خدمه هواپیما ممکن است بی سرصدا و ساکت باشند اما ساده نباشید. زمانی که شما نوشیدنی می ریزید یا با دیگران صحبت می کنید آنها شما را به دقت زیر نظر می گیرند تا هرگونه خطر احتمالی را متوجه شوند.
جی رابرت، خدمه هواپیما و بنیان گذار فلای گای (Fly Guy) به روزنامه هافینگتن پست (HuffPost) می گوید: مسافران فکر می کنند که ما فقط به آنها در هنگام ورود خوش آمد گویی می کنیم اما اینطور نیست. ما در لحظه ورود مسافران خطرات احتمالی را در نظر داریم و همان ابتدای سفر هرگونه مشکلی که باعث تاخیر یا آسیب شود را رفع می کنیم.
ما از مهمانداران خود خواستیم که اولین چیزهایی که درباره مسافران مشاهده می کنند را نام ببرند. اکثر آنها کاری با اینکه شما در هواپیما چطور به نظر می رسید، ندارند و اغلب به امنیت مسافران فکر می کنند. رفتار مناسب در هواپیما می تواند منجر به این شود که خدمات بهتری دریافت کنید. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی مواردی بپردازیم که مهمانداران هواپیما در رابطه با شما مشاهده می کنند.
اگر به چشمان آنها نگاه کنید
استفن مایکل از خطوط هوایی سوث وست (Southwest Airline) می گوید: من کاملا متوجه ارتباط چشمی می شوم. اغلب کسانی که ارتباط چشمی برقرار نمی کنند باعث می شوند که من درباره وضعیت آنها کنجکاو شوم که آیا از پرواز می ترسند؟ آیا احساس خوبی دارند؟ آیا دارای مشکلات شخصی هستند ؟ مردم این چیزها را مستقیما به شما نمی گویند و یکی از وظایف اصلی من اطمینان از راحتی مسافران حین سفر است.
اگر هوشیار نباشید
جی رابرت از خطوط هوایی فلای گای می گوید: مسافران مست یا پرخاشگر اولین مظنون های ما هستند و ما سعی می کنیم در هنگام ورود به هواپیما آنها را شناسایی کنیم. ما اصول اولیه ورزش تکواندو را می دانیم تا در مواقع برخورد با افراد پرخاشگر بتوانیم مانع آسیب رساندن آنها شویم. البته هدف اصلی ما شناسایی این افراد قبل از ورود به هواپیما است.
اگر شما اندام خوبی دارید
زاک فورد، خدمه یکی از خطوط هواپیمایی مهم می گوید: من به دنبال افرادی می گردم که بدن آماده و ورزشکاری داشته باشند تا در زمانی که مشکل امنیت پیش آمد بتوانیم از آنها کمک بگیریم یا مسافران را از هواپیما خارج کنیم. معمولا این افراد به تنهایی سفر می کنند، آمادگی بدنی خوبی دارند و یا به عنوان کادر اورژانس شناسایی شده اند.
اگر با خدمه صحبت کنید
هیتر پول از خدمه امریکن ایرلاین می گوید زمانی که به مسافران سلام می دهم و آنها جواب می دهند من با خود فکر می کنم که آنها رفتار مناسبی دارند. اگر زمانی به کمک احتیاج داشتم می توانم از این افراد کمک بگیرم و حتی زمانی که مسافر کمک خواست من فراتر از وظایفم به او کمک خواهم کرد.
اگر حال شما خوش نباشد
کلادی سیویک از خدمه خطوط هوایی تی یو آی (TUI) می گوید: آگاهی از وضعیت حال و احوال مسافران بسیار مهم است. زمانی که همه درها بسته شدند و هواپیما به پرواز درآمد کنترل شرایط اورژانسی بیمار سخت خواهد بود. هنگام ورود مسافران باید متوجه شویم که چه کسی حال خوبی ندارد و آنها را به خوبی شناسایی کنیم.
اگر مسافری باردار باشد
جی رابرت از خطوط هوایی فلای گای می گوید: من سعی می کنم مسافرانی که می خواهند باردار بودن خود را زیر لباس پنهان کنند شناسایی کنم. بعد از مدت مشخصی افراد باردار باید با نسخه پزشک اجازه سفر بگیرند و در هفته های آخر بارداری به طور کلی پرواز برای آنها ممنوع است.
اگر شما استرس داشته باشید
کلادی سیویک از خدمه خطوط هوایی تی یو آی می گوید: اگر حس کنم مسافری مضطرب به نظر می رسد از او می پرسم که آیا احساس بدی دارد یا خیر؟ به مسافرانی که از پرواز می ترسند توجه بیشتری نشان می دهم. من دوست دارم که به آنها کمک کنم تا در طول سفر خود احساس بهتری داشته باشند.