جزییات مسابقه عکس سال سفر نشنال جئوگرافیک در سال 2019

4
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
فرصت را برای شرکت در مسابقه عکس سال سفر نشنال جئوگرافیک از دست ندهید!
03 اردیبهشت 1398 13:00
0

مسابقه سالانه عکسِ سفرِ نشنال جئوگرافیک، در حال بررسی عکس‌های ارسالی برای ورود به بخش رقابتِ سال ۲۰۱۹ است و نشریه نشنال جئوگرافیک، به تازگی برخی از این عکس‌های مبهوت کننده را منتشر کرده‌است. عکاسان از سراسر جهان، استعدادهای باورنکردنی خود در زمینه ثبت زیبایی‌های جهان را در قالب سه بخش مجزای: طبیعت، شهرها و مردم، در معرض نمایش و قضاوت قرار می‌دهند.

در این رقابت، عکاسان تشویق می شوند تا عکس‌هایی بگیرند که روایتگر داستانی از مکان، یا لحظه‌ای در سفر باشد؛ چیزی که الهام درون شما را آشکار کند. از میان عکس‌های ارسالی اولیه، تصویر "مائورو دِ بتیو" از رقص خرس‌های رومانی، نفس را در سینه حبس می‌کند! آئینی که سمبل مرگ و تولد دوباره‌ی زمان است. یکی دیگر از عکس‌های برجسته به "تانویر روهان" تعلق دارد؛ تصویری هوایی و رنگارنگ، که زنان بنگلادشی را در حال جمع‌آوری فلفل‌های قرمز چیلی نشان می‌دهد.

جایزه‌ی بزرگ امسال، برای برنده ۷۵۰۰ دلار است، به علاوه اینکه عکس برنده در اکانت اینستاگرام سفرِ نشنال جئوگرافیک منتشر خواهد شد. اگر قصد شرکت در این رقابت را دارید، بهتر است عجله کنید، چون بخش پذیرش عکس‌های ورودی مسابقه در ۳ می ۲۰۱۹ یعنی در تاریخ 13 اردیبهشت 98، بسته می‌شود.

 باهم به تماشای برخی از این تصاویر زیبا و روایت‌هایشان می‌نشینیم.

 

نکاتی از مسابقه عکس سالِ سفرِ نشنال جئوگرافیک در سال ۲۰۱۹ِ

عکس و متن از جیووانی وِچیاتو - ۲۰۱۹

"من، نظم حاکم بر چیدمان بلوک‌های ساختمانی را در برابر بی نظمیِ خط ساحل و دریای ناآرام، دوست دارم."

 

 

national-geographic-travel-photo-contest-2-2019.jpg

عکس و متن از جان او - ۲۰۱۹

"در این عکس، که از سمت شمال رودخانه یامونا گرفته شده، خورشید، از پشت تاج محل بر‌می‌آید؛ بنایی که در آگرا و به یادبود عشق از دست رفته پادشاه، "ممتاز محل" و در زمانی به مدت ۲۰ سال ساخته شد. محدوده این بنا بسیار ساکت و آرامش بخش است و از این نظر، در نقطه مقابلِ زندگی پر از فشار و شلوغیِ مردم هند قرار دارد."

 

national-geographic-travel-photo-contest-3-2019.jpg

عکس و متن از آرکادیوس فیلیپیاک - ۲۰۱۹

"کُشتی کولیتاسِ بولیویایی، که با الهام از فدراسیون کشتیِ آمریکا و کُشتیِ معروفِ لوکا لیبره (کشتی که در اصل متعلق به مکزیک است، شرکت‌کنندگان آن ماسک به چهره دارند و از تکنیک‌های آکروبات مانند و بسیار سریع استفاده می‌کنند) ترتیب داده شده و بسیار محبوب است، و البته کمی عجیب و غریب. و یکی از جاذبه‌های گردشگری در لا پاز به شمار می‌رود."

 

تنها چند روز مانده به رقابت، عکاسان از سراسر جهان، استعدادهای باورنکردنی خود در زمینه ثبت زیبایی‌های جهان را در معرض نمایش و قضاوت قرار می‌دهند.

 

national-geographic-travel-photo-contest-4-2019.jpg

عکس و متن از جیمز وودیکا - ۲۰۱۹

"ساعت طلایی، که در آن، جزیره لُرد هاو می‌درخشد؛ جزیره‌ای که به ثبت میراث جهانی رسیده‌ است، جایی خارج از ساحل شرقی استرالیا."

 

national-geographic-travel-photo-contest-5-2019.jpg

عکس و متن از فردوس لطیف - ۲۰۱۹

"یک موتور سیکلت، که در میان انبوهی از خطوط می‌راند. نوارهای زرد متعددی که به عنوان روشی معمول و رایج، برای کاهش سرعت وسایل نقلیه و افزایش هوشیاری و آگاهی راننده در خیابان‌ها به کار می‌روند."

 

شرکت کنندگان می‌توانند در قالب سه بخش مجزای: طبیعت، شهرها و مردم ثبت نام کنند.

 

national-geographic-travel-photo-contest-6-2019.jpg

عکس و متن از کانر ایگان - ۲۰۱۹

"بخارات ناشی از فعالیت آتش‌فشانی، نور اولیه صبحگاه را به تسخیر خود درآورده و مسافران کنجکاو را در مِه شومی غرق کرده است."

 

national-geographic-travel-photo-contest-7-2019.jpg

عکس و متن از مائورو دِ بتیو - ۲۰۱۹

"زمستان هر سال، بین کریسمس و سال نو، در مناطق شمال شرقی رومانی، رقص سالانه خرس‌ها برگزار می‌شود؛ آئینی که نماد مرگ و تولد دوباره‌ی زمان است. مردان و زنان، در هر سن و سالی، لباسی از پوست خرس می‌پوشند و با ریتم فلوت‌ها و پرکاشن می‌رقصند تا ارواح شیطانی را بتارانند و به سال جدید خوش‌آمد بگویند."

 

national-geographic-travel-photo-contest-8-2019.jpg

عکس و متن از مارسل استریلو - ۲۰۱۹

"طبیعت، فوق‌العاده است. در اعماق اکو سیستم غار وایپو، موجودی به نام arachnocampa luminosa زندگی می‌کند؛ نوعی از کرم درخشان که فقط در نیوزیلند یافت می‌شود. این کرم‌های درخشان، در طول سال اول و قبل از اینکه توانایی پرواز پیدا کنند، حقه خاصی را برای پیدا کردن غذا به کار می‌برند- آنها رشته‌هایی متشکل از بزاق می‌سازند، که از جاهای مختلف غار آویزان است و با ایجاد این منظره نورانی زیبا، طعمه را به سمت خود می‌کشند. به نظر چندش‌آور می‌رسد، اما چه از دور و چه از نزدیک، بسیار زیباست. تنها طبیعت است که می‌تواند چنین تناقضات خیره کننده‌ای را پدید بیاورد، تا در این نمای طولانی ثبت شود."

 

national-geographic-travel-photo-contest-9-2019.jpg

عکس و متن از تانویر روهان - ۲۰۱۹

"زنان بنگلادشی، در حال جمع‌آوری چیلی‌های قرمز در کارخانه‌ای که برای خشک و حفظ کردن فلفل چیلی قرمز، آن را زیر نور خورشید قرار می‌دهد؛ جایی در بُگرایِ بنگلادش. چیزی در حدود ۱۰۰ کارخانه و بیش از ۲۰۰۰ کارگر، همه روزه در این صنعت مشغول به کار هستند؛ کارگرانی که برای ۱۰ ساعت کار، تنها ۲ دلار (معادل ۱۶۰ بت) دستمزد می‌گیرند. در بعضی جاها این رقم، کمتر از این هم هست. آنها برای حفظ کیفیت محصول، بسیار سخت کار می‌کنند."

 

national-geographic-travel-photo-contest-10-2019.jpg

عکس و متن از الکساندروس مارگوس - ۲۰۱۹

"صاعقه‌ای که در طول یک توفان تابستانی شدید در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۸، به جایی در خط ساحلی آتیکا برخورد کرده‌است؛ جایی در پشت آکروپولیسِ آتن در یونان."

 

اگر شما هم عکاس خبره‌ای هستید و تا امروز در این مسابقه شرکت نکرده‌اید، بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید.

منبع: mymodernmet.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.