سنت های کره ای که هر گردشگری باید بداند!

4.5
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سنت های کره ای که هر گردشگری باید بداند! + تصاویر
23 اسفند 1395 15:00
0

فرهنگ کره ای علی رغم تلاش خصمانه ی همسایگان خود برای نابودی آن، به مدت 5000 سال پابرجا باقی مانده است. اگر شما با فرهنگ کره ای آشنا باشید و به آن احترام بگذارید می توانید از اوقات خود در این کشور بهترین بهره را ببرید.

سنت های کره ای که هر گردشگری باید بداند!

1- کیمچی بخشی از فرهنگ است!

کیمچی نوعی کاهوی خرد شده می باشد که با سس چیلی قرمز و رب ماهی تخمیر گشته است. کیمچی تند است و کره ای ها عاشق آن هستند و آن را با هر غذایی میل می کنند. جالب است بدانید که کره ای ها کیمچی را به عنوان یک ماده ی اولیه در بسیاری از غذاهای خود نیز به کار می برند.

کیمچی نماد فرهنگ کره ای است که در نوع خود متمایز بوده و طعمی بسیار قوی دارد. بعضی از غربی ها با آن میانه ی خوبی ندارند، اما اگر شما چنین مشکلی ندارید بدانید که با خوردن آن دل مردم کره را بدست می آورید.

سنت های کره ای که هر گردشگری باید بداند!

2- بدون کفش وارد شوید!

برای ورود به خانه ی یک کره ای، حتما کفش های خود را دربیاورید؛ هر رفتار دیگری جز این، بی احترامی بزرگی محسوب می شود.

کره ای ها رابطه ی خاصی با کف خانه ی خود دارند چرا که روی آن می نشینند و اغلب می خوابند؛ به همین دلیل نمی توانند کثیفی آن را تحمل کنند. کره ای ها فرهنگ غربی ها در پوشیدن کفش های گل آلود در اتاق نشیمن را نوعی بازگشت به دنیای وحش تلقی می کنند.

سنت های کره ای که هر گردشگری باید بداند!

3- برنج

مانند ژاپنی ها، کره ای ها نیز با بیشتر غذاهای خود برنج میل می کنند. این موضوع آنقدر با فرهنگ آنها گره خورده که یکی از جملات معمول در سلام و احوالپرسی های روزانه این جمله است: «پب ماگاسه یو؟» یعنی «آیا برنج خورده ای؟»

برخلاف ژاپنی ها، کره ای ها معمولا برنج خود را با قاشق می خورند و هیچ گاه کاسه ی برنج خود را از روی میز به سمت دهان خود بالا نمی برند.

همچنین، چوب های غذا هیچ گاه نباید عمودی داخل ظرف برنج قرار بگیرند چرا که چنین چیزی شبیه به روشی است که برنج به افراد مرده ارائه می گردد.

سنت های کره ای که هر گردشگری باید بداند!

4- لبخند نزنید!

کره ای ها مردمی گرم و بخشنده هستند اما شما در مکان های عمومی متوجه این موضوع نخواهید شد.

بیشتر وقت ها، خیابان های شلوغ کره پر از افرادی با قیافه های عبوس است. البته این موضوع در مورد کودکان صادق نیست چرا که آنها آزادانه می خندند و فارغ از این معیارهای فرهنگی هستند.

سنت های کره ای که هر گردشگری باید بداند!

5- مراقب آرنج افراد باشید!

کره کشوری پر جمعیت است. این کشور مجموعه ای از کوهستان های سنگی است که تعداد محدودی دره و دشت نیز در آن واقع شده و در همین مکان هاست که امکان ساخت و ساز برای مردمان این کشور فراهم آمده است.

نتیجه این است که تعداد زیادی از مردم در یک فضای کوچک زندگی می کنند و افراد هنگام سوار شدن به اتوبوس، آسانسور و یا برای دست یافتن به پیازهای عالی مرکز خرید از هل دادن و تنه زدن نمی هراسند.

هرگز زحمت عذرخواهی به خود ندهید و مراقب خانم های مسن که با نام «آجوما» شناخته می شوند باشید، چرا که معمولا آنها از بقیه خشن تر هستند!

سنت های کره ای که هر گردشگری باید بداند!

6- تظاهرات

مردم کره جنوبی سخت جنگیده اند تا به جامعه ی دموکراتیک امروز خود دست یابند. کره ای همچنین زمانی که پای تظاهرات و به رسمیت شناختن حقوقشان به میان می آید، جز برترین ها در دنیا هستند.

کره ای ها به تناوب و با شور و هیجان زیاد و در تمامی طیف های سیاسی تظاهرات می کنند.

تظاهرات کنندگان از روش های متنوعی استفاده می کنند. برخی از این روش ها خشونت آمیز و برخی مضحک هستند؛ از جمله موارد خشونت آمیز می توان به دانش آموزان خشمگینی که با میله های بلند فلزی به پلیس ضد شورش حمله می کنند اشاره نمود. روش های پوچ شامل بریدن انگشتان یا پوشاندن بدن با زنبور می شود!

سنت های کره ای که هر گردشگری باید بداند!

7- کوهنوردی

از آنجا که کره کوهستانی است، جای تعجب نیست که کوهنوردی یکی از سرگرمی های ملی به شمار می رود.

حتی شلوغ ترین شهرها نیز کوه هایی دارند که به نسبت خیابان های شلوغ خود، مامنی آرامش بخش ارائه می دهند.

کره ای ها هنگام کوهنوردی در بهترین حالت خود هستند. آنها لبخند زده با شما سلام و احوالپرسی می کنند و اصرار می کنند که شما را در غذا و نوشیدنی خودشان شریک کنند.

سنت های کره ای که هر گردشگری باید بداند!

8- ملی گرایی

کره ای ها مردمی هستند که به کشور و ملیت خود بسیار افتخار می کنند و گاهی اوقات این غرور به ملی گرایی شدیدی تبدیل می شود.

شما می توانید نمونه ی بارز این ملی گرایی را در مسابقات ورزشی شاهد باشید زمانی که هزاران کره ای تیم ملی خود را با هماهنگی خاصی تشویق می کنند و همزمان با صدای طبل، پرچم های بزرگی را تکان می دهند.

زمانی که صحبت از ژاپن باشد، این ملی گرایی به نقطه ی جوش خود می رسد! چرا که ژاپن بارها به کشور آنها حمله نموده و در نیمه ی اول قرن بیستم کره مستعمره ی ژاپن بوده و ژاپنی ها علاوه بر تلف کردن منابع آنها، هزاران نفر از زنان آنها را نیز به عنوان برده آزار می دادند.

سنت های کره ای که هر گردشگری باید بداند!

در انتها بهتر است این دو مورد نهایی را نیز به یاد داشته باشید:

برای یک کره ای هیچگاه چیزی به اسم دریای ژاپن وجود ندارد. دریای بین کره و ژاپن با عنوان دریای شرقی شناخته می شود.

همچنین کره ای ها معتقدند که دوکدو Dokdo (جزیره ی مورد مناقشه بین کره و ژاپن) که در ژاپن با نام تاکشیما شناخته می شود، به کره تعلق دارد.

بنابراین عاقلانه است که در این دو مورد خاص با هیچ کره ای مخالقت نکنید، چرا که کره ای ها آنقدر درباره ی این دو موضوع مطمئن هستند که هیچ گونه بحثی را در مورد آنها مجاز نمی دانند.



منبع : matadornetwork