ازسرگیری آتشفشان در فصل اوج رونق توریسم اروپا

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
16 فروردین 1395 17:43
0
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ پژوهشگران فعال در ایسلند اعلام کردند که انفجارهای آتشفشانی که نزدیک به یک ماه سبب توقف برنامه پروازهای هوایی در مسیر هوایی اروپا شد همچنان در اعماق زمین به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
طبق همین بررسی‌ها دانشمندان هشدار داده‌اند که نه تنها احتمال فوران دوباره آتشفشان‌ها بسیار زیاد است بلکه امکان دارد هر لحظه فوران آتشفشان‌های بزرگتر در همسایگی آتشفشان‌های قبلی نیز در مقیاسی بزرگ‌تر رخ دهد.
در چنین شرایطی از دست دادن توریست‌ها در زمان اوج سفرهای توریستی در اروپا مسئله‌ای است که فعالان توریست این کشورها از آن بشدت اجتناب دارند.
«فرانسیس توک»، سخنگوی اتحادیه آژانس‌های مسافرتی بریتانیا می گوید: «روشن است که ما قادر به کنترل فوران‌های آتشفشانی نیستیم اما آن چه که می‌توانیم انجام دهیم آن است که خود را تغییر دهیم و با واکنش مناسب با حوادث احتمالی سازگار کنیم به نحوی که صنعت سفر در برتیانیا را کمک کند از ادامه سلامت پروازهای خود مطمئن و وقفه‌های احتمالی در برنامه‌های پروازی را به حداقل ممکن کاهش دهد.»
اما در شرایط اوج انفجارهای آتشفشانی که ماه گذشته رخ داد بسیاری از خطوط هواپیمایی اروپا از بیم ازکار افتادن موتورهای جت براثر ورود توده‌های آتشفشانی و مخاطرات احتمالی زمین گیر شدند.
توک اظهار داشت که تحقیقات پژوهشگران و ممنوعیت اولیه پرواز می‌تواند با مشخص کردن دقیق فضای خطرناک پرواز، به متخصصان برای کاهش به حداقل رساندن منطقه ممنوع پروازی کمک کند.
وی تاکید دارد که حتی در صورت از سرگیری فعالیت‌های آتشفشانی این بار مسافران کمتری تحت تاثیر عوارض آن قرار می‌گیرند.
درعین حال برخی متخصصان اقتصادی نیز اعلام این خبر از سوی محققان و افزایش احتمال ازسرگیری فوران آتشفشانی را عامل مهمی در کندکردن روند بهبود اقتصادی اروپا دانستند که هم اکنون نیز روند بسیار کندی دارد. زیرا در شرایط اوج فعالیت‌های مسافرتی درفصل تابستان و پاییز بروز چنین مخاطراتی می‌تواند سبب میلیاردها دلار یا یورو خسارت به اقتصاد کشورهای اروپایی بزند آن‌هم در شرایطی که این کشورها بی شک نیاز مبرمی به کسب منابع درآمد بیشتری دارند.

برای بسیاری از مسافران و خطوط هوایی بریتانیا که پرمسافرترین خطوط هوایی اروپاست، این مسئله بیش از سایر مسافران و شرکت‌های هوایی این قاره عامل نگرانی است.

منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.