عکاسی که از نور کهربایی باورنکردنی درون غار یخی ایسلند عکس گرفت

4.4
از 13 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
نوری کهربایی که از دل غاری عجیب به بیرون می‌تابد! +تصاویر مستند
07 اردیبهشت 1398 13:00
0

عشق سارا بتیای عکاس به طبیعت و ماجراجویی از دوران نوجوانی‌اش شروع‌ شده است. او متولد و بزرگ‌شده‌ی شهر پورتلند، اورگن است. (Oregon : اورگن یکی از ایالت‌های غرب آمریکا است که در کناره اقیانوس آرام واقع شده‌ است. در شمال با ایالت واشینگتن، در جنوب با ایالت‌های کالیفرنیا و نوادا و در شرق با ایالت آیداهو هم‌مرز است. پایتخت آن سیلم و شهرهای مهم آن پُرتلند و یوجین هستند.) با گذشت زمان او همزمان با عشق به طبیعت‌گردی، عاشق عکاسی شد و هر دو علاقه‌اش را در تلاش برای رساندن پیامی در خصوص شکنندگی سیاره‌مان، با هم ترکیب کرد. این امر باعث شد که به سفرهای دور و گسترده‌ای برود، اما هیچ‌ چیز او را بیشتر از آب‌وهوای سرد (قطب شمال) جزیره ایسلند جذب نکرد. هنگامی‌که در آنجا بود، بیشتر وقتش را در غارهای یخی باورنکردنی در ساحل جنوبی گذراند و در نهایت با تصاویری عجیب و الهام‌بخش به خانه بازگشت. اما این تصاویر مربوط به چه پدیده‌ای بودند؟

عکاسی که از نور کهربایی باورنکردنی درون غار یخی ایسلند عکس گرفت

غارهای یخی یخچال‌های طبیعی ایسلند، درون قطعه‌هایی از یخ تشکیل می‌شود و در طول فصل زمستان قابل بازدید هستند. بتیا دو سفر برای بازدید از این غارها رفت، و جالب است که در هر کدام از سفرهایش تجربیات کاملاً متفاوتی داشت. از آنجایی‌که غارهای یخی به ‌راحتی به‌وسیله ماشین قابل‌ دسترسی هستند و فقط نیم ساعت پیاده‌روی بر روی یخچال طبیعی برای رسیدن به آن‌ها کافی است، این غارها جاذبه توریستی محبوبی هم به حساب می‌آیند. بتیا در اولین سفرش خوش‌شانس بود. ماه دسامبر بود و به دلیل خلوتی در آن زمان از سال، تمام غار برای خودش بود. او از وضعیت و نور تولید شده در غار به‌واسطه آن‌وقت از سال برای گرفتن یکی از خاطره‌انگیزترین عکس‌هایش استفاده کرد. بتیا می‌گوید:"اگرچه اواسط روز بود، ولی چون ماه دسامبر بود و روزها کوتاه بودند، خورشید در حال غروب بود. برای 5 دقیقه یا بلکه بیشتر خورشید با ورودی غار یکی شد و یخ روشن شد! جوری که به نظر کهربا می‌آمد."

او توانست در یک قاب احساسات و شکنندگی محیط را ثبت کند. این تصاویر در عین حال، نشان‌دهنده رابطه محکمی هستند که بهتر است تمام انسان‌ها با طبیعت داشته باشند.

عکاسی که از نور کهربایی باورنکردنی درون غار یخی ایسلند عکس گرفت

وقتی بتیا برای دومین بار در ماه فوریه به آنجا بازگشت، تجربه‌ای کاملاً متفاوت را در غارهای یخی داشت. او با صدها توریست مواجه شد! این محیط مورد نظر و ایده‌ال او برای عکاسی نبود. به همین دلیل او قصد دارد در سفرهای بعدی غار‌های کمتر شناخته‌شده را کشف کند تا ببیند چه چیز خارق‌العاده و خلاقانه‌ی دیگری را می‌تواند از دل آن‌ها بیرون بکشد.

عکاسی که از نور کهربایی باورنکردنی درون غار یخی ایسلند عکس گرفت

با الهام گرفتن از عکاسی و رفتن به سمت درک انواع مختلفی از فرهنگ‌ها، مسیر حرفه‌ای بتیا ار عکاسی در سفر به عکاسی حفاظت از محیط‌ زیست در حال تغییر است.

عکاسی که از نور کهربایی باورنکردنی درون غار یخی ایسلند عکس گرفت

او می‌گوید: " من همیشه می‌خواستم یک محافظ محیط‌ زیست باشم و فکر می‌کنم عکس‌ها راهی عالی برای الهام‌بخشیدن عشق و درک بهای واقعی طبیعت هستند. عکس‌ها می‌توانند به ما کمک کنند تا با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم و برای محلی که تاکنون ندیده‌ایم ارزش قائل شویم. من فکر می‌کنم این فوق‌العاده است اگر مردم عکس‌های مرا ببینند و تصمیم بگیرند که سفر کنند و این مکان‌ها را خودشان از نزدیک ببینند. اما من امیدوارم مردم در ابتدا با طبیعت ارتباط برقرار کنند و نشان دهند که این مکان‌ها باارزش هستند. "

عکاسی که از نور کهربایی باورنکردنی درون غار یخی ایسلند عکس گرفت

آیا شما هم از تماشای این تصاویر لذت بردید؟ به نظرتان عکاسی از پدیده‌های طبیعی کار ارزشمندی است؟

منبع: mymodernmet.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.