باستان شناسان به زودی، خبر از 7 کشف بزرگ می دهند

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
23 شهریور 1394 10:30
0

فردریک هیبرت باستان شناس، پیش بینی کرده است که تا ۱۰ سال آینده به ۷ کشف بزرگ اتفاق می افتد.

نیو صدر: وقتی که نشنال جیوگرافی در سال 1912 اولین هدیه مالی اش را به هیرام بینگهام داد او با یک دوربین پانوراما کداک که در آن زمان یکی از پیشرفته ترین وسایل بود به یک مکان باستانی در پرو رفت. الان حدود 100 سال بعد از این ماجرا باستان شناسان اشیا زیادی دارند که همراه با تکنولوژی جدید هستند.از اشیا ای که با آنها فراتر از باند های تصویری می شود دید تا کامپیوتر های بسیار قوی ای که کارهایی که انسان ها در چند هزار سال انجام می دهند در چند ثانیه انجام می دهد.

باستان شناسی در این رابطه گفت: یک دلیل وجود دارد که نشنال جئوگرافیک قرن 21 را «قرن اکتشافات» نامیده است، فرصت های زیادی برای کشف چیز های جدید و پاسخ دادن به سوال های جدید وجود دارد.

فردریک هیبرت باستان شناس 7 معمایی که باستان‌شناسان در ۱۰ سال آینده به آنها پاسخ می دهند را پیش‌بینی کرده است؛

1-کشف شهرها و تمدن های ناشناخته در جنوب و مرکز قاره آمریکا

هیبرت در این باره گفت: باستان شناسان از دستگاهی استفاده می کنند که بتوانند به شکل واقعی زیر پوشش گیاهی جنگل ها را در کشوری مانند هندوراس ببینند و جاهایی را پیدا کنند که قبلا ما وجود داشتن آنها آگاه نیستیم.

2-پیدا کردن مقبر اسکندر کبیر و یا چنگیز خان

دستگاه هایی مانند «جی پی آر» به باستان شناسان اجازه می دهد زیر زمین را بدون حفاری ببینند، مثلا در پروژه دره خان در مغولستان از طریق ماهواره مکان هایی پیدا می شوند که پتانسیل وجود مقبر در آن وجود دارد و سپس از «جی پی آر» استفاده می کنند تا ببینند در این مکان ها واقعا مقبر وجود دارد یا نه.

هیبرت در این رابطه گفت: با اینکه که هنوز مقبر چنگیزخان پیدا نشده، این روش برای بررسی قسمتی بزرگ از زمین بسیار خوب است.در نهایت این مثل یک بازی است؛ هرجه مکان بیشتری را بررسی کنید امکان پیدا کردن چیز های جدید بیشتر است و چرا این چیز ها مقبر اسکندر کبیر یا چنگیز خان نباشند؟

3-وارد شدن به مقبر اولین امپراتور چین

باستان شناسان مکان مقبر اولین امپراتور چین را می دانند، اما این احتمال که رفتن به معبد 2000 ساله ریسک بالای مرگ دارد، آنها را بی میل می کند. اما دستگاه های مغناطیسی و «جی پی آر» این امکان را به باستان شناسان می دهد تا ورودی مقبره را پیدا کنند و با روباتی کوچک برای گرفتن اطلاعات مهم وارد مقبر شوند.

4-رمز گشایی معمای زبان باستانی تمدن مینوآن

بیش از یک قرن است که تمدن مینوآن در جزیره کرت، واقع در دریای مدیترانه کشف شده است. اما محققان هنوز زبان آنها را رمز گشایی نکرده اند اسم این زبان «لینعار ای» است هیبرت در این باره گفت: تا الان ما 1400 داده از «لینعار ای» داریم که باید بررسی شوند چرا از دستکاه «آی بی ام» استفاده نکنیم؟

5-فهمیدن هدف خطوط ناسکا

خطوط ناسکا، چیزهایی شبیه به خط در جنوب پرو هستند دانشمندان نمی دانند آیا این خط ها کنار هم مقصودی دارند یا نه؟آیا با منابع آب ارتباط دارد یا نه؟ هیبرت در این باره گفت: این فرصتی است که با استفاده از کامپیوتر های بسیار قوی می توانیم اطلاعات را پردازش کنیم.

6- کشف نئاندرتال (انسان‌های غار نشین) دست نخورده

با گرم شدن کره زمین و آب شدن یخ ها این خیلی ممکن است که روزی یک نئاندرتال ظاهر شود مانند ماموت 40000 هزار ساله ای که چندی پیش در سیبری پیدا شد.

7-تایید وجود وایکینگ‌های بزرگتر در شمال قاره آمریکا

فقط گرم شدن زمین می تواند عامل رازگشایی از یخچال های طبیعی هستند، سواحل کانادا یک مکان زیستی از وایکینگ ها را نشان خواهد داد که ما را مجبور می کند داستان کشف آمریکا را دوباره بنویسیم. هیبرت در این رابطه گفت: ما تا الان 2 تا از مناطق وایکینگ ها را پیدا کرده ایم و زمانی که ما طبیعت این مناطق را بیشتر بشناسیم من به شما قول می دهم ما شروع به شناختن این مناطق در کل سواحل اقیانوس اطلس می شویم.



منبع: خبرآنلاین به نقل از نشنال جئوگرافیک

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.