فصل 3 قسمت 9: اسکاتلند سرزمین افسانه ها و داستان ها

4.6
از 11 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سفر به سرزمین افسانه ها و داستان ها
22 تیر 1401 08:00
1

Radio Last-Scotland-Blog Cover (01-04-13).jpg

ماجرای سفر ما به کشورهای جهان ادامه دارد و در این ماجرای جدید، به سرزمین افسانه‌ها و داستان‌ها سفر کرده‌ایم. در این اپیزود به همراه امیر سودبخش و شادی شاه‌پسند به قاره سبز اروپا و کشور اسکاتلند رفتیم، کشوری که گوشه گوشه‌اش بنای تاریخی است و ذهن‌ها را به زمانی می‌برد که ملکه‌ها و شاهان هنوز در قلعه‌های بزرگشان زندگی می‌کنند.

مهمان‌های اپیزود اسکاتلند 

مهمانان عزیز ما در این سفر به ما در زنده‌تر کردن تجربه سفرمان کمک کردند. مهری و رسول، زوج دوست داشتنی و پرانرژی که تقریبا ۱۲ سال در اسکاتلند سکونت داشتند، ما را در این سفر همراهی کردند. همچنین فاطیمای عزیز هم که به عنوان گردشگر به اسکاتلند سفر کرده بود، از دید یک گردشگر ریزبین، تجربیاتش را با ما در میان گذاشته است.

به کدام شهرهای اسکاتلند سفر کردیم؟

در این سفر ابتدا سراغ تاریخ اسکاتلند رفتیم و مروری بر گذشته پر فراز و نشیبش با انگلستان داشتیم. مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخی اسکاتلند یعنی ویلیام والاس و مری کوئین را معرفی کردیم و از سرگذشت تلخ آنان گفتیم. سپس به شهر ادینبورگ یا اصطلاحا ادینبرا سفر کردیم و از تاریخ جالب آن و جاذبه‌های مهمش با شما حرف زدیم. به قلعه معروف و تاریخی ادینبرگ رفتیم و از جاذبه‌هایی گفتیم که در خود قلعه می‌توان یافت. سپس به سراغ شهرهای مهم دیگر مثل گلاسکو و استرلینگ رفتیم و از دیدنی‌هایشان گفتیم.

اما دیدنی‌های اسکاتلند در همین جا تمام نمی‌شود و تازه به سراغ جاذبه‌های طبیعی آن می‌رویم. به طبیعت بکر و دست نخورده اسکاتلند، به مراتع سبز و بی پایانش، به دریاچه لخ نس که به عقیده محلی‌ها یک هیولا در دل آن زندگی می‌کند و جاذبه‌های بسیار هیجان انگیز دیگری که در ادامه اپیزود به آن ها اشاره کرده‌ایم، سفر می‌کنیم.

علاوه بر جاذبه‌ها، از فرهنگ و آداب اجتماعی آنها صحبت کردیم و به سوغاتی‌ها و محصولات مهم اسکاتلندی اشاره کردیم. غذاهای مهم و محبوب اسکاتلندی را بررسی کردیم و نظر مهمان‌هایمان را در خصوص طعم و مزه آنها پرسیدیم.

در اپیزود اسکاتلند، سرزمین افسانه‌ها و داستان‌ها با ما همراه باشید تا در این ماجرا نیز در کنار هم سفرمان را شروع کنیم.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.