روزانه 15 هزار هواپیما در جهان به پرواز در می آید+ تصویر

4.2
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
25 اردیبهشت 1394 10:01
0

می دانیم روزانه تعداد زیادی پرواز در سرتاسر جهان به طور دائمی صورت می پذیرد، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کل پروازهای روزانه زمین از فضا به چه شکل دیده می شود؟

آژانس فضایی اروپا (ESA) به تازگی تصویری منتشر کرده که در آن ترافیک هوایی کره زمین به صورت سرتاسری نشان داده شده است. در تهیه این عکس هوایی از ماهواره "پروبا وی" (Proba-V) استفاده و بیست و پنج میلیون موقعیت مکانی مختلف و پانزده هزار هواپیمای مسافربری ثبت شده است.

گفتنی است این ماهواره کوچک دو سال پیش تنها به منظور بررسی رشد پوشش گیاهی زمین به فضا فرستاده شد، اما طی این مدت به صورت شبانه روزی از هواپیماها امواج دریافت کرده و آنها را به ثبت رسانده است. امواج دریافتی شامل اطلاعاتی چون سرعت، موقعیت و ارتفاع هواپیما بوده است.

گفته می شود مسئولان با همکاری شرکت های ارائه دهنده سرویس های موقعیت یابی در استرالیا، ایسلند، پرتغال و نامیبی تلاش می کنند مشاهدات ماهواره پروباوی را با آمار و ارقام موجود مطابقت دهند.

در زیر، ترافیکِ هوایی کل کره زمین را که توسط آژانس فضایی اروپا تهیه شده است، مشاهده می کنید.

  روزانه 15 هزار  هواپیما در جهان به پرواز در می آید+ تصویر



منبع: وبسایت نیکو

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.