تمیزترین فرودگاه جهان کجاست ؟

4.8
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تمیزترین فرودگاه جهان کجاست ؟ + تصاویر
07 فروردین 1397 10:00
2

با اینکه فرودگاه چانگی سنگاپور از سوی اسکای ترکس بعنوان برترین فرودگاه جهان انتخاب شد ، عنوان تمیزترین فرودگاه را فرودگاه هانه دا ( Haneda ) شهر توکیو به خود اختصاص داد. این دومین سالی است که این فرودگاه بعنوان تمیزترین فرودگاه بین 550 فرودگاه مورد بررسی اسکای ترکس انتخاب می شود.

کمی بیشتر با فرودگاه بین المللی هانه دا توکیو آشنا شوید :

تمیزترین فرودگاه جهان کجاست ؟

فرودگاه هانه دا ( Haneda Airport ) که با نام فرودگاه بین المللی توکیو نیز خوانده می شود یکی از دو فرودگاه اصلی شهر توکیو است که در سال 1931 افتتاح شده است. فرودگاه هانه دا در ابتدا فضای کوچکی در کنار خلیجی در جنوب مجتمع فعلی بود که در آن زمان بزرگترین فرودگاه ژاپن محسوب می شد. در ابتدا از این فرودگاه به مقاصد داخلی ژاپن و تایوان و کره که هر دو تحت سلطه ژاپن بودند پروازهایی انجام می گرفت.

در سال 1939 ، فرودگاه هانه دا گسترش پیدا کرد و فضایی 72.8 هکتاری را به خود اختصاص داد. طی جنگ جهانی دوم این فرودگاه به طور اختصاصی خدمات نظامی ارائه می داد و فضای اطراف آن برای آموزش پرواز با هواپیماهای نظامی مورد استفاده قرار می گرفت.

در اواخر سالهای 1939 ، دولت توکیو تصمیم گرفت تا یک فرودگاه جدیدی در جزیره مصنوعی کوتو وارد بسازد که پنج برابر فرودگاه هانه دا آن زمان بود. ساخت این جزیره در سال 1939 آغاز شد و تا 1941 به تمام رسید اما پروژه ساخت فرودگاه با مشکلاتی همراه بود و از آنجایی که با جنگ جهانی دوم تداخل داشت ، ساخت این فرودگاه بزرگ متوقف شد و در نهایت پس از جنگ نیز متروکه باقی ماند و همین موجب شد فرودگاه هانه دا همچنان پابرجا و مورد استفاده قرار بگیرد.

تا چند سال پس از جنگ ، فرودگاه بین المللی توکیو ساختمانی برای مسافرانش نداشت و اولین ترمینال مسافربری آن در سال 1955 افتتاح شد اما پروازهای داخلی آن از سال 1951 انجام می گرفت.در دهه پنجاه ، کم کم ایرلاین های اروپایی نیز پروازهای خود را به فرودگاه هانه دا انجام دادند ، در سال 1952 ، ایرفرانس برای اولین بار وارد این فرودگاه شد و خیلی زود پروازهای بین المللی به شهرها و کشورهای مختلف جهان از این فرودگاه برنامه ریزی شد.

امروزه هانه دا پررفت و آمدترین فرودگاه بین المللی ژاپن است که با توجه به جابجا کردن تعداد زیادی مسافر در سال ، بعنوان شلوغ ترین فرودگاه قاره آسیا و چهارمین فرودگاه جهان از لحاظ میزان نقل و انتقال مسافر شناخته شده است. با وجود این تعداد زیاد مسافر تمیز و پاک نگه داشتن فرودگاه به طوری که هیچگاه هیچ آلودگی در آن دیده نشود کار آسانی نخواهد بود اما مسئولین و کارکنان این فرودگاه به خوبی توانسته اند این فرودگاه را همانند روز اول تمیز نگه دارند تا بعنوان تمیزترین فرودگاه جهان معرفی شود.

تمیزترین فرودگاه جهان کجاست ؟

لیست تمیزترین فرودگاههای جهان :

  1. توکیو هانه دا ( Tokyo Haneda )
  2. سنتریر ناگویا ( Centrair Nagoya )
  3. اینچئون ( Incheon )
  4. تایوان تائویوان ( Taiwan Taoyuan )
  5. سنگاپور چانگی ( Singapore Changi )
  6. توکیو ناریتا ( Tokyo Narita )
  7. هنگ کنگ ( Hong Kong )
  8. زوریخ ( Zurich )
  9. دوحه حماد ( Doha Hamad )
  10. هلسینکی ( Helsinki )

منابع : Dailymail ، Wikipedia

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان