ارتباط ماری‌جوانا و گردشگری

4.5
از 2 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
25 اردیبهشت 1391 00:00
0
شرق نوشت: یکی از اعضای شورای شهر برایتون با ایده‌اش حسابی جنجال‌ساز شده است. بن‌دانکن گفته شهر برایتون می‌تواند برای جذب بیشتر توریست‌ها در کافه‌هایش ماری‌جوانا سرو کند. کاری که شهر آمستردام هلند هم آن را انجام می‌داد اما از زمانی که قرار شده خارجی‌ها اجازه استعمال ماری‌جوانا در هلند را نداشته باشند کافه‌داران آمستردامی زانوی غم بغل کرده‌اند که با این کار بخش زیادی از مشتریانشان را از دست خواهند داد و احتمالا مجبور خواهند شد تا کاسبی خود را تعطیل کنند.

طبق تحقیقات، با عملی‌شدن این قانون، پایتخت هلند بخش قابل ملاحظه‌ای از توریست‌هایش را از دست خواهد داد. دانکن گفته: «به کافه‌ها و هتل‌هایی فکر کنید که می‌توانند توریست‌های ناراضی از هلند را به انگلیس بکشانند تا آنها تعطیلاتشان را اینجا سپری کنند. می‌دانیم که ماری‌جوانا چه مضراتی دارد اما خطرات آن از خیلی چیزها کمتر است.

نظرتان چیست که برایتون تبدیل به پایتخت آزاد و توریستی اروپا شود؟» دانکن اصرار زیادی دارد که از حرف‌هایش سوءتعبیر نشود. او می‌داند که خیلی از روزنامه‌ها حرف‌های او را این‌گونه تیتر می‌کنند که برایتون تبدیل به پایتخت موادمخدر اروپا می‌شود اما هدف او از بیان این مساله بالابردن آمار ورود توریست‌ها به این شهر است. سالانه هشت‌میلیون توریست از ساحل جنوبی انگلیس بازدید می‌کنند که آن را جزو مناطق توریستی بریتانیا کرده و باعث شده که 7500نفر در این منطقه در سازمان‌های مربوط به امور توریستی مشغول به کار شوند. دانکن در وبلاگش نوشته که هدف او تنها توریست‌های هلندی نیست و او می‌خواهد با این کار مردم محلی هم به راحتی به ماری‌جوانا دسترسی داشته باشند.
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.