خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین الملل ـ شرکتهای هواپیمایی برای سال 2015 بودجه خود را در بخش رسانههای اجتماعی افزایش میدهند.
به گزارش شرکت مطالعاتی "سیمپلی فلایینگ" به استناد اظهارات 63 درصد از مدیران اجرایی فعال در 148 شرکت هواپیمایی درسراسر جهان، سال آینده میلادی احتمالا شرکت های هواپیمایی شاهد افزایش بودجه خود دربخش تبلیغات و فعالیت آن لاین از طریق رسانه های اجتماعی خواهند بود و این میزان حدود 66درصد افزایش برآورد شده که به معنی افزایش دوبرابری تعداد کارکنان دربخش رسانه های اجتماعی این شرکت ها نیز هست.
تهیه کنندگان این گزارش با طرح 10 سوال از مدیران اجرایی ونمایندگان 87 شرکت خطوط هوایی از 5 منطقه جغرافیایی جهان ازجمله خاورمیانه، اروپا، امریکا و افریقا ، چشم انداز فعالیت و حضور شرکتهای هواپیمایی در رسانههای اجتماعی در سال 2015 را پیش بینی کردهاند.
طبق گفته" شاشانک نیگام" مدیراجرایی شرکت سیمپیلی فلایینگ رسانههای اجتماعی از نظر حفظ و ارتقای جایگاه هرشرکت در استراتژیهای بازاریابی اهمیت بسیاری یافتهاند. با این حال هنوز هم بسیاری از مدیران خطوط هوایی میان جایگاه کنونی شرکت های خطوط هوایی در رسانه های اجتماعی و جایگاهی که باید از نظر اعمال نفوذ و تاثیر گذاری از طریق این رسانه ها در دستیابی به هدفهای تجاری خود داشته باشند، شکاف واضحی میبینند.
یافتههای کلیدی در این تحقیق عبارتند از : 65 درصد از مدیران شرکت های هواپیمایی معقتدند که بودجه موجودبرای تامین منابع مورد نیاز جهت فعالیت در رسانههای اجتماعی کافی نیست.
63 درصد از مدیران اجرایی خطوط هوایی گفته اند که بودجه رسانههای اجتماعی در سال 2015 افزایش می یابد و اکثرا علاقمندند که این بودجه بیش از 25 درصد افزایش داشته باشد.
84 درصد از مدیران اجرایی خطوط هوایی عقیده دارند که تعداد کارکنان دربخش رسانههای اجتماعی باید افزایش یابد و 66 درصد خواستار رشد وافزایش دوبرابر کارکنان نسبت به میزان کنونی هستند.
مهمترین هدف مدیران درشرکتهای هوایی آن است که رسانههای اجتماعی باید بیش از تاکید کردن بر برند به ارائه و معرفی خدمات مشترکان تمرکز کند.
87 درصد از مدیران این شرکت ها معتقدند که کارایی رسانههای اجتماعی بیشتر افزایش آگاهی و بینش مشتریان است و تنها نیمی از آنچه که اکنون صورت می گیرد، به این کار اختصاص دارد.
طبق همین بررسیها رسانه های اجتماعی از نظر مدیران شرکتهای هوایی راهکار تجاری نسبتا جدیدی در صنعت هواپیمایی است و ضروری است تا میان چشم اندازهای هر شرکت با رسانههای اجتماعی پیوندهای فعالتری برقرار شود. بنابراین اطلاعات بیشتری درزمینههای مختلف از بودجه گرفته تا کارکنان و نیروی انسانی و هدفهای کسب وکار و ارائه داده های آماری دراین گزارش ارائه شده است.
منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی