از سال 1927 و به مدت 76 سال، اداره ی پست لندن گروهی از قطارهای الکتریکی بدون راننده در اختیار داشت که مرسولات پستی را در اعماق زمین و بین دفاتر مختلف جابجا می کردند. راه آهن پستی از دفتر مرتب سازی منطقه ی پدینگتون هد در غرب شروع و به دفتر مرتب سازی ایسترن هد در وایتچپل و شرق رسیده و مسافت آن 6.5 مایل بود. در میان این دو دفتر، 8 ایستگاه وجود داشت که بزرگترین آنها زیر Mount Pleasant واقع شده بود. در زمان اوج، راه آهن پستی 22 ساعت در روز کار کرده و روزانه 4 میلیون مرسوله ی پستی را جابجا می کرد.
راه آهن زیرزمینی ساخته شد تا بتواند ازدحام شدید ترافیکی اوایل دهه ی 1900 میلادی را دور بزند؛ ترافیکی که در رساندن مرسولات پستی از یک دفتر به دفتر دیگر تاخیر بسیار زیادی ایجاد می کرد. تا سال 2003 این راه آهن پستی قلب تپنده ی خدمات پستی لندن بود. این سیستم در نهایت تعطیل شد چرا که هزینه های اجرایی آن بسیار فراتر از آن چیزی شده بود که سیستم پستی سلطنتی بتواند از عهده ی آن برآید. استفاده از راه آهن پستی به نسبت حمل مرسولات در روی زمین هزینه ای پنج برابر را در پی داشت.
راه آهن پستی قرار است سپتامبر 2017 بار دیگر راه اندازی شود، اما این بار این خط آهن قرار است به جای مرسولات پستی، انسان ها را جابجا کند. زمانی که این راه آهن به روی عموم باز شود، بازدیدکنندگان می توانند مسیر یک کیلومتری دایره ای شکل را در مدت زمان 20 دقیقه طی کرده و این بار سوار واگن هایی شوند که به جای محموله های پستی برای انسان ها طراحی شده است.
منبع: amusingplanet