مواظب این پیامهای تبلیغاتی باشید : اقامت 100 درصد رایگان

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
19 دی 1392 00:00
0

مدیرکل دفتر امور مراکز خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری «شرکت پرشین‌کروز» را که با فرستادن پیامک‌هایی‌ «اقامت 100 درصد رایگان» را به مردم هدیه می‌دهد، غیرمجاز و اقدام آن را غیرقانونی اعلام کرد.

این مرکز گردشگری با فرستادن پیامک‌های تبلیغاتی با این محتوا که «مشترک گرامی طی قرعه‌کشی صورت‌گرفته، هفت شب اقامت 100 درصد رایگان، هر شهر یک شب برای پنج نفر در کیش‌، اصفهان‌، شیراز‌، محمودآباد و انزلی هدیه به شما،‌ مهلت استفاده‌ یک سال» و همچنین با اعلام آدرس سایت اینترنتی‌اش،‌ مخاطبان را ترغیب می‌کند تا برای یک‌بار هم که شده، به این سایت مراجعه کنند یا با شماره‌هایی که در این سایت اعلام شده، تماس بگیرند تا بدانند چطور باید هدیه‌ی رایگان خود را که از طریق قرعه‌کشی نامعلومی‌، نصیب‌شان شده است، بگیرند.

اما پاسخی که معمولا از اپراتورهای این مرکز گردشگری شنیده می‌شود با داستان این پیامک‌های تبلیغاتی اندکی متفاوت است؛ آن‌ها مشتری‌ها را به سایت اینترنتی مرکز ارجاع می‌دهند یا شرایط را این‌طور توضیح می‌دهند «سه کارت برنزی‌، نقره‌ای و طلایی برای بهره‌مندی از خدمات اقامتی رایگان این مرکز طراحی شده و به همین منظور شما با خریدن هریک از کار‌ت‌ها 30، 40 و 50 درصد تخفیف می‌گیرید‌». البته در سایت نوشته شده که هزینه‌ی برخی واحدها با قیمت آزاد، یعنی بدون خریدن کارت محاسبه می‌شوند؛‌ اما براساس قیمت‌هایی که در سایت اعلام شده‌، تفاوت نرخ آزاد با کارت برنزی که کم‌ترین ارزش مالی را دارد، به 50 درصد می‌رسد و همین، انگیزه‌ی خوبی است تا عده‌ای ترغیب شوند یکی از آن کارت‌ها را بخرند تا اقامتی با نصف قیمت داشته باشند، یک شب اقامت رایگان جایزه بگیرند و مشتری دائمی این مرکز شوند تا از این خدمات اقامتی به اصطلاح رایگان در طول سال هم بهره‌مند شوند.

نکته‌ی قابل توجه این است که این مرکز، هتل یا واحد اقامتی استاندارد دارای مجوز تأییدشده‌ از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را نمی‌فروشد، بلکه واحدهای آپارتمانی‌ و ویلایی را که احتمالا سهامداران مرکز، مالک آن هستند به مشتریانش عرضه می‌کند. این آپارتمان‌ها که تصاویر آن‌ها در سایت وجود دارد در کیش‌، مشهد‌، اصفهان‌، شیراز، محمودآباد و انزلی هستند که البته «متل‌قو» هم در میان آن‌ها دیده می‌شود؛ ولی در واقع واحد اقامتی مورد نظر در هفت کیلومتری این منطقه قرار دارد.

واحدهای آپارتمانی این مرکز مانند هتل‌های چهار و پنج ستاره قیمت‌گذاری شده‌اند، در حالی که معلوم نیست وقتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این مرکز را غیرمجاز می‌داند، استاندارد و قیمت واحدهای اقامتی آن چگونه و چطور تعیین و تأیید شده که حالا مردم براساس آن تشخیص دهند، این قیمت‌ها، ارزان یا این متناسب با کیفیت خدمات است؟ یا اصلا چه ضمانتی وجود دارد این خدمات همان‌طور که تبلیغ شده به مشتری تحویل داده شود و اگر مشکلی در دریافت خدمات یا وعده‌ی اقامت 100 درصد رایگان و هزینه‌های خدماتی این مرکز پیش آمد، چه کسی باید پاسخگو باشد و کجا به این موضوع رسیدگی می‌کند؟

براساس آنچه در سایت اینترنتی این مرکز دیده می‌شود، ارزش‌ مالی برای خریدن هریک از کارت‌های برنزی‌، نقره‌ای و طلایی به ترتیب 39‌، 69 و 99 هزار تومان است که برای تبدیل هریک به کارت دیگر و بهره‌مندی از تخفیف بیشتر باید به ترتیب 30‌ و 60 هزار تومان پرداخت کرد. بر این اساس اگر هر کسی که به این سایت مراجعه کرده، فقط کارت برنزی را خریده باشد،‌ طبق آمار بازدیدکنندگان این سایت که اکنون بیش از 200هزار نفر را نشان می‌دهد، تا به حال نزدیک به هشت‌میلیارد تومان عاید این مرکز شده است.

همه‌ی این اتفاق‌ها در حالی رخ داده که علی لطفی - مدیرکل دفتر امور مراکز خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ‌- به خبرنگار ایسنا می‌گوید: اسم مرکز گردشگری «پرشین‌کروز» را شنیده‌ام و عجیب‌تر آن‌که این مرکز به برخی مشتریانش اطمینان داده، مجوزش را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گرفته است و از آن‌ها می‌خواهد برای تأیید صحت این موضوع، با سازمان تماس بگیرند.

لطفی تأکید می‌کند: نام مرکز گردشگری «پرشین‌کروز» در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت نشده و مجوزی هم برای آن صادر نشده است.

او ادامه می‌دهد: ما دو هفته‌ی پیش، پس از اطلاع یافتن از این جریان‌، نامه‌ای را به اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران فرستادیم تا اقدامات لازم را از طریق پلیس فتا انجام دهد که فعالیت این مرکز متوقف شود.

ظاهرا در این دو هفته، نه‌تنها اقدامی در راستای جلوگیری از فعالیت‌های این مرکز نشده، بلکه پیش از تعطیلات هفته‌ی گذشته، مرکز یادشده تبلیغات گسترده‌تری را برای فروش خدمات‌شان آغاز کرد؛ اما معلوم نیست دستگاه‌های اجرایی چه زمانی قرار است وارد عمل شوند؟



منبع: ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.