مسافران ثروتمند برای شرکتهای هواپیمایی اهمیت زیادی دارند و به همین دلیل باید در پروازهای طولانی خدمات بهتری ارائه کنند تا مطمئن شوند تجربه سفر به یادماندنی برای مسافرانشان ثبت شود. بلیط پروازهای فرست کلاس گاهی تا ۱۰ هزار دلار هم میرسد و خدمات جانبی آن میتواند شامل اتاقکهای شخصی، سرگرمیهای جدید و سرآشپز مخصوص در هواپیما باشد. در برخی از این پروازهای فرست کلاس، وسایل و خدمات جانبی ارائه میشود که قیمت بالایی دارند و از نظر برخی ارائه این لوازم که از برندهای معروف هم هستند جالب توجه است.
بسیاری از شرکتهای هواپیمایی وسایل و لوازمی را که مخصوص پرواز هستند در داخل هواپیما ارائه میکنند یا به صورت آنلاین در هنگام تهیه بلیط مسافران میتوانند لوازم مورد نیاز را انتخاب کنند و گاهی اوقات این وسایل بدون این که به عنوان هزینه اضافی انتخاب شوند به مسافران ارائه میشوند. مسافران وسایل را به دلخواه میتوانند با خود ببرند و در برخی موارد خاص امکان خارج کردن این وسایل از هواپیما وجود ندارد. در ادامه با چند مورد از گران ترین وسایلی که در یک پرواز فرست کلاس عرضه میشود آشنا میشوید.
شرکت کاتای پاسیفیک یک بسته لوازم آرایشی و بهداشتی از برند Aesop را که شامل لوسیونها، مرطوبکننده و مسواک و شانه است را به مسافرانش ارائه میکند. قیمت محصولات این برند بین ۳۵ تا ۱۰۰ دلار است.
شرکت یونایتد در همکاری با ساکس فیفت اونیو (Saks Fifth Avenue) یک ست لاکچری لازم خواب مخصوص پروازهای بیزینس کلاس طراحی کردند که بعدها بسیار پرطرفدار هم شد. یک پتوی مسافرتی به قیمت ۵۹/۹۹ دلار و بالش با فوم انعطافپذیر که ۲۷/۹۹ دلار قیمت دارد.
در پروازهای شرکت دلتا یک پتو از برند «Heavenly» که به مسافران فرست کلاس ارائه میشود ۴۹ دلار قیمت دارد.
بریتیش ایرویز لوازم خواب و بسته لوازم آرایشی بهداشتی از شرکت وایت را به مسافرانش عرضه میکند. لوازم خواب برند وایت به تنهایی ۲۰۰ دلار قیمت دارند.
ایرفرانس لباس خواب از برند Givenchy را در پروازهای طولانی پریمیر خود به مسافران عرضه میکند.
در شرکتهای هواپیمایی سنگاپور، برند معروف ایتالیایی Ferragamo تامین کننده لوازمی مثل بسته آرایشی بهداشتی در پروازها است. هر کالا به تنهایی امکان دارد تا ۵۰ دلار قیمت داشته باشد که کل بسته به قیمتی در حدود صدها دلار میرسد. به علاوه در پروازهای فرست کلاس سنگاپور یک هدفون ضد سر و صدا از برند Bose به مسافران داده میشود که قیمتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار دارند.
بسته لوازم آرایشی بهداشتی در هواپیمایی امارات از برند معروف ایتالیایی بولگاری و کیف آن هم از چرم مخصوص ساخته شده است. بسته مخصوص زنان و مردان متفاوت هستند اما محصولات مشابهی دارند. به علاوه لباس خواب لوکس با فناوری Hydra Active که مرطوب کننده پوست است برای خواب عرضه میشود و مسافران میتوانند از هدفون با کیفیت از برند Bowers & Wilkins با قیمت ۴۶۵ دلار استفاده کنند.
هواپیمایی اتحاد لوازم آرایشی بهداشتی از برند Omorovicza از مجموعه طلایی که هر کدام به تنهایی ۲۰۰ دلار ارزش دارد را در پرواز فرست کلاس عرضه میکند. طراحی این کیت توسط Christian Lacroix انجام شده است.
منبع: thisisinsider