پایگاه ببرهای تامیل، جاذبه جدید گردشگری سریلانکا

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
12 اسفند 1392 00:00
0

یک پایگاه ببرهای تامیل با گذشت پنج سال از نابودی این گروه نظامی به میزبان گردشگران تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این پایگاه در منطقه خلیج بنگال واقع شد و به عنوان پایگاه اصلی این گروه نظامی های آثار زیادی از آنها برجای مانده است. در این پایگاه می‌توان سلاح‌های سنگین، صدهابمب خنثی شده، پناهگاه‌های بزرگ دست ساز، انبارهای مهمات و صدها خانه را مشاهده کرد.

این پناهگاه همچنین مکانی بود که در روزهای پایانی حیات ببرهای تامیل در سال 2009 پس از چند دهه جنگ خونین در آن خاتمه یافت و آخرین پناهگاه آنها نیز محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه‌، اکنون روزانه هزاران گردشگر می‌توانند از این پایگاه که زمانی از آن به عنوان یک مکان مخوف نام برده می‌شد و طی سال‌های 1983 تا 2009 قربانگاه انسان‌های زیادی بوده است‌، با آرامش دیدن کنند.

در حال حاضر بیشتر گردشگران سریلانکا که یکی از 20 مقصد برتر گردشگری جهان محسوب می‌شود از آمریکا، کانادا، کشور‌های اروپایی بویژه انگلیس، آلمان، هلند، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، دانمارک بوده و مابقی نیز از چین، هند، کره‌جنوبی و کشور‌های عربی حوزه‌ خلیج‌فارس هستند.

دولت سریلانکا در سال‌های اخیر اقدامات زیادی را در جهت جذب بیشتر گردشگر انجام داده که از آن جمله می‌توان به توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری این کشور بویژه فرودگاه‌ها و هتل‌ها اشاره کرد. دولت سریلانکا همچنین برای جذب دو و نیم میلیون گردشگر در سال 2016 هدفگذاری کرده که حاصل آن ایجاد نیم‌میلیون شغل جدید در سریلانکا و جذب 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی خواهد بود.



منبع :ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.