گردشگران آمریکایی به مقصد ایران جا رزرو کردند

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
13 دی 1392 00:00
0

روزنامه لس آنجلس تایمز به نقل از سه تورگردان آمریکایی نوشت که پس از توافق ژنو تورهای گردشگری این کشور به مقصد ایران رزرو شده است.

به نوشته این روزنامه، تورگردانان می گویند در جریان سفر هیات ایرانی به نیویورک برای شرکت رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل، برخی از اعضای این هیات با گردانندگان تورهای آمریکایی مذاکره کرده اند.

لس آنجلس تایمز تصریح کرده است که در حاشیه سفر حسن روحانی و هیات همراه وی به نیویورک، نشستی در همین زمینه میان افرادی از هیات ایرانی با گردانندگان تورهای امریکایی برای تسهیل سفر گردشگران دو گشور انجام شده است.

این روزنامه امریکایی در گزارش خود به میزان گردشگران آمریکایی از ایران اشاره کرده و افزوده است که تعداد گردشگران آمریکایی در ایران ده ها نفر است. این میزان گردشگر آمریکایی برای تهران، نمی تواند جایگاه گردشگری پاریس را که هزاران گردشگر آمریکایی را می پذیرد، تهدید.

پس از انقلاب اسلامی و تسخیر سفارت آمریکا در تهران، سفر آمریکایی ها به تهران محدود شد و وزارت خارجه آمریکا هر چند ماه یک بار از شهروندان ایالات متحده می خواهد در صورتی که قصد سفر به ایران را دارند، احتیاط کنند، اما بر خلاف ممنوعیتی که برای سفر شهروندانش به کوبا ایجاد کرد، هیچگاه سفر به ایران را ممنوع نکرد.

اینک پس از توافق نامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه کشورهای 1+5 در دولت یازدهم، تورگردان های آمریکایی شاهد رونق نسبی سفر به ایران بوده اند تا میان موضوع هسته ای و گردشگری پیوند ایجاد شود.

لس آنجلس تایمز نوشت: جنت مور یکی از تورگردان های آمریکایی می گوید در سال 2013 حدود 50 تا 60 آمریکایی را به تهران فرستاده است. او پیش بینی کرد در سال 2014، حدود 250 آمریکایی از آژانس وی به ایران سفر کنند. به گفته وی احتمال افزایش حجم سفرها در سال 2015 وجود دارد. یک آژانس مسافرتی آمریکایی دیگر نیز نظراتی مشابه داده است .

این روزنامه در ادامه گزارش خود به اظهارات برخی تورگردان های آمریکایی استناد می کند که به نقل از گردشگران می گویند برداشت ذهنی شهروندان آمریکایی در مورد ایران، پس از سفر به این کشور، تغییر می کند.

بر اساس این گزارش، در ایران 16 سایت ثبت شده در یونسکو وجود دارد که دیدن آنها، برای گردشگران اهمیت ویژه ای دارد.

منبع : ایرنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.