کافه دانتیسم؛ کافه‌ای خاص که عشق و زندگی در آن جریان دارد!

4.4
از 40 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در این کافه‌ی خاص در تهران، سفارش‌ها با عشق تحویل داده می‌شود! +تصاویر
06 آذر 1398 07:00
8

سندرم داون و اوتیسم، باعث به وجود آمدن خاص‌ترین کافه تهران شده‌اند. این کافه دنج و آرام که رنگ و بوی عشق و مهربانی می‌دهد، در حوالی دریاچه چیتگر تهران واقع‌ شده است. نام کافه از مخفف اختلالات سندرم داون و اوتیسم وام گرفته‌ شده است و اداره آن نیز توسط نوجوانانی است که بعد از توان‌بخشی و آموزش‌های تخصصی در حوزه کافه‌داری، در کافه کوچک خود به مردم خدمت ارائه می‌کنند. در لست سکند قصد داریم معرفی کوتاهی از این کافه خاص و اختلالاتی که باعث به وجود آمدن آن شده‌اند داشته باشیم، پس با ما همراه باشید.

اوتیسم

کافه دانتیسم؛ کافه‌ای خاص که عشق و زندگی جریان دارد

اوتیسم نوعی اختلال رشد است که با مشکلاتی در تعاملات اجتماعی و ارتباطات و همین‌طور رفتارهای محدود و تکراری شناخته می‌شود. اوتیسم بیماری نیست چراکه بیماری پاسخ پاتوفیزیولوژیک به یک محرک خارجی (مانند میکروب‌ها) و یا داخلی (مانند سلول‌های سرطانی) است؛ اما اختلال به دلیل تفاوت در فعالیت‌های ساختاری یا عملکردی اجزای بدن حاصل می‌شود.

سندرم داون

کافه دانتیسم؛ کافه‌ای خاص که عشق و زندگی جریان دارد

سندرم داون یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل حضور تمام یا بخشی از یک کروموزوم اضافی در جفت کروموزوم ۲۱ به وجود می‌آید. این بیماری دارای علائم مختلف ازجمله ناهنجاری‌های عمده یا خفیف در ساختار یا عمل کرد ارگان‌ها است. ازجمله علائم عمده و زودرس که تقریباً در همه بیماران مشاهده می‌شود وجود مشکلات یادگیری و نیز محدودیت و تأخیر رشد و نمو است.

کافه‌ای که با عشق و مهربانی ساخته شد

کافه دانتیسم؛ کافه‌ای خاص که عشق و زندگی جریان دارد

کافه دانتیسم از اردیبهشت سال 97 توسط آیلین آگاهی به‌عنوان معلم موسیقی کودکان استثنایی و 10 نفر از فرشتگان اوتیسم و سندرم داون افتتاح‌ شده است. این کافه خیلی زود در بین شهروندان مشهور شد و فضایی متفاوت و خاص را برای اهالی تهران به وجود آورد. از ایده اولیه تا اجرای طرح حدود 2 سال به طول انجامیده است.

کافه دانتیسم؛ کافه‌ای خاص که عشق و زندگی جریان دارد

در این کافه انرژی قابل‌توجهی از کارکنان همیشه خندان و معصوم آن دریافت می‌کنید و آن‌ها سعی می‌کنند با تمرکزی خاص و با دقتی باورنکردنی کار خود را انجام دهند. منوی کافه نیز به صورتی است که کار کردن و آماده‌سازی سفارش‌ها خیلی سخت نباشد و از انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، اسموتی، شیک، کوکتل، میان وعده و کیک تشکیل‌ شده است. همچنین از نکات قابل‌ توجه در این کافه نواختن موسیقی پیانو توسط کارکنان توانمندش است که حال و هوایی بسیار خاص به محیط می‌بخشد.

کافه دانتیسم؛ کافه‌ای خاص که عشق و زندگی جریان دارد

عکس: محمدجواد فرمانی/ خبرگزاری بین‌المللی قرآن

آیا شما تابه‌حال تجربه حضور در این کافه را داشته‌اید؟ اگر این‌طور است تجربه خود را در بخش نقد و بررسی رستوران‌ های لست سکند با ما در میان بگذارید و اولین نفری باشید که برای این کافه نقد و بررسی می‌نویسد!

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی