رشد 24 درصدی ورود گردشگران مسلمان به تایلند

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
15 مرداد 1392 00:00
0

فرودگاه بین‌المللی تایلند در سال 2012 به عنوان مسلمان‌دوست‌ترین فرودگاه جهان انتخاب شد. حاصلی که شاید ماحصل همان پروژه کشور تایلند برای جذب گردشگران مسلمان باشد.

در نشستنی که با حضور سفیر تایلند، نمایندگان رسانه‌ها و مدیران دفاتر مسافرتی در محل سفارت تایلند برگزار شد، هومر برقانی، نماینده نهاد گردشگری تایلند در ایران از افزایش 24 درصدی سفر گردشگران مسلمان به تایلند در سال 2012 خبر داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار CHN مبنی بر سهم گردشگران مسلمان از کل گردشگران ورودی به تایلند گفت: گردشگران ورودی به تایلند در سال 2012 از مرز 22 میلیون نفر گذشت که به ترتیب سهم آسیایی‌ها از این عدد 57 درصد، سهم اروپایی‌ها 25 درصد، سهم آفریقایی‌ها 4.6 درصد و سهم کشورهای خاورمیانه 2.24 درصد است. اما با توجه به اینکه در فرم‌های گردشگران ورودی، دین عنوان نمی‌شود، نمی‌توان عدد دقیقی از ورود گردشگران مسلمان به این کشور ارائه داد. با این حال شواهد و بررسی‌های کارشناسی حکایت از افزایش حدود 24 درصدی گردشگران مسلمان به کشور تایلند دارد.

برقانی در ادامه دستاورد مالی تایلند از گردشگری در سال 2012 را بالغ 34 میلیارد دلار اعلام کرد درباره هدف‌گذاری این کشور برای ورود گردشگر در سال جاری و سال آتی گفت: هدف‌گذاری تایلند برای ورود گردشگر در سال 2013 بالغ بر 24 میلیون نفر و برای سال 2014، بیست‌هشت میلیون نفر است.

تایلند، مقصد خانواده‌ها می‌شود

آدام ساک سریتانگوس، سفیر تایلند در تهران هم در این نشست با اشاره به برنامه‌های سفارت برای معرفی توریسم تایلند در ایران گفت: برنامه‌های سفارت پادشاهی تایلندو نهاد گردشگری تایلند در ایران در سال 2013 به این اصل استوار بوده تا با معرفی مقاصدی چون آیوتایا، هواهین و شیانگ‌مای تایلند را به عنوان یک مقصد برای خانواده‌ها در ایران معرفی کنیم.

وی در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اقدامی هم برای معرف جاذبه‌های ایران در تایلند صورت داده و یا تلاشی را برای ورود گردشگر از تایلند به ایران می‌کنید، افزود: تایلند سالانه 10 تا 15 میلیون نفر گردشگر به خارج از تایلند می‌فرستد که متاسفانه عدد بسیار بسیار کمی از این تعداد به ایران می‌آیند. با این حال، باید گفت که گردشگری یک صنعتی است که باید قدم به قدم در آن پیش رفت. ایران نیز باید مسئولان دولتی و بخش خصوصی باید ضمن فراهم کردم زیرساخت‌ها، تلاش خود را برای شناساندن ایران در بازار تایلند بیشتر کنند.



منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.