جاذبه های کمتر شناخته شده پاریس

4.2
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
جاذبه های کمتر شناخته شده پاریس + تصاویر
16 شهریور 1395 09:00
0

وقتی به مکان های دیدنی پاریس فکر می کنید، بازدید از موزه لوور و برج ایفل در صدر لیست شما هستند که در تور پاریس از قلم نمی‌افتند. اما همواره جایی برای تجربیات پاریسی ناشناخته در قلب ما وجود دارد. اگر شما علاقمند به کشف مکانی صمیمی تر، خلوت تر و اصیل تر از همتایان معروفشان هستید، با ما نگاهی به این جاذبه های کمتر شناخته شده ی پاریس بیندازید. ‏

1- کلیسای Saint Sulpice

‏مسافران تور اروپا، همیشه منتظر دیدن کلیساهای بی نظیر و باشکوه هستند! علی رغم حضور در فیلم «راز داوینچی» دن براون و ران هووارد، دومین کلیسای بزرگ پاریس به طرز غیر قابل باوری مورد توجه کافی گردشگران قرار نگرفته است. این کلیسا که در میان منطقه ی Saint Germain قرار گرفته به خاطر نمای سفید تاثیرگذار و برج های ناقوس ناهمسان خود کاملا قابل تشخیص است. سه اثر نقاشی هنرمند فرانسوی دلاکروآ مایه ی مباهات این کلیسا هستند، لازم به ذکر است که آثار این هنرمند در لوور نیز وجود دارند. فضاهای داخلی باروک این کلیسا بسیار خیره کننده می باشند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که بازدید از این کلیسا رایگان است. ‏

1.jpg 

2- ماکارون های شیرینی فروشی Pain de Sucre

عاشقان شیرینی در سراسر دنیا تملق ماکارون های رنگارنگ Ladurée and Pierre Hermé را می گویند، اما معمولا شیرینی فروشی های کمتر شناخته شده، محصولات برتری تولید می کنند. بله مطمئنا این موضوع می تواند به اولویت های شخصی هر فردی بازگردد، اما ماکارون های شیرینی فروشی Pain de Sucre در کنار مرکز ژرژ پمپیدو در منطقه ماریاس Marias بدون شک درجه یک هستند.

4.jpg 

3- قبرستان Pere Lachaise

هنگام سفر به شهر عشق، احتمالا بازدید از یک قبرستان گزینه ی جذابی به نظر نمی رسد، اما اگر از تاریخ و زیبایی این آرامگاه ها و کلیساهای کوچک این قبرستان آگاهی پیدا کنید، به طور قطع تجدید نظر خواهید کرد. در حالیکه در تمام جهات اصلی پاریس یک قبرستان وجود دارد، قبرستان Pere Lachaise در شرق پاریس بزرگترین و احتمالا مشهورترین آنها است و آرامگاه ابدی افرادی چون ادیت پیاف و اسکار وایلد نیز می باشد.

 7.jpg

4- هتل des Invalides و موزه نظامی Military Museum

البته گردشگران سرگرم بازدید از لوور، موزه اورسی Musée d'Orsay و مرکز پمپیدو هستند، اما آنچه در موزه ی نظامی پاریس وجود دارد نیز به همان اندازه شگفت انگیز است. شاید در ابتدا کمی عجیب به نظر رسد اما قدمت آثار شگفت انگیز این موزه به دوره ی بین قرون وسطی تا جنگ جهانی دوم بر می گردد. اوج این بازدید زمانی است که بالای آرامگاه ناپلئون می رسید. لازم به ذکر است که به منظور راحتی بیشتر بازدیدکنندگان و کمک به آنها در فهم آنچه پیش رویشان است، کلیه نوشته ها به انگلیسی هستند.

 10.jpg

5- نانوایی های محلی Local Bakeries

این مورد نیز خیلی واضح به نظر می رسد، اما اغلب اوقات مسافران به پیدا کردن نانوایی هایی تمایل دارند که برنده ی جایزه شده و صفحات اجتماعی بسیار پربازدید دارند! به همین دلیل است که آنها مسافت زیادی را برای خرید یک باگت یا کراوسان می پیمایند. اما جالب است بدانید هیچگاه یک پاریسی مسافت زیادی را برای خرید نان طی نمی کند و این بدان معنی است که گردشگران نانوایی های گمنام محلی را دست کم می گیرند، در حالیکه نان این نانوایی ها بعضی اوقات حتی بهتر از آنچیزی است که شما یا وبلاگ نویسان مشهور درباره ی آن فکر می کنید. البته شاید برای مسافر تور فرانسه که مسافت و هزینه زیادی برای این سفر کرده، همه چیز جدی به نظر برسد.

 13.jpg

6- خیابان Montorgueil

خیابان Montorgueil ورژن دیگری از خیابان Cler با زرق و برق کمتر است و گردشگران نیز به بازدید از آن تمایل نشان می دهند، اما موقعیت قرارگیری آن در شمال Les Halles که در طول ناحیه یک و دو گسترده شده می تواند در ابتدا کمی نامطلوب به نظر رسد چرا که منطقه ی سابق بازار یک سایت ساخت و ساز دائمی است. اما خیابان Montorgueil به اندازه ی کافی از این مکان دور بوده و دارای قدیمی ترین شیرینی فروشی شهر، پنیرفروشی های فوق العاده و کافه های سرزنده ایست که بیش از هر خیابان دیگری رنگ و بوی محلی دارند.

 16.jpg

7- باغ های Palais Royal

باغ های Palais Royal هیچ گاه آنطور که باید شلوغ نیستند احتمالا به این خاطر که آن طرف خیابان همه در لوور به سر می برند. اما این مکان حتما چیز خاصی برای ارائه دارد که پاریسی ها در یک روز آفتابی کنار فواره های آن لم داده و به استراحت می پردازند. پیشنهاد ما این است که از کافه کیتسونه زیر گذرگاه طاقدار غربی، قهوه ای تهیه کرده و آرامش این باغ زیبا و جادویی را احساس کنید.

 19.jpg

8- کافه های کنج خیابان Corner Cafés

همواره کافه های جدیدی در شهر پاریس تاسیس می شوند و همین امر نگه داشتن آمار آنها را کمی سخت نموده است. در حالیکه طعم و مزه ی قهوه در تمام این کافه ها احتمالا خوب است، جو بعضی از آنها ممکن است آنقدر که باید و شاید دعوت کننده نباشد. اما آنچه اهمیت دارد این است که نشستن در تراس یک کافه با یک اسپرسوی 2 دلاری و تماشای دنیای در حرکت پیرامونی قطعا تجربه ی شگفت انگیزی است، مخصوصا اگر با تور پاریس نوروز سفر کرده باشید و به دنبال مکان دنجی برای استراحت می‌گردید.

 22.jpg

9- موزه ی Carnavalet

موزه ی کارناوالت یکی از بخش های اصلی منطقه ی ماریاس Marias بوده و تمام آنچه که به تاریخ پاریسی ها مربوط می شود را در خود گنجانده است. این موزه که در دو خانه ی بزرگ قرن شانزدهمی و هفدهمی ساخته شده بسیار جذاب است و اغلب اوقات مورد کم لطفی گردشگران قرار می گیرد. یکی از نمونه های بارز این کم لطفی، صف های طویل مغازه های فلافل فروشی اطراف این موزه است که از هر صفی در کارناوالت طولانی تر می باشد. البته فلافل خوشمزه است اما کارناوالت نیز به همان میزان جذاب و قابل توجه می باشد و بازدید از آن نیز رایگان است.

25.jpg 



منبع : travelandleisure