فصل ۳ قسمت ۱۷: کلمبیا، سرزمین الدورادو و اسکوبار

4.8
از 9 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
سفر به سرزمین الدورادو و اسکوبار
24 شهریور 1402 08:00
4

900.530.jpg

در ادامه سفرهایمان در فصل سوم رادیو ماجرا به کشورهای مختلف دنیا، این بار به سرزمین افسانه‌ای الدورادو رفتیم؛ به سرزمین طلا و قهوه، به کشور کلمبیا.

کلمبیا کشوری در شمال آمریکای جنوبی است که به افتخار کاشف قاره آمریکا، آقای کریستف کلمب، به نام کلمبیا نام‌گذاری شده است. جالب است که خود کریستف کلمب، هیچ وقت به این قسمت از آمریکا نرفته بود و سرزمین کلمبیا بعدا توسط همکارانش شناخته شد و بعد هم به مرور، پای اسپانیایی‌ها به این کشور باز شد.

کشور کلمبیا حدود 50 میلیون نفر جمعیت دارد و زبان رسمی‌اش اسپانیایی و پایتختش هم بوگوتا است. با اینکه بیشتر مردمش مسیحی هستند، ولی این کشور هیچ دین رسمی‌ای ندارد.

در سفر به کلمبیا، ما از پایتخت این کشور، شهر بوگوتا، بازدید کردیم. بوگوتا، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر کلمبیا در میان رشته کوه آند، بلندترین رشته کوه جهان، قرار دارد و سومین پایتخت مرتفع جهان است. بعد از بوگوتا، درباره فرهنگ و مردم کلمبیا گفتیم و در ادامه سفر به کلمبیا رفتیم، به شهر مدلین زادگاه پابلو اسکوبار.

در پادکست رخ داستان زندگی پابلو اسکوبار مفصل روایت شده و به موازات آن قسمت در پادکست رادیو ماجرا ما درباره کلمبیا و شهر زادگاه اسکوبار صحبت کردیم و از تور اسکوبار گفتیم، توری که شما را به دیدن محل اقامت عجیب اسکوبار در زندانی که خودش ساخته بود می‌برد و گرافیتی‌هایی که هنوز هم از اسکوبار وجود دارد را به شما نمایش می دهد.

در ادامه، ما از غذاها و نوشیدینی‌ها و سایر مکان‌های دیدنی کلمبیا گفتیم و در نهایت هم درباره الدورادو حرف زدیم، سرزمین افسانه‌ای که کارتونش برای دهه شصتی‌ها خیلی نوستالژیک است.

در سفر به کلمبیا، دو مهمان هم داریم، حسان و فرشاد که هر کدام جداگانه به کلمبیا سفر کرده‌اند و جالب است که هر دو آن‌ها هم تنها رفته‌اند و از این سفرشان، خاطره و ماجراهای فراوانی دارند که بهتر است ادامه داستان را در اپیزود جدید رادیو ماجرا گوش کنید.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.