به دنبال فرود اضطراری هواپیمایی آسمان | مهارت خلبان، ناجی جان ۱۳۰ مسافر

4
از 1 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
20 اردیبهشت 1393 00:00
0

ساعاتی پیش یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی آسمان هنگام فرود در فرودگاه زاهدان به علت نقص فنی دوباره پرواز کرد. هر چند اظهار نظرهای ضد و نقیضی در این خصوص وجود دارد اما در نهایت مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان می گوید 130 سرنشین این هواپیما به سلامت از هواپیما خارج شدند اما به علت ازدحام در حین خروج چند نفر از مسافران دچار جراحت گردیدند.

این اولین باری نیست که یک فروند هواپیما در فرودگاه‌های کشور دچار سانحه می‌شود. اما هرباربار به طریقی مثلا مهارت خلبان از رخداد سانحه جدی خودداری شده است.

خلبان مسافربری که در حین برگشت از مشهد مقدس به زاهدان بود، دچار سانحه شده و به علت نقص فنی در یکی از چرخ‌های عقب موفق به فرود نشد و ناچارا مجبور به پرواز شد.

حسن اعرابی مقدم مدیرکل فرودگاههای استان سیستان و بلوچستان به CHN، گفت: «هر 130 سرنشین به سلامت کامل از هواپیما خارج شدند؛ این در حالی است که فقط تعدادی از مسافران به علت عجله در خارج شدن از هواپیما دچار جراحت شدند.

به گفته او، مهارت خلبان این هواپیما منجر به جلوگیری از رخداد فاجعه شده است.

او گفت: «در عقب این هواپیما آتش سوزی صورت گرفته بود که با همکاری نیروهای امدادی آتش سوزی خاموش شد.

پیش از این مسوولان شرکت هواپیمایی آسمان گفته بودند که هیچ اتفاقی نیفتاده است اما گویا این موضوع خیلی به طول نیانجامید و مدیر فرودگاه زاهدان سخنانی بر خلاف آن چه که مسوولان گفته بودند ابلاغ کرد.

در خصوص این رخداد علیرضا بهیرایی کارشناس ارشد صنعت حمل و نقل هوایی ایران به CHN، گفت: «نقص فنی از مهمترین معضلاتی است که دودمان صنعت حمل و نقل هوای ایران را هدف قرار داده است.»

او گفت: « ناوگان باید زودتر نوسازی شود در غیر این صورت باید شاهد سوانح بیشتری باشیم.» به گفته او، دولت در این خصوص مسوول است و باید پیشگیری های لازم را بکند.

این گزارش می افزاید، هواپیمای مسافری متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان ساعت 12:30 ظهر امروز شنبه 20 اردیبهشت که از مشهد به سمت زاهدان حرکت کرده بود به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شد.



منبع :خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.