بهترین منطقه آنتالیا کجاست؟ برای سفر کدام منطقه بهتر است؟

4.1
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
منطقه های مناسب برای گردشگری و سفر در آنتالیا
29 مهر 1402 08:00
1

شناختن بهترین مناطق آنتالیا به شما کمک می‌کند در فاصله کمی از تفریحات محبوب آنتالیا قرار بگیرید و در نهایت سفر باکیفیت‌تری را تجربه کنید. اینکه کدام‌یک، بهترین منطقه آنتالیا است یا کدام منطقه آنتالیا بهتر است، بستگی به معیارها و سبک سفر شما دارد. در ادامه با لست‌سکند همراه باشید تا در این مطلب بهترین مناطق آنتالیا برای سفر را به شما معرفی کنیم تا امکان برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید. با این لیست می‌توانید از اینکه هر منطقه و محله برای چه جاذبه و پتانسیلی شناخته می‌شود، مطلع شوید و شناخت بهتری از محله های آنتالیا پیدا کنید.

03.jpg

کدام منطقه آنتالیا بهتر است؟

منطقه لارا، کنیالتی، بلک، کمر، کپز، آلانیا، سیده، مراد پاشا و آکسو، بهترین مناطق آنتالیا برای سفر و رزرو هتل به‌ حساب می‌آیند. این مناطق، به‌واسطه هتل‌های مشهور ساحلی و اقامتگاه‌هایی با برنامه‌های مفرح و خاص بین مسافران شهرت پیدا کرده‌اند. به همین جهت بسیاری از افرادی که قصد خرید تور، استفاده از تفریحات آنتالیا و همین‌طور لذت بردن از طبیعت و استفاده از امکانات متنوعش را دارند، معمولاً این مناطق را انتخاب می‌کنند.

منطقه لارا (Lara)

منطقه لارا، یکی از بهترین مناطق آنتالیا برشمرده می‌شود و بسیاری معتقدند که بهترین منطقه آنتالیا برای هتل، همین لارا است؛ چراکه از جهات مختلف، این منطقه برتری‌هایی دارد که آن را به یکی بهترین نقاط آنتالیا تبدیل کرده است. لارا منطقه‌ای است که در آن تعداد زیادی هتل وجود دارد و آن را از این نظر برای گردشگران بسیار مناسب کرده است. بااین‌حال، مسئله مهم‌تری که باعث تمایز این منطقه شده، وجود زیرساخت‌های مناسبی است که برایش در نظر گرفته‌اند.

در لارا می‌توان گفت که پادشاهی ریزورت‌ها برپاست. در این منطقه، هتل‌های مشهوری مانند هتل باروت، لیماک لارا دلوکس اند ریزورت، تایتانیک بیچ لارا، هتل دلفین ایمپریال، رویال وینگز قرار دارند و با ارائه خدمات باکیفیت و خاصشان، لارا را به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده‌اند. تعدادی از بهترین هتل های آنتالیا برای ماه عسل هم در این منطقه هستند.

فرودگاه بین‌المللی آنتالیا، سیستم حمل‌ونقل خوب، بیمارستان، نزدیک بودن به ساحل لارا و مواردی دیگر، همگی از مزایایی هستند که با اقامت در این منطقه، از آن‌ها بهره‌مند می‌شوید. لارا در 6 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد و گفتنی است که بخش اعظمی از سواحل آنتالیا در این منطقه هستند. توجه داشته باشید که عده‌ای به‌اشتباه فکر می‌کنند لارا یک محله است و در جستجوهای خود، به‌دنبال محله لارا در آنتالیا می‌گردند؛ اما باید بدانید که لارا، با توجه به مساحت و ابعادی که دارد، یک منطقه در آنتالیا محسوب می‌شود. ازجمله بهترین محله های آنتالیا در منطقه لارا، می‌توان به‌عنوان نمونه به چند محله زیر اشاره کرد:

  • محله چالایان (Çağlayan): چالایان، یکی از محله‌هایی است که امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی دارد و اینکه در نزدیکی تعدادی از بهترین سواحل آنتالیا است، خود یک مزیت به‌شمار می‌رود. بیشتر خانه‌هایی که در این منطقه وجود دارند، لوکس هستند و منظره‌ای از دریا دارند.
  • محله شیرینیالی (Şirinyalı): این محله در بخش غربی لارا است و در آن، مرکز خرید لاوار و هتل آکراباروت قرار گرفته‌اند. در این محله، هتل‌های فراوانی یافت می‌شود و آپارتمان‌ها و خانه‌های لوکسی هم ساخته شده‌اند.

  • محله فنر (Fener): مرکز خرید تراسیتی در این محله قرار گرفته و شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های توریستی این محله، همین مرکز خرید باشد.

  • محله گوزل‌اوبا (Güzeloba): این محله هم بیشتر برای کسانی مناسب است که می‌خواهند ملکی را خریداری کنند. نزدیکی به فرودگاه و قیمت‌های مناسب و مواردی این‌چنینی، سبب معروف شدن این محله شده‌اند. در عوض شاید محله گوزل‌اوبا از حیث گردشگری اهمیت چندانی نداشته باشد.

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-lara-beach.jpg
نمایی از ساحل، در منطقه لارا آنتالیا

منطقه کنیالتی (Konyaaltı)

کنیالتی هم یکی دیگر از مناطقی است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند و قطعاً در لیست بهترین منطقه آنتالیا برای سفر قرار می‌گیرد. این منطقه، سواحل تمیز و زیبایی دارد و ساحل کنیالتی از جاذبه‌های مهم آن به‌حساب می‌آید. این ساحل از بهترین سواحل ترکیه است و دلایل مختلفی را می‌توان برای آن مطرح کرد. در کنار این سواحل، منطقه کنیالتی، مراکز خرید فراوان و متعددی را هم در خود جای داده که این 2 مورد، یعنی سواحل و مراکز خرید، در کنار هم پکیج خوبی را برای گردشگران آماده می‌کنند تا آن‌ها هم بتوانند به‌خوبی از سفرشان لذت ببرند.

باید این را هم اضافه کنیم که این منطقه از سیستم حمل‌ونقل خوبی بهره‌مند است که گردشگران می‌توانند با استفاده از آن به قسمت‌های مختلف رفته و در زمان و پول خود، صرفه‌جویی کنند. بیمارستان دولتی و مراکز بهداشت و درمان مختلفی که در این منطقه هستند، باز هم بر ارزش کنیالتی اضافه می‌کنند و سبب شده‌اند که کنیالتی به یک منطقه کامل تبدیل شود. خوب است بدانید در این منطقه، بزرگ‌ترین و بهترین دانشگاه آنتالیا هم واقع شده است.

در تکمیل ویژگی‌های منطقه کنیالتی، باید افزود که موزه مینی‌سیتی هم از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا است که در کنیالتی قرار گرفته و پیش‌تر هم در لست‌سکند مجموعه‌ای از این جاهای دیدنی را معرفی کرده بودیم. در این موزه، جاذبه‌های مختلف شهر را در ابعادی کوچک و مینیاتوری ساخته‌اند و در قسمت‌های مختلف موزه قرار داده‌اند. درست مانند باغ موزه هنر ایرانی که چنین حالتی دارد و جاهای دیدنی نقاط مختلف ایران را در ابعادی کوچک‌تر در آن قرار داده‌اند.

این منطقه برای سکونت هم مناسب است و قیمت خانه‌های آن از منطقه لارا کمی ارزان‌تر است. وجود شعب مختلف بانک‌ها هم در این منطقه، یکی دیگر از مزیت‌هایش محسوب می‌شود و گفتنی است که فاصله این منطقه تا فرودگاه حدود 20 تا 30 دقیقه است. برخی از محله‌های شناخته‌شده و معروف منطقه کنیالتی، به شرح زیر هستند:

  • ساریسو (Sarısu): یکی از محله‌های معروف کنیالتی است که ساحل بسیار زیبایی دارد.
  • لیمان (Liman): این محله به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد و اگر قصد دارید که در آنتالیا ملک بخرید، احتمالاً یکی از محله‌های مناسب برای این کار، محله لیمان در آنتالیا است. این موضوع کاملاً وابسته به نیازهای شماست.
  • هورما (Hurma): محله هورما هم بیشتر ساختمان‌های نوساز و لوکس دارد. غالباً هم مهاجران روسی به این محله می‌روند.
Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-Konyaaltı-1.jpg
بخش‌هایی از منطقه کنیالتی آنتالیا ترکیه

منطقه بلک (Belek)

منطقه بلک، یکی دیگر از مناطق شناخته‌شده در آنتالیا است که آن را با عنوان پایتخت گلف ترکیه هم می‌شناسند. گردشگران زیادی به این منطقه می‌روند و هدف خیلی از آن‌ها، فقط گلف بازی کردن است. این منطقه، بیش از 15 دوره میزبان مسابقات جهانی گلف بوده است. منطقه بلک، در شرق آنتالیاست و عوامل دیگری غیر از گلف بر جذب گردشگر به آن، تأثیرگذار بوده‌اند که در ادامه به آن‌ها هم می‌پردازیم. جالب است بدانید که تعدادی از بهترین هتل های آنتالیا در بلک است.

خط ساحلی 17 کیلومتری، جنگل‌های کاج با پوشش گیاهی مخصوص به خود، نزدیکی به مکان‌های تاریخی مانند آسپندوس، همگی از مواردی هستند که باعث جذابیت بیشتر منطقه بلک در نظر گردشگران شده‌اند. پارک ملی کورشونلو هم از دیگر جذابیت‌های این منطقه است و در 20 کیلومتری آن قرار دارد. گفتنی است که هتل‌های مختلفی در بلک وجود دارند و حتی بعضی از آن‌ها فقط مخصوص بزرگ‌سالان هستند.

شما می‌توانید در منطقه بلک، چشمه‌های آب‌معدنی هم پیدا کنید و به‌غیر از امکانات رنگارنگ هتل‌ها و ریزورت‌ها، از اسپا و خدمات آب‌درمانی این مجموعه‌ها استفاده کنید. حتی اگر برای سفر به سراغ تور آنتالیا UALL رفته باشید و قصد خارج‌شدن از محیط ریزورت و هتل را نداشته باشید، بد نیست این بار پا از هتل بیرون بگذارید و سری به آبگرم‌های دیدنی بزنید.

جاهای دیدنی آسپندوس کجاست؟

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-belek.jpg
منطقه بلک، پایتخت گلف ترکیه

منطقه کمر (Kemer)

بی‌گمان، از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری میان مسافران آنتالیا، منطقه کِمِر است. این منطقه از نظر جغرافیایی در جنوب شرقی آنتالیا قرار دارد و هتل‌های زیادی را می‌توان در آن پیدا کرد. سواحل زیبا، بازارهای روباز، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، همگی از ویژگی‌های مثبت این منطقه به حساب می‌آیند. رفتن به رستوران‌ها و کافه‌های ترکیه، می‌تواند تجربه بسیار جذابی را برای شما ایجاد کند؛ بنابراین ازآنجاکه باید برای بودجه خود برنامه‌ریزی کنید، بهتر است که با مطالعه مطلب قیمت غذا در ترکیه، تا حدودی از هزینه‌های تقریبی خوردوخوراک خود در این کشور هم سر در بیاورید. سواحل این منطقه هم از جمله سواحلی هستند که پرچم آبی دارند. پرچمی که پیش‌تر توضیح دادیم و نشان از استاندارد و پاک بودن سواحل دارد.

شما امکان انجام کارهای مختلفی را در سواحل این منطقه دارید. فعالیت‌هایی؛ مثل شنا، غواصی و قایق‌سواری، همگی از نمونه فعالیت‌هایی هستند که امکان انجام آن‌ها در منطقه کمر هست. البته این به آن معنی نیست که فقط در سواحل این منطقه به شما اجازه این فعالیت‌ها را می‌دهند؛ در سایر مناطق آنتالیا هم احتمال دارد بتوانید انجامشان دهید. همین‌طور جالب است بدانید، جاهای دیدنی کمر، کم نیستند و خیلی از آن‌ها را حتماً برای یک‌بار هم که شده باید تجربه کنید.

البته هتل‌های آل و یو آل کمر هم از جمله هتل‌هایی هستند که در میان مسافران ایرانی محبوب هستند و احتمالاً حتی اگر تنها به این منطقه سفر کرده باشید، برای ارتباط گرفتن با دیگران چندان با مشکل روبه‌رو نخواهید شد؛ چراکه تعداد هم‌وطنان و هم‌زبانان شما در این هتل‌ها کم نخواهند بود.

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-kemer.jpg
نمایی از سواحل زیبای منطقه کمر آنتالیا

منطقه کپز (Kepez)

کِپِز، وسعت درخور توجهی دارد و با اینکه نزدیک ساحل نیست، مراکز رفاهی و خدماتی فراوانی را در خودش جای داده است. این منطقه چندان گردشگرپذیر نیست و کسانی که به این قسمت از آنتالیا می‌آیند، بیشتر نگاه تجاری دارند و اهداف سرمایه‌گذاری خود را دنبال می‌کنند. ساخت‌وساز در این منطقه زیاد است. همچنین قیمت ملک هم به نسبت خیلی گران نیست و افزون بر این‌ها، سیستم حمل‌ونقل خوبی دارد و از مراکز بهداشتی مختلفی هم بهره‌مند است. به موارد بالا، بازارهای مختلف را هم اضافه کنید. این منطقه، تعدادی محله معروف دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محله آلتی نوا (Altınova): در این محله، مراکز خرید فراوانی وجود دارد و از دیگر مزیت‌های این محله، نزدیکی به فرودگاه است.
  • محله دوکما (Dukma): پوشش سراسری تراموا در محله دوکما، سبب شده تا مشکلات حمل‌ونقل به حداقل برسند و تقریباً از بین بروند.

با وجود این محله‌ها نمی‌توان گفت که معروف‌ترین محله کپز آنتالیا کدام است، چراکه هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای هرکس، از درجه و اعتبار متفاوتی برخوردار هستند.

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-kepez.jpg
دورنمایی از منطقه کپز آنتالیا

منطقه آلانیا (Alanya)

اگر در پی پاسخ دادن به سؤال «کدام منطقه آنتالیا بهتر است؟» باشیم، احتمالاً به نام آلانیا هم برخواهیم خورد. آلانیا در قسمت شمال شرقی آنتالیا قرار گرفته و طی گذر زمان، رشد خوبی هم داشته است. این منطقه در خود یک فرودگاه دارد. نکته‌ای که باید بدانید، این است که تورهای آلانیا به‌طور مجزا نیز برگزار می‌شوند و در آلانیا جاذبه‌های تفریحی مختلفی برای گردشگران می‌توان پیدا کرد. آلانیا، ازلحاظ رفاهی هم گزینه بسیار مناسبی برای گردشگران است. با در نظر گرفتن جهت جغرافیایی این منطقه، آلانیا جزو بخش‌های بالاشهر در آنتالیا محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید برای مقصد تور آنتالیا، آلانیا را انتخاب کنید، بهتر است بدانید که تورهای این منطقه به نسبت سایر مناطق آنتالیا، گران‌تر هستند. اما اگر به این بخش از آنتالیا سفر کردید، به‌غیر از مناظر زیبا و نفس‌گیرش، سر زدن به قلعه تاریخی آن را هم فراموش نکنید و با گشتی تاریخی، سفرتان را تکمیل کنید.

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-alanya.jpg
نمایی از سواحل منطقه آلانیا

منطقه سیده (Side)

از مناطق پرطرفدار برای گردشگران، منطقه سیده است که ساحل بزرگ و زیبایی هم دارد. وجود آثار تاریخی گوناگون، فروشگاه‌ها، رستوران‌های فراوان، موزه سیده و همچنین نزدیکی به مراکز توریستی کوم‌کوی (Kumköy) و بوجاک شیهلار (Bucakşeyhler) از جمله مزیت‌های این منطقه هستند. امکان بازدید از حمام‌های رومی، کلیسا، بازارهای تاریخی از جمله مواردی برشمرده می‌شوند که می‌توانید در این منطقه ببینید.

البته شاید به نظر بیاید برای این‌همه گشت‌وگذار در آنتالیا، زمان کافی نداشته باشید؛ برای همین هم بهتر است به سراغ تورهای بلندمدت‌تر بروید تا با خیال راحت در آنتالیا بگردید؛ هرچند که در این صورت، هزینه بیشتر تورهای طولانی‌مدت ممکن است مسئله جدید و نگران‌کننده‌ای باشد که به‌عنوان راه‌حل آن هم می‌توان به خرید تور اقساطی آنتالیا برای مدیریت هزینه فکر کرد.

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-Side.jpg
منطقه سیده آنتالیا

منطقه مراد پاشا (Muratpaşa)

منطقه مراد پاشا، یکی از جذاب‌ترین مناطق آنتالیا است که امکانات و جاذبه‌های مختلفی را می‌توان در آن پیدا کرد. آبشار دودِن، کاله ایچی، بازارها و مراکز خرید، ازجمله مواردی هستند که می‌توان در رابطه با منطقه مراد پاشا عنوان کرد.

کاله ایچی (Kaleiçi)، بخشی از منطقه مراد پاشا است که بافت قدیمی و سنتی بسیار جالبی دارد و قدم زدن در کوچه و پس‌کوچه‌هایش بسیار جذاب و لذت‌بخش است. جاذبه‌های مختلفی را می‌توان در این بخش از منطقه یافت و از آن‌ها دیدن کرد؛ مثل دروازه هادریان، بنادر و مساجد مختلف که پیشنهاد می‌کنیم دیدن آن‌ها را حتماً در برنامه‌تان بگذارید. توجه داشته باشید که جایی به‌عنوان محله مراد پاشا آنتالیا وجود ندارد و عده‌ای به‌غلط این منطقه را یک محله می‌دانند که این درست نیست.

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-Muratpaşa.jpg
نمایی از منطقه مرادپاشا

منطقه آکسو (aksu)

یکی دیگر از مناطقی که به‌عنوان مقصد گردشگری در آنتالیا می‌توانید روی آن حساب کنید، منطقه آکسو است. این منطقه جزو مناطق مرکزی آنتالیا به حساب می‌آید. آکسو، هم به لحاظ تاریخی غنی است و هم به‌دلیل داشتن طبیعتی زیبا و منحصربه‌فرد، هتل‌های خوبی را در خود جای‌داده است. شاید جالب باشد که بدانید این مناطق آنتالیا ترکیه قدمتش به 1200 سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد که می‌توانید در سفرتان با تور ترکیه، سری به آن بزنید.

outdoor-pool.jpg
یکی از هتل‌های منطقه آکسو

چطور بهترین منطقه آنتالیا برای سفر را انتخاب کنیم؟

سواحل آنتالیا از برجسته‌ترین جاذبه‌هایی هستند که بسیاری از گردشگران را به این منطقه می‌کشانند. دلیل آن هم متکی به چند عامل است که مهم‌ترین آن‌ها پاکیزگی و زیبایی سواحل است. اتحادیه اروپا با قرار دادن پرچم‌هایی آبی‌رنگ که نشان از پاکیزگی و استاندارد بودن این سواحل دارد، آن‌ها را مشخص کرده است و ازاین‌نظر نیز می‌توان به اهمیت آن‌ها پی برد.

بهترین منطقه آنتالیا برای سفر از دید هرکس، مشخصه‌های خاص خودش را دارد. برای بعضی‌ها فقط نزدیک بودن به ساحل ملاک است، برای برخی دیگر، داشتن مراکز خرید مهم است و عده‌ای فقط به جاهای دیدنی آنتالیا اهمیت می‌دهند. برای بعضی‌ها هم، امکانات رفاهی در درجه‌های بعدی قرار می‌گیرد؛ حتی بعضی از مسافران هستند که فقط به بهترین هتل‌های آنتالیا برای اقامت فکر می‌کنند و فقط امکانات این هتل‌ها را در نظر می‌گیرند. به همین خاطر نمی‌توان گفت که بهترین منطقه آنتالیا برای سفر، دقیقاً کدام منطقه یا محله است. مثلاً اگر قرار باشد با تور آنتالیا آبان سفر کنید، به‌دلیل سرمای هوا، ترجیحتان بهره بردن از امکانات هتل است تا شنا در سواحل. به همین صورت، مهم است که قصدتان از سفر چه باشد و چه خدماتی را بخواهید داشته باشید.

Lastsecond.ir-best-districts-of-antalya-to-travel-map.jpg
نقشه محله‌ های آنتالیا و مناطق مختلف آن

خرید تور آنتالیا

پیدا کردن پاسخ این سؤال که بهترین منطقه آنتالیا برای هتل کدام است، قدم مهمی برای شروع برنامه سفر شماست. اما در نظر داشته باشید که به‌غیر از محل قرارگیری هتل، روش سفر و امکاناتی که هتل دارد هم مهم است. به همین دلیل، پیش از هر اقدامی بهتر است به فکر پیدا کردن بهترین پکیج تور برای سفرتان باشید. برای این کار کافی است به صفحه تور آنتالیا لست‌سکند بروید و از بین پکیج‌ها و هتل‌های مختلفی انتخاب کنید که آژانس‌ها برای شما در نظر گرفته‌اند.

کلام آخر

در این مطلب، سعی بر آن بود که بهترین منطقه آنتالیا برای سفر را مشخص کنیم و مزیت هر منطقه و محله آنتالیا را هم بررسی کنیم. با وجود تمامی توضیحاتی که برای هر بخش دادیم، بهتر است که خود گردشگران، منطقه مورد نظرشان را برای سفر و انتخاب تور آنتالیا مشخص کنند؛ چراکه هر مسافر و گردشگری، برنامه مخصوص به خودش را در سفر دارد و باید با توجه به آن برنامه، منطقه دلخواهش را برای اقامت انتخاب کند.

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!