رسوم عجیب و جالب عروسی در سراسر دنیا

3.9
از 14 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
عجیب‌ترین رسم‌های عروسی دنیا! +تصاویر
18 تیر 1397 09:00
0

۱. آزادسازی کبوتر؛ فیلیپین

بر اساس یک رسم سنتی در فیلیپین، عروس و داماد در روز عروسی باید دو کبوتر را آزاد کنند تا زندگی و ازدواجشان طولانی‌، پایدار و پر از عشق باقی بماند.

رسم عروسی در فیلیپین

رسم عروسی در فیلیپین

۲. بریدن چوب درخت؛ آلمان

در میان رسم های عجیب عروسی دنیا شاید این یکی از عجیب‌ترین‌ها باشد. در رسمی قدیمی در آلمان، عروس و داماد در مراسم عروسی باید با یک اره در همکاری باهم قطعه چوب درختی را ببرند. این رسم نمادی از نمایش همکاری زوج است.

رسم عروسی در آلمان

رسم عروسی در آلمان

۳. کیک کرانسه؛ نروژ

در نروژ به جای کیک‌های چند طبقه که همه‌جا استفاده می‌شوند، نوعی کیک مخروطی شکل معروف به کرانسه از قدیم برای مراسم‌هایی مثل عروسی یا غسل تعمید پخته می‌شد. این کیک در اصل حلقه‌هایی از کیک خانگی  با بادام، شکر و سفیده تخم مرغ است که روی هم قرار گرفته‌اند.

رسم عروسی در نروژ

رسم عروسی در نروژ

۴. هدیه دادن غاز؛ کره

از رسم های عجیب عروسی در کشور کره می‌توان به رسمی قدیمی اشاره کرد که در آن داماد باید به مادر عروس یک غاز یا اردک وحشی هدیه دهد. کره‌ای ها با توجه به تک‌همسر بودن این حیوان عقیده دارند که این رسم نشان‌دهنده علاقه عمیق و وفاداری داماد به عروس است. همانطور که در همه جای دنیا رسم های عجیب عروسی در حال از بین رفتن یا تغییر هستند، همین رسم هدیه دادن غاز حالا تبدیل به  هدیه دادن مجسمه چوبی غاز توسط عروس و داماد به یکدیگر شده است.

 

رسم عروسی در کره

رسم عروسی در کره

۵. ریختن کیک و نوشیدنی روی عروس؛ اسکاتلند

از رسم های عجیب عروسی مردم اسکاتلند که در اصل قبل از عروسی اجرا می‌شود، کثیف کردن عروس یا داماد با شیرینی، نوشیدنی و هر چیز دیگری است که دم دستشان باشد. در این رسم عجیب، عروس یا داماد یک روز قبل از مراسم عروسی با دوستانشان جمع می‌شوند و هرچه در توان دارند سعی می‌کنند عروس یا داماد را با شیرینی و کرم و نوشیدنی بپوشانند. در زمان قدیم برای دور کردن ارواح شیاطین و خوش‌شانسی این رسم اجرا می‌شد.

رسم عروسی در اسکاتلند

رسم عروسی در اسکاتلند

۶. حلقه گل؛ پاکستان

طبق رسمی قدیمی در پاکستان، داماد باید حلقه‌ای از گل را در مراسم عروسی بر گردن اندازد اما امروزه عروس‌ها هم در همراهی با داماد این کار را می‌کنند.

رسم عروسی در پاکستان

رسم عروسی در پاکستان

۷. دزدیدن کفش داماد؛ هند

از رسم های عجیب عروسی هندی‌ها دزدیدن کفش‌های داماد توسط خواهر عروس در مراسم عروسی است. البته این سنت در قالب یک نوع شوخی برای شادی مجلس است. امروزه در مراسم‌های عروسی هندی، خواهر عروس بعد از برداشتن کفش‌ها و وقتی که می‌خواهد از مراسم خارج شود، داماد با دادن هدیه جلوی او را می‌گیرد و خواهر عروس هم کفش‌ها را بازمی‌گرداند.

رسم عروسی در هند

رسم عروسی در هند

۸. کیک سیاه عروسی؛ جامائیکا

در مراسم‌های عروسی مردم کشورهای منطقه کارئیب رسم است که کیکی از میوه‌های تیره رنگ می‌پزند. این کیک به طور معمول سیاه رنگ است.

رسم عروسی در جامائیکا

رسم عروسی در جامائیکا

۹. آب دهان انداختن پدر بر سر عروس؛ کنیا

در یکی از رسم های عجیب عروسی مردم کنیا که منزجر کننده هم هست، زمانی که عروس و داماد در حال ترک کردن خانه عروس هستند، پدر عروس بر سر دخترش آب دهان پرت می‌کند! این کار از نظر آنها باعث خوش‌شانسی و خوشبختی می‌شود.

رسم عروسی در کنیا

رسم عروسی در کنیا

۱۰. شکستن زنگوله سفالین؛ گواتمالا

وقتی که عروس و داماد وارد مراسم عروسی می‌شوند، مادر داماد یک زنگوله سفالین پر شده از آرد، برنج و گندم را می‌شکند تا فرزندش زندگی خوب و موفقی داشته باشد.

رسم عروسی در گواتمالا

رسم عروسی در گواتمالا

۱۱. شکستن ظروف در شب قبل عروسی؛ آلمان

در یکی از رسم های عجیب عروسی مردم آلمان که البته حالا کمتر دیده می‌شود، دوستان و اعضای خانواده عروس و داماد در شب قبل عروسی در کنار خانه جدید عروس و داماد جمع می‌شوند و تعداد زیادی ظرف می‌شکنند. بعد هم باید خود عروس و داماد تکه خرده‌های باقیمانده روی زمین را جمع کنند.

رسم عروسی در آلمان

رسم عروسی در آلمان

۱۲. تخت عروس و چتر قرمز؛ چین

مراسم‌ عروسی چینی پر از سنت‌های قدیمی است و حالا تعدادی از آن‌ها هنوز هم اجرا می‌شود. از جالب‌ترین سنت‌های فعلی عروسی‌های چینی می‌توان به بدرقه عروس از خانه تا مراسم با تخت مخصوصی که توسط مردها حمل می‌شود اشاره کرد. در مراسم عروسی چینی رنگ قرمز خیلی مهم است چون نمادی از عشق و خوشبختی در فرهنگ چین است. در طول مراسم هم پارچه‌ای قرمز روی سر عروس می‌اندازند و چتری قرمز هم روی سرش می‌گیرند.

رسم عروسی در چین

رسم عروسی در چین

۱۳. حنا گذاشتن بر دست؛ هند

رسم حنا گذاشتن بر دست در چندین کشور آسیایی وجود دارد اما در هند این کار به صورت ویژه و بسیار زیباتر انجام می‌شود. دستان عروس و برخی مهمانان با حنا و به زیبایی نقاشی می‌شود. 

رسم عروسی در هند

رسم عروسی در هند

۱۴. انتقال آتش از خانه پدری به خانه جدید؛ آفریقای جنوبی

در رسمی که ریشه در عقاید گذشتگان مردم آفریقای جنوبی دارد، والدین عروس و داماد آتشی را از خانه خودشان به خانه عروس و داماد می‌برند تا گرمای آن قلب‌های عروس و داماد را به هم نزدیک کند و خوشبخت شوند.

 

رسم عروسی در آفریقای جنوبی

رسم عروسی در آفریقای جنوبی

۱۵. سنگ و کاسه همدلی؛ استرالیا

در مراسم‌های عروسی استرالیا وقتی که مهمانان وارد مراسم می‌شوند به هرکدام یک سنگ کوچک و زیبا داده می‌شود و میهمانان موظف هستند تا انتهای مراسم آن را نگه دارند. در انتهای مراسم هرکس سنگش را درون کاسه مخصوصی می‌گذارد و عروس و داماد هم این سنگ‌ها را به یاد دوستان و اقوامشان در خانه خود نگه می‌دارند.

رسم عروسی در استرالیا

رسم عروسی در استرالیا

 

منبع : buzzfeed

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.