فاصله کوش آداسی تا شهرهای ترکیه

4.5
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کوش آداسی تا شهرهای دیگر ترکیه چه فاصله‌ای دارد؟
22 شهریور 1401 08:00
0

تقریبا تمامی شهرهای ترکیه مثل کوش آداسی، جزو شهرهای توریستی و پرطرفدار به شمار می‌روند و علاوه بر تعطیلات، در اکثر ماه‌های سال توریست‌های داخلی و خارجی بسیاری برای تفریح و گردش به این شهرها سفر می‌کنند. یکی از اولین مسائل برای سفر، شناخت و اطلاعات مسیر، راه‌های دسترسی به مقصد و انتخاب نوع وسیله حمل و نقل برای سفر است که چگونه و با چه وسیله‌ای خود را به مقصد برسانیم؟ آیا شما از آن دسته از افراد هستید که فقط رسیدن به مقصد برایتان مهم است یا ترجیح می‌دهید سفری طولانی‌تر، اما همراه با تجربه لذت از مسیر داشته باشید و در طول راه از زیبایی‌های طبیعت استفاده کنید؟

در این مطلب بلاگ لست سکند قصد داریم فاصله کوش آداسی تا شهرهای ترکیه مثل آنتالیا، استانبول، ازمیر، مارماریس، بدروم، دنیزلی، کاپادوکیه، ترابزون، وان، فتحیه و آنکارا را بررسی کنیم. همچنین با راه‌ها و مسیرهای مختلفی که امکان سفر از آنها به هر یک از شهرهای نام‌برده وجود دارد، آشنا شویم، مدت زمان سفر با هر وسیله نقلیه را بررسی کنیم و در نهایت تصمیم بگیریم که کدام مسیر و وسیله نقلیه برای سفر ما مناسب‌تر است. پس چه با تور کوش آداسی سفر کنید چه به صورت شخصی، اگر قصد یک سفر ترکیبی به کوش آداسی و شهرهای دیگر ترکیه را دارید، این مطلب می‌تواند برایتان راهگشا باشد.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
کوش آداسی کجاست؟فاصله کوش آداسی تا آنتالیافاصله کوش آداسی تا آنتالیا زمینیفاصله کوش آداسی تا آنتالیا هواییفاصله کوش آداسی تا آنتالیا با قطارفاصله کوش آداسی تا استانبولفاصله کوش آداسی تا استانبول زمینیفاصله کوش آداسی تا استانبول هواییفاصله کوش آداسی تا استانبول با قطارفاصله کوش آداسی تا استانبول به‌صورت دریاییفاصله کوش آداسی تا ازمیرفاصله کوش آداسی تا ازمیر زمینیفاصله کوش آداسی تا ازمیر هواییفاصله کوش آداسی تا ازمیر با قطارفاصله کوش آداسی تا ازمیر دریاییفاصله کوش آداسی تا مارماریسفاصله کوش آداسی تا مارماریس زمینیفاصله کوش آداسی تا مارماریس هواییفاصله کوش آداسی تا بدرومفاصله کوش آداسی تا بدروم زمینیفاصله کوش آداسی تا بدروم هواییفاصله کوش آداسی تا دنیزلیفاصله کوش آداسی تا دنیزلی زمینیفاصله کوش آداسی تا دنیزلی هواییفاصله کوش آداسی تا دنیزلی با قطارفاصله کوش آداسی تا فرودگاهفاصله کوش آداسی تافرودگاه ازمیرفاصله کوش آداسی تا فرودگاه بدرومفاصله کوش آداسی تا کاپادوکیهفاصله کوش آداسی تا کاپادوکیه زمینیفاصله کوش آداسی تا کاپادوکیه هواییفاصله کوش آداسی تا کاپادوکیه با قطارفاصله کوش آداسی تا ترابزونفاصله کوش آداسی تا ترابزون زمینیفاصله کوش آداسی تا ترابزون هواییفاصله کوش آداسی تا وانفاصله کوش آداسی تا وان زمینیفاصله کوش آداسی تا وان هواییفاصله کوش آداسی تا فتحیهفاصله کوش آداسی تا فتحیه زمینیفاصله کوش آداسی تا فتحیه هواییفاصله کوش آداسی تا آنکارافاصله کوش آداسی تا آنکارا زمینیفاصله کوش آداسی تا آنکارا هواییفاصله کوش آداسی تا آنکارا با قطار

کوش آداسی کجاست؟

کوش آداسی یکی از شهرهای ساحلی و تفریحی بزرگ ترکیه است که در غرب این کشور و دریای اژه قرار دارد. این شهر یکی از مکان‌هایی است که طی چند سال اخیر برای ایرانیان شناخته شد و به سرعت توانست جای خود را در سفرهای ترکیه ایرانیان باز کند. دلیل محبوبیت این شهر، داشتن چندین ساحل معروف از جمله ساحل بانوان، ساحل مرکزی و سواحل پارک ملی شبه جزیره دیلک است. علاوه بر سواحل متعدد جاهای دیدنی کوش آداسی هم در نوع خود خاص و بی‌نظیر است که باعث شهریت و محبوبیت این شهر شده.

چندین راه برای رسیدن به کوش آداسی وجود دارد:

  • شما می‌توانید از راه زمینی و از طریق بزرگراه‌هایی که از سمت شمال، شرق و جنوب به این شهر راه دارند، به وسیله ماشین یا اتوبوس، خود را به کوش آداسی برسانید.

  • راه دیگر راه دریایی است که به علت نزدیکی به جزیره یونانی ساموس بسیار پرطرفدار است.

  • راه بعد، راه ریلی است، نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به این شهر، ایستگاه قطار سلچوک (Selçuk) است که در فاصله 19.8 کیلومتری شمال شرقی کوش آداسی قرار دارد.

  • راه معمول هم که مردم به این منطقه سفر می‌کنند، همراه شدن با تورهای کوش آداسی و سفر هوایی است.

جدیدترین قیمت تورهای کوش آداسی

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-selcuk.jpg
فاصله کوش‌آداسی تا سلچوک

اکنون به کوش آداسی رسیده‌اید، اما چطور باید شهرهای دیگر ترکیه سفر کنید؟ ابتدا مشخص کنید که کدام یک از شهرهای ترکیه در لیست سفر شما قرار دارند، بعد با اطلاعات این متن لست سکند، مسیر و وسیله نقلیه خود را انتخاب کنید و عازم مقصد بعدی شوید.

فاصله کوش آداسی تا آنتالیا

آنتالیا پنجمین شهر معروف ترکیه است که در جنوب غربی این کشور قرار دارد، این شهر به دلیل سواحل زیبا و متعدد، جاذبه‌های تاریخی به خصوص معماری و طبیعت خاص و باطراوت، به عنوان مرکز گردشگری کشور ترکیه معرفی می‌شود. به جز مسیر هوایی که با تور آنتالیا طی می‌کنید، از کوش آداسی می‌توانید به وسیله هواپیما، قطار، ماشین یا اتوبوس خود را به آنتالیا برسانید، در ادامه مقاله هر کدام را جداگانه بررسی می‌کنیم.

فاصله کوش آداسی تا آنتالیا زمینی

فاصله کوش آداسی تا آنتالیا در طولانی‌ترین مسیر 420 کیلومتر است، یعنی حدودا 5 تا 6 ساعت در راه هستید، اگرچه کمی طولانی به نظر می‌رسد، اما برتری آن، ارزان بودن سفر است. از کوش آداسی تا آنتالیا 2 مسیر مختلف برای ماشین وجود دارد؛ فاصله کوش آداسی تا آنتالیا از مسیر بزرگراه E87، 404 کیلومتر است، این مسیر که سریع‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر زمینی رسیدن به کوش آداسی است، تقریبا  5 ساعت و 19 دقیقه طول می‌کشد. اما اگر از بزرگراه Denizli Aydın Yolu بروید که 420 کیلومتر تا آنتالیا فاصله دارد، حدود 6 ساعت در راه هستید.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-antalya.jpg
فاصله کوش آداسی تا آنتالیا روی نقشه

اتوبوس‌های کوش آداسی معمولا ابتدا به نازیلی (Nazilli) یا آیدین وارد می‌شوند و سپس به سمت آنتالیا حرکت می‌کنند. فاصله زمانی هر دو مسیر تقریبا یکسان است و حدود 7 ساعت طول می‌کشد، اما از نازیلی کمی مسیر کوتاه‌تر است. اگر بخواهید فاصله کوش آداسی تا آنتالیا را زمینی و به وسیله اتوبوس طی کنید، معمولا 7 اتوبوس در طول روز و یک اتوبوس در شب برای جابه‌جایی مسافران فعال است. شرکت‌های اتوبوس Kamil Koc، MetroTurizm و Pamukkale در این مسیر فعال هستند.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-antalya-bus.jpg
مسیر زمینی کوش آداسی تا آنتالیا با اتوبوس

فاصله کوش آداسی تا آنتالیا هوایی

راه دیگر برای سفر از کوش آداسی به آنتالیا، هواپیما است و همان طور که قبلا گفتیم، کوش آداسی فرودگاه ندارد، پس بهترین راه، جابه‌جایی از فرودگاه ازمیر است. فاصله کوش آداسی تا فرودگاه ازمیر 80.3 کیلومتر است و با ماشین تقریبا یک ساعت در راه هستید، از فرودگاه ازمیر نیز یک ساعته به آنتالیا می‌رسید؛ یعنی در مجموع تقریبا 2 ساعت در راه هستید. فاصله کوش آداسی تا آنتالیا 201 مایل هوایی است.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-izmir-antalya.jpg
فاصله کوش آداسی تا فرودگاه ازمیر

فاصله کوش آداسی تا آنتالیا با قطار

اگر قصد دارید که از کوش آداسی تا آنتالیا با قطار بروید، باید ابتدا فاصله 25 دقیقه‌ای تا ایستگاه قطار سلچوک را که 19.8 کیلومتری شمال شرقی کوش آداسی است، طی کنید، سپس از ایستگاه قطار سلچوک، سوار قطار شوید، بعد از گذشت 3 ساعت و 15 دقیقه به دنیزلی می‌رسید، از دنیزلی هم سوار اتوبوس می‌شوید و حدودا بعد از 3 ساعت به آنتالیا می‌رسید.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-antalya-bus-train.jpg
فاصله کوش آداسی تا آنتالیا با قطار و اتوبوس

فاصله کوش آداسی تا استانبول

استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه و تنها شهر در جهان است که در دو قاره قرار دارد. استانبول با تاریخ غنی و معماری‌های شگفت‌انگیز و جاهای دیدنی خود به عنوان قلب ترکیه شناخته می‌شود و حتی از پایتخت این کشور هم معروف‌تر و پرطرفدارتر است به همین دلیل هم تورهای استانبول معمولا پرطرفدار است.

در ادامه، فاصله کوش آداسی تا استانبول را بررسی می‌کنیم. استانبول به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی جهان شناخته می‌شود که قطعا راه‌های دسترسی به آن از اهمیت ویژه‌ای برخودارند.

فاصله کوش آداسی تا استانبول زمینی

اگر بخواهید فاصله 558 کیلومتری کوش آداسی تا استانبول را با ماشین طی کنید، حدودا 6 ساعت در راه هستید، بهترین مسیری که پیشنهاد می‌شود، بزرگراه O-5 است.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-istanbul.jpg
فاصله کوش آداسی تا استانبول

اگر بخواهید فاصله کوش آداسی تا استانبول را با اتوبوس طی کنید، حدودا 8 ساعت و 48 دقیقه در راه هستید. به طور معمول روزانه، شرکت‌های اتوبوس‌رانی MetroTurizm و Kamil Koc در مسیر کوش آداسی به استانبول در حرکت هستند.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-istanbul-bus.jpg
فاصله کوش آداسی تا استانبول با اتوبوس

فاصله کوش آداسی تا استانبول هوایی

اگر بخواهید با هواپیما به استانبول بروید، باید ابتدا به وسیله ماشین یا اتوبوس خود را به فرودگاه ازمیر برسانید. فاصله کوش آداسی تا فرودگاه ازمیر 80.3 کیلومتر است و تقریبا یک ساعت در مسیر هستید. از فرودگاه ازمیر با خرید یک بلیت داخلی بدون توقف می‌توانید انتخاب کنید که در فرودگاه آتاتورک به زمین بنشینید یا در فرودگاه صبیحه گوکچن. فاصله ازمیر از هر دو فرودگاه هم تقریبا یکسان است، فاصله فرودگاه عدنان ازمیر تا فرودگاه آتاتورک یک ساعت و 10 دقیقه و تا فرودگاه صبیحه گوکچن یک ساعت و 5 دقیقه است. این خدمات توسط خطوط هواپیمایی ترکیش ایرلاین و پگاسوس انجام می‌شود.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-istanbul-airplain.jpg
فاصله هوایی کوش آداسی تا استانبول

فاصله کوش آداسی تا استانبول با قطار

برای سفر با قطار ابتدا باید خود را به طی یک سفر یک ساعته ازمیر برسانید، از ازمیر به وسیله قطار به اسکی شهیر (Eskişehir) بروید که 10 ساعت در راه هستید. دقت داشته باشید که قطار Izmir Mavi Treni یک قطار شبانه است. بعد با قطار دیگری از اسکی شهیر به استانبول بروید که 3 ساعت دیگر در راه هستید. در مجموع از کوش آداسی تا آنتالیا با قطار، حدود 14 ساعت در راه هستید.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-izmir-istanbul-train.jpg
فاصله ازمیر تا استانبول با قطار

فاصله کوش آداسی تا استانبول به‌صورت دریایی

این سفر یک سفر ترکیبی ریلی‌دریایی است. ابتدا باید خود را به طی یک سفر یک ساعت و 20 دقیقه به ایستگاه قطار ازمیر به نام ایستگاه راه‌آهن باسمانه برسانید که 101 کیلومتر است. از این ایستگاه با قطار طی یک سفر 6 ساعته به باندیرما (BandirmaSeir) بروید، از این بندر تا استانبول را باید با کشتی سفر کنید که حدود 2 ساعت و نیم طول می‌کشد، در مجموع 8 ساعت و 30 دقیقه سفر شما طول می‌کشد.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-basmane-gari.jpg
فاصله کوش آداسی تا باسمانه

فاصله کوش آداسی تا ازمیر

 ازمیر یکی از شهرهای غربی ترکیه، از لحاظ صنعتی و تجاری برای این کشور بسیار مهم است و سالانه بسیاری از نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری بزرگ در این شهر برگزار می‎شود، همچنین به لحاظ داشتن مهم‌ترین بندر صادراتی دریای اژه اهمیت ویژه‌ای دارد. از طرفی این شهر زیبا به دلیل داشتن ساحل و کرانه‌های ساحلی، باغ‌های زیتون و طبیعت زیبا طرفداران بسیاری دارد و هر ساله توریست‌های بسیاری از این شهر دیدن می‌کنند. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا به شمار می‎رود.

فاصله کوش آداسی تا ازمیر زمینی

ارزان‌ترین و بهترین راه برای سفر به ازمیر از کوش آداسی، استفاده از ماشین یا اتوبوس است، فاصله کوش آداسی تا ازمیر در بهترین مسیر 99.8 کیلومتر است که این مسیر با ماشین 1 ساعت و 15 دقیقه طول می‌کشد، اگر می‌خواهید این مسیر را با اتوبوس طی کنید، تقریبا 1 ساعت و 22 دقیقه در راه هستید. برای طی این مسیر، باید خود را به ایستگاه اتوبوس کوش آداسی (Kuşadası Otogarı) که در فاصله 1411 متری از مرکز شهر است و تنها 19 دقیقه پیاده‌روی دارد، برسانید. به طور معمول 83 اتوبوس روزانه و 4 اتوبوس شبانه مسیر کوش آداسی و ازمیر را طی می‌کنند. شرکت‌ Kamil Koc روزانه چهار بار و شرکت MetroTurizm روزانه سه بار از کوش آداسی به سمت ازمیر حرکت دارند.

مسیر کوتاه‌تری هم برای سفر به ازمیر وجود دارد و آن، استفاده از شاتل یا سیستم حمل و نقل فرودگاهی ازمیر است، در این مسیرِ 80.3 کیلومتری، طی یک سفر یک ساعته به فرودگاه عدنان ازمیر می‌رسید، از فرودگاه به وسیله قطارهای ایستگاه فرودگاه عدنان بعد از تقریبا نیم ساعت در ایستگاه متروی کمر هستید. مزیت استفاده از شاتل در این مسیر، ارزان‌بودن آن نسبت به قطار، تاکسی و حتی اتوبوس است. دقت کنید که در اینجا منظور از کمر، شهر کمر آنتالیا نیست.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-izmir.jpg
فاصله کوش آداسی تا ازمیر
Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-izmir-train.jpg
فاصله کوش آداسی تا ازمیر با اتوبوس و قطار

فاصله کوش آداسی تا ازمیر هوایی

ازمیر یک نقطه اتصال برای کوش آداسی به شمار می‌رود، به این معنی که برای سفر هوایی به هر یک از شهرهای ترکیه، نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه ازمیر است. پس در واقع امکان سفر با هواپیما از این شهر به ازمیر وجود ندارد.

فاصله کوش آداسی تا ازمیر با قطار

در شهر کوش آداسی ایستگاه قطار وجود ندارد و نزدیک‌ترین ایستگاه راه‌آهن، ایستگاه شهر سلچوک در 19.8 کیلومتری کوش آداسی است، بنابراین شما ابتدا باید فاصله کوش آداسی تا سلچوک را به وسیله دولموش‌ها (Dolmuş) طی کنید، این مسیر حدود 30 دقیقه است. از ایستگاه اتوبوس 750 متر تا ایستگاه قطار سلچوک فاصله است که حدود 10 دقیقه پیاده‌روی دارد. البته می‌توانید از اتوبوس یا تاکسی هم استفاده کنید. کل زمان سفر با قطار از کوش آداسی تا ازمیر حدود 2 ساعت و 25 دقیقه است.

فاصله کوش آداسی تا ازمیر دریایی

راه دیگر برای رسیدن به ازمیر به وسیله کشتی‌های مسافربری است، مسیر اصلی این کشتی‌ها، جزیره ساموس است که یک جزیره یونانی در دریای اژه و نزدیک‌ترین جزیره یونان به ترکیه است. این کشتی‌ها روزانه ۲ بار یکی اوایل صبح و دیگری بعدازظهر، کوش آداسی را به مقصد ساموس ترک می‌کنند.

فاصله کوش آداسی تا ساموس تقریبا 35 مایل دریایی است و این سفر تقرببا یک ساعت و ربع طول می‌کشد، بعد باید از این جزیره دوباره سوار کشتی‌هایی شوید که شما را حدودا در یک سفر ۴ ساعته به ازمیر می‌رسانند. این کشتی‌ها در زمستان فقط 2 بار در هفته این مسیر را طی می‌کنند، اما در تابستان هر روز از کوش آداسی به ساموس و ازمیر کشتی وجود دارد و حتما در فصل تابستان باید از قبل بلیت کشتی خود را رزرو کرده باشید. البته فراموش نکنید که برای ورود به جزیره ساموس باید ویزا داشته باشید.

فاصله کوش آداسی تا مارماریس

جزیره مارماریس، معروف به بهشت گمشده ترکیه، در جنوب غربی این کشور و استان موغله قرار دارد. به غیر از جاذبه‌های تاریخی گردشگری این شهر، سواحل زیبای سفید رنگ شن و ماسه که در مجاورت کوه‌ها قرار گرفته‌اند، بیشترین سهم را در جذب توریست دارند. آب و هوای مارماریس مدیترانه‌‌ای است و در بیشتر ماه‌های سال گرم و معتدل و مرطوب است، اما معمولا تور مارماریس در فصل‌های گرم پرطرفدار می‌شود.

فاصله کوش آداسی تا مارماریس زمینی

فاصله کوش آداسی تا مارماریس ۲۱۱ کیلومتر است، اگر با ماشین بخواهید، این مسیر را طی کنید، 2 ساعت و 50 دقیقه در راه هستید. اما با اتوبوس مدت زمان سفر کمی بیشتر می‌شود، شما ابتدا باید از کوش آداسی به وسیله اتوبوس به استان آیدین بروید که حدود یک ساعت این مسیر طول می‌کشد. از آیدین، سوار اتوبوس مارماریس شوید و بعد از 2 ساعت و 30 دقیقه به مقصد می‌رسید. در مجموع حدود 4 ساعت و 30 دقیقه در راه هستید.

مسیر طولانی‌تر دیگری نیز برای رسیدن به مارماریس وجود دارد که حدود 5 ساعت طول می‌کشد؛ اتوبوس‌ها در این مسیر، بعد از آیدین، یک توقف در استان موغله (Mugla) دارند، سپس از آنجا به سمت مارماریس حرکت می‌کنند.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-marmaris.jpg
فاصله کوش آداسی تا مارماریس

فاصله کوش آداسی تا مارماریس هوایی

مارماریس شهر کوچکی با جمعیت کم است که فقط ایام تابستان به خاطر مناظر و سواحل زیبایش بسیار شلوغ می‌شود، بنابراین فرودگاه اختصاصی ندارد. همان طور که به یاد دارید، گفتیم که کوش آداسی هم فرودگاه ندارد، بنابراین برای سفر هوایی باید خود را به فرودگاه میلاس بدروم یا فرودگاه دالامان شهر دالامان برسانید. نزدیک‌ترین فرودگاه به مارماریس فرودگاه دالامان است که در 95 کیلومتری شهر مارماریس قرار گرفته، فاصله کوش آداسی تا فرودگاه دالامان 250 کیلومتر است.

فرودگاه بدروم هم در فاصله 130 کیلومتری مارماریس است و مسافران کمتر از این فرودگاه برای رسیدن به مارماریس استفاده می‌کنند. امّا به هر حال این دو فرودگاه نزدیک مارماریس در اختیارتان هستند.

مسیر شما از کوش آداسی به سمت فرودگاه عدنان ازمیر آغاز می‌شود که حدود یک ساعت طول می‌کشد. اینجا می‌توانید یکی از پروازهای ترکیش ایرلاین یا پگاسوس را برای مسیر بعدی خود که فرودگاه دالامان است، انتخاب کنید. این پرواز بعد از 3 ساعت و 5 دقیقه به زمین می‌نشیند. از فرودگاه دالامان تا شهر مارماریس هم 95 کیلومتر فاصله است که تقریبا یک ساعت و 24 دقیقه در راه هستید، برای طی کردن این مسیر می‌توانید تاکسی یا ترانسفر فرودگاه را انتخاب کنید، ترانسفر فرودگاه دالامان توسط شرکت‌های موتاش (Muttaş) و هاواش (Havaş) انجام می‌شود.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-dalaman.jpg
فاصله کوش آداسی تا فرودگاه دالامان
Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-dalaman-izmir.jpg
فاصله ازمیر تا دالامان
Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-dalaman-marmaris.jpg
فاصله دالامان تا مارماریس
Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-bodrum-marmaris.jpg
فاصله بدروم تا مارماریس

فاصله کوش آداسی تا بدروم

بدروم شهری ساحلی در جنوب ترکیه است که با خانه‌های سفید رنگ و ناودان‌های آبی رنگش شناخته می‌شود. این شهر زیبا به خاطر قرار گرفتن در پایین‌ترین نقطه ترکیه، چشم انداز بی‌نظیر و شگفت انگیزی به دریای اژه دارد. جدا از سواحل زیبا، جاذبه‌های تاریخی بسیاری در این شهر قرار دارد که معروف‌ترین آنها آرامگاه هالیکارناسوس یکی از عجایب هفتگانه دنیا است.

فاصله کوش آداسی تا بدروم زمینی

برای رسیدن به بدروم از کوش آداسی، باید به وسیله اتوبوس یا تاکسی یا ماشین خود سفر را آغاز کنید. فاصله کوش آداسی تا بدروم 154 کیلومتر است که با تاکسی یا ماشین تقریبا 2 ساعات در راه هستید. اما اگر می‌خواهید با اتوبوس به بدروم بروید، این مسیر حدود 3 ساعت و 40 دقیقه طول می‌کشد.

در واقع اتوبوس مستقیمی از کوش آداسی به بدروم وجود ندارد، شما باید ابتدا از کوش آداسی خود را به سوک (Soke) برسانید که در فاصله 22.7 کیلوتری کوش آداسی قرار دارد و حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. این اتوبوس‌ها روزانه 5 بار این مسیر را طی می‌کنند، از سوک تا بدروم 127 کیلومتر است که با اتوبوس تقریبا 2 ساعت و 20 دقیقه در راه هستید.

فاصله کوش آداسی تا بدروم هوایی

برای مسافرت به بدروم به وسیله هواپیما باید فاصله کوش آداسی تا فرودگاه ازمیر را که حدودا یک ساعت است، طی کنید. بعد از آنجا با خرید یک بلیت داخلی به بدروم بروید، مدت زمان این پرواز 40 دقیقه است. این پروازها توسط شرکت‌های پگاسوس و ترکیش ایرلاین انجام می‌شود.

فاصله کوش آداسی تا دنیزلی

شهر دنیزلی به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه کوهستانی آب و هوای بسیار خنک‌تری نسبت به بدروم یا دیگر شهرهای ساحلی ترکیه دارد، به خصوص مناطقی که از بخش ساحلی دورتر هستند. چشمه‌های طبیعی آب گرم پاموک کاله، یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. دنیزلی علاوه بر گردشگری، در صنعت نساجی هم رشد بسیاری داشته است. این شهر در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است.

فاصله کوش آداسی تا دنیزلی زمینی

فاصله کوش آداسی تا دنیزلی به وسیله ماشین یا اتوبوس 187 کیلومتر است، اگر با ماشین یا تاکسی بخواهید این مسیر را طی کنید، حدود 2 ساعت و 42 دقیقه و با اتوبوس حدودا 3 ساعت و 7 دقیقه در راه هستید.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-denizli.jpg
فاصله کوش آداسی تا دنیزلی

فاصله کوش آداسی تا دنیزلی هوایی

اگر قصد دارید که با هواپیما به دنیزلی سفر کنید، ابتدا باید خود را به فرودگاه ازمیر برسانید. پروازهای دنیزلی توسط سان اکسپرس، ترکیش ایرلاین، پگاسوس و آنادولت انجام می‌شود. مدت زمان پرواز 3 ساعت و 20 دقیقه است، اما شما یک توقف چند ساعته در فرودگاه استانبول هم خواهید داشت، بدون در نظر گرفتن توقف در فرودگاه استانبول و احتساب یک ساعت زمان از کوش آداسی تا فرودگاه عدنان ازمیر، فاصله کوش آداسی تا دنیزلی حدودا 4 ساعت و 20 دقیقه خواهد بود.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-izmir-denizli.jpg
فاصله هوایی از ازمیر تا دنیزلی
Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-izmir-denizli-1.jpg
ازمیر تا دنیزلی به‌صورت هوایی با مسیری دیگر

فاصله کوش آداسی تا دنیزلی با قطار

برای سفر با قطار به دنیزلی باید ابتدا خود را به ایستگاه راه‌آهن سلچوک برسانید که 25 دقیقه طول می‌کشد. از ایستگاه اتوبوس سلچوک تا ایستگاه قطار سلچوک حدودا  630 متر است که 8 دقیقه پیاده‌روی دارد. فاصله سلچوک تا دنیزلی هم به وسیله قطار 3 ساعت و 15 دقیقه است، به این ترتیب سفر شما از کوش آداسی به وسیله قطار تا دنیزلی حدود 4 ساعت طول خواهد کشید.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-denizli-train.jpg
فاصله کوش آداسی تا دنیزلی با قطار و اتوبوس

فاصله کوش آداسی تا فرودگاه

شهر کوش آداسی هیچ فرودگاهی ندارد، اما دو فرودگاه اصلی در نزدیکی این شهر قرار دارند، یکی فرودگاه بین المللی عدنان ازمیر و دیگری فرودگاه میلاس بدروم که به فرودگاه بدروم معروف است. بنابراین شما برای سفر هوایی دو راه پیش‌رو دارید، خود را به ازمیر و فرودگاه عدنان ازمیر برسانید یا به بدروم و فرودگاه میلاس بدروم. در مورد مسیرهای دسترسی به فرودگاه ازمیر قبلا صحبت کردیم، اما اینجا کامل‌تر مسیرها و وسایل نقلیه‌ای را توضیح می‌دهیم که می‌توانید با آن‌ها سفر کنید.

فاصله کوش آداسی تافرودگاه ازمیر

دو مسیر برای رسیدن به فرودگاه عدنان ازمیر وجود دارد، یکی از طریق بزرگراه İzmir-Aydın Otoyolu/O-31/E87 که 80.3 کیلومتر است و 1 ساعت (1:1 ساعت) در راه هستید، این مسیر در حال حاضر به دلیل شرایط ترافیکی سریع‌ترین مسیر است، همچنین از شهر سلچوک نیز عبور می‌کند.مسیر دوم  از طریق بزرگراه via D515 که 66.9 کیلومتر است به فرودگاه ازمیر می‌رسد و کمی بیشتر از یک ساعت در این مسیر هستید.

برای رسیدن به فرودگاه ازمیر با قطار، ابتدا باید خود را به سلچوک برسانید. از کوش آداسی تا ایستگاه قطار سلچوک 8 دقیقه پیاده باید طی کنید که 630 متر است، از ایستگاه سلچوک تا فرودگاه ازمیر حدود 53 دقیقه در راه هستید.

فاصله کوش آداسی تا فرودگاه بدروم

برای این فرودگاه هم دو مسیر وجود دارد، مسیر بزرگراه Milas Söke Yolu/D525 که 121 کیلومتر است و یک ساعت و 42 دقیقه در راه هستید، این بزرگراه سریع‌تر شما را به مقصد می‌رساند. مسیر دیگر، بزرگراه D515 and Milas Söke Yolu/D525 است که 118 کیلومتر است و یک ساعت و 57 دقیقه در راه هستید.

از کوش آداسی به فرودگاه بدروم شاتل یا حمل و نقل فرودگاهی وجود دارد که هم ارزان است و هم سریع به فرودگاه می‌رسید. با شاتل فرودگاهی، تنها 1 ساعت و 36 دقیقه در راه هستید.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-bodrum-airplane.jpg
فاصله کوش آداسی تا فرودگاه بدروم

فاصله کوش آداسی تا کاپادوکیه

شهر بزرگ و صخره‌ای کاپادوکیه بازمانده فوران‌‌های آتشفشانی قدیمی است که نمایی خاص و حیرت‌انگیز از ستون‌های مخروطی شکل و نوک‌تیز ایجاد کرده است و در طول زمان این ستون‌ها تبدیل به خانه و کلیسا شد. اما شگفتی‌های این شهر به همین صخره‌های آتشفشانی ختم نمی‌شود، 36 شهر زیرزمینی، دودکش‎های جن و موزه زیرزمینی گورای، تنها چند مورد از جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیه است. این شهر یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مناطق برای بالون سواری است.

فاصله کوش آداسی تا کاپادوکیه زمینی

فاصله زمینی کوش آداسی تا کاپادوکیه 837 کیلومتر است. شما می‌توانید این فاصله را با ماشین شخصی یا تاکسی در حدود 10:23 ساعت طی کنید، اما اگر می‌خواهید با اتوبوس به کاپادوکیه سفر کنید، ابتدا یک توقف در ازمیر خواهید داشت و بعد از این شهر مستقیم به شهر گورمه (Göreme) که در کاپادوکیه است، می‌روید، مجموعا حدود 14 ساعت در راه هستید.

فاصله کوش آداسی تا کاپادوکیه هوایی

پس از این که فاصله کوش آداسی تا فرودگاه ازمیر را با ماشین یا شاتل فرودگاه ازمیر طی کردید، دو انتخاب برای سفر هوایی به کاپادوکیه دارید: یکی اینکه از فرودگاه ازمیر با یک پرواز یک ساعت و 25 دقیقه‌ای خود را به قیصریه (Kayseri) برسانید و سپس از فرودگاه قیصریه به وسیله شاتل فرودگاه، نیم ساعته به شهر قیصریه بروید و از آنجا با اتوبوس در مدت 1:3 ساعت به شهر گورمه کاپادوکیا می‌رسید، این سفر از کوش آداسی حدود 3 ساعت طول می‌کشد.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-izmir-cappadocia.jpg
فاصله هوایی از ازمیر تا کاپادوکیه

مسیر دوم این است که از فرودگاه ازمیر به فرودگاه نوشهر (Nevsehir) ترکیه بروید که حدود 3 ساعت و 15 دقیقه طول می‌کشد، در این مسیر شما یک توقف در فرودگاه استانبول هم خواهید داشت. از فرودگاه نوشهر تا شهر کاپادوکیه حدود 43 کیلومتر است و 45 دقیقه‌ای به مقصد می‌رسید. در مجموع در این مسیر حدود 4 ساعت در راه خواهید بود.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-izmir-cappadocia-airplane.jpg
فاصله هوایی ازمیر تا کاپادوکیه از مسیری دیگر
Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-izmir-nevsehir.jpg
فاصله هوایی ازمیر تا نوشهر

فاصله کوش آداسی تا کاپادوکیه با قطار

از کوش آداسی به وسیله اتوبوس به مدت 2 ساعت به تورقوتلو (Turgutlu) می‌رسید، از ایستگاه قطار تورقوتلو تا ایستگاه قطار قونیه (Konya) 10 ساعت و 28 دقیقه طول می‌کشد، از قونیه هم باید به وسیله اتوبوس به شهر گورمه بروید که 3 ساعت و 25 دقیقه هم این مسیر طول می‌کشد؛ در مجموع سفر شما از کوش آداسی تا کاپادوکیه به وسیله قطار سفر نزدیک 18 ساعت طول خواهد کشید.

فاصله کوش آداسی تا ترابزون

شهر ساحلی ترابزون در شمال شرقی ترکیه و در کنار دریای سیاه قرار دارد. این شهر در گذشته در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و از مهم‌ترین مراکز تجاری برای تبادل پارچه‌های ابریشمی و کتان بین استانبول و تبریز به شمار می‌رفته است. در حال حاضر هم باشگاه ورزشی «ترابزون سپور» پذیرای ورزشکاران سراسر جهان است.

فاصله کوش آداسی تا ترابزون زمینی

از کوش آداسی به ترابزون با ماشین یا اتوبوس، سه مسیر وجود دارد، مسیر کوتاه‌تری که بیشتر استفاده می‌شود، 1532 کیلومتر است و تقریبا 17 ساعت و 36 دقیقه در راه هستید، اما دو مسیر دیگر کمی بیشتر از 18 ساعت طول می‌کشد.

فاصله کوش آداسی تا ترابزون هوایی

برای سفر به ترابزون با هواپیما، بعد از این که به فرودگاه عدنان ازمیر رسیدید، به مدت 1 ساعت و 50 دقیقه در یک پرواز بدون توقف به فرودگاه ترابزون می‌رسید، شرکت‌های هواپیمایی پگاسوس و ترکیش این پروازها را انجام می‌دهند.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-izmir-trabzon.jpg
فاصله هوایی ازمیر تا ترابزون

فاصله کوش آداسی تا وان

شاید اولین چیزی که با شنیدن اسم وان به خاطر می‌آورید، گربه‌های سفید با چشمانی دو رنگ است، حتی نژاد این گربه‌ها هم به نام گربه وان نامگذاری و مشهور شده. شهر کوچک وان در شرقی‌ترین قسمت ترکیه قرار دارد و از شهرهای نزدیک به مرز ایران است و تور وان در بین ایرانیان بسیار پرطرفدار است، چرا که از سفرهای خارجی مقرون به صرفه به شمار می‌رود. اما در این مقاله قصد داریم تا در مورد فاصله کوش آداسی تا وان صحبت کنیم و راه‌ها و مسیرهای دسترسی به این شهر رابررسی کرده‌ایم.

فاصله کوش آداسی تا وان زمینی

فاصله زمینی کوش آداسی به وان کمی طولانی است، به همین دلیل شاید از این مسیر کمتر کسی استفاده کند. اما برای کسانی که عاشق مسافرت در جاده هستند، پیشنهاد خوبی است. سه مسیر، شما را از کوش آداسی به وان می‌رساند، اما مسیر کوتاه‌تری که توصیه می‌شود و از شهرهای آیدین، دنیزلی و آدانا هم می‌گذرد، 1793 کیلومتر است و حدود 22ساعت در راه هستید.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-kusadasi-van.jpg
فاصله کوش آداسی تا وان

اگر بخواهید با اتوبوس از کوش آداسی به وان بروید، ابتدا یک مسیر حدودا 1 ساعته تا ازمیر را باید طی کنید و سپس از ازمیر به سمت وان حرکت کنید که حدود 26 در راه هستید.

شرکت‌های‌ Kamil Koc (چهار بار روزانه) و MetroTurizm (سه بار روزانه) به ازمیر حرکت دارند. از ازمیر هم توسط شرکت Kamil Koc می‌توانید به وان بروید. این شرکت روزانه سه بار به سمت وان حرکت می‌کند.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-van.jpg
فاصله کوش آداسی تا وان با اتوبوس

مسیر دیگری که اتوبوس‌ها طی می‌کنند، یک مسیر 7 ساعت و 39 دقیقه‌ای به سمت گبزه (Gebze) است، از گبزه هم به سمت وان حدود 27 ساعت طول می‌کشد. اتوبوس‌های این مسیر از شرکت اتوبوس‌رانی  MetroTurizm هستند و یک بار در روز به سمت گبزه و وان حرکت دارند.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-van-bus.jpg
فاصله کوش آداسی تا وان با اتوبوس و مسیری دیگر

فاصله کوش آداسی تا وان هوایی

نزدیک‌ترین و آسان‌ترین راه رسیدن به وان از کوش آداسی هواپیما است، همان طور که می‌دانید، شما ابتدا باید خود را به فرودگاه ازمیر برسانید، اگر نمی‌خواهید با ماشین سفر کنید، سرویس شاتل فرودگاه ازمیر به نام Havas هر سه ساعت یک‌بار از کوش آداسی به سمت ازمیر حرکت می‌کند، از فرودگاه عدنان تا فرودگاه فرید ملن وان، حدود 2 ساعت در راه هستید. فرودگاه وان هم در فاصله 5.3 کیلومتری شهر قرار دارد که 8 دقیقه‌ای به مقصد می‌رسید.

راهنمای کامل سفر به وان

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-izmir-adnan.jpg
فاصله کوش آداسی تا ازمیر
Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-izmir-van-airplane.jpg
فاصله هوایی ازمیر تا وان
Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-van-central-van.jpg
فاصله فرودگاه وان تا مرکز شهر

فاصله کوش آداسی تا فتحیه

شهر زیبای فتحیه در استان موگلا سابقه بیش از 50 سال گردشگری را در کارنامه خود دارد، از سواحل و کوه‌های سر به فلک کشیده تا جاذبه‌های تاریخی و باستانی جذاب گردشگری، سالانه باعث جذب گردشگران بسیاری به این شهر می‌شود. شاید یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین جاهای دیدنی فتحیه، گورهای صخره‌ای است که به قرن چهار قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد، اعتقاد لیکیایی‌ها به عنوان ساکنان منطقه، این بوده است که جسم افراد مهم و برجسته پس از مرگ، به وسیله موجوداتی بالدار به آسمان می‌رود، بنابراین مرده‌های خود را در ارتفاعات صخره‌ها دفن می‌کردند.

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این شهر برای توریست‌ها فاصله 45 دقیقه‌ای فرودگاه بین المللی این شهر به نام دالامان تا شهر فتحیه است که از این شهر به راحتی می‌توانید به تمام نقاط دنیا سفر کنید.

فاصله کوش آداسی تا فتحیه زمینی

برای طی کردن فاصله 280 کیلومتری از کوش آداسی تا فتحیه به وسیله ماشین نزدیک 4 ساعت در راه هستید. اما اگر بخواهید با اتوبوس به فتحیه بروید، یک مسیر حدود یک ساعته تا استان آیدین و سپس یک مسیر 3 ساعت و نیمه تا فتحیه را باید طی کنید، در مجموع با اتوبوس حدود 5:30 ساعت در راه هستید. تمام اتوبوس‌های این مسیر مربوط به شرکت Kamil Koc است که از کوش آداسی تا آیدین دو تا سه بار در روز حرکت دارد و از آیدین تا فتحیه هر 4 ساعت یک‌بار.

فاصله کوش آداسی تا فتحیه هوایی

نزدیک‌ترین فرودگاه به فتحیه، فرودگاه دالامان در 45 کیلومتری شهر فتحیه است، بنابراین پرواز مستقیمی از کوش آداسی به فتحیه وجود ندارد. پس از این که فاصله کوش آداسی تا ازمیر را با ماشین یا شاتل فرودگاه ازمیر طی کردید، به وسیله یکی از شرکت‌های هواپیمایی ترکیش یا پگاسوس در مدت زمان حدود 3 ساعت به فرودگاه دالامان می‌رسید، توجه داشته باشید که این پروازها یک توقف در فرودگاه صبیحا هم دارند. از فرودگاه دالامان تا شهر فتحیه به وسیله ماشین هم حدود 43 دقیقه طول می‌کشد.

البته یک راه دیگر هم برای سفر هوایی وجود دارد، شما می‌توانید از فرودگاه ازمیر با یکی از پروازهای سان اکسپرس، ترکیش یا لوفت هانزا به فرودگاه آنتالیا بروید، این پروازها بدون توقف هستند و طی یک ساعت شما را به آنتالیا می‌رسانند، فاصله فرودگاه آنتالیا تا فتحیه 206 کیلومتر است که با ماشین حدود 3 ساعت در راه هستید.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-izmir-dalaman-airplane.jpg
فاصله ازمیر تا دالامان به‌صورت هوایی
Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-fethiye-airplane-bus.jpg
فاصله کوش آداسی تا فتحیه با هواپیما و اتوبوس

فاصله کوش آداسی تا آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه به عنوان شهری مدرن، اما با نمادهای تاریخی و سنتی بسیاری معرفی می‌شود. یک مزیت بزرگ آنکارا نزدیک بودن فاصله مکانی جاذبه‌های گردشگری این شهر به هم است، درنتیجه فرصت دیدن آنها در یک مدت زمان یکی دو روزه به راحتی امکان‌پذیر است. مزیت دیگر این شهر، داشتن مراکز خرید و بازارهای متعدد است. آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و مرکز اصلی حمل و نقل ترکیه به شمار می‌رود و چون در مرکز کشور ترکیه قرار گرفته، دسترسی راحتی به دیگر شهرها و مناطق ترکیه دارد.

فاصله کوش آداسی تا آنکارا زمینی

فاصله کوش آداسی تا آنکارا 667 کیلومتر است، اگر با ماشین بخواهید به آنکارا بروید، 8 ساعت در راه هستید. برای این که مسیر کوتاه‌تری طی کنید، بهتر است مسیر کوش آداسی و ازمیر و آنکارا را انتخاب کنید. البته می‌توانید به جای ازمیر به آیدین بروید که در این صورت سفر شما چند کیلومتر طولانی‌تر می‌شود.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-ankara.jpg
فاصله زمینی کوش آداسی تا آنکارا

اگر قصد دارید که با اتوبوس به آنکارا بروید، اتوبوس‌های شرکت Kamil Koc به طور مستقیم به مدت 9 ساعت و 30 دقیقه به آنکارا می‌روند. البته اتوبوس‌های دیگری نیز از کوش آداسی به مانیسا (Manisa) و سپس به آنکارا می‌روند که مدت زمان این مسیر کمتر از 12 ساعت است.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-ankara-bus.jpg
فاصله کوش آداسی تا آنکارا با اتوبوس

فاصله کوش آداسی تا آنکارا هوایی

برای سفر هوایی به آنکارا از کوش آداسی باید مثل همیشه خود را به فرودگاه ازمیر برسانید و یک بلیت داخلی به شهر آنکارا تهیه کنید. شرکت‌های هواپیمایی پگاسوس و ترکیش ایرلاین روزانه این مسیر را طی می‌کنند، پرواز ازمیر به آنکارا حدود یک ساعت طول می‌کشد، اما در مجموع از کوش آداسی تا آنکارا، بین 2 تا 4 ساعت در راه هستید؛ یعنی اگر با ماشین یا تاکسی خود را به فرودگاه ازمیر رسانده باشید، حدود 2 ساعت و اگر با شاتل فرودگاه ازمیر از کوش آداسی حرکت کرده باشید، 3 ساعت و 40 دقیقه سفر شما طول می‌کشد.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-izmir-ankara.jpg
فاصله هوایی ازمیر تا آنکارا

فاصله کوش آداسی تا آنکارا با قطار

آنکارا جزو شهرهایی است که قطارهای پرسرعت ترکیه روزانه در این مسیر در حال حرکت هستند، برای استفاده از قطارهای (TCDD) Turkish Railways باید ابتدا خود را به شهر آق حصار (Akhisar) برسانید که اگر با اتوبوس این مسیر را طی کنید، حدود 2 ساعت در راه هستید، سپس در آق حصار سوار قطار می‌شوید و حدود 11 ساعت بعد در ایستگاه آنکارا (Ankara Garı) پیاده می‌شوید. فاصله کوش آداسی تا آنکارا به وسیله حمل و نقل ریلی حدودا 13 ساعت طول می‌کشد. حرکت قطارها روزانه فقط یک بار انجام می‌شود.

Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-akhasir.jpg
فاصله کوش آداسی تا آق‌حصار
Lastsecond.ir-distances-from-kusadasi-ankara-bus-train.jpg
فاصله کوش آداسی تا آنکارا با قطار و اتوبوس

سخن آخر

در این متن سعی کردیم فاصله کوش آداسی تا شهرهای پرطرفدار ترکیه را به صورت زمینی و هوایی مفصل توضیح دهیم که اگر قصد دارید از چند شهر بازدید کنید، بتوانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید. البته پیشنها می‌کنیم در کنار این اطلاعات، سفرنامه‌های ترکیه که این مسیرها را طی کرده‌اند را بخوانید که با تجربیات سایرین هم آشنا شوید.

 

تألیف: تیم محتوای لست سکند

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.