فرقی نمیکند که تجربه صدها پرواز را داشتهاید یا برای اولین بار است که با هواپیما سفر میکنید، در هر صورت، موقع خرید بلیط به غیر از تاریخ، مبدأ و مقصد، لازم است نوع پرواز و کلاس پرواز هم انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید پروازی
زمانی که نام هواپیماهای شخصی را میشنوید به احتمال زیاد به یاد جتها کم ظرفیت و لوکسی میافتید که برای قشرهای ثروتمند هر جامعه در دسترس است. در زمینه ساخت هواپیماهای شخصی برندهای نظیر بمباردیر، گلف استریم یا امبرائر بسیار شناخته شده هستند که تصاویر
در اوایل قرن بیستم میلادی، هواپیماهای تجاری ظرفیت جابهجایی کمتر از بیست سرنشین را داشتند، اما با گذر زمان اکنون شاهد غولهای پرندهای هستیم که به راحتی قابلیت حمل بیش از 800 مسافر را دارند. شاید این رقم در قرن آینده دیگر ظرفیت قابل توجهی
در سراسر جهان بیش از 41.700 فرودگاه مختلف وجود دارد که هر کدام دارای ویژگیهای خوب و بد هستند. بعضیهایشان مجهز و پیشرفتهاند و برخی دیگر صرفا باند فرودگاهی برای پرواز به نقطهای دیگر. امّا همیشه میتوان لیستی از بهترینها تهیه کرد برای آشنایی بیشتر
با توجه به اضافه شدن هواپیمای ایرباس اِی 321 نئو (Airbus A321neo) از ناوگان هوایی ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines) به پروازهای ایران - ترکیه قصد داریم نگاهی به جزئیات این هواپیما از جمله تعداد صندلیها، امکانات، تکنولوژیهای به کار رفته و سایر موارد مربوطه بپردازیم. ایرباس
در این مطلب 18 دانستنی جالب از صنعت هوانوردی گردآوری شده است که خواندن آنها خالی از لطف نیست. این موارد به طور جزئیتر مطالبی پیرامون فرودگاهها، ایرلاینها و هواپیماها را در بر میگیرد که یا به نوع خود بینظیر بوده و رکودی ثبت کردهاند
ارزش سهام در بازار بورس جهانی درحال افزایش است اما بااینحال بسیاری از مردم آمریکا احساس میکنند که حقوق پایینی دارند. کارکنان فرودگاهها در سراسر دنیا درمورد حقوق و شرایط محیط کارشان این احساس را دارند. حقوق، ساعت و شرایط کار و همچنین مزایای کارکنان
در بسیاری از کشورها، ایرالاینهایی وجود دارند که زیر مجموعه انجمن بینالمللی حمل و نقل هوایی (یاتا) بوده و دارای هواپیماهای کوچک و کم ظرفیت هستند. طبق گزارشی که یاتا منشتر کرده است رقم این هواپیماها به 450.000 فروند میرسد. از رقم گفته شده 200 فروند
پیشرفت صنعت هواپیمایی در طول تاریخ کاملا مشهود است. از مجهز شدن هر چه بیشتر فرودگاه ها گرفته تا ساخت هواپیماهای بزرگ و پرسرعتی که جمعیت کلانی را در مدت کوتاهی جابهجا میکنند. در این بین سرعت یکی از فاکتورهای مهمی بوده است که شرکتهای
با افزایش دانش خلبانان و پیشرفت تکنولوژی هواپیماها این قابلیت را پیدا کردند که به مقاصد دور تری سفر کنند، در ارتفاعات بالایی به پرواز ادامه دهند و سریع و سریع تر شوند. در این میان یکی از موانعی که سد راه این پروسه رو
به نقل از پایگاه خبری صبح ملت نیوز، نخستین تاکسی هوایی ایران در شهرستان لامرد، واقع در فارس شروع به کار خواهد کرد. این تاکسی هوایی در طی همایش مدیران فرودگاههای جنوب کشور در فرودگاه بین المللی شهدای لامرد رونمایی شد که ظرفیت 6 مسافر
به نقل از IATA (انجمن بینالمللی حملونقل هوایی) کاهش محدودیت سفرهای هوایی در کشورهای خاورمیانهای و آفریقایی پایینتر از آمار جهانی بوده و دورنمای احیای سفرهای هوایی در این کشورها ممکن است تا سال 2024 میسر نباشد. نایبرئیس منطقهای یاتا، محمد علی الباکری در خصوص پروازهای
پس از آنکه برخی نهادهای ذیربط در حوزههای بهداشت و درمان، فرودگاهها و پروازهای داخلی را یکی از عوامل شیوع کرونا تشخیص دادند، سخت گیری ها در این صنعت افزایش یافت و حتی هفته گذشته دکتر زالی، رئیس ستاد مبارزه با کرونای تهران بزرگ با
سالهاست که چین به سمت تبدیل شدن به بزرگترین بازار هوانوردی دنیا حرکت میکند تا بتواند از آمریکا سبقت بگیرد. انجمن بینالمللی حملونقل هوایی پیشبینی کرده که رشد تا سال 2024 اتفاق خواهد افتاد. اما به نظر میرسد که بیماری کرونا جلوی این سرعت را
سالهاست که مسافران بخش عمومی، از سفت بودن صندلیهای هواپیما حین مسافرت گله دارند. اما حالا زمان آن رسیده که باوجود رعایت فاصله اجتماعی به دنبال طراحی صندلیهایی استاندارد باشیم. خوشبختانه علم دیزاین در این زمینه سالها زمان خود را صرف طراحی یک صندلی راحت
حتماً شما هم در فیلمهای علمی - تخیلی دیدهاید که در آینده مردم در حال پرواز با ماشینهای پرنده هستند. خب، آن آینده اکنون است. در ژاپن یک شرکت نوپا با همکاری تویوتا اولین ماشین پرنده خود را ساخته است. این ماشین تکسرنشین که درحال
زمانی که میشنویم یک صنعت صدمین سالگرد خود را جشن میگیرد، تصاویر انقلاب صنعتی با ماشینهای بخار، راه آهن و دودکشها به ذهنمان خطور میکند. اما به زودی این تصایر جای خود را به تکنولوژیهای پیشرفته و دنیای مدرن میدهد. اکتبر ۲۰۱۹ سالگرد ۱۰۰ ساله ملکه
واضح است که اوضاع هواپیماها و پروازشان پس از ویروس کرونا متفاوت خواهد بود و درحالیکه برخی شرکتهای هواپیمایی در راستای حفظ فاصله اجتماعی به فکر حذف کردن صندلیهای وسط هستند، یک شرکت طراحی داخلی هواپیما ایدههای دیگری برای سازگار ساختن طرح صندلیهای کلاس اکونومی
از کابینهای شخصی پیوندی گرفته تا صندلیهای چرخانی که تحمل سفرهای طولانی با هواپیما را بهمراتب آسانتر میکنند؛ لیست کوتاه جوایز کابین کریستالی امسال، شما را با نوآوریهایی در این صنعت متحیر خواهد کرد که حتی روزی فکر نمیکردید به آنها نیاز داشته باشید. البته بسته
احتمالاً بهزودی پرواز با جتهای مافوق صوت در اکثر نقاط جهان امکانپذیر میشود، اما پرواز در چنین سرعتی 3 چالش عمده را به همراه دارد. این 3 چالش عبارتاند از؛ اول از نظر مهندسی، دوم از نظر محیط زیستی و سوم از نظر اقتصادی. هواپیماهای