رونق توریسم ازدواج در شهرهای بریتانیا

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
02 آذر 1392 00:00
0

طبق بررسی های انجام شده ازسوی موسسه بریتانیایی "مری ابورد"، که درزمینه توریسم ازدواج فعالیت دارد، لندنی‎ها وسکنه ادینبورگ بیش از همه اروپاییان بازار گردشگری ازدواج را رونق داده‎اند . پس از بریتانیا، یونان و ایتالیا محبوب‎ترین مقصدهای گردشگری در دو سال متوالی بوده‎اند.

بررسی‎های انجام شده براساس تجزیه و تحلیل آماری بازدید کنندگان در دو دوره از سال 2013 نشان داده که درسراسر بریتانیا کدام منطقه بیش از دیگر منطقه‎هابه عنوان برترین مقصد گردشگری خارج از کشور انتخاب می‎شود.

طبق همین بررسی‎ها یونان مقصد شماره یک در جدول ده کشور برتر برای گردشگران ازدواج است و سپس ایتالیا و فرانسه در ردیف دوم و سوم جای می‎گیرند.اسپانیا وجزایر سیشل و قبرس و مالتا درردیف‎های بعدی و کشور پرتقال در ردیف نهم قرار گرفتند.

کشور کانادا نیز در آخرین جدول این فهرست ده گانه ثبت شده است. جالب آن که تایلند سومین مقصد برتر گردشگری ازدواج در سال 2012 شناخته شده بود، امسال در فهرست ده کشور برتر اصلا جای نگرفت.

براین اساس بیش از 87 درصد از گردشگران که ازسایت این موسسه دیدار می‎کنند، بریتانیایی هستند و 27 درصد آن ها از لندن بوده‌اند. لندن خود محل ومرکزی برای طراحی سفرهای خارجی و ازدواج در خارج از کشور است که ظاهرا مقصدهای اروپایی و ازهمه بیشتر ایتالیا و اسپانیا مورد انتخاب زوج‎های گردشگر ازدواج هستند.

به جز لندن سایر شهرها ی بریتانیا تمایل اندکی به توریسم ازدواج نشان دادهاند که حدود 6.5 درصد از کل بازدید کنندگان این سایت را تشکیل می‎دهند.

"استپ بیشاب " یکی از بنیانگذاران این سایت می‌گوید:«بسیار جالب است که امسال توانسته ایم تعداد کل بازدید کنندگان از سایت را بررسی کنیم و نتایج بدست آمده نشان می‎دهد که این نوع ازدواج در میان لندنی‎ها طرفدار بیشتر ی دارد و درضمن نشان می‎دهدکه سکنه لندن و زوج‎های ساکن دراین شهر و نیز ادینبورگ احتمالا نسبت به دیگر شهرهای بریتانیا کمتر سنتی هستند و به رعایت آداب و رسوم معمول درازدواج همانند حضور همه افراد فامیل یا برگزاری مراسم در کلیسای محلی ومانند آن چندان اهمیت نمی دهند. درنتیجه مراسم ازدواج خود را به راحتی در مقصدهایی دور از محل سکونت خود برگزار می‎کنند.»‎

برگزاری مراسم ازدواج در مقصدهای گردشگری برای زوج های جوان، دربرخی کشورها، نوعی فرار و معافیت از هزینه‎های گزاف جشن عروسی سنتی و صرفه جویی در هزینه ماه عسل نیز هست.

منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.