بزرگ‌ترین پیست "سافاری" کشور در قشم افتتاح شد

4.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
26 دی 1394 14:00
0

بزرگ‌ترین پیست آفرود سافاری در محوطه گدار در منطقه آزاد قشم صبح روز (پنجشنبه 24 دی) با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افتتاح شد.

مسعود سلطانی‌فر در این مراسم افتتاح اظهار کرد: ما در کشورمان به دلیل دارا بودن مناطق وسیع بیابانی و منحصر‌به فرد یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری به خصوص برای گردشگران خارجی را داریم، بنابراین قرار است سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌تری در این مناطق انجام شود تا پیست‌های سافاری (خارج از محدوده) در این محوطه‌ها راه‌اندازی کنیم. این یکی از اقداماتی است که به شدت مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

افتتاح پیست سافاری در قشم

وی با اشاره به علاقه‌مندی جوانان برای استفاده از این محوطه‌ها و امکانات ورزشی تاکید کرد: ما موظف به فراهم‌ کردن این شرایط هستیم. همچنین گردشگران خارجی علاوه برعلاقه‌مند بودن نسبت به بازدید از این محوطه‌ها تمایل به استفاده آرامش کویر دارند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر این‌که چند سال قبل در قالب طبیعت‌گردی، کویرنوردی و بوم‌گردی در کشور این نوع ورزش‌ها توسعه پیدا کرده است، افزود: خوشبختانه منطقه آزاد قشم و مدیریت پرتلاش آن از چند ماه گذشته در برنامه خود داشت تا افتتاح پیست سافاری را در برنامه‌های خود قرار دهد که خوشبختانه در کمترین زمان این امکان فراهم شد و امروز به تعبیری بزرگ‌ترین مجموعه یا پیست سافاری کشور به بهره‌برداری رسید. امیدواریم مکان مناسبی برای حضور جوانان و گردشگران داخلی و خارجی باشد.

سلطانی‌فر با بیان این نکته که این نوع از پیست‌ها می‌توانند باعث شوند توسعه سرمایه‌گذاری‌های مختلف جنبی افزایش پیدا کند، ادامه داد: پیست‌های سافاری در دنیا علاوه بر این‌که مکان تفریح و ورزش هستند خود به یک جاذبه تبدیل می‌شوند و سرمایه‌گذاران در حوزه تاسیسات جنبی آن وارد می‌شوند.

برگزاری دو رالی بین‌المللی در کویر مرکزی در سال 2016

معاون رئیس جمهور همچنین از برگزاری دو رالی بین‌المللی در کویر مرکزی ایران در سال 2016 میلادی خبر داد و اظهار کرد: در ماه‌های پایانی سال نیز مسابقه پیاده‌روی و کویر‌نوردی شخصی را در دستور کار داریم. این پیست با توجه به مشخصات خود کاملا آمادگی برگزار‌کردن این نوع از مسابقات بین‌المللی را دارد، چون در نوار ساحلی شمالی خلیج فارس قرار دارد.

10 درصد مناطق کل کشور پیست آفرود سافاری دارند

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: فکر می‌کنم این فضا می‌تواند یک نقش منطقه‌ای در جزیره ایفا کند.

سلطانی‌فر در ادامه با بیان این نکته که بیشتر از 10 درصد از مناطق کل کشورمان شرایط ایجاد پیست آفرود سافاری را دارند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم ایجاد این نوع پیست‌ها را در دستور کار قرار دهیم. در حال حاضر حدود هشت استان در حاشیه کویر لوت و مرکزی قرار دارند که این بحث می‌تواند در حوزه گردشگری ورزشی تاثیر‌گذار باشد، چون در شرایط فعلی از جمله پیست‌هایی هستند که استاندارد‌های لازم را دارند و امیدواریم توجه گردشگران نسبت به این شرایط فیزیکی جلب شود.

وی در ادامه پیست سافاری قشم را با مشخصات و وسعت موجود و موقعیت قرار گیری‌اش و همچنین تجهیزات یکی از نخستین پیست‌های استاندارد در کشور دانست و گفت: بر فراز مناطق کویری‌ ما تعدادی از مناطق به صورت غیررسمی به پیست‌های سافاری تبدیل شده‌اند که قصد داریم با همکاری وزارت ورزش آنها را ساماندهی کنیم و تجهیزات و امکانات مختلف مورد نیاز از نظر گردشگری، ایمنی و نظارت‌های مختلف برای آنها ایجاد شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: فکر می‌کنم این نوع طرح‌های سافاری که با هزینه‌های کمتر احداث می‌شوند خود تبدیل به یک کانون مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی و تفریحات سالم برای جوانان و یک بنگاه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری‌ در بخش تاسیسات جانبی باشد.

دو کویر لوت و مرکزی مکانی برای احداث پیست‌های سافاری

سلطانی‌فر در ادامه با تاکید بر این‌که حدود 9 استان قرار گرفته در حاشیه دو کویر بزرگ لوت و مرکزی را ملزم کرده‌اند که اقدامات مورد نیاز برای احداث پیست‌های سافاری انجام دهند، ادامه داد: فکر می‌کنم در طول سال‌های 1395 و 1396 بتوانیم این پیست‌ها را افتتاح کنیم.

منبع: ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.