موفقیت چین درجذب گردشگر با سیاست آزادی ویزای 72 ساعته در4 شهر

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
24 شهریور 1392 01:00
0

مقامات شانگهای اعلام کردند که سیاست این شهر در آزادسازی ورود گردشگران از 45 کشور جهان که می‎توانستند به مدت 72 ساعت بدون ویزا وارد این شهرشوند، به میزان قابل توجهی گردشگری را دراین شهر ارتقا داده است.

به گزارش چاینا دیلی، سیاست ورود آزاد گردشگران معاف از ویزا تا 72 ساعت که در 4 شهر چین به اجرا درآمده، در شانگهای بسیار موفق بوده است.

موفقیت این طرح، به ویژه در شانگهای، سبب شده که صاحبان کسب و کار خواهان گسترش اقدامات مشابه برای افزایش تعداد گردشگران عبوری شدند که می تواند تاحدی کاهش گردشگران داخلی را در بحبوحه فصل رکود، جبران کند.

طبق آمارهای منتشر شده از سوی دفتر دو فرودگاه عمده شانگهای تعداد مسافرانی که از این تسهیلات ویزای 72 ساله بهره مند شده‎اند، نسبت به آغاز سال افزایش محسوسی داشته است . این تعداد توریست‎های استفاده کننده از این تسهیلات، در اول سپتامبر به تنهایی بیش از 8.300 نفر و در اول آگوست حدود 1300 خارجی با استفاده از این طرح به این شهر آمدند.

طبق همین گزارش این توریست‎ها عمدتا گردشگران عبوری از کشورهای امریکا، ژاپن، فرانسه و استرالیا بوده‎اند که اغلب دارای ویزای کشور ثالث و بلیت هواپیما بودند اما با استفاده از این مجوز 72 ساعته ، فرصت را برای اقامت کوتاه در شانگهای غنیمت شمردند.

طبق همین گزارش گردشگران امریکایی بیش از همه کشورها از فرصت اقامت بدون ویزای سه روزه در شانگهای بهره بردند که مجموعا 1200 نفر برآورد شده است. سپس 670 گردشگر اروپایی بودند که با بهره گیری از اقامت سه روزه بدون ویزا در شانگهای ماندند.

با کسب این موفقیت،شانگهای منتظر کسب تایید از دولت مرکزی چین است تا با توسعه این روش به پایانه‎های دریایی و نیز بخشودگی‎های مالیاتی، هدف بزرگ‎تر خود برای تبدیل شدن به مرکز مهم جهانی را محقق کند.

طبق همین گزارش هرچند آمار مشخصی از تعداد گردشگران شانگهای دردست نیست اما مقامات گردشگری در پکن اعلام کرده‌اند که تعداد گردشگران خارجی چین درسراسر کشور در شش ماه نخست سال، نسبت به سال های پیش 4.2 درصد کاهش داشته است. علت این امر نیز افزایش ارزش ین چین درشرایط کاهش رکوداقتصاد جهانی بوده است.

با این حال فعالان بازار گردشگری در شانگهای می‎گویند که مقامات دراجرای این سیاست تلاش کافی نکرده‎اند . "یوان زوکانگ"مدیر بخش سفرهای داخلی در یک آژانس مسافرتی چین می‎گوید:«بارها گفته‎ایم که بیشتر گردشگرانی که در صدد بهره‎گیری از این سیاست بوده‎اند، مسافرانی هستند که برای کسب و کار و تجارت سفر می‎کنند واین گروه را نمی‎توان گروه هدف در سیاست های توسعه توریسم محسوب کرد زیرا این افراد عمدتا هدف های تجاری دارند که اقامتشان نیز کوتاه مدت است.»

در حال حاضر 4 شهر شانگهای، پکن، گوانگژو و "شندو "سیاست آزادی سفر بدون ویزا برای 72 ساعت را اعمال کرده‎اند. کامینگ پایتخت استان یوان نیز قصد دارد که پنجمین شهر باشد.



منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.