راهنمای جامع سفر به کشورهای آسیایی در فصل تابستان

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اگر می‌خواهید در تابستان، آسیا را بگردید این مطلب را از دست ندهید! +تصاویر
13 مرداد 1398 12:00
0

سفر به کشورهای آسیایی در فصل تابستان همیشه بسیار جذاب و لذتبخش است. اما در این میان یک سری کشورهای آسیایی در طول فصل تابستان گرم و مرطوب می‌شوند و بعضی از آن‌ها درگیر بارش‌های موسمی می‌شوند. بیشتر کشورهای آسیایی در طول فصل تابستان گرم و مرطوب هستند، مگر اینکه شما به مناطق مرتفع آن‌ها بروید تا خنکی نصیبتان شود. در غیر این صورت ممکن است گرمای شهری کلافه‌تان کند. البته یک سری از کشورهای آسیا نظیر مالزی و اندونزی در طول فصل تابستان آب و هوای خشکی را تجربه می‌کنند و به دلیل بارش کم در این فصل بسیار توریستی و بسیار شلوغ می‌شوند. کشورهای شرق آسیا مثل چین و ژاپن نیز در طول فصل تابستان آب و هوای بسیار گرمی را تجربه می‌کنند. با همه این اوصاف، در ادامه به شما یک به یک می‌گوییم که با سفر به هر کدام از بخش‌های آسیا در فصل تابستان، چه آب و هوایی در انتظارتان است تا بتوانید تصمیم مناسب‌تری برای انتخاب مقصد مسافرتیتان در ماه‌های تابستانی سال بگیرید و در پایان بهترین فستیوال‌های تابستانی آسیا را به شما معرفی می‌کنیم.

راهنمای جامع سفر به کشورهای آسیایی در فصل تابستان

 

سفر به بالی در فصل تابستان

بالی یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری جنوب شرقی آسیا در ماه‌های تابستانی سال است. ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست (اواسط خرداد تا اواسط شهریور) کم‌ باران ترین ماه‌های جزیره بالی هستند و به همین دلیل است که تورهای بالی در فصل تابستان تا این اندازه طرفدار دارد. از طرفی کشوری مثل استرالیا که در نیمکره جنوبی قرار دارد و فصل‌هایش برعکس کشورهای آسیایی است، از ماه‌های تابستانی سال برای سفر به بالی استفاده می‌کنند تا در طول زمستان خودشان، به تابستان بالی سفر کنند و کمی گرم شوند. البته اگر شما از شلوغی خوشتان نمی آید، باز هم سفر به بالی می تواند برایتان جالب باشد. چراکه بالی فقط یکی از مجموعه جزایری است که در اندونزی واقع شده است و در اطراف بالی یک عالمه جزیره دیگر به چشم می‌خورد که شما در صورت سفر به بالی می توانید از شلوغی به آن‌ها پناه ببرید. جزیره‌هایی مثل نوسا‌ لمبونگان یا لومبوک در نزدیکی جزیره بالی واقع شده‌اند و با تمام زیبایی‌هایی که دارند، در طول فصل تابستان از بالی خلوت‌ترند و شما می‌توانید اقامتی سرشار از آرامش را در طول فصل تابستان در آن‌ها تجربه کنید.

راهنمای جامع سفر به کشورهای آسیایی در فصل تابستان

 

سفر به تایلند در فصل تابستان

آب و هوای تایلند در طول فصل تابستان کمی بارانی می‌شود و همین باران به تایلند کمک می‌کند تا کمی به نسبت گرمای سوزان ماه آوریل و می (اواسط فروردین تا اواسط خرداد) خنک‌تر شود. در طول فصل تابستان کیفیت آب و هوا در بخش های شمالی تایلند مثل شهرهای چیانگ مای و پای که معمولا در فصول قبل از تابستان بر اثر آتش زدن پسماندهای کشاورزی بسیار آلوده می‌شوند، بهبود پیدا می‌کند.

قبل‌ترها سفر به تایلند در فصل تابستان خیلی بین گردشگران باب نبود و اتفاقا فصل تابستان فصل خلوتی تایلند بود. اما امروزه جزایری مثل جزیره کوه تائو و جزیره کوه فانگان در طول فصل تابستان شلوغ‌تر از همیشه می‌شوند و دلیل شلوغیشان هم این است که بک‌پکرها (مسافرهای کوله‌گرد) در فصل تابستان به این جزیره‌ها سفر می‌کنند تا تعطیلاتشان را با شادی و تفریح سپری کنند. البته یک سری از قسمت‌های تایلند مثل جزیره کوه لانتا در طول فصل تابستان خلوت می‌‎شوند و خیلی از بیزینس‌ها در آن تا ماه اکتبر (مهر) تعطیل می‌شوند و دلیلش هم طوفان‌هایی است که در طول فصل تابستان در این بخش از تایلند رخ می‌دهند. از آن طرف جزایری مثل کوه فی فی در طول فصل تابستان بسیار توریستی می‌شوند و جشن و پایکوبی در آن‌ها به راه است.

البته شهرهایی مثل بانکوک در طول فصل تابستان بارش‌هایی را تجربه می‌کنند و شما باید انتظارش را داشته باشید که در طی سفر تابستانی‌تان به بانکوک با باران‌های موسمی رو‌به‌رو شوید. البته همین بارانی‌بودن شهر بانکوک، مزیت‌های زیادی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ارزان‌ شدن سفر به بانکوک در طول فصل تابستان اشاره کرد.

راهنمای جامع سفر به کشورهای آسیایی در فصل تابستان

 

سفر به کشورهای جنوب شرقی آسیا در فصل تابستان

کشورهایی مثل لائوس، کامبوج و ویتنام در طول فصل تابستان بسیار بارانی می‌شوند. اما همان‌طور که گفته شد سفر به کشورهای آسیایی در طول فصل بارانی مزیت‌های خاص خودش را دارد و این کشورها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد کشورهای حوزه جنوب شرقی آسیا صحبت کنیم، باید بگوییم که شما هرچقدر در این ناحیه به سمت جنوب‌تر حرکت کنید، با آب و هوای بهتری در فصل تابستان مواجه خواهید شد. اما این تئوری‌ها خیلی قابل استناد نیستند و طبیعت همیشه غیر قابل پیش‌بینی است و خیلی نمی‌توان قاعده و قانونی برای آن متصور شد که دقیقا در مدت زمان سفر شما به کشورهای جنوب شرقی آسیا باران می‌بارد یا نه!

اما بر اساس این قاعده کشوری مثل مالزی در طول فصل تابستان معمولا آب و هوای بهتری به نسبت کشورهایی مثل کامبوج و ویتنام دارد. البته بهتر است این نکته را در مورد کوالالامپور در نظر داشته باشید که در این شهر ممکن است با باران‌های شدیدی در طول بعد از ظهر مواجه شوید و فرقی نمی‌کند که شما چه فصلی را برای سفر به کوالالامپور انتخاب کرده باشید و این بارش ممکن است در هر زمانی از سال اتفاق بیفتد. اما معمولا آب و هوای کوالالامپور در ماه های ژوئن، جولای و آگوست (اواسط خرداد تا اواسط شهریور) خشک است و آنچنان باران شدیدی در کوالالامپور نمی‌بارد. سنگاپور نیز آب و هوای مشابهی با کوالالامپور دارد و سفر به آن در طول فصل تابستان معمولا انتخاب خوبی است.

گذشته از این آب و هوای جزایر پرهنتیان مالزی نیز در شمال شرقی مالزی در طول فصل تابستان خشک و بی باران می‌شود و به همین دلیل است که این جزایر در طول فصل تابستان شلوغ تر از همیشه می‌شوند. جزایر گیلی نیز در جنوب غربی اندونزی شرایط مشابهی با جزایر پرهنتیان مالزی دارند و در طول فصل تابستان معمولا آب و هوای خوبی دارند. سفر به جزیره بورنئو نیز در مالزی در فصل تابستان بسیار ایده‌آل است و دلیل آن هم این است که این فصل بهترین زمان برای دیدن اورانگوتان‌ها و طبیعت‌گردی در جنگل‌های سرسبز بورنئو است.

راهنمای جامع سفر به کشورهای آسیایی در فصل تابستان

 

سفر به چین در فصل تابستان

اگر فقط بخواهیم به گرمای پکن در فصل تابستان اشاره کنیم، مشکلات آب و هوایی پکن در فصل تابستان را دست کم گرفته‌ایم! در طول فصل تابستان آلودگی پکن باعث محبوس ماندن هوای پکن و در نتیجه افزایش و ساکن‌ ماندن رطوبت آن در طول فصل تابستان می‌شود و به همین دلیل بهتر است که گردشگران مناطق سرسبز، کشور چین را به عنوان مقصد مسافرتی تابستانی‌شان انتخاب کنند تا بتوانند از هوای تازه‌تری استفاده کنند.

مناطقی مثل یون‌نان چین در جنوب کشور چین، در طول فصل تابستان، باران‌های سنگینی را تجربه می‌کنند و این باران‌ها معمولا تا اواخر جولای (اواسط مرداد) ادامه پیدا می‌کند. اما در مقابل مناطق حاشیه‌ای در غرب چین مثل تبت در طول فصل تابستان آب و هوای مساعدتری دارند و شما با سفر به این مناطق می‌توانید از هوای خنک تری به نسبت پکن بهره ببرید.

راهنمای جامع سفر به کشورهای آسیایی در فصل تابستان

 

سفر به هند در فصل تابستان

تابستان‌های هند از ماه مارچ (اواسط اسفند) شروع می‌شود و تا ماه می (اواسط خرداد) ادامه پیدا می‌کند. در طول این ماه‌ها آب و هوای شهرهای هندی از 38 درجه سانتیگراد هم بالاتر می‌رود. از طرفی آلودگی شهرهایی مثل دهلی نیز باعث خفگی شهر می‌شود و در نتیجه آب و هوای آن در طول فصل تابستان کمی نامساعد می‌شود. در حول و حوش ماه ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیر)، بادهای موسمی جنوب غربی بیشتر بخش‌های کشور هند را پوشش می‌دهند و در نتیجه‌ی آن، باران‌هایی اتفاق می‌افتد و آب و هوای هند تا حدی تمیز می‌شود. البته سفر به هند در طول فصل بادهای موسمی نیز چالش‌های خودش را دارد، اما باز هم در چنین شرایطی بعضی از مناطق هند آب و هوای بهتری دارند و شما می‌توانید یک منطقه‌ی خوب و خوش آب و هوا در هند برای سفر تابستانی‌تان پیدا کنید.

کافی است به مناطق شمالی هند در سمت هیمالیا بروید تا از گرما و باران در امان باشید. برای کمی ماجراجویی و استفاده از هوای مطلوب نیز می‌توانید به سمت ایالت هیماچال پرادش، دره اسپینی، منطقه لاداک، شهر له و مانالی سفر کنید.

راهنمای جامع سفر به کشورهای آسیایی در فصل تابستان

 

فستیوال‌های بزرگ آسیایی در فصل تابستان

تعداد انگشت‌شماری فستیوال بزرگ و هیجان‌انگیز در طول فصل تابستان در آسیا برگزار می شود که بهتر است آن‌ها را از دست ندهید. فستیوال‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم از بهترین جشنواره‌های تابستانی آسیا هستند.

فستیوال گاوای دایاک در مالزی: دایاک نامی است که به 200 قوم مختلفی که در ایالت ساراواک، جزیره بورنئو و کالیمانتان (بخش اندونزیایی جزیره بورنئو) زندگی می‌کنند، داده شده است. گاوای دایاک هم یک جشنواره دو روزه است که هر ساله در روز 31 می (10 خرداد) در ساراواک و بورنئو برگزار می‌شود و در طول آن فرهنگ‌های سنتی این اقوام جشن گرفته می‌شود. در طول این فستیوال مردم این دو بخش از مالزی به عنوان شکرگزاری، از پایان فصل برداشت، لباس‌های رنگارنگ و محلی به تنشان می‌کنند و یک رژه‌ی جذاب در سطح شهر برگزار می‌کنند و با برگزاری یک سری برنامه‌های تفریحی و رقابت‌های جالب این جشن را برگزار می‌کنند.

فستیوال اوبون در ژاپن: اوبون یکی از مهم‌ترین سنت های ژاپنی‌ها است که مربوط به جشن‌ گرفتن بازگشت ارواح نیاکانشان به خانه‌هایشان است! تاریخ برگزاری فستیوال اوبون در هر کدام از منطقه‌های ژاپن با دیگری متفاوت است، اما معمولا در ماه آگوست (اواسط مرداد تا اواسط شهریور) برگزار می‌شود. خیلی از مردم ژاپن در زمان برگزاری فستیوال اوبون، فانوس‌هایی را در جلوی درب خانه‌هایشان روشن می‌کنند و به همین خاطر شهرهای ژاپنی غرق نور می‌شوند و به همین خاطر است که فستیوال اوبون را با نام فستیوال فانوس‌ها نیز می‌شناسند. در این جشنواره مردم ژاپن یاد و خاطره نیاکانشان را زنده می‌کنند و عمیقا به برگشتن روح آن‌ها به خانه ‌ایشان اعتقاد دارند.

راهنمای جامع سفر به کشورهای آسیایی در فصل تابستان

فستیوال جهانی موسیقی رین فارست در مالزی: این فستیوال در یک دهکده زیبا در ساراواک در شمال غربی جزیره بورنئو و بیرون از شهر کوچینگ برگزار می‌شود. جشنواره جهانی موسیقی رین فارست یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی جنوب شرقی آسیا است و شرکت در آن حتما برایتان جذاب خواهد بود. در روز برگزاری این فستیوال، ابتدا کارگاه‌های فرهنگی و رویدادهای جذاب متعددی در زمان بعد از ظهر برگزار می‌شود. بعد از برگزاری این کارگاه‌ها نیز در هنگام غروب، گروه‌های موسیقی متعددی از سراسر جهان روی استیج‌های این فستیوال هنرنمایی می‌کنند. لازم به ذکر است که شما به راحتی با خرید بلیط‌های ارزان هواپیمای بورنئو از کوالالامپور می‌توانید به این جزیره دسترسی پیدا کنید و در این فستیوال مهیج شرکت کنید.

راهنمای جامع سفر به کشورهای آسیایی در فصل تابستان

منبع: tripsavvy.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.