فصل 3 قسمت 15؛ مراکش کشور شهرهای رنگی

4.4
از 10 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سفر به کشور شهرهای رنگی
28 فروردین 1402 14:00
2

radio-majara_Morocco_(900-530)1401-11-9.jpg

 مراکش با حال و هوای آفریقایی عربی‌اش، مقصد رویایی آن‌هایی است که چشیدن طعم فرهنگ‌های متنوع را دوست دارند. در این قسمت به مراکش سفر کرده‌ایم و شما را همراه خودمان به شهرهای رنگارنگش می‌بریم. در این قسمت، هم از جاذبه‌های متنوع این کشور صحبت کرده‌ایم و هم به همراه مهمان‌ها، از فرهنگ مردم و دیده و شنیده‌هایشان گفته‌ایم. پس در این قسمت از پادکست رادیو ماجرا همراهمان باشید تا از کوچه‌های باریک و کافه‌های مراکشی گذر کنیم و به تماشای رفت‌وآمد مردم و فرهنگ متفاوتشان بشینیم.

سفر به مراکش حال و هوای ویژه‌ای میان تورهای آفریقا دارد و محدود به چند جاذبه نیست. اگر از آن دسته افرادی باشید که ترجیح می‌دهند مراکش را کامل درک کنند، باید کفش آهنین بپوشید و به عمق کوچه و بازارهایی بروید که میانش گم می‌شوید و نمی‌دانید در سفرتان چه در انتظار دارید.

به کدام شهرهای مراکش سفر کردیم؟

 سفرمان از پایتخت مراکش، رباط، شروع شده اما از آن‌جایی که پایتخت این کشور در مقایسه با شهرهای رنگارنگش، حرف زیادی برای گفتن ندارد، به سرعت از آن گذر کردیم تا مفصل به شهرهای توریستی‌اش برسیم. سفرمان در شهر مراکش ادامه پیدا می‌کند و از آنجا به سراغ شهر آبی شفشان رفتیم. در نهایت، از شهر معروف و به‌یادماندنی کازابلانکا گفتیم.

 در سفر به این شهرها، علاوه بر جاذبه‌هایی که هر کدام از شهرها دارد، سعی کردیم آنچه درباره تاریخ و معماری و اطلاعات تکمیلی این شهرها لازم است بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم.

مهمان‌های این قسمت چه کسانی بودند؟

در بخش اول اپیزود با آقای پیمان یزدانی هم صحبت شدیم و از تجربه کار داوطلبانه و زندگی 25 روزه او در شهرهای مراکش شنیدیم که این گفته‌ها، ما را در مواجهه نزدیک‌تری با فرهنگ مردم مراکش و زندگی روزمره‌شان قرار می‌دهد..

در بخش دوم، آقای وحید کاویانی از سفر متفاوتشان به مراکش گفتند. گروهی که آخرین ایرانی‌هایی بودند که به این کشور سفر کردند و قصد آفرود در صحراهای مراکش را داشتند و از تجربه طبیعت گردی‌شان به این کشور گفته‌اند.

سخن آخر

 سفر به مراکش از آن تجربه‌هایی است که مسافرانش را مدت‌ها پس از سفر همچنان با خودش درگیر می‌کند. در این اپیزود سعی کردیم با ارائه اطلاعات و صحبت با افرادی که سفر ویژه‌ای به این کشور داشته‌اند، شناخت بهتری از این کشور برای شما ایجاد کنیم. خوشحال می‌شویم اگر تجربه سفر به مراکش را داشته‌اید، برایمان بنویسید.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.