گردشگران ایرانی ترکیه چه قدر دست توی جیب می کنند؟

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
19 بهمن 1390 00:00
0
خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت: کشور ترکیه در سال 2011 با کسب 10.6 درصد رشد نسبت به سال پیش، 23 میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌است. این کشور با توجه به روند فزاینده رشد خود طی ده سال گذشته ، می کوشد مقام پنجمین کشور توریستی جهان را کسب کند.

به گزارش موسسه آمار ترکیه این کشورمجموعا 31 میلیون توریست در سال گذشته به خود جذب کرده و به طور میانگین 637 دلار آمریکا بابت هر توریست بدست آورده است. طبق همین بررسی ها در سال 2010 این درآمد برابر با 630 دلار آمریکا برای هر گردشگر بوده و مجموع درآمد ترکیه درآن سال نیز 20.8 میلیارد دلار برآورد شده بود.

به گزارش وزیر فرهنگ و توریسم ترکیه ، آما‌رها نشان می‌دهند که آلمانی‌ها در سال 2011 مجموعا با 4.8 میلیون توریست، بیش از هر کشور دیگری به ترکیه سفر کرده‌اند. سپس روس‌ها با 3.4 میلیون توریست و بریتانیا با 2.5 توریست در ردیف سومین کشورعلاقمند سفر به ترکیه قرار گرفته‌اند. رتبه بعدی مسافران ترکیه با 2 میلیون گردشگر از آن ایرانی‌هاست. که حدودا یک میلیارد ونیم دلار محاسبه می شود.

کشورهای بلغارستان، هلند، گرجستان، فرانسه ، سوریه و کشو‌رهای آمریکایی نیز به تعداد بسیار چشمگیری در ردیف‌های بعدی علاقمندان سفر به ترکیه در سال 2011 قرار دارند.

با توجه به رشد فزاینده تعداد توریست‌های خارجی در ترکیه که سال به سال افزایش می‌یابد، ترکیه در نظر دارد در ردیف 5 کشور اول جهان در صنعت توریسم جای گیرد. این نکته به ویژه از آن رو حائز اهمیت است که این کشور طبق آمارهای اعلام شده از سوی سازمان توریسم جهانی در سال 2011 در ردیف هفتم از جدول کشورهایی جای گرفت که بیشترین تعداد بازدید کننده و توریست را بخود جذب کرده‌اند.

طبق همین گزارش تعداد توریست‌های ترکیه درسال 2001 تنها حدود 10.4 میلیون نفر بود که در سال گذشته به بیش از 31 میلیون نفر رسید. این به این معناست که طی یک دهه گذشته مقامات این کشور توانسته‌اند تعداد توریست‌های خارجی خود را به سه برابر افزایش دهند.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.