بهترین سفرهای ریلی در سریلانکا

3.8
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
سوار بر رویا در دل طبیعت زیبای سریلانکا + تصاویر
12 اسفند 1400 08:02
1

خطوط ریلی سریلانکا از میان مناظر طبیعی خارق العاده‌ای عبور می‌کند که تماشای آن برای هر انسانی یک موهبت به شمار می‌رود. مسافران سریلانکا رویای سوار شدن بر قطارهایی را دارند که از ییلاقات، جنگل‌های کاج و مزارع چای مه آلود عبور می‌کنند.تصاویر بی‌نظیر مسیرهای ریلی سریلانکا این روزها پرطرفدار شده و صحنه‌هایی از آن را احتمالا در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید.

شما بدون اغراق در طول این مسیرها با صحنه‌های نفس گیری مواجه می‌شوید که در درونتان حس لذت به زندگی را بیدار می‌کند، به همین دلیل است که اگر قصد سفر با تورهای سریلانکا به این کشور را دارید به هیچ عنوان نباید قطارهای سریلانکا را از دست بدهید. فقط کافی است که بهترین مسیر را انتخاب کنید و بدانید که از کجا باید سوار قطار شوید. در ادامه مطلب زیباترین مسیرهای ریلی سریلانکا را برای شما مشخص کرده‌ایم. 

03.jpg

 1. زیباترین سفر ریلی در سریلانکا: کندی به کلمبو

سفر در مزارع چای سریلانکا چیزی نیست که به آسانی از یادتان برود. هیچ چیز با هوای خنکی که از تپه‌های زیبا و بی‌پایان چای و جنگل‌های انبوه به صورت شما می‌خورد قابل مقایسه نیست. مسیرهای ریلی شرقی سریلانکا شما را از کندی به نانو اویا، الا و بادولا می‌برد. شما باید اول سوار قطار کلمبو به کندی شده و سپس خط خود را از کندی تا مسیر اصلی تغییر دهید. بنابراین در وهله اول پیشنهاد نخست ما مسیر ریلی سریلانکا از کلمبو به کندی یا بالعکس است. 

 مسیر ریلی کلمبو به کندی 125 کیلومتر است که پیمایش آن حدودا 3 ساعت طول می‌کشد. در این مسیر شما از هیاهو و شلوغی شهرها دور می‌شوید و رفته رفته غرق در سرسبزی طبیعت، جنگل‌های گرمسیر، درختان نخل و تپه‌ها می‌شوید. البته این را بدانید خدمات رسانی در این قطارها نه تنها لوکس نیست بلکه بسیار هم ضعیف است، اما هدف استفاده از آن و دلیل توصیه ما چیز دیگری است!

مسیر ریلی سریلانکا
مسیر ریلی سریلانکا - کلمبو
سفرهای ریلی در سریلانکا
قطارهای سریلانکا 
مسیر ریلی سریلانکا، کندی
مسیر ریلی سریلانکا - کندی

 

2.  پل دراماتیک 9 قوسی در کندی به بادولا

مسیر پیشنهادی قبلی، مطمئنا یکی از زیباترین مسیرهای ریلی سریلانکا است، اما باتوجه به مدت زمان نه چندان زیاد آن، یک مسیر بلند مدت‌تر و متنوع‌تر هم به شما معرفی می‌کنیم. مسیر کندی به بادولا.

فاصله کندی به بادولا 165 کیلومتر است اما طی کردن آن دست کم 7 تا 8 ساعت زمان می‌برد. خاص‌ترین منظره‌ای که در این مسیر وجود دارد مزرعه‌های چای است. زیرا مزارع چای بسیاری در این مسیر قرار گرفته است.

یکی دیگر از جذابیت‌های مسیر کندی به بادولا پل 9 قوسی است که در راستای مسیر الا (Ella) به بادولا شاهد خواهید بود. 

پل 9 قوسی دمودارا نزدیک ایستگاه الا قرار گرفته و به مسافران علاقمند، امکان گذر از روی این پل را با قطار و  پیاده فراهم می‌کند، البته امکان دوم در صورتی فراهم است که آن‌ها بخواهند یک شب را در این منطقه بگذرانند. این پل در اوایل قرن بیستم میلادی، کاملا از صخره و سیمان و بدون استفاده‌ از قطعه‌ای فولاد ساخته شده است. نام محلی این پل «سینهالا» است که به (9 آسمان) ترجمه می‌شود. علت این نامگذاری به خاطر قاب گرفتن آسمان در محدوده قوس های پل است به خصوص زمانی که از زیر به آن نگاه می‌کنید. سفر از میان تپه ها نه تنها مناظر نفس گیر را پیش چشمان شما می‌گذارد بلکه فرصت فریاد زدن در تونل‌های طولانی و تاریک مسیر را نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهد!

 

پل قوسی در مسیر ریلی سریلانکا
پل قوسی در مسیر ریلی سریلانکا 
پل 9 قوسی قطار سریلانکا
پل 9 قوسی قطار سریلانکا 
طبیعت سریلانکا
طبیعت سریلانکا

 

 3. انورادهاپورا تا جافنا: بهترین مسیر ریلی در شمال سریلانکا 

مسیر ریلی کلمبو تا آنوراداپورا طولانی بوده و 195 کیلومتر است. این مسیر ریلی از میان مناظر متنوعی گذر می‌کند، از خط ساحلی و مناظر تپه‌ای گرفته تا آنوراداپورا. مسیری که از آن گذر خواهید کرد تا معبد آنوراداپورا پر از عبادتگاه است و محلی‌ها پس از گذر از این منطقه رهسپار جافنا در شمال می‌شوند.

این مسیر ریلی در جنگ داخلی سریلانکا تاریخی دراز دارد و توسط بودایی‌های جنوب سریلانکا و هندوها مورد استفاده قرار می‌گرفت و برخلاف امروز که واگن‌های آن را گردشگران اشغال می‌کنند محل تردد مبازران عقیدتی بود. 

 

منظره مسیر ریلی سریلانکا
منظره مسیر ریلی سریلانکا 

4. جنوب تا گال

قطار کلمبو تا گال اول از میان شهر و در امتداد خط ساحلی عبور کرده و سپس وارد مناطق ییلاقی نزدیک دریا می‌شود. مناظر این مسیر با قسمت‌های تپه مانند متفاوت بوده اما این موضوع چیزی از تاثیرگذاری آن کم نمی‌کند. یکی از جالب‌ترین بخش‌های سفر با قطارهای سریلانکایی جدا از مناظر زیبا، آرامش افرادی است که در حال استراحت بوده، به مناظر بیرون پنجره می‌نگرند و گهگاهی خوراکی‌های محلی خوشمزه می‌خورند. از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به wade اشاره کرد که ترکیبی از دال عدس و ادویه‌های مختلف است.

در سریلانکا قطارهای خصوصی با صندلی‌های راحت‌تر و خدمات چای نیز وجود دارند؛ اما بیشتر مسافران سریلانکا بر این باورند که استفاده از قطارهای خصوصی از لذت واقعی مسیرهای ریلی سریلانکا کم می‌کند. 

مسیر قطار سریلانکا، گال
مسیر قطار سریلانکا - گال 
بهترین سفرهای ریلی در سریلانکا
درختان نخل در مسیر ریلی سریلانکا 
قطار سریلانکا
قطار سریلانکا 

نکاتی درباره قطارهای سریلانکا 

جدا از تعریف و تمجید از زیبایی‌های مسیرهای ریلی سریلانکا نکاتی را هم مرتبط با آن لازم است بدانید که شامل این موارد می‌شوند: 

  •  کلمبو، پایتخت سریلانکا نقطه کلیدی برای سفر با قطار بشمار می‌رود و از مبدا ایستگاه قطار کلمبو می‌توانید به سایر مقاصد و شهرها سفر کنید. 
  • هزینه قطارهای داخلی سریلانکا کمی بیشتر از اتوبوس است اما به دلیل فضا و مناظرش کاملا ارزش کمی هزینه بیشتر را دارد.
  • خرید آنلاین بلیط قطار سریلانکا روش قابل اعتمادی نیست. بهترین روش تهیه بلیط قطار سریلانکا، خرید حضوری آن در ایستگاه‌های قطار دو روز پیش‌ از زمان سفر است.
  • در اکثریت واگن‌های قطار سریلانکا خبری از پذیرایی و بوفه‌های اغذیه فروشی نیست، بنابراین پیش از سفر خوراکی‌های لازم را تهیه کرده به همراه داشته باشید.
  • مسیر ریلی و قطارهای سریلانکا قدیمی هستند و از از بالاترین استانداردهای لازم پیروی نمی‌کنند. اما به طور کلی سفر شما تا زمانی که دست به اقدامات ناشیانه نزنید امن خواهد بود! زیرا به دلیل منظره‌های جذاب این قطارها گردشگران از بیرون به قطار آویزان می‌شوند تا تصاویری بگیرند که ممکن است به قیمت جانشان تمام شود. مانند آنچه در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید. 
قطار سریلانکا
قطار سریلانکا
گردشگران در قطارهای سریلانکا

عکس خطرناک گردشگران در قطارهای سریلانکا

سخن آخر

شاید برای شماهم عجیب باشد اما قطارهای سریلانکا یکی از جاذبه‌های پرطرفدار این کشور است. در سال‌های اخیر گردشگران زیادی برای تماشای مناظر استثنایی آن از قطارهای سریلانکا استفاده می‌کنند. در این مطلب به شما علاوه بر بهترین مسیرهای ریلی سریلانکا درباره نکات مرتبط با آن هم صحبت کرده‌ایم. اگر شما هم علاقه زیادی به سفر با قطار دارید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی هم به مطلب زیباترین مسیرهای ریلی اروپا داشته باشید. 

 

منبع: theculturetrip و lonelyplanet