مسافران هواپیمای مالزی قربانی یک عملیات هواپیما ربایی شده‌اند

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
18 اسفند 1392 00:00
0

باکشف هویت صاحبان اصلی دو گذرنامه سرقت شده از مسافران هواپیمای 370 مالزی تقریبا تردیدی نمانده است که مسافران هواپیمای مالزی قربانی یک عملیات هواپیما ربایی شده‌اند. احتمالا چهار نفر در این ماجرا نقش داشته‌اند.

هویت نامعلوم دو تن از مسافران هواپیمای گم شده، که با گذرنامه دزدی که ظاهرا را درتایلند تهیه کرده بودند، تردیدها را از این که این هواپیما قربانی یک عملیات تروریستی شده باشد، از بین برده است.

به گزارش روزنامه انگلیسی میرور، هم اکنون به استناد گزارش مرکز رادارو ردیابی خطوط هوایی مالزی، تیم نجات مالزی تحقیقات خود را در سواحل غربی کشور گسترش داده‌اند.این مرکز اعلام کرده است که این هواپیما احتمالا مسیر حرکت خود را از جدول تعیین شده، پیش از این که کاملا ناپدید شود تغییر داده بود.

اما نگرانی عمده ازآن است که تحقیقات انجام شده وشواهد بدست آمده، احتمال بروز یک فعالیت هواپیماربایی را دراین زمینه بشدت تقویت کرده وتقریبا شکی نیست که مسافران هواپیما قربانی یک عملیات خرابکارانه بوده‌اند . با بررسی هویت مسافران گم شده در پرواز 370 مالزی و کشف هویت جعلی دو تن از مسافران نگرانی‌ها از احتمال فعالیت‌های تروریستی در این هواپیما شدت گرفته است. با اعلام نام دو فرد ایتالیایی و اتریشی که گذرنامه‌هایشان پیش تر به سرقت رفته وکشف هویت آنان درفهرست نام 239 مسافر این هواپیما اکنون نگرانی‌ها از بروزیک فعالیت دقیق و طراحی شده تروریستی بشدت بالا گرفته است.

به گزارش میرور، پس از انتشار بیانیه‌ای از سوی خطوط هوایی مالزی تاکنون درباره هویت 239 سرنشین این هواپیما، روشن شده است فردی که مشخصاتش در لیست مسافران هواپیما به عنوان یک اتریشی اعلام شده ، اکنون زنده است ولی گذرنامه‌اش سال گذشته درکشور تایلند به سرقت رفته بود.

مسافردیگر نیز یک ایتالیایی بود که اون نیز هنوز زنده است و در تایلند زندگی می‌کند اما روشن شد که گذرنامه اونیز سال گذشته به سرقت رفته بود!

هیات ایمنی حمل‌و نقل ملی آمریکا گروهی را برای انجام تحقیقات بیشتر به مالزی اعزام کرده و همچنین FBI آماده اعزام نیروهای خود به این کشور است تا درصورت درخواست مقامات مالایی،‌ در انجام تحقیقات به آنها کمک کند.

با این حال هنوزهیچ خبری از هواپیمای مفقود شده بدست نیامده وحتی با وجود نشانه‌هایی از احتمال سقوط هواپیما ،هنوز هیچ اثری از بقایای هواپیمای ربوده شده درجایی بدست نیامده و خبری از سقوط هواپیما نیز درجایی گزارش نشده است.

این درحالی است که کنترل ترافیک هوایی مالزی رد این هواپیما را پس از بلند شدن از فرودگاه کوالالامپور به مقصد چین از دست دادند و این هواپیما به گفته متخصصان در ایمن‌ترین بخش از مسیر پرواز خود ناپدید شده‌است .

منبع :خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.