دره مجسمه ها، دره مخوف هرمز

4.5
از 15 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
دره ‌ای تخیلی در ایران، مکانی که هرگز از یادتان نمی رود! +تصاویر
12 اسفند 1397 08:00
0

همیشه اسم جزیره‌ی هرمز را که می‌شنوید، یاد خاک‌های رنگی و فرش‌های درست شده با این خاک‌ها در ذهنتان نقش می‌بندد. هرمز، جزیره‌ی عجیب و شگفت‌انگیز هرمزگان است و یکی از مشهورترین و زیباترین جزایر ایران در خلیج فارس بشمار می‌آید. این جزیره‌ی زیبا با محیطی منحصربه‌فرد، به مکانی برای ماجراجویان و گردشگران تبدیل شده است. اینبار قصد داریم تا به دره‌ای عجیب در این جزیره سر بزنیم که شاید مقصد سفر نوروزی شما هم باشد، پس با لست‌سکند همراه باشید.

دره مجسمه ها

هرمز می‌تواند با خاک، کوه و پرتگاه‌های مرتفع خود انگیزه‌ای برای سفر به این جزیره را در تک‌تک شما به وجود آورد و به واسطه‌ی مجاورت با یکی از مهم‌ترین تنگه‌های قابل کشتیرانی جهان یعنی تنگه هرمز، به نامی آشنا برای همگان تبدیل شده است. این جزیره‌ی رویایی هنوز مانند بسیاری از مناطق گردشگری با مشکل هجوم انبوه گردشگران روبه رو نشده است  و به همین دلیل، بکر بودن خود را تا حد زیادی حفظ کرده است.

دره مجسمه ها

برای رسیدن به دره‌ی مجسمه‌ها، با چند صد متر پیاده‌روی به سمت ساحل، در راهی که ماسه‌های نقره‌ای در آن جلب توجه می‌کند، سنگ‌هایی در اشکال مختلف را خواهید دید که هر یک از این سنگ‌های شگفت‌انگیز با قدرت تخیل بینندگان به حیوانی تشبیه می‌شوند: یکی سر گوسفند، دیگری مرغ و خروس و تا دلتان بخواهد سنگ‌هایی شبیه اژدها در حالت‌های مختلف در تمام مسیر دره همراه با شن‌های بلورین پر شده است. جالب است بدانید که در اینجا هیچ تابلوی راهنمایی وجود ندارد و بدون وجود یک راهنما، امکان تشخیص وجود چنین مکانی بسیار سخت است.

دره مجسمه ها

از شکل سنگ‌ها می‌توان دریافت که در طول هزاران سال که جزیره هرمز به تدریج از آب بیرون آمده، روند فرسایش روی آن‌ها نقش و نگار زده است. این جاذبه، سوژه‌ی بسیار خوبی برای عکاسی است، فقط کافی‌ست کمی خلاقیت به خرج دهید تا عکس های جالبی از اینجا بیاندازید.

دره مجسمه ها

دره مجسمه ها

دره مجسمه ها

دره مجسمه ها

آیا تا به حال دره مجسمه‌ها را از نزدیک دیده‌اید؟ برایمان بگویید که واقعا سنگ‌ها به شکل حیوانات هستند؟ اگر تا به حال اینجا نبوده‌اید، آیا قصد ندارید در نوروز به این منطقه که آب و هوای بی‌نظیری هم دارد، سفر کنید؟