افزایش 50 درصدی بازدید گردشگران خارجی از دامغان

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
13 آبان 1394 12:37
0

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: بازدید گردشگران خارجی از دامغان در هفت ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است. ‏


به گزارش ایسنا، «معصومه داودیان» بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 633 گردشگر خارجی از جاذبه‌های تاریخی شهرستان دامغان بازدید کرده‌اند. ‏ ‏


وی گفت: این گردشگران بیشتر از کشورهای ژاپن، آلمان، سوئیس، فرانسه، ایتالیا، هند، آمریکا، بلژیک، دانمارک و ایتالیا بوده‌اند.


وداودیان افزود: بیشترین بازدید گردشگران خارجی در دامغان از تپه حصار، مسجد تاریخانه، باروی شهر، قوشه (منطقه قدیمی قومس) و کاروانسراها بوده است.


وی تعداد گردشگران داخلی بازدید کننده از دامغان در این مدت را 113 هزار و 226 نفر اعلام کرد و گفت: افزایش بازدید گردشگران داخلی و خارجی از دامغان بیانگر معرفی خوب دامغان از روش‌های مختلف به خصوص از طریق سایت‌ها و شبکه های اجتماعی و فعالیت مناسب آژانس های گردشگری این شهرستان است.


در روزگار گذشته دامغان یکی از شهرهای ایالت قومس بوده و مرکز این ایالت نیز محسوب می‌شده است.


دامغان یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران است و از قدیم تا حال دارای اهمیت خاصی می‌باشد. نام این شهر از مغان یعنی آتش پرستان گرفته شده و به ده مغان معروف بوده و گفته‌اند که مغان باعث آبادی آن شده‌اند.


بنای شهر دامغان را به هوشنگ نبیره کیومرث که از پادشاهان پیشدادی بوده نسبت می‌دهند و روزگاری نیز پایتخت اشکانیان بود.


دامغان از گذشته تا کنون به نام های "هکاتم پلیس" و" صد دروازه " نیز معروف و مشهور است.

منبع : ایسنا


لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.