قیمت غذا در کیش ۱۴۰۳؛ قیمت رستوران ها، غذاها و مواد غذایی

3.7
از 26 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
قیمت غذا در کیش؛ لیست قیمت رستوران‌های کیش و مواد غذایی در سال ۱۴۰۳
28 اسفند 1402 11:00
0

قیمت غذا در کیش آن‌قدرها متفاوت از بقیه شهرهای بزرگ ایران نیست که موجب نگرانی شود؛ اما اگر قرار است سفری لذت‌بخش را تجربه کنید، یک برنامه‌ریزی دقیق، مهم‌ترین قسمت سفر است. به همین دلیل، در این مطلب از بلاگ لست‌سکند به سراغ بررسی قیمت رستوران های کیش رفته‌ایم تا با ارائه اطلاعات کاربردی درباره قیمت غذا در کیش، راه را برای شما در تصمیم‌گیری‌های مربوط به سفر هموارتر کنیم. 

18.jpg

لیست قیمت غذا در کیش ۱۴۰۳ 

در جزیره کیش رستوران‌های بسیاری وجود دارد که تنوع زیادی هم در منوی آن‌ها دیده می‌شود. لیست قیمت غذا در کیش ۱۴۰۳ با توجه به نوع غذا و سطح رستوران، متفاوت است. به‌طور کلی، قیمت غذا در کیش ۱۴۰۳ عبارت است از:

  • خوراک جوجه کباب: از 152 تا 299 هزار تومان
  • خوراک کباب کوبیده: از 165 تا 303 هزار تومان
  • چلوکباب میکس: از 248 تا 568 هزار تومان
  • خوراک کباب لقمه: از 205 تا 299 هزار تومان
  • چلو کره ساده: از 50 تا 99 هزار تومان
  • زرشک‌پلو با مرغ: از 182 تا 378 هزار تومان
  • انواع خورش: از 128 تا 325 هزار تومان
  • غذاهای دریایی: از 278 تا 498 هزار تومان
  • انواع پیتزا: از 179 تا 425 هزار تومان
  • انواع سالاد: از 25 تا 339 هزار تومان
  • سیب‌زمینی سرخ‌کرده: از 84 تا 159 هزار تومان
  • انواع ساندویچ: از 176 تا 400 هزار تومان
  • نوشیدنی‌: از 7 تا 50 هزار تومان

قیمت تورهای متنوع کیش

قیمت رستوران های کیش ۱۴۰۳

اگر می‌خواهید به جزیره کیش سفر کنید، بهتر است قبل از آغاز سفر با هزینه غذا در کیش آشنا شوید. در جدول زیر، قیمت رستوران های کیش ۱۴۰۳ را می‌بینید: 

نام رستوران

نوع رستوران

سطح اقتصادی رستوران

بازه قیمت غذاها

رستوران حفیظی لانژ

ایرانی، فست‌فود متوسط تا گران

از 159 تا 568 هزار تومان

تنورک

فست‌فود

گران

از 120 تا 625 هزار تومان

ترنگ طلایی

کترینگ ایرانی

اقتصادی

از 128 تا 235 هزار تومان

عمارت کیش

ایرانی، دریایی

گران

از 86 تا 559 هزار تومان

شامرزا

ایرانی، دریایی، عربی

متوسط تا گران

از 80 تا 428 هزار تومان

پیترا سیب 360

فست‌فود

متوسط تا اقتصادی

از 84 تا 837 هزار تومان

فیش لاین

ایرانی، دریایی

متوسط تا گران

از 188 هزار تومان تا 1 میلیون تومان

منوی رستوران های کیش

منوی رستوران‌ های کیش، نشان‌دهنده طیف وسیعی از غذاهای خوش‌مزه و متنوع است که از غذاهای دریایی تازه گرفته تا غذاهای سنتی ایرانی و بین‌المللی را شامل می‌شود. در ادامه چند نمونه از منوی رستوران های کیش را می‌بینید.

photo_2024-03-13_12-39-03.jpg
منوی قیمت غذا در کیش، رستوران حفیظی لانژ
photo_2024-03-13_12-38-56.jpg
منوی قیمت غذا در کیش، کترینگ ترنگ طلایی
فیش لاین 33.jpg
منوی قیمت غذای کیش، رستوران فیش لاین
photo_2024-03-13_16-41-11.gif
منوی قیمت غذا در کیش 1403، رستوران دستپخت
222.gif
منوی قیمت غذا در کیش، فست‌فود آیلند
111.gif
قیمت غذا در کیش، فست‌فود آیلند
هواری کیش (1).jpg
قیمت غذای دریایی در کیش، رستوران هواری

پیش‌نیازهای سفر و اطلاعات ضروری برای کاهش هزینه‌ها

برای لذت‌بردن از یک سفر، چه ماجراجویانه و چه خانوادگی، پیش‌نیازهای زیادی لازم است. برای کاهش هزینه‌های سفر و به‌ویژه سفر به جزیره‌ای مانند کیش، راه‌های مختلفی وجود دارد. علاقه‌مندان به گردشگری، اغلب به‌جای حذف بازدید از جاهای دیدنی کیش تلاش می‌کنند تا با آگاهی از مسائلی مانند قیمت رستوران های کیش، انتخاب‌های عاقلانه‌تری داشته باشند یا حتی اگر امکانش باشد، تهیه برخی از وعده‌های غذایی را خودشان به عهده بگیرند که در این مورد هم بهتر است برای متضرر نشدن، قیمت مواد غذایی در کیش را بدانند. درمجموع با توجه به بالا بودن نسبی قیمت غذاهای کیش، چند پیشنهاد ساده برای کاهش هزینه‌های خوردوخوراک در سفر به کیش وجود دارد، ازجمله: 

  • می‌توانید به‌جای غذا خوردن در رستوران‌های لوکس به سراغ رستوران‌های محلی بروید. در این صورت هم تجربه جذابی از مقصدتان دارید و هم به رشد اقتصادی جامعه محلی کمک می‌کنید.
  • اگر قصد آشپزی در اقامتگاهتان را دارید، به‌جای مال‌ها و پاساژها، مواد اولیه غذایی را از تره‌بارها و بازارهای محلی بخرید.
  • لیست قیمت غذا در کیش را پیش از سفر داشته باشید.
  • به سراغ غذاهای خیابانی، تهیه غذای ارزان در کیش یا میان‌وعده‌های محلی به‌جای برخی وعده‌های سنگین بروید.
  • در سفرتان وعده‌هایی را به‌صورت کنسروی و آماده مصرف کنید.

اگر قصد دارید به‌زودی و با تور کیش نوروز عازم این جزیره شوید، می‌توانید با استفاده از راهکارهای گفته‌شده، هزینه‌های سفرتان را در بخش خوردوخوراک مدیریت کنید و آسوده‌خاطر باشید.

لست سکند- kish.jpg
مردم در یکی از سواحل کیش

قیمت غذا در کیش با توجه به نوع رستوران 

قیمت رستوران های کیش به‌صورت کلی چیزی حدود 10 تا 20 درصد بالاتر از بقیه شهرهای ایران است. اصلی‌ترین علت بالاتر بودن قیمت غذا در کیش، پرهزینه بودن دسترسی به مواد اولیه است. بسیاری از مواد غذایی مانند محصولات کشاورزی یا دامی، باید از استان‌های دیگر با هزینه‌های بیشتر ارسال شوند؛ اما این روند درباره غذاهای دریایی معکوس است؛ چراکه انواع ماهی صید تازه به‌سادگی در اختیار صاحبان فروشگاه‌های مواد غذایی یا رستوران‌ها قرار می‌گیرد. 

قیمت غذا در کیش از طرف دیگر به نوع رستوران‌ها هم بستگی دارد. این جزیره یک مقصد گردشگری مشهور است و در آن تعداد زیادی هتل، رستوران و مرکز خرید پیدا می‌شود. به‌طور کلی، اگر قرار باشد هزینه غذا در کیش را با توجه به نوع محلی که غذا در آن سرو می‌شود دسته‌بندی کنیم، بالاترین قیمت غذا در کیش مربوط به رستوران هتل‌هاست که مالیات بر ارزش افزوده بالایی هم دارند. غذاهایی با قیمت کمتر را می‌توانید در تهیه غذای ارزان در کیش، رستوران‌های قیمت‌مناسب و فودکورت‌ها پیدا کنید؛ به‌طور مثال هزینه غذا در یک هتل حداقل 3 ستاره در کیش می‌تواند از 200 هزار تومان تا 600 هزار تومان متفاوت باشد؛ درصورتی‌که در رستوران‌های دیگر حداقل مبلغ، ممکن است کمتر باشد. 

لیست بهترین رستوران‌های کیش

قیمت منوی رستوران های کیش با غذاهای سنتی

در برخی از منوی رستوران های کیش، فقط غذاهای سنتی ارائه می‌شود و در برخی دیگر، غذاهای فرنگی و سنتی. در این قسمت به سراغ مواردی مانند قیمت غذاهای رستوران شاندیز صفدری یا قیمت غذاهای هتل ترنج به‌تنهایی نمی‌رویم؛ بلکه حدود قیمت بشقاب‌های غذای سنتی در جزیره کیش را بررسی می‌کنیم. در این جزیره به‌جز برخی رستوران‌های خاص که غذاهای سنتی جنوبی را ارائه می‌دهند، سایر رستوران‌ها غذاهای سنتی معمول ازجمله کباب‌ها و خورش‌ها را نیز در منو دارند. قیمت غذا در کیش در رستوران‌های سنتی عبارت است از:

  • چلوکباب کوبیده دو سیخ: از 200 تا 350 هزار تومان  
  • چلو جوجه: از 190 تا 300 هزار تومان 
  • زرشک‌پلو: از 180 تا 300 هزار تومان  
  • خورش قورمه‌سبزی: از 140 تا 250 هزار تومان
  • خورش قیمه: از 140 تا 250 هزار تومان 
  • قلیه‌ماهی: از 200 تا 400 هزار تومان
ghalieh-mahi-kish-1.jpg
قلیه ماهی جنوبی در کیش

قیمت فست فود در کیش

وقتی از رستوران و قیمت غذا در کیش ۱۴۰۳ حرف می‌زنیم، نمی‌توانیم به غذاهای فست‌فودی اشاره نکنیم. بسیاری از افراد به‌‌صورت ثابت در برنامه غذایی‌شان برخی از فست‌فودها را قرار می‌دهند. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، در کیش می‌توانید انواع‌واقسام رستوران‌ها را پیدا کنید. به‌طور کلی، حدود قیمت فست فود در کیش عبارت است از:

  • پیتزا: از 200 تا 400 هزار تومان
  • برگر: از 175 تا 450 هزار تومان 
  • پاستا: از 200 تا 370 هزار تومان 
  • سوخاری سه تکه: حدود 350 هزار تومان 
  • ساندویچ: از 140 تا 300 هزار تومان

قیمت غذای دریایی در کیش 

مگر می‌شود به خلیج فارس بروید و حداقل یک وعده غذای دریایی جزو برنامه سفر نباشد؟ حتی اگر قرار باشد هزینه‌ها را کم کنید و به سراغ صرف غذا در هتل‌های کیش و امثال آن‌ها نروید، باید یک رستوران خوب با قیمت متوسط برای امتحان کردن ماهی‌های جذاب خلیج فارس را انتخاب کنید. قیمت غذا در کیش از نوع دریایی، دقیقاً بستگی به نوع ماهی استفاده‌شده در غذا و همین‌طور تشریفات رستوران دارد؛ به‌عنوان مثال در بخش‌های قبل دیدید قلیه‌ماهی ممکن است در جاهای مختلف حتی اختلاف قیمتی تا 200 هزار تومان هم داشته باشد. این مسئله فقط به قیمت رستوران های کیش ارتباط ندارد؛ بلکه به این دلیل است که برخی افراد شیرماهی را که ماهی گران‌تری محسوب می‌شود، برای غذایشان انتخاب می‌کنند. 

با توجه به نکاتی که گفته شد، به نظر می‌رسد حدود قیمت غذاهای دریایی در جزیره کیش عددی میان 210 تا 800 هزار تومان باشد؛ هر‌چند باید این مسئله را هم در نظر بگیرید اگر در شهری مانند تهران به سراغ همین غذاهای دریایی بروید، احتمالاً با رقمی بالاتر از قیمت غذای کیش مواجه خواهید شد. به‌طور کلی حدود قیمت غذا در کیش از نوع دریایی عبارت است از:

  • خوراک انواع ماهی: از 210 تا 400 هزار تومان
  • میگو: از 230 تا 370 هزار تومان

راهنمای کامل سفر به کیش

20JPAPPE4-superJumbo (1).jpg
غذای دریایی در رستوران‌های کیش

قیمت خوراکی در کافی‌شاپ‌ها

در این مطلب، قرار نیست خوردوخوراک را به وعده‌های غذایی محدود کنیم. چه کسی دوست ندارد در کنار تفریحات کیش کمی هم در کافه‌های جذاب ساحلی وقت بگذراند و منظره دریا را پیش رو داشته باشد؟ یا چه چیزی بیشتر از یک نوشیدنی لذت‌بخش می‌تواند بعد از ساعت‌ها گشت‌وگذار و پرسه زدن در مراکز خرید کیش، خستگی شما را از تن به در کند؟ در این قسمت از لیست قیمت غذا در کیش ۱۴۰۳ قیمت حدودی قهوه و خوراکی‌های مهم کافه‌های این جزیره را بررسی می‌کنیم. به‌طور کلی، حدود قیمت خوراکی‌های کافه‌های کیش عبارت است از:

  • قهوه اسپرسو: از 60 تا 100 هزار تومان
  • شیک: از 120 تا 180 هزار تومان
  • نوشیدنی‌های سرد: از 110 تا 200 هزار تومان
  • چای: از 50 تا 60 هزار تومان
  • پاستا: از 190 تا 320 هزار تومان
  • سالاد سزار: از 170 تا 270 هزار تومان
cafe_sibylle_berlin00001 (1).jpg
قهوه در کافه‌های کیش

قیمت مواد غذایی در کیش

وقت آن رسیده که از غذاهای آماده، منوی رستوران‌ها و قیمت غذا در کیش عبور کنیم و این بار سری به فروشگاه‌های مواد غذایی در کیش بزنیم. به‌صورت کلی در ایران، اغلب مواد غذایی سوپرمارکتی قیمت ثابتی دارند و بین شهرها تفاوت چندانی دیده نمی‌شود؛ اما از نکات مثبت این جزیره، منطقه آزاد تجاری کیش است. به‌واسطه وجود منطقه آزاد، شما نه‌فقط به‌سادگی به محصولات معمول سوپرمارکتی دسترسی دارید، بلکه امکان استفاده از محصولات دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس با قیمت‌های معقول‌تری وجود دارد.

از طرف دیگر با پذیرفتن سختی ارسال محصولات کشاورزی به کیش، باید بدانید که درباره محصولات تره‌بار ممکن است شاهد افزایش قیمت باشید. هرچند قیمت تمام‌شده تهیه یک پرس غذای خانگی ممکن است با شهر شما تفاوت داشته باشد؛ اما همچنان می‌تواند هزینه‌های شما را برای گردش در کیش کاهش دهد.

سفر زمینی به کیش با ماشین شخصی

2a980401-5d8b-4514-a9ba-ddd5e1e8d85f.jpg
نمایی از فروشگاه مواد غذایی در کیش

قیمت غذاهای خاص در کیش

در بخش‌های قبل، قیمت غذاهای معمول را در کیش بررسی کردیم؛ غذاهایی که اغلب میان مسافران محبوبیت بیشتری دارند و البته بیشتر هم مصرف می‌شوند. گاهی به دلایل مختلف یا بنابر سلیقه، افرادی هستند که به امتحان کردن غذاهای خاص در سفرشان علاقه دارند. حتی افراد بسیاری ترجیح می‌دهند برای مدیریت هزینه‌های سفرشان با تور اقساطی کیش سفر کنند و هزینه اصلی را برای تجربه‌های غذایی متفاوت و تفریحات صرف کنند.

تعداد این غذاها نامحدود است و هر رستوران براساس سلیقه سرآشپزش، آن‌ها را در منوی خود جای می‌دهد و به این وسیله مشتریانی ویژه را جذب می‌کند؛ غذاهایی مانند شاه‌میگو، انواع گریل مانند میگوی گریل، ماهی و مرغ، استیک و غذاهای بین‌المللی. قیمت غذا در کیش از نوع خاص عبارت است از:

  • قیمت شاه‌میگو: حدود 750 هزار تومان
  • قیمت ماهی گریل: حدود 500 هزار تومان
  • قیمت سوشی: حدود 550 هزار تومان
  • قیمت استیک گوشت: حدود 600 هزار تومان
  • قیمت استیک مرغ: حدود 370 هزار تومان
lastsecond.ir-kish food price .jpg
غذاهای خاص در کیش

قیمت غذا در کیش ۱۴۰۳ برای یک روز 

برای یک برنامه بی‌نقص، شما نیاز دارید بدانید که به‌صورت حدودی در یک روز سفر چقدر برای خوردوخوراک هزینه می‌کنید. البته این میزان هزینه، بیشتر به علایق و انتخاب‌های شما مربوط است؛ چنان‌که قیمت غذا در هتل لوتوس کیش ممکن است با قیمت غذاهای رستوران شاندیز صفدری برابر نباشند؛ اما در نهایت یک حساب سرانگشتی برای به دست آوردن متوسط هزینه در هر روز کافی است.

اگر سفر اقتصادی به کیش را انتخاب کرده‌اید با توری مثل تور ارزان کیش 3 شب و 4 روز سفر می‌کنید، با وجود دو وعده غذایی و خوراکی‌های معمول سوپرمارکتی شامل آب معدنی و شکلات یا چیس و پفک و یک میان‌وعده در کافه‌های کیش، به‌طور متوسط روزانه 500 تا 800 هزار تومان صرف هزینه غذا در کیش خواهد شد. البته این بازه قیمت براساس نوع غذا و رستوران متغیر است.

The-best-restaurant-in-Kish (1).jpg
میز غذا در رستوران‌های کیش

مقایسه قیمت تورهای متنوع کیش در لست‌سکند

برای سفر به جزیره کیش با تورهای گردشگری، می‌توانید از تنوع وسیعی از گزینه‌ها که شامل اقامت در هتل‌های متفاوت، خدمات پروازی و تفریحات هستند، بهره‌مند شوید. انتخاب تور مناسب بستگی به عواملی مثل بودجه، سبک سفر و امکانات ارائه‌شده دارد. در صفحه تور کیش لست‌سکند، برنامه‌هایی با قیمت‌ها و امکانات متنوع را خواهید دید که شامل اقامت در هتل‌های لوکس و اقتصادی است. با رزرو این تورها، از خدمات اضافی مانند گشت شهری و بازدید از جاذبه‌های توریستی بهره‌مند خواهید شد و تجربه‌ای دل‌نشین از سفر به کیش خواهید داشت​​​​​​.

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم با ارائه اطلاعاتی درباره قیمت غذا در کیش به شما در برنامه‌ریزی سفر کمک کنیم. سفر به کیش، فارغ از زیبایی‌های جزیره و منظره بی‌نظیر خلیج فارس، می‌تواند فرصت خوبی برای شکم‌گردی باشد که در این صورت، آگاهی از قیمت رستوران های کیش اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اگر دوست دارید بیشتر درباره تجربه‌های شخصی مسافران این مقصد بدانید، می‌توانید سفرنامه‌های کیش را بخوانید. اگر تاکنون به کیش سفر کرده‌اید، قیمت غذا در کیش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ساناز بهبودی
ساناز بهبودی

معماری خوانده‌ام و سفر کردن را شروع کردم تا بناهای تاریخی و معماری‌شان را ببینم. رفته‌رفته در کنار این سفرها، ارتباط دل‌نشینی میان ماجراجویی و آرامش در طبیعت پیدا کردم. این‌چنین شد که رنگ‌و‌بوی زندگی‌ام تغییر کرد و نوشتن را شروع کردم تا بتوانم این حس بی‌نظیر را به‌ نوشته تبدیل کنم.