استراتژی‌های کلان دبی برای تبدیل شدن به قطب توریسم درمانی منطقه

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
27 فروردین 1391 00:00
0

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ "شیخ حمدان بن محمد بن راشد المکتوم "ولیعهد و مدیر شورای اجرایی دبی با فراخون بخش خصوصی در همکاری با بخش دولتی اعلام کرد آماده همکاری برای تسریع اقدامات آتی در راستای ارتقای توریسم درمانی دبی باشند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارت ، وی اعلام کرد طی طرح‌های ارائه شده از سوی مقامات بهداشت و سلامت دبی، شهری ویژه به عنوان قطب منطقه‌ای و جهانی برای توریسم درمانی و نیزایجاد سرمایه گذاری‌های متعدد و فرصت های شغلی تازه ایجاد خواهد شد.

طبق استراتژی‌های تعریف شده که قرار است اعتباری برابر با 16 میلیارد درهم دبی به بخش توریسم درمانی اختصاص یابد می‌کوشد هسته قدرتمندی برای ارتقای این بخش در دبی ایجاد کند. این طرح شامل تقویت شبکه‌های موجود تسهیلات درمان و سلامت و نیز ایجاد زیر ساخت‌های مدرن و مرکز معتبر و بزرگی از متخصصان سلامت ومهارت‌های درمانی با اعتبار توریستی در دبی است.

بنا به همین گزارش مقامات و اداره‌های مرتبط با بخش های بهداشت و درمان دبی و نیز بخش‌های مربوط به بازاریابی توریسم وتجارت و نیز مدیران بخش‌های وابسته به اسکان و امور خارجه و پیشگامان بخش سلامت و توریسم درمانی در تحقق این طرح و ایجاد مدلی برای رشد توریسم درمانی در دبی درگیر هستند.

وی می گوید:«هدف نهایی ما نه تنها جذب توریست‌های درمانی از کشورهای منطقه خلیج فارس بلکه ایجاد یک مرکز درمانی با استاندارهای جهانی در زمینه های پزشکی است. اما توریست ها و مشتریان سنتی ما تغذیه کننده اصلی بازارهایی هستند که ما می‌توانیم اکنون با اجرای این طرح‌ها بر گزینه های موجود دراین حوزه از توریسم بیفزاییم.»

طبق اظهارات وی این طرح قرار است ضمن برقراری ارتباط با بازارهای گسترده جهانی و تحقیق در باره شکل گیری نخستین اقدامات در راستای طرح استراتژیک دبی 2015 با مسیریابی و طرح عملی برای توسعه ، مراحل آغازین این طرح را انجام دهد.

این طرح شامل ایجاد خدمات و مراکز خدمات درمانی ، توسعه پزشکی مدرن ، توسعه مراکز و روش‌های درمان های مرتبط با جوان سازی و درمان‌های سلامت عمومی با استفاده از متخصصان برجسته و مجرب دراین حوزه است.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.