کلزا، دشت طلایی و دوست داشتنی رودبار

4
از 21 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اینجا بهشت طلایی ایران است! +تصاویر
10 اردیبهشت 1398 08:00
0

رودبار سرزمینی که به دیار زیتون معروف است، نگین سرزمين سبز شمال، بستر و پهنه رويش سوسن و جايی كه سفیدرود و كوهستان باهم تلاقی پیدا می‌کنند. رودبار شهرستانی با پیشینه ۶۰۰۰ساله است، شهرستانی در کناره‌ی رودخانه‌ی سپیدرود و همجوار با دامنه‌ی کوه‌های سر به فلک کشیده‌ی البرز. اما سوای تمام جاذبه‌های رودبار، اینبار می‌خواهیم از منطقه‌ای صحبت کنیم که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

دشت کلزا

برای رسيدن به شهرستان رودبار، سه راه اصلی زمينی وجود دارد كه عبارتند از: محورهای قزوين - رشت - رودبار ، مازندران - چابكسر - رشت - رودبار  و اردبيل - رشت - رودبار. از طریق راه هوایی هم می‌توان از تنها فرودگاه استان گيلان که در شهرستان رشت واقع شده است، استفاده کرد.

دشت کلزا

جدا از همه جاذبه‌هایی که اکثر ما از وجودشان در رودبار باخبر هستیم، دشت های طلایی کلزا در رودبار بسیار زیبا و باورد نکردنی هستند. بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی در شمال ایران با کشت گیاه کلزا، رنگ زرد به خود می‌گیرند و منظره‌ی بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند که هر مسافری را مجبور به توقف می‌کند تا با این دشت زرد عکس یادگاری بگیرد.

دشت کلزا

کلزا گیاهی روغنی است که دارای اسیدهای چرب اشباع‌ نشده و فاقد کلسترول است و از کیفیت غذایی بالایی برخوردار است. امروزه کمتر فردی است که از کنار دشت‌های زیبای کلزای شهرستان رودبار گذر کند و از دیدن این همه زیبایی لذت نبرد.

دشت کلزا

دشت کلزا

دشت کلزا

دشت کلزا، نمونه‌ای از نقاشی زیبای طبیعت در نواحی شمالی کشور است. آیا تا به حال گذرتان به این دشت‌های زیبای کلزا خورده است؟