دعوا و کتک کاری خلبان و کمک خلبان هواپیمای عراقی حین پرواز

4.7
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
دعوا و کتک کاری خلبان و کمک خلبان هواپیمای عراقی مشکل آفرید!
07 مرداد 1397 13:00
0

هواپیمای شرکت هواپیمایی عراق در حالی به زمین نشست که ممکن بود مسافرانش بر اثر دعوای خلبان و کمک خلبان سالم به زمین نرسند. این هواپیما که مشهد را به مقصد بغداد ترک کرده بود به دلیل مشاجره این دو فرد خبرساز شد.

ماجرای کتک‌کاری و مشاجره این دو نفر به سرعت در رسانه‌ها و شبکه‌‌های اجتماعی منتشر شده است و نکته جالب در این خصوص موضوع مشاجره آن‌هاست زیرا خلبان و کمکش بر سر یک وعده غذا دعوا کردند!

برخورد مردم در شبکه‌های اجتماعی با این موضوع به دو صورت بوده است، برخی با خشونت و عصبانیت عکس‌العمل نشان دادند و بعضی دیگر این موضوع را به سخره گرفتند. یکی از کاربران که از جنبه طنز به موضوع نگریسته چنین گفته است: "این‌ها خلبان بودند یا راننده‌ اتوبوس!!"

چهارشنبه شب گذشته این شرکت طی بیانیه‌ای در رابطه با این موضوع چنین توضیح داده است: وزیر حمل‌ونقل دستور شروع تحقیق در مورد دو خلبان ذکر شده را صادر کرده است. اما هنوز مردم عراق منتظر یک توضیح جامع از این شرکت هواپیمایی در خصوص این ماجرا هستند زیرا در این بیانیه هیچ صحبتی درباره دلیل بحث و جدال خلبان و کمک خلبان حین کنترل یک هواپیما با 157 مسافر و خدمه نشده است.

کمک خلبان ماجرا را اینگونه توضیح داد: شروع مشاجره آن‌جایی بود که خلبان به یکی از مهمانداران اجازه نداد که به من غذا بدهد. خلبان عقیده داشت که من قبل‌تر از او برای گرفتن غذا اجازه نگرفته بودم.

وی افزود: خلبان در صحبت با من از کلماتی رکیک و ناخوشایند استفاده کرد و در حین توهین کتکم زد. همین درگیری باعث شد تا یکی از اعضای تیم امنیت هواپیما وارد کابین شود.

سرانجام خلبان و کمکش توانستند هواپیما را در صحت کامل به زمین بنشانند اما به محض فرود خلبان باز هم کمک خلبان را مورد ضرب و شتم و الفاظ زشت قرار داد. کمک خلبان در این مورد می‌گوید که هیچ چاره‌ای جز دفاع از خودش نداشته و از خود دفاع کرده‌ است.

در آخر شرکت هواپیمایی عراق اعلام کرده است که این دو فرد خاطی در حال حاضر از کار معلق شده اند و در انتظار مجازاتشان هستند و شاید تا ابد از پرواز منع شوند.

دعوا و کتک کاری خلبان و کمک خلبان هواپیمای عراقی حین پرواز

دعوا و کتک کاری خلبان و کمک خلبان هواپیمای عراقی حین پرواز

دعوا و کتک کاری خلبان و کمک خلبان هواپیمای عراقی حین پرواز

منبع: یورونیوز

زهرا میرزایی