایینی

آبشار دودن پایینی در آنتالیا
نمایی از آبشار دودن پایینی در آنتالیا

آبشار دودن بالایی آنتالیا (Upper Duden Waterfall)

آبشار دودن بالایی یکی از زیباترین جاهای تفریحی در آنتالیا است که موجب شگفتی طبیعت‌دوستان می‌شود. قایق‌سواری در مسیر 4 کیلومتری بین آبشار دودن بالایی و دوون پایینی، یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آنتالیا به شمار می‌رود. آبشار دودن بالایی در 12 کیلومتری شمال غربی آنتالیا واقع شده است. این آبشار، یک مکان ایدئال برای افرادی است که تفریح در خارج از محیط‌های شهری را می‌پسندند.

  • قیمت بلیط آبشار دودن بالایی: 10 لیر

  • زمان بازدید آبشار دودن بالایی: 8:30 صبح تا 7:30 شب
  • آدرس آبشار دودن بالایی: آنتالیا، کپز، خیابان سوتچولر

موقعیت دقیق آبشار دودن بالایی

آبشار دودن
آبشار دودن بالایی در آنتالیا

آبشار کورشونلو (Kurşunlu Waterfall)

آبشار کورشونلو در فاصله 30 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده و بسیاری از گردشگران برای عکاسی و تفریح در آنتالیا به آن مراجعه می‌کنند. آبشار کورشونلو از یک آبشار بزرگ به همراه چند آبشار کوچک دیگر تشکیل شده است. در حقیقت شما می‌توانید مدت زمانی طولانی را در طول آبشار پیاده‌روی کنید. در فصول گرم سال به‌دلیل وجود لایه‌های متعدد از سایه‌های درختان از گرمای آفتاب در امان خواهید بود. لازم به ذکر است که شما نمی‌توانید در محوطه آب‌های این آبشار شنا کنید.

  • هزینه ورود آبشار کورشونلو: 5 لیر 

  • ساعت بازدید آبشار کورشونلو: 8:30 صبح تا 7:30 شب

  • آدرس آبشار کورشونلو: آنتالیا، آکسو

  • شماره تماس آبشار کورشونلو: 902424332218+

آبشار کورشونلو
آبشار کورشونلو

موقعیت دقیق آبشار کورشونلو

سفر به آنتالیا با تور

اگر با تور آنتالیا سفر می‌کنید، برخی از این تفریحات در برنامه سفرتان گنجانده شده؛ اما بهتر است پیش از سفر، لیست برنامه‌ها را تهیه کنید تا اگر مایل به انجام بخشی از آن نبودید، بتوانید جایگزینی انتخاب کنید. درهرحال، در لست سکند می‌توانید لیست متنوعی از تورهای آنتالیا را ببینید و با هم مقایسه کنید. اگر از میان تمامی گزینه‌هایی که برای تور ترکیه وجود دارند، تور دلخواهتان را پیدا نکردید، می‌توانید معیارهای خودتان را برایمان در سفرساز لست‌سکند بنویسید تا ما برای شما مناسب‌ترین تور و سفر را با توجه به معیارهایتان پیدا کنیم.

سفرساز لست‌سکند

تفریحات آنتالیا در مناظر زیباش

سخن آخر

اگر به قصد تفریح به آنتالیا سفر می‌کنید، برای برنامه‌ریزی سفر و بودجه خود بهتر است با هزینه تفریحات و بهترین جاهای دیدنی آنتالیا آشنا شوید. در این مطلب سعی کردیم شما را با جزئیات تفریحات آنتالیا آشنا کنیم که برنامه دقیق‌تری برای سفرتان بچینید. از آن جایی که آنتالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه است و درصد درخور توجهی از گردشگران به این شهر سفر می‌کنند، تعداد مراکز تفریحی بسیاری در محیط شهری و محیط‌های طبیعی اطراف آن وجود دارد و طیف وسیعی از انواع تفریحات را تشکیل می‌دهد.

نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.