کلاهبرداری در حد جام جهانی

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
12 اردیبهشت 1393 00:00
0

این روزها که کمتر از 1 ماه تا برگزاری جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل فرصت مانده است، بازار رقابت میان آژانس های گردشگری برای جذب مسافر و فوتبالدوستان هر روز داغ تر می شود در این شرایط متاسفانه برخی سوءاستفاده گر ها هم فعلا شده اند.

خوب است بدانید برای یک سفر ده تا ۱۲ روزه با تور از ایران به برزیل برای هر نفر بین 20 تا 25 میلیون تومان هزینه در بر دارد. که این رقم در ایام برگزاری جام جهانی با توجه به استقبال مردم دنیا از این مهم ترین رویداد ورزشی، با نوسان چشمگیری مواجه می شود به طوری که برای یک سفر ده تا ۱۲ روزه به برزیل باید ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان کنار گذاشت. براساس آمارها، در ایام عادی سال حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر با انگیزه های مختلف از ایران به برزیل سفر می کنند، اما چرا این رقم چندان قابل توجه نیست؟ برزیل از لحاظ جغرافیایی مسافت بسیار دوری تا کشور ما دارد و در نتیجه آژانس های مسافرتی نرخ قابل توجهی برای یک سفر ده تا ۱۲ روزه از مسافران شان مطالبه می کنند.

 کلاهبرداری در حد جام جهانی

با بالا گرفتن تب فوتبال در مسابقات جام جهانی فوتبال و همزمان با آن اوج گرفتن تبلیغات آژانس های مسافرتی برای جذب مشتری، معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چندی پیش در گفت وگو با خبرگزاری میراث فرهنگی با تاکید بر این که برگزاری تورهای برزیل نیز مانند برگزاری دیگر تورها خواهد بود، تصریح کرد: آژانس هایی که تور برزیل برگزار می کنند مانند تورهای دیگری که برپا می شود، می توانند اقدام کنند. تور برزیل تفاوتی با دیگر تورهای گردشگری ندارد.

مرتضی رحمانی موحد با تاکید بر اطلاعیه فدراسیون فوتبال مبنی بر آن که هیچ یک از آژانس های مسافرتی و جهانگردی مجاز به فروش بلیت مسابقات همراه تورها و پکیج های مسافرتی خود نیستند، گفت: متاسفانه برخی افراد در تبلیغات تورهای خود بحث بلیت را نیز مطرح کرده و از داشتن نمایندگی فدراسیون فوتبال سخن گفته بودند که فدراسیون نیز با صدور اطلاعیه ای این مساله را رد کرد.

در این بین پایگاه خبری پلیس در اطلاعیه ای تاکید کرده است: وعده هایی که در این تبلیغات عنوان می شود آن قدر اغراق آمیز، ارزان و وسوسه انگیز است که انتظار می رود کمتر کسی آن را باور کند، اما متاسفانه باز هم برخی مردم فریب این تبلیغات را می خورند.سایت هایی که خدمات مختلف را با تخفیف ارائه می کنند با تبلیغی بشدت وسوسه انگیز از ناآگاهی هواداران فوتبال سوءاستفاده کرده و قصد فریبشان را دارند.رئیس پلیس فتای استان خراسان شمالی از هواداران تیم ملی و علاقه مندان تماشای مسابقات جام جهانی می خواهد برای ثبت نام و خرید بلیت مسابقات فقط به سایت فدراسیون جهانی فوتبال به نشانی (www.fifa.com) مراجعه و با استفاده از اطلاعات آن به طور مستقیم نسبت به خرید بلیت شان اقدام کنند.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.