چرا مهاجرت به لس آنجلس هنوز پرطرفدار است؟

4.4
از 34 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
چرا مهاجرت به لس آنجلس هنوز پرطرفدار است؟
29 تیر 1397 09:00
3

لس‌آنجلس شهری ناهگمون، هنری و مشهور در جهان است که همه باید حتما آن را ببینند. فرهنگ و فضای این شهر در طول زمان و به آرامی شکل گرفته است. همه افراد می‌توانند از شهر فرشتگان حداقل درس‌های کمی بیاموزند، این ۱۲ درس از زندگی در لس آنجلس به دست می‌آید و شاید در کمتر شهری دیگری در سایر کشورها مشابه آن را بتوان پیدا کرد. بد نیست بدانید، این شهر در آمریکا، بیشترین تعداد ایرانیان را دارد که همین موضوع باعث شده، لس‌آنجلس پر باشد از فروشگاه‌ها و مغازه‌های ایرانیانی که تقریبا باعث شده‌اند احساس غربت در این شهر، معنایی نداشته باشد!

 

۱. رویاهای خود را دنبال کنید

لس‌آنجلس خواستار این است که شما رویاهای خود را از کشورها یا شهرهای مختلف تا به بدین جا دنبال کنید و برایشان بجنگید. این شهر جایی است تا به شما بگوید که چگونه رویاها تحقق می‌یابند و شما را با این حقیقت هم مواجه کند که موفقیت شما برای همیشه تضمین شده نیست اما هرگز بدون تلاش نخواهید دانست که به آن دست خواهید یافت یا نه. لس‌آنجلس همانند یک رابط برای رویاپردازان عمل می‌کند چون در این جا با میلیون‌ها آدم ارتباط برقرار می‌کنید که به تنهایی از پس کارهای خودشان برنمی‌آیند.

چرا مهاجرت به لس آنجلس هنوز پرطرفدار است؟

 

۲. فرهنگ‌های مختلف می‌توانند در کنار هم با آرامش زندگی کنند

لس‌آنجلس یکی از جالب‌ترین شهرها در جهان است. نقاط کمی در زمین وجود دارد که مردم از مکان‌های مختلف در یک شهر گردهم آمده باشند، افرادی از ۱۴۰ کشور مختلف با بیش از ۲۰۰ زبان، لس‌آنجلس را خانه خود می‌نامند. شما همسایگانی دارید از فرهنگ‌های متفاوت مانند تایلند یا ارمنستان که در کنار هم به خوبی زندگی می‌کنید. زندگی در لس آنجلس مثل زندگی در دنیایی مینیاتوری است. مدلی کوچک از کل دنیا.

چرا مهاجرت به لس آنجلس هنوز پرطرفدار است؟

 

۳. شما می‌توانید در همه جا تاکو پیدا کنید

در بسیاری از شهرها، تاکو مشتری ندارد اما شهر لس‌آنجلس با بزرگی و زرق و برق‌اش مکان استادهای تاکو است. امکان ندارد شما از چند خیابان بگذرید و فروشندگان تاکو را نبینید. تاکو غذای کاملی است و هم می‌توانید به عنوان یک میان وعده آن را بخورید و هم به عنوان غذای اصلی. انگار زندگی در لس آنجلس بدون تاکو ناممکن شده است.

چرا مهاجرت به لس آنجلس هنوز پرطرفدار است؟

 

۴. پیاده‌روی در ساحل می‌تواند همه چیز را بهتر کند

به معنای واقعی کلمه، پیاده‌روی در یکی از سواحل لس‌آنجلس می‌تواند روز معمولی شما را به روزی عالی تبدیل کند و روز بدتان را قابل تحمل سازد. قدم زدن در ساحل سانتا مونیکا هنگام غروب آفتاب با کسی که دوستش دارید یک دستورالعمل عاشقانه است، در حالی‌که  قدم زدن در خط ساحلی می‌تواند تسلی خاطری هم برای دل شکسته‌ها باشد. شما با پیاده روی در ساحل تمدد اعصاب می‌کنید، عمیقا به تفکر می‌‌پردازید یا لذت می‌برید. حتی می‌توانید کفش‌های خود را دربیاورید تا انگشت پاهایتان در شن فرو رود.

چرا مهاجرت به لس آنجلس هنوز پرطرفدار است؟

 

۵.  ایده‌های شما ارزشمند هستند

در ادامه دنبال کردن رویاهایتان، درس مشابهی می‌توانیم از زندگی کردن در لس آنجلس یاد بگیریم، «شما ایده‌های عالی دارید». ایده‌هایتان برای وقت و انرژی گذاشتن، بدیع، انگیزه‌ دهنده، خنده‌دار، نوآورانه و باارزش هستند. مطمئنا، تمامی ایده‌ها یکسان نیستند، بعضی بهتر از بقیه هستند اما در طرح‌های کلی مختلفی که در ذهن‌تان دارید، برخی می‌توانند برنده ‌شوند. این ایده می‌تواند نوشتن یک نمایشنامه، راه‌اندازی یک خط تولید لباس، ایجاد پادکست یا ایده جالب غذایی برای گیاهخواران در کافه‌ها باشد، لس‌آنجلس مکان خوبی برای توسعه ایده‌هایتان است. در این شهر، به ایده‌هایتان اهمیت می‌دهند.

چرا مهاجرت به لس آنجلس هنوز پرطرفدار است؟

 

۶. هرگز از تغییر کردن نترسید

ما سفر آرنولد شوارتزنگر از اتریش به هالیوود را به عنوان نمونه‌ای از داستان‌های عجیب و غریب لس‌آنجلس مرور می‌کنیم چون سرسختانه و با عزم راسخ به کار خود ادامه داد و هرگز متوقف نشد. آرنولد به عنوان یک بدنساز ۲۱ ساله از اتریش به لس‌آنجلس نقل مکان کرد و انجام تمرین‌های سنگین را در باشگاه معروف Gold آغاز کرد. او دو سال بعد اولین عنوان مستر المپیا خود را برنده شد و در همان زمان نخستین نقش خود را در فیلمی بازی کرد. او بعد از یک دهه بازی کردن در نقش‌های کوچک و اینکه گفته می‌شد مخاطبان توجهی به بازیگران درشت هیکل ندارند و به عنوان بازیگر نمی‌شناسند، در سال ۱۹۸۲ در فیلم «Conan the Barbaria» درخشید و در سال ۱۹۸۴ با نقش ترمینایتور موفقیتش ادامه پیدا کرد. شوارتزنگر در سال ۲۰۰۳، پس از سه دهه ستاره سینما بودن به عنوان فرماندار کالیفرنیا انتخاب شد و تا سال ۲۰۱۱ خدمت کرد. از داستان آرنولد درس بگیرید و نترسید که در خودتان تغییر ایجاد کنید.

چرا مهاجرت به لس آنجلس هنوز پرطرفدار است؟

 

۷. هوای خنک زندگی کردن در لس آنجلس را آسان می‌کند

جنوب کالیفرنیا و لس‌آنجلس هوای خنکی دارند که مشخصه جهانی آن‌ها است اما اجازه ندهید که عینک‌های ری‌بن و شلوارک‌ها شما را فریب دهند. لس‌آنجلس به عنوان پایتخت غیررسمی دارا بودن ساحل خنک غربی، با سختی‌ها و فشارهای کاری زیادی همراه است. اینجا سرزمین سخت کار کردن است چه در مورد گرفتن پروژه توسط کارگاه‌ها یا کارخانه‌ها باشد یا برند تازه‌ای که به دنبال رقابت و جذب مشتری است. لس‌آنجلس کلاسیک خنک با تلاش برای کار کردن کامل می‌شود.

چرا مهاجرت به لس آنجلس هنوز پرطرفدار است؟

 

۸. وقت آزاد داشتنتان در اولویت است

در لس‌آنجلس رویدادهای خیابانی بزرگی برگزار می‌شود که توصیه می‌کنیم حتما در آن‌ها شرکت کنید، در این روزها خیابان‌های شهرهای مشخصی در تمام طول روز بر روی ماشین‌ها بسته است و در اختیار عابران پیاده و دوچرخه‌سواران خواهد بود. در یک روز معمولی مردم می‌توانند در خیابان‌ها قدم بزنند، اسکیت یا اسکوتر سواری کنند. در لس‌آنجلس ‌اخیرا رویداد خیابانی بزرگی برگزار شد که در آن ۲۷ کیلومتر جاده را بستند، به خانواده‌ها و عابران پیاده اجازه دادند تا به راحتی و بی‌خطر در شهر گردش کنند که معمولا به این شکل امکانپذیر نیست.

چرا مهاجرت به لس آنجلس هنوز پرطرفدار است؟

 

۹. هیچ چیز اشتباهی در شیک به نظر رسیدن وجود ندارد

بیشتر آمریکایی‌ها نیاز است تا متوجه شوند که شلوارهای پیژامه را باید فقط در خانه استفاده کنند و کمی جذاب‌تر لباس بپوشند. منظور این نیست که برای هر بار سوپرمارکت رفتن باید مانند مراسم فرش قرمز لباس بپوشید اما کمی تلاش کردن برای بهتر به نظر رسیدن خوب است. لس‌آنجلسی‌ها برای لباس پوشیدن اصلا به خودشان سخت نمی‌گیرند و اگر با لباس خانه هم به خرید بروید، کسی تعجب نمی‌کند یا به شما خیره نمی‌شود.

چرا مهاجرت به لس آنجلس هنوز پرطرفدار است؟

 

۱۰. ماجراجویی در همه جا امکانپذیر است

در لس‌آنجلس با فاصله زمانی کمتر از ۴۰ دقیقه می‌توانید به ساحل، کوه یا کویر برسید. این شهر پر از چشمه‌های پنهان، مسیرهای شگفت‌انگیز، مناظر تاریخی، کوه‌های سان گابریل، جنگل‌های ترسناک در شرق، مسیرهای باریک طویل مناسب برای پیاده‌روی، کمپینگ، دوچرخه‌سواری و اکتشاف در فضای باز است. در شرق دور صحرا‌های بیابانی جاشوا تری، دره مرگ و موهاوی قرار دارند.

اگر به دنبال یک مسیر خنک‌تر و آب و هوای بارانی برای ماجراجویی هستید، برای موج‌سواری به اقیانوس آرام بروید یا هدف‌های دورتری را برای گشت و گذار انتخاب کنید مثلا با قایق به کاتالینا و جزایر مانش برای پیاده‌روی، کمپینگ و  قایقرانی سفر کنید. همانطور که گفتیم زندگی کردن در لس آنجلس پر از لذت‌های شگفت‌انگیز است، فقط کافی است از جای خود بلند شوید و حرکت کنید.

چرا مهاجرت به لس آنجلس هنوز پرطرفدار است؟

 

۱۱.اگر اهل گشت و گذار هستید پس به مقصد درستی آمده‌اید

خوشبختانه با میانگین سالانه ۳۲۹ روز آفتابی در لس‌آنجلس، مردم می‌توانند وقت آزاد خود را در فضای باز بدون نگرانی در مورد آب و هوا سپری کنند. تا زمانی‌که کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی داشته باشید، همه چیز خوب پیش خواهد رفت. همچنین این موضوع به معنی پیک‌نیک‌ها، ساحل رفتن‌ها، غذا خوردن در کافه‌های پیاده‌رو، قدم زدن در بازارهای محلی و پیاده‌روی بیشتر است. همچنین ویتامین D بیشتری به بدن‌تان جذب می‌شود، احساس عالی و هیجان‌انگیزی را تجربه خواهید کرد و کمتر به تلویزیون، لپ‌تاپ یا موبایل در داخل خانه خیره خواهید شد.

چرا مهاجرت به لس آنجلس هنوز پرطرفدار است؟

 

۱۲. همیشه و در هر زمانی که امکانپذیر است می‌توانید برای هنر وقت بگذارید

پابلو پیکاسو گفته است، «هنر گرد و غبار زندگی روزمره را از روح می‌زداید». هرکسی که در یک گالری می‌ایستد، در سینما یا تئاتر هیجان‌زده می‌شود، مجسمه‌ای می‌بیند یا به موزیک لذتبخشی گوش می‌دهد حتما با این نظر موافق است.  خوشبختانه لس‌آنجلس از این دست مکان‌های فرهنگی کم ندارد.

 

در لس‌آنجلس فرصت‌های زیادی از Getty Center تا Hollywood Bowl و Watts Towers تا Walt Disney Concert Hall برای لذت بردن از هنر وجود دارد. فقط مکان‌هایی با اسم‌های بزرگی مانند LACMA و The Broad and Staples Center برای وقت گذاشتن باارزش نیستند بلکه تئاترها، گالری‌ها و خانه‌های فیلم و موزیک کوچکتری هم در سراسر شهر وجود دارد که عملا غیرممکن است بتوانید بازدید از آن‌ها را نادیده بگیرید.

چرا مهاجرت به لس آنجلس هنوز پرطرفدار است؟

 

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.