هواپیمای جدید ایرباس شبیه به یک نهنگ طراحی شده است ‏

4.4
از 19 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هواپیما یا نهنگ پرنده؟ + تصاویر‏
09 تیر 1397 12:00
0

BelugaXL هواپیمای جدید شرکت ایرباس است که نام یک نهنگ را یدک می‌کشد. به همین منظور چهره‌ی این هواپیما طوری طراحی شده است که چهره‌ی این نهنگ را تداعی کند.  

هواپیمای جدید ایرباس

هواپیمای ایرباس A300-600ST اولین پرواز خود را در 13 سپتامبر 1994 انجام داد. در ابتدا به آن "حمل کننده‌ی تند و تیز" می گفتند اما خیلی زود به خاطر شباهتی که با نوعی نهنگ به نام بلوگا داشت، این نام به روی این هواپیما گذاشته شد. چهره‌ی عجیب این هواپیما آن را به شهرت بالایی رساند. وظیفه‌ی این هواپیما حمل قطعات بزرگ هواپیما از جمله بال‌ها بین کارخانه‌های اسمبل نهایی در فرانسه، آلمان و اسپانیا بود. در سال 2005 ، پس از طوفان مخرب کاترینا، از این هواپیما برای رساندن دارو به آمریکا استفاده شد.

هواپیمای ایرباس جدید

هواپیمای جدید ایرباس

هواپیمای جدید ایرباس

حالا مدل جدیدی از این هواپیما معرفی شده است ، BelugaXL که شش متر طویل‌تر و یک متر عریض‌تر از هواپیمای قبلی یعنی BelugaST است. با این تغییرات حالا این هواپیما می‌تواند دو بال یک هواپیمای جت A350 XWB را حمل کند این در حالیست که در مدل قبلی فقط می‌توانست یک بال را با خود ببرد. حالا برای اینکه این هواپیما بیشتر شبیه به نامش باشد در مدل جدید آن را کاملا شبیه به نهنگ سفید بلوگا طراحی کرده اند. شاید این بار به جای یک هواپیما یک نهنگ پرنده در آسمان ببینیم !

هواپیمای جدید ایرباس

منبع : dailymail

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان